"Whuaaa, mijn laptop weet waar mijn huis woont"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/02/2011 23:13:10
Quote Anchor link
Big Brother is watching you, welkom in de wereld van Geo-location in HTML5.

Zie ook dit: http://html5demos.com/geo (non-IE, gebruik FF of Chrome)
Klik eerst even op de knop bovenaan die zal verschijnen dat je jouw locatie wilt delen..

Nu resulteert me dit in een raadsel:
Ik heb een Vista PC, verbonden via een kabeltje aan mijn router, en daar geeft hij aan dat ik in Utrecht zit, mijlenver van waar ik werkelijk ben.

Nu pak ik de laptop erbij die uit het jaar 2002 stamt met Linux (Xubuntu) erop, verbonden via WLAN en daar geeft hij precies aan waar ik mij bevind. Op de meter nauwkeurig zelfAfbeelding

Hoe weet die laptop dat? Naar mijn weten zit er geen GPS in, hij zit op dezelfde ADSL-verbinding aangesloten, en hij heeft ook geen GPRS? Is het aardse straling, is mijn laptop helderziend, kent het WLAN soms een verborgen mogelijkheid tot GPS of... vul maar in?

Wie weet hoe dit kan? Ik sta voor een raadsel.... :-S
Gewijzigd op 26/02/2011 23:13:52 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 11:11:38

- Mark -

- Mark -

26/02/2011 23:25:25
Quote Anchor link
Quote:
How does it work?

When you visit a location-aware website, Firefox will ask you if you want to share your location.

If you consent, Firefox gathers information about nearby wireless access points and your computer’s IP address. Then Firefox sends this information to the default geolocation service provider, Google Location Services, to get an estimate of your location. That location estimate is then shared with the requesting website.

If you say that you do not consent, Firefox will not do anything.

Ik moest eerst toestemming geven voordat het werkte. Ik werd naar de volgende pagina verwezen http://www.mozilla.com/en-US/firefox/geolocation/

Ik gebruik een Macbook, waarom je er zover van af zit met Vista weet ik niet. Ze zitten er ongeveer 50 meter naast in mijn geval. Nog steeds eng hoe nauwkeurig dit is.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/02/2011 23:29:44
Quote Anchor link
Heuh, maar hoe weet mijn router dan in godsnaam waar ik me bevind?
Mijn 'vaste' PC zegt Utrecht, terwijl dat mijlen ver uit de buurt hier ligt, maar mijn laptop op dezelfde ADSL-aansluiting maar verbonden via een draadsloos WLAN'netje met de zelfde router, zegt de exacte plek waar ik me bevind... ?

Jaron T

Jaron T

26/02/2011 23:43:19
Quote Anchor link
hij zegt Leeuwarden, klopt niets van ;)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/02/2011 23:51:29
Quote Anchor link
Jaron T op 26/02/2011 23:43:19:
hij zegt Leeuwarden, klopt niets van ;)

Check een een device met WLAN
(geldt ook voor anderen)
Klopt die wel?

Bram Boos

Bram Boos

27/02/2011 00:18:10
Quote Anchor link
Ik zit hier thuis op de WLAN en hij zegt dat ik in Grave zit... Ik weet dat mijn ip-adres gevestigd is in Waalre.

En waarom weet ik dat? Nou, van de "Welkom bezoeker, ken jij deze hete dames uit Waarle al??" reclame...

En ik woon niet in Waalre of Grave, beide zitten er meer dan 100+ km vanaf.

EDIT: Hmm. kan ook komen omdat ik op Linux werk (Ubuntu).
Gewijzigd op 27/02/2011 00:18:53 door Bram Boos

Sander de Vos

Sander de Vos

27/02/2011 00:19:27
Quote Anchor link
- Aar - op 26/02/2011 23:13:10:
Big Brother is watching you, welkom in de wereld van Geo-location in HTML5.

Zie ook dit: http://html5demos.com/geo (non-IE, gebruik FF of Chrome)
Klik eerst even op de knop bovenaan die zal verschijnen dat je jouw locatie wilt delen..

Nu resulteert me dit in een raadsel:
Ik heb een Vista PC, verbonden via een kabeltje aan mijn router, en daar geeft hij aan dat ik in Utrecht zit, mijlenver van waar ik werkelijk ben.

Nu pak ik de laptop erbij die uit het jaar 2002 stamt met Linux (Xubuntu) erop, verbonden via WLAN en daar geeft hij precies aan waar ik mij bevind. Op de meter nauwkeurig zelfAfbeelding

Hoe weet die laptop dat? Naar mijn weten zit er geen GPS in, hij zit op dezelfde ADSL-verbinding aangesloten, en hij heeft ook geen GPRS? Is het aardse straling, is mijn laptop helderziend, kent het WLAN soms een verborgen mogelijkheid tot GPS of... vul maar in?

Wie weet hoe dit kan? Ik sta voor een raadsel.... :-S

Dit is niet echt een raadsel.
Lees dit: http://www.soved.eu/u=63 + http://www.soved.eu/u=64

Heb ik een tijd mee gespeeld. Vergeet uit eindelijk niet alle rechten te ontzeggen, waarmee website's met de Geolocation API je locatie kunnen vinden.

Edit: linux word niet ondersteund door geolocation (als ik het goed heb)

Uitleg: Je weet vast nog wel dat Google met hun Street View cars onder andere MAC adressen en SSID's opsloeg. Google koppelt het SSID + MAC adress aan een zo nauwkeurig mogelijke GPS locatie, slaat dat op in een database, en berekent later via je WIFI verbinding, GPS locatie, of GSM verbinding, je locatie.

