Whileloop resfreshen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »
Daan Vee

Daan Vee

21/01/2016 15:07:38
Quote Anchor link
Ik gebruik het volgende sortable script:
http://papermashup.com/drag-drop-with-php-jquery/

DEMO: http://papermashup.com/demos/jquery-drag-drop/

Werkt prima op mijn server, maar ik wil iets veranderen, want ik ga het script ergens in integreren:
Er kunnen - logisch - meerdere mensen op verschillende computers aan de lijst werken.

Nu is het zo dat je iets kunt verplaatsen en er een 'save' wordt uitgevoerd.
Maar ik wil maken dat de lijst ook om de 2 seconden vanzelf geüpdatet wordt, zodat je ook ziet wat anderen eventueel aan de volgorde van de lijst veranderd hebben, in de tijd dat je er ook zelf mee bezig bent.

Hoe maak ik dat? Ik weet dat je AJAX kunt gebruiken, en heb van alles geprobeerd, maar ik vind het lastig om de while loop te tussentijds te updaten...
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:00:39
 
Randy vsf

Randy vsf

21/01/2016 15:57:32
Quote Anchor link
Je kan een setInterval gebruiken, en dan de "save" method die er al is uitvoeren.

setInterval(save, 2000);
 
Aad B

Aad B

21/01/2016 16:27:32
Quote Anchor link
Randy vsf op 21/01/2016 15:57:32:
Je kan een setInterval gebruiken, en dan de "save" method die er al is uitvoeren.
setInterval(save, 2000);

Zomaar een vraag: Loop je dan niet de kans dat je oude informatie (her)schrijft terwijl iemand anders het net even eerder heeft aangepast? Opnieuw save lijkt me niet goed, je moet alleen elke 30sec ophalen lijkt mij
 
Randy vsf

Randy vsf

21/01/2016 16:29:03
Quote Anchor link
Aad B op 21/01/2016 16:27:32:
Zomaar een vraag: Loop je dan niet de kans dat je oude informatie (her)schrijft terwijl iemand anders het net even eerder heeft aangepast? Opnieuw save lijkt me niet goed, je moet alleen elke 30sec ophalen lijkt mij


Dan maak je een update functie, die je in die interval gooit.
Gewijzigd op 21/01/2016 16:30:09 door Randy vsf
 
Daan Vee

Daan Vee

21/01/2016 19:03:17
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){     
      function slideout(){
  setTimeout(function(){
  $("#response").slideUp("slow", function () {
      });
    
}, 2000);}
    
    $("#response").hide();
    $(function() {
    $("#list ul").sortable({ opacity: 0.8, cursor: 'move', update: function() {
            
            var order = $(this).sortable("serialize") + '&update=update';
            $.post("updateList.php", order, function(theResponse){
                $("#response").html(theResponse);
                $("#response").slideDown('slow');
                slideout();
            });                                                             
        }                                  
        });
    });

});    
</script>


Als ik het goed heb (ben een leek met Jquery) moet ik er dus het eerste deel van de code om de zoveel tijd heruitvoeren?
Hoe kan ik dat maken?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/01/2016 19:36:10
Quote Anchor link
Een nieuwe functie maken die de actuele data uit de database ophaalt, en bij sterke voorkeur als JSON-formaat wordt opgehaald.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

21/01/2016 19:49:47
Quote Anchor link
Maar dit sortable ding heeft helemaal geen "state", oftewel, hier is niet voorgeschreven welke elementen op welke positie staan, noch welke gebruikers hier aan bezig zijn. Kortweg: het hele "gedrag" van dit ding is op dit moment ongedefinieerd.

Je zult anders om moeten gaan met deze functionaliteit en dit gedrag verder moeten definiëren, voordat je ook maar kunt overwegen om het zo te maken dat meerdere mensen hier tegelijkertijd aan (verder kunnen) werken (want je zult de "toestand" ook op moeten slaan op een zodanige wijze dat je dit ding later weer kunt initialiseren in die "toestand" zodat je hier weer verder aan kunt werken).
 
