Wordt ik een beetje getild door mijn sitebouwer ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jan Buyvoets

Jan Buyvoets

17/04/2013 16:03:01
Quote Anchor link
Ik heb aan mijn sitebouwer gevraagd of ze de nieuwsbriefaanmelding van mijn in PHP geprogrammeerde website door kunnen sturen naar een Hellodialog (marketingmail) account. (www.hellodialog.com)
De velden voornaam, achternaam en e-mail adres en de opt-in procedure staan al in website, en er wordt nu na aanmelding een e-mail naar mij verstuurd.

Het is dus alleen het eveneens doorsturen van de velden voornaam, achternaam en e-mail adres naar het Hellodialog programma.

Kan iemand inschatten hoeveel regels PHP code dat ongeveer is, en hoe lang je daarmee bezig bent om het getest en wel op te leveren ?

Mijn sitebouwer heeft er een onwaarschijnlijk aantal uren voor nodig.

Kan ik dit klusje tegen betaling eventueel aan iemand uitbesteden ?

Thanks,
Jan Buyvoets
Gewijzigd op 17/04/2013 16:03:52 door Jan Buyvoets
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 12:55:44
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/04/2013 16:11:32
Quote Anchor link
"Mijn sitebouwer heeft er een onwaarschijnlijk aantal uren voor nodig."

En dat is?
 
Ceasar Feijen

Ceasar Feijen

17/04/2013 16:18:30
Quote Anchor link
Zoals je het beschrijft minder dan 10 minuten
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

17/04/2013 16:38:00
Quote Anchor link
Ceasar Feijen op 17/04/2013 16:18:30:
Zoals je het beschrijft minder dan 10 minuten


Misschien iets te enthousiast. Maar binnen het uur moet haalbaar zijn.
 
Jan Buyvoets

Jan Buyvoets

17/04/2013 16:41:17
Quote Anchor link
Ceasar,

Die 10 minuten komen aardig in de buurt van mijn idee.
Mijn sitebouwer biedt de werkzaamheden aan voor 3 a 4 uur @ 90,--/uur...........
Die zijn dus helemaal over het paard getild en denken nog steeds dat het niet op kan.

Toevoeging op 17/04/2013 16:44:05:

Ceasar, ook 1 uur vind ik prima, want je moet je wat inleven, downloaden, uploaden, testen.
Dan ben je toch wel een klein uurtje zoet.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

17/04/2013 16:47:39
Quote Anchor link
3 a 4 uur is naar mijn mening zeker niet nodig.

Het is een kwestie van een insert query toevoegen zorgen dat de query veilig is en response geeft of de gegevens zijn. En indien nog nodig een foutafhandeling. Zou maximaal 100 regels code zijn. Even testen of het helemaal werkt en klaar.
 
- SanThe -

- SanThe -

17/04/2013 17:31:06
Quote Anchor link
Gewoon een forward in die ene mailbox naar die andere?
Of is dat te simpel gedacht.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

17/04/2013 17:33:43
Quote Anchor link
- SanThe - op 17/04/2013 17:31:06:
Gewoon een forward in die ene mailbox naar die andere?
Of is dat te simpel gedacht.


Ja:

Jan Buyvoets op 17/04/2013 16:03:01:
Het is dus alleen het eveneens doorsturen van de velden voornaam, achternaam en e-mail adres naar het Hellodialog programma.


Uit het bovenstaande begrijp ik dat het zowel in een email moet worden verstuurd (wat nu al gebeurd) Als dat de gegevens in een database van hellodialog worden geplaatst.
 
Jan Buyvoets

Jan Buyvoets

17/04/2013 18:21:50
Quote Anchor link
Klopt. Het versturen van een email met voornaam, achternaam en email adres gebeurt nu. Dat moet zo blijven.
Er moeten alleen deze velden naar hellodailog worden geforward.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

17/04/2013 18:29:43
Quote Anchor link
Maar is hellodialog van jou? of moet het vanaf een externe website naar hellodialog?
 
- Mark -

- Mark -

17/04/2013 18:41:23
Quote Anchor link
Wat bedoel je met geforward? Als dit een email adres is dan hoef je zoals Santhe al zei helemaal niets in je php script aan te passen. Je moet er dan wel voor zorgen dat op het E-mail adres waarnaar je nieuwsbriefaanmelding verstuurd worden niets anders binnen komt. Anders wordt dat ook naar hun geforward.

- SanThe - op 17/04/2013 17:31:06:
Gewoon een forward in die ene mailbox naar die andere?
Of is dat te simpel gedacht.
 
Jan Buyvoets

Jan Buyvoets

17/04/2013 19:50:09
Quote Anchor link
www.hellodialog.nl is een extern mailprogramma. Vooral voor kleine klanten aantrekkelijk, want je kunt tot 2000 nieuwsberichten gratis versturen.
 
