"Whuaaa, mijn laptop weet waar mijn huis woont"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/02/2011 23:13:10
Quote Anchor link
Big Brother is watching you, welkom in de wereld van Geo-location in HTML5.

Zie ook dit: http://html5demos.com/geo (non-IE, gebruik FF of Chrome)
Klik eerst even op de knop bovenaan die zal verschijnen dat je jouw locatie wilt delen..

Nu resulteert me dit in een raadsel:
Ik heb een Vista PC, verbonden via een kabeltje aan mijn router, en daar geeft hij aan dat ik in Utrecht zit, mijlenver van waar ik werkelijk ben.

Nu pak ik de laptop erbij die uit het jaar 2002 stamt met Linux (Xubuntu) erop, verbonden via WLAN en daar geeft hij precies aan waar ik mij bevind. Op de meter nauwkeurig zelfAfbeelding

Hoe weet die laptop dat? Naar mijn weten zit er geen GPS in, hij zit op dezelfde ADSL-verbinding aangesloten, en hij heeft ook geen GPRS? Is het aardse straling, is mijn laptop helderziend, kent het WLAN soms een verborgen mogelijkheid tot GPS of... vul maar in?

Wie weet hoe dit kan? Ik sta voor een raadsel.... :-S
Gewijzigd op 26/02/2011 23:13:52 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 12:52:10

- Mark -

- Mark -

26/02/2011 23:25:25
Quote Anchor link
Quote:
How does it work?

When you visit a location-aware website, Firefox will ask you if you want to share your location.

If you consent, Firefox gathers information about nearby wireless access points and your computer’s IP address. Then Firefox sends this information to the default geolocation service provider, Google Location Services, to get an estimate of your location. That location estimate is then shared with the requesting website.

If you say that you do not consent, Firefox will not do anything.

Ik moest eerst toestemming geven voordat het werkte. Ik werd naar de volgende pagina verwezen http://www.mozilla.com/en-US/firefox/geolocation/

Ik gebruik een Macbook, waarom je er zover van af zit met Vista weet ik niet. Ze zitten er ongeveer 50 meter naast in mijn geval. Nog steeds eng hoe nauwkeurig dit is.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/02/2011 23:29:44
Quote Anchor link
Heuh, maar hoe weet mijn router dan in godsnaam waar ik me bevind?
Mijn 'vaste' PC zegt Utrecht, terwijl dat mijlen ver uit de buurt hier ligt, maar mijn laptop op dezelfde ADSL-aansluiting maar verbonden via een draadsloos WLAN'netje met de zelfde router, zegt de exacte plek waar ik me bevind... ?

Jaron T

Jaron T

26/02/2011 23:43:19
Quote Anchor link
hij zegt Leeuwarden, klopt niets van ;)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/02/2011 23:51:29
Quote Anchor link
Jaron T op 26/02/2011 23:43:19:
hij zegt Leeuwarden, klopt niets van ;)

Check een een device met WLAN
(geldt ook voor anderen)
Klopt die wel?

Bram Boos

Bram Boos

27/02/2011 00:18:10
Quote Anchor link
Ik zit hier thuis op de WLAN en hij zegt dat ik in Grave zit... Ik weet dat mijn ip-adres gevestigd is in Waalre.

En waarom weet ik dat? Nou, van de "Welkom bezoeker, ken jij deze hete dames uit Waarle al??" reclame...

En ik woon niet in Waalre of Grave, beide zitten er meer dan 100+ km vanaf.

EDIT: Hmm. kan ook komen omdat ik op Linux werk (Ubuntu).
Gewijzigd op 27/02/2011 00:18:53 door Bram Boos

Sander de Vos

Sander de Vos

27/02/2011 00:19:27
Quote Anchor link
- Aar - op 26/02/2011 23:13:10:
Big Brother is watching you, welkom in de wereld van Geo-location in HTML5.

Zie ook dit: http://html5demos.com/geo (non-IE, gebruik FF of Chrome)
Klik eerst even op de knop bovenaan die zal verschijnen dat je jouw locatie wilt delen..

Nu resulteert me dit in een raadsel:
Ik heb een Vista PC, verbonden via een kabeltje aan mijn router, en daar geeft hij aan dat ik in Utrecht zit, mijlenver van waar ik werkelijk ben.

Nu pak ik de laptop erbij die uit het jaar 2002 stamt met Linux (Xubuntu) erop, verbonden via WLAN en daar geeft hij precies aan waar ik mij bevind. Op de meter nauwkeurig zelfAfbeelding

Hoe weet die laptop dat? Naar mijn weten zit er geen GPS in, hij zit op dezelfde ADSL-verbinding aangesloten, en hij heeft ook geen GPRS? Is het aardse straling, is mijn laptop helderziend, kent het WLAN soms een verborgen mogelijkheid tot GPS of... vul maar in?

Wie weet hoe dit kan? Ik sta voor een raadsel.... :-S

Dit is niet echt een raadsel.
Lees dit: http://www.soved.eu/u=63 + http://www.soved.eu/u=64

Heb ik een tijd mee gespeeld. Vergeet uit eindelijk niet alle rechten te ontzeggen, waarmee website's met de Geolocation API je locatie kunnen vinden.

Edit: linux word niet ondersteund door geolocation (als ik het goed heb)

Uitleg: Je weet vast nog wel dat Google met hun Street View cars onder andere MAC adressen en SSID's opsloeg. Google koppelt het SSID + MAC adress aan een zo nauwkeurig mogelijke GPS locatie, slaat dat op in een database, en berekent later via je WIFI verbinding, GPS locatie, of GSM verbinding, je locatie.