Denk bijvoorbeeld aan Hyves, Facebook en Twitter, als je je status update, weet opeens je telefoon precies te vertellen waar je bent : Geolocation.
Gewijzigd op 27/02/2011 00:25:02 door Sander de Vos

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2011 00:49:07
Quote Anchor link
Dus Firefox haalt stuurt die data dan door naar Google zodra ik een Geo-location request doe? Klinkt tof, maar kent elke WiFi accespoint nog een ander uniek nummer dan de SSID-naam? Er zijn in NL 1000én SSID's met de naam Airport of Default...

Sander de Vos

Sander de Vos

27/02/2011 00:56:33
Quote Anchor link
- Aar - op 27/02/2011 00:49:07:
Dus Firefox haalt stuurt die data dan door naar Google zodra ik een Geo-location request doe? Klinkt tof, maar kent elke WiFi accespoint nog een ander uniek nummer dan de SSID-naam? Er zijn in NL 1000én SSID's met de naam Airport of Default...

Zoiezo word eerst een MAC adres verstuurd (bijna uniek nummer) en daarna pas het SSID, wat de gebruiker kan uitschakelen. Het MAC adres is dus een (bijna) uniek identifiactie nummer, wat altijd word verstuurd, om kenbaar te maken met welk netwerk je verbinding maakt of kan verbinden. Ik zeg bijna, omdat het altijd mogelijk is (softwarematig) via spoofing een MAC adres te veranderen. Meer info over het MAC adres vind je hier: http://www.soved.eu/u=65
Gewijzigd op 27/02/2011 00:58:09 door Sander de Vos

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2011 00:58:07
Quote Anchor link
Okay, ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik een andere AP pak hier in huis die al tijden uit staat.

Sander de Vos

Sander de Vos

27/02/2011 01:03:33
Quote Anchor link
Haha, ben benieuwd.
Of hij herkent meteen waar je bent, of hij geeft een totaal andere locatie aan.

Heb zelf ook nog even een voorbeeldje gemaakt: http://www.soved.eu/v4/?p=geolocation
Gewijzigd op 27/02/2011 01:19:40 door Sander de Vos

The Force

The Force

27/02/2011 08:01:13

Joris van Rijn

Joris van Rijn

27/02/2011 08:16:58
Quote Anchor link
Mijn wireless en vast zitten allebei in hartje Nijmegen. Woon rond amsterdam.
Zit nog een beetje vol met kinderziektes.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2011 10:10:56
Quote Anchor link
Dus Firefox lijkt inderdaad een Google Webservice aan te roepen. Ik lees hier en daar ook over Google Gears die het ondersteund, maar die heb ik niet geinstalleerd op Xubuntu.

Joakim Broden

Joakim Broden

27/02/2011 10:15:04
Quote Anchor link
Bij mijn laptop met vista werkt hij goed, bij mij zit hij er een paar km vandaan.

Hij zegt dat ik in Budapest zit en dat klopt. Alleen dan aan de andere kant van de straat :)
Gewijzigd op 27/02/2011 10:19:56 door Joakim Broden

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2011 10:19:08
Quote Anchor link
Even een andere vraag erover. Firefox geeft de WiFi informatie dus inderdaad door aan de Google Geolocation Webservice.

Maar ik lees ook wat over de GeoLocation Google Gears, wat doet dan dan?
Of is dat te implementeren voor in IE zodat je met de Google Gears API in IE bijv. ook geolocation aan kan spreken?

(Voor betere browsercompatibiliteit...)
Anybody?

Joris van Rijn

Joris van Rijn

27/02/2011 10:32:28
Quote Anchor link
Een van de main punten van gears is toch dat het een offline database maakt?
Misschien is het zo dat de locatie dmv normale gelocation opgeslagen wordt in de databases van gears, en dat je later dmv van google gears' getcurrentposition/getlastposition die waardes alleen uit de database fetched.

Jasper DS

Jasper DS

27/02/2011 13:05:06
Quote Anchor link
Bij mij zat hij 10 m verkeerd ;o

Tobias Tobias

Tobias Tobias

27/02/2011 13:07:51
Quote Anchor link
Oetzie cookie op 27/02/2011 10:15:04:
Bij mijn laptop met vista werkt hij goed, bij mij zit hij er een paar km vandaan.

Hij zegt dat ik in Budapest zit en dat klopt. Alleen dan aan de andere kant van de straat :)

En wat doe je op PHPHulp terwijl je in boedapest zit?

Sander de Vos

Sander de Vos

27/02/2011 13:55:55
Quote Anchor link
- Aar - op 27/02/2011 10:19:08:
Even een andere vraag erover. Firefox geeft de WiFi informatie dus inderdaad door aan de Google Geolocation Webservice.

Maar ik lees ook wat over de GeoLocation Google Gears, wat doet dan dan?
Of is dat te implementeren voor in IE zodat je met de Google Gears API in IE bijv. ook geolocation aan kan spreken?

(Voor betere browsercompatibiliteit...)
Anybody?

De Google Gears Geolocation hoord bij de Google Gears API, het valt dus onder elkaar.
Geolocation gebruikt dus de Google Gears API, meer info op http://www.soved.eu/u=66

Justin S

Justin S

27/02/2011 14:09:16
Quote Anchor link
PHP Jasper op 27/02/2011 13:05:06:
Bij mij zat hij 10 m verkeerd ;o

Bij mij ook! Grappig is als ik bij street view kijk, dat de pointer bij de buren voor de deur staat!

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.