Willem vp

Willem vp

18/04/2013 01:17:04
Quote Anchor link
Als ik kijk naar de API-beschrijving, dan vind ik 3 à 4 uur (voor een commercieel bedrijf) niet onrealistisch. Het is niet alleen het coderen en testen, maar je moet ook overhead meerekenen als het opstellen van een offerte en het aanhoren van het gezeur van je klant als het niet werkt... ;-)
 
Jan Buyvoets

Jan Buyvoets

18/04/2013 09:13:23
Quote Anchor link
Deze 3 a 4 uur komt me toch nog steeds onwaarschijnlijk hoog voor.
Op de site van Hellodialog.com wordt volgens mij nogal wat hulp geboden en zijn er scriptvoorbeelden.
Voor hulp m.b.t. API onder andere http://www.hellodialog.com/nl/support/article/259/hoe-gebruik-ik-de-api

Ik kan me moeilijk voorstellen dat het naar een Hellodialog account doorsturen van alleen maar voornaam, achternaam en e-mailadres een paar uur programmeren is.

En prima dat ik wat moet betalen voor overhead, maar dat zit volgens mij al in de uurprijs van 90 euro want het werk wordt gedaan door stagiaires die een schijntje verdienen. Offerte maken : dat was 1 regel op de mail: "Het kost 3 a 4 uur tegen 90 euro/uur ex. BTW"
En het aanhoren van het gezeur van de klant dat het niet werkt ? Dat is onzin, dan moet je je werk gewoon beter doen en testen voor je oplevert. Bovendien is dat de consequenties van de inzet van stagiaires i.p.v. gekwalificeert personeel. Op die staigiares verdien je 70 euro/uur

Wat ik graag wil weten is hoeveel tijd je kwijt bent aan alleen maar het programmeren.
Gewijzigd op 18/04/2013 09:16:02 door Jan Buyvoets
 
TJVB tvb

TJVB tvb

18/04/2013 09:22:55
Quote Anchor link
Heeft die sitebouwer toevallig al de code gezien die aangepast moet worden? Want die zien we hier niet. Ik heb ook wel eens een klus gehad dat met de omschrijving weinig werk leek totdat ik de code en database zag waar het bij in moest. Dat was een ramp en koste veel tijd.
Dus het meteen zonder verdere info zeggen dat het te veel tijd kost vind ik nogal kort door de bocht.
 
Willem vp

Willem vp

18/04/2013 10:00:56
Quote Anchor link
Jan Buyvoets op 18/04/2013 09:13:23:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het naar een Hellodialog account doorsturen van alleen maar voornaam, achternaam en e-mailadres een paar uur programmeren is.
[...]
Wat ik graag wil weten is hoeveel tijd je kwijt bent aan alleen maar het programmeren.

Als je "programmeren" definieert als knippen en plakken vanaf de Hellodialog-wiki, dan ben je met 10 minuten klaar. Maar zoals TJ ook al zegt, je moet nog wel uitzoeken wáár je het moet plakken. En als je het hebt gevonden, kan zomaar blijken dat er een constructie in de code zit waardoor het toch allemaal nog net iets lastiger is. Zonder de huidige sitecode te zien, is dat niet te beoordelen.

Ik heb ook vaak zat dit soort situaties gehad waarin ik alleen maar ergens een regeltje code hoefde toe te voegen. In principe. In de praktijk ben ik met dat ene regeltje wel eens een week beziggeweest omdat ik ergens anders een flink stuk code moest herschrijven.

Daarnaast lijkt het wel goedkoop om stagiairs in te zetten, maar dat valt ook nog wel tegen. Het is niet alleen die paar euro per uur die je met de stagiair aftikt. Een stagiair moet ook begeleid worden; dat mannetje (of vrouwtje) moet ook betaald worden. En een stagiair heeft een werkplek nodig. Bureau, vloeroppervlak, PC, licenties.

Een offerte kan misschien bestaan uit een emailtje van 1 regel, maar misschien is er voor dat ene regeltje wel iemand een uur beziggeweest om uit te zoeken hoeveel moeite het is. Kun je op basis van dat ene regeltje niet beoordelen. Bij een groot project is dat soort overhead over meer uren te spreiden, maar bij een klein project kan dat niet en zul je dus een bepaalde basis moeten aanhouden. Zelf reken ik in blokken van minimaal een halve dag, hoe weinig werk het ook is (daarom ben ik ook niet verbaasd dat ze 3-4 uur offreren). En als ik een klus niet zo zie zitten, verhoog ik het uurtarief en/of het aantal uren. Als de klant er dan mee instemt, heb ik er tenminste ook nog plezier van. ;-)
Gewijzigd op 18/04/2013 10:01:19 door Willem vp
 
Jan Buyvoets

Jan Buyvoets

18/04/2013 11:02:15
Quote Anchor link
Beste Willem,
Allereerst mijn waardering voor de inhoud, maar ook de vorm van de discussie die je voert.
Toch ben ik nu nog steeds heel benieuwd naar de hoeveelheid coderegels die moet worden toegevoegd en de tijd die een goede programmeur hiervoor nodig heeft.
Op mijn site heb ik het index.php file neergezet, en alleen wat namen, login codes e.d. aangepast.
Dit file staat op http://www.buyvoets.com/indexdotphp.txt