Denk bijvoorbeeld aan Hyves, Facebook en Twitter, als je je status update, weet opeens je telefoon precies te vertellen waar je bent : Geolocation.
Gewijzigd op 27/02/2011 00:25:02 door Sander de Vos

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2011 00:49:07
Quote Anchor link
Dus Firefox haalt stuurt die data dan door naar Google zodra ik een Geo-location request doe? Klinkt tof, maar kent elke WiFi accespoint nog een ander uniek nummer dan de SSID-naam? Er zijn in NL 1000én SSID's met de naam Airport of Default...

Sander de Vos

Sander de Vos

27/02/2011 00:56:33
Quote Anchor link
- Aar - op 27/02/2011 00:49:07:
Dus Firefox haalt stuurt die data dan door naar Google zodra ik een Geo-location request doe? Klinkt tof, maar kent elke WiFi accespoint nog een ander uniek nummer dan de SSID-naam? Er zijn in NL 1000én SSID's met de naam Airport of Default...

Zoiezo word eerst een MAC adres verstuurd (bijna uniek nummer) en daarna pas het SSID, wat de gebruiker kan uitschakelen. Het MAC adres is dus een (bijna) uniek identifiactie nummer, wat altijd word verstuurd, om kenbaar te maken met welk netwerk je verbinding maakt of kan verbinden. Ik zeg bijna, omdat het altijd mogelijk is (softwarematig) via spoofing een MAC adres te veranderen. Meer info over het MAC adres vind je hier: http://www.soved.eu/u=65
Gewijzigd op 27/02/2011 00:58:09 door Sander de Vos

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2011 00:58:07
Quote Anchor link
Okay, ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik een andere AP pak hier in huis die al tijden uit staat.

Sander de Vos

Sander de Vos

27/02/2011 01:03:33
Quote Anchor link
Haha, ben benieuwd.
Of hij herkent meteen waar je bent, of hij geeft een totaal andere locatie aan.

Heb zelf ook nog even een voorbeeldje gemaakt: http://www.soved.eu/v4/?p=geolocation
Gewijzigd op 27/02/2011 01:19:40 door Sander de Vos

The Force

The Force

27/02/2011 08:01:13

Joris van Rijn

Joris van Rijn

27/02/2011 08:16:58
Quote Anchor link
Mijn wireless en vast zitten allebei in hartje Nijmegen. Woon rond amsterdam.
Zit nog een beetje vol met kinderziektes.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2011 10:10:56
Quote Anchor link
Dus Firefox lijkt inderdaad een Google Webservice aan te roepen. Ik lees hier en daar ook over Google Gears die het ondersteund, maar die heb ik niet geinstalleerd op Xubuntu.

Joakim Broden

Joakim Broden

27/02/2011 10:15:04
Quote Anchor link
Bij mijn laptop met vista werkt hij goed, bij mij zit hij er een paar km vandaan.

Hij zegt dat ik in Budapest zit en dat klopt. Alleen dan aan de andere kant van de straat :)
Gewijzigd op 27/02/2011 10:19:56 door Joakim Broden

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2011 10:19:08
Quote Anchor link
Even een andere vraag erover. Firefox geeft de WiFi informatie dus inderdaad door aan de Google Geolocation Webservice.

Maar ik lees ook wat over de GeoLocation Google Gears, wat doet dan dan?
Of is dat te implementeren voor in IE zodat je met de Google Gears API in IE bijv. ook geolocation aan kan spreken?

(Voor betere browsercompatibiliteit...)
Anybody?

Joris van Rijn

Joris van Rijn

27/02/2011 10:32:28
Quote Anchor link
Een van de main punten van gears is toch dat het een offline database maakt?
Misschien is het zo dat de locatie dmv normale gelocation opgeslagen wordt in de databases van gears, en dat je later dmv van google gears' getcurrentposition/getlastposition die waardes alleen uit de database fetched.

Jasper DS

Jasper DS

27/02/2011 13:05:06
Quote Anchor link
Bij mij zat hij 10 m verkeerd ;o

Tobias Tobias

Tobias Tobias

27/02/2011 13:07:51
Quote Anchor link
Oetzie cookie op 27/02/2011 10:15:04:
Bij mijn laptop met vista werkt hij goed, bij mij zit hij er een paar km vandaan.

Hij zegt dat ik in Budapest zit en dat klopt. Alleen dan aan de andere kant van de straat :)

En wat doe je op PHPHulp terwijl je in boedapest zit?

Sander de Vos

Sander de Vos

27/02/2011 13:55:55
Quote Anchor link
- Aar - op 27/02/2011 10:19:08:
Even een andere vraag erover. Firefox geeft de WiFi informatie dus inderdaad door aan de Google Geolocation Webservice.

Maar ik lees ook wat over de GeoLocation Google Gears, wat doet dan dan?
Of is dat te implementeren voor in IE zodat je met de Google Gears API in IE bijv. ook geolocation aan kan spreken?

(Voor betere browsercompatibiliteit...)
Anybody?

De Google Gears Geolocation hoord bij de Google Gears API, het valt dus onder elkaar.
Geolocation gebruikt dus de Google Gears API, meer info op http://www.soved.eu/u=66

Justin S

Justin S

27/02/2011 14:09:16
Quote Anchor link
PHP Jasper op 27/02/2011 13:05:06:
Bij mij zat hij 10 m verkeerd ;o

Bij mij ook! Grappig is als ik bij street view kijk, dat de pointer bij de buren voor de deur staat!

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.