www.database-manager.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

26/03/2009 09:07:00
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

www.database-manager.nl

Ik moet af en toe websites bouwen op webservers die wel MySQL, maar geen PHPMyAdmin omgeving bieden.

Om toch in de database te kunnen gluren of alles goed gaat en enkele basis zaken te kunnen uitvoeren heb ik een 'database manager' geschreven. De tool biedt momenteel de mogelijkheid om automatisch tabellen en kolommen te detecteren in je database, en bouwt formulieren op waarmee je eenvoudig records kunt toevoegen/bewerken/verwijderen.


De tool wil ik in de toekomst ook inzetten voor klanten, zodat deze zelf gegevens in de database kunnen beheren.

In de configuratie kun je ook specifiek aangeven welke tabellen/kolommen via de tool beheerd kunnen worden. Zo hoef je niet de hele database bloot-te-geven aan je klanten.


Ook heb ik een QUERY-tool ingebouwd waarmee je eigen queries op de database kunt runnen. Deze tool is in het configuratie eenvoudig in en uit te schakelen.


Ik ben zeer benieuwd naar jullie feedback over de tool! Als de tool 'af' is zal ik deze zeker open source als script opnemen op dit forum.

Je kunt inloggen met "admin/password". De database heb ik gevuld met een standaard JOOMLA installatie.


De bron bestanden zijn nu hier te downloaden


TODO:
- Basis javascript validatie voor velden in het formulier.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 08:37:02
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

26/03/2009 09:34:00
Quote Anchor link
Het concept is erg leuk maar 1 ding vind ik een beetje vreemd. Veldlengte. Dit slaat nergens op. Als ik een stored procedure wil invoeren kan dat niet?
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

26/03/2009 09:41:00
Quote Anchor link
Als je een SELECT query opvraagt via de QUERY tool, wil ik voorkomen dat er te veel HTML data geoutput wordt. Het moet de tool 'snel' houden.

Daarom limiteer ik de veld waarden tot de opgegeven lengte. Je kunt dit zelf verhogen als dat wenselijk is...
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

27/03/2009 23:44:00
Quote Anchor link
*bump* :P
 
Tikkes C

Tikkes C

28/03/2009 08:37:00
Quote Anchor link
Als je inlogged zie je de tabellen met de omschrijving, nu zit er in die omschrijving nog geen entry maar hij komt wel buiten m'n scherm. misschien kan het handig zijn dit klein te houden (even groot als de tekst vult)...


verder vind ik het er echt geweldig uitzien en ik geloof dat dit erg handig is en veel potentieel heeft
 
Frank -

Frank -

28/03/2009 09:16:00
Quote Anchor link
Pholeron schreef op 26.03.2009 09:07:
Ik moet af en toe websites bouwen op webservers die wel MySQL, maar geen PHPMyAdmin omgeving bieden.
Heb jij even geluk dat je PMA zelf kan installeren... Het is niet meer dan een PHP-scriptje, dat zou dus geen probleem mogen opleveren. Even uploaden, configureren en gaan met die banaan.

Uiteraard zijn er nog andere PHP-scriptjes om databases te beheren en kun je er zelf ook eentje schrijven.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

28/03/2009 09:25:00
Quote Anchor link
PHPMyAdmin maakt gebruik van PHP bibliotheken die niet altijd beschikbaar zijn binnen de server, zoals de 'multi-byte-string'

Daarnaast wil ik de tool ook inzetten (zoals ik al schreef) voor klanten zodat deze een (zeer beperkt) deel van de database kunnen beheren.
 
- Ricardo -

- Ricardo -

28/03/2009 09:26:00
Quote Anchor link
Wow nice systeem, lijkt aardig op PHPmyadmin ook qua vormgeving en indeling :)

Maar dit werkt dan toch niet op systemen waar connecties van buiten niet geaccepteerd worden? (99 procent van de webservers dus)
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

28/03/2009 10:55:00
Quote Anchor link
Je kunt het script op je FTP locatie uploaden (bij voorkeur in een eigen map); en desgewenst beveiligen met een USERNAME/PASSWORD. zodat je er in de toekomst ook eenvoudig bij kunt mocht dat nodig zijn.