Ik zie graag een reactie van je.
Groet, Jan Buyvoets
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/04/2013 11:19:47
Quote Anchor link
Beste Jan,

Je wil iets van ons horen wat wij op voorhand eigenlijk ook niet kunnen zeggen. Ik vind 3 a 4 uur ook niet onrealistisch. Vaak wordt over programmeren gedacht als "even een paar regels code kloppen" of erger nog "even ergens een stukje code vandaan knippen en plakken". Echter, er gaat uiteraard ook nog een denkproces aan vooraf. Het bureau zal zich eerst in jouw systeem moeten verdiepen (geloof het of niet, maar ieder systeem is anders en uniek en behoeft daarom een eigen aanpak). Daarna zal er een plan van aanpak moeten worden bedacht (wat moet er worden gedaan, wat moet er worden aangepast). En pas dan zal er daadwerkelijk code worden geschreven. Hoeveel code dat is? Geen idee. Vast staat in ieder geval dat het bureau er een x aantal uur en een x aantal euro voor rekent. Ik denk dat jij je beter kunt focussen op de vraag of dat bedrag het je waard is, in plaats van dat je je energie gaat verspillen aan het "onderzoeken" of die 3 a 4 uur wel gerechtvaardigd zijn. Omdat op voorhand niet exact is in te schatten wat er moet gebeuren denk ik dat de websitebouwer gekozen heeft voor 3 a 4 uur, en ik denk dat dat best reëel is. De keuze die jij nu moet maken is of je er 4 x 90 euro voor over hebt. Zo ja, doen! Zo nee, zoek een andere website bouwer die het voor minder kan/wil doen.

Ik wil je er ook nog even op wijzen dat je op dit forum gratis een vacature kunt plaatsen (geef dan wel duidelijk aan wat er moet gebeuren en wat je max. budget is). Wellicht is er iemand hier die jou voor een kleiner bedrag kan helpen.

Maar om even terug te komen op je vraag. Ik denk dat je qua uren aantal niet (per definitie) getild wordt. Afhankelijk of je het geld er voor over hebt, zou je wel of niet op zoek kunnen gaan naar een goedkopere webbouwer.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

18/04/2013 11:36:08
Quote Anchor link
Even los van de vraag of die mens echt te veel vraagt of niet (geen idee, ik ken die mens niet)...

Ik heb wel wat bedenkingen bij de manier waarop je dit vraagt. Puur praktisch.

Iedereen die het in 10 minuten (of wat langer) kan; zouden die het ook werkelijk willen doen indien je ze voor 10 minuten betaalt?

Storm een vreemd café binnen en roep: "Ik zoek de grootste zuiper van het land!".
De antwoorden die je dan krijgt, zouden wel eens lichtjes misleidend kunnen zijn.

Stel nu dat je een e-mail stuurt naar die website-maker met de boodschap: ik ken mensen die het 10 keer zo vlug doen als jij.

Misschien zou je dan zelf bedrogen kunnen uitkomen.
Niet te vlug bruggen opblazen.
 
Reshad F

Reshad F

18/04/2013 11:37:06
Quote Anchor link
Ozzie je moet hier wel rekening houden dat het om zijn eigen websitebouwer gaat die hij altijd inschakelt en voor een mail systeempje hoop ik niet dat je daar een heel plan van aanpak voor nodig hebt.. anders ben je wel meer dan die 3/4 uur kwijt.

@Jan Buyvoets ik denk dat je sowieso een andere websitebouwer moet zoeken als hij ook je website gemaakt heeft want je broncode is een en al rotzooi met inline css maar dat verwacht ik ook niet anders aangezien het met de iWeb van apple gemaakt is..

Mocht je er niet uitkomen. ik wil je wel helpen stuur me maar een pm :)
 
John D

John D

18/04/2013 11:41:18
Quote Anchor link
Gezien de code die Jan hierboven meegeeft is het 5 minuten werk, eerste inschatting.
Voeg in de regel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mail ( $_POST['email'] , 'Bevestig uw inschrijving voor de nieuwsbrief van BWX' , $message, 'From: BW.nl');

het gewenst emailadres toe:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mail ( $_POST['email'].';[email protected]' , 'Bevestig uw inschrijving voor de nieuwsbrief van BWX' , $message, 'From: BW.nl');

of separaat verzenden dan ziet de ontvanger het niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
mail ( $_POST['email'], 'Bevestig uw inschrijving voor de nieuwsbrief van BWX' , $message, 'From: BW.nl');
mail ('[email protected]' , 'Bevestig uw inschrijving voor de nieuwsbrief van BWX' , $message, 'From: BW.nl');

Netter is natuurlijk om dat in de bcc te doen en dat is een kwartiertje meer werk.
Zie ergens op deze site "de juiste email headers" van SanThe
Gewijzigd op 18/04/2013 11:46:52 door John D
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.