Daan Vee

Daan Vee

21/01/2016 21:00:50
Quote Anchor link
@Randy vsf: Hoe haal ik het opnieuw op?
@Ariën: hoe zie je dat voor je? Heb je een voorbeeld-linkje? Beetje geheimtaal dit voor me...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/01/2016 21:08:17
Quote Anchor link
JSON bedoel je?
Op zich valt het reuze mee: https://nl.wikipedia.org/wiki/JSON
Met json_encode kan je de array met al je data in een JSON-string zetten. Deze haal je met een AJAX-request op, en kan je vervolgens met jQuery's ParseJSON uitlezen.

Verder heeft Thomas ook gelijk. En wat als iemand nou de sortering aanpast, terwijl jij die ook tegelijkertijd aanpast, en voor de nieuwe interval verstuurt. Ik denk dat het nog vrij gecompliceerd is om dit op deze manier te bewerkstelligen.

Een versie-systeem achtig iets lijkt me stukken betrouwbaarder. Daarin kan je complicaties tussen twee bewerkingen naar mijn idee eenvoudig eruit pikken.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

21/01/2016 21:09:51
Quote Anchor link
Of je negeert mijn opmerking volkomen en begint vrolijk aan je AJAX functionaliteit te bouwen tot het moment dat je je afvraagt wat je met de data die je binnenkrijgt zou moeten doen.

Hoe "praat" deze met je sortable-ding? Hoe kun je daarmee het uiterlijk updaten met externe informatie? Je zult daartoe een intern data formaat (in JavaScript) moeten afspreken en bijhouden. Dit is de eerdergenoemde "toestand" waar ik het over had.

Maar ga rustig aan de slag, ik hoor wel wanneer je zover bent :).
 
Daan Vee

Daan Vee

22/01/2016 10:29:07
Quote Anchor link
Sorry, maar ik snap niet precies wat je bedoelt Thomas....
Hoe kan ik intern data formaat afspreken en bijhouden?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2016 11:03:04
Quote Anchor link
Ik denk dat hij doelt op wat ik met JSON bedoel?

Maar je zit, naar mijn idee, zelf dan nog wel met twee niet gelijklopende timers van de setInterval. Want beide computers zullen niet tegelijkertijd op de sortable-pagina komen. Dit lijkt me af te vangen met de huidige servertijd die je mogelijk in AJAX weer ophaalt.

Best complex dus, omdat je weer met veel bijzaken rekening moet houden.
 
Randy vsf

Randy vsf

22/01/2016 11:26:20
Quote Anchor link
Het beste zou zijn socket.io of iets. Dan hoef je maar op 1 plek de database te updaten, en de gebruikers krijgen meteen de wijzigingen gepushed.
Ik werk er zelf laatste tijd vaker mee, en het werkt echt snel.
En is vrij makkelijk in gebruik, als je basis javascript kent (maar dat betwijfel ik in dit geval).
Gewijzigd op 22/01/2016 11:27:21 door Randy vsf
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2016 11:45:49
Quote Anchor link
Randy vsf op 22/01/2016 11:26:20:
Het beste zou zijn socket.io of iets. Dan hoef je maar op 1 plek de database te updaten, en de gebruikers krijgen meteen de wijzigingen gepushed.
Ik werk er zelf laatste tijd vaker mee, en het werkt echt snel.
En is vrij makkelijk in gebruik, als je basis javascript kent (maar dat betwijfel ik in dit geval).

Mag ik vragen op welke manier of welke tutorial jij er kennis mee hebt gemaakt?
 
Randy vsf

Randy vsf

22/01/2016 12:09:36
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/01/2016 11:45:49:
Mag ik vragen op welke manier of welke tutorial jij er kennis mee hebt gemaakt?


Ik heb via sitepoint enkele tutorials bekeken en gevolgd.
Gewijzigd op 22/01/2016 12:10:42 door Randy vsf
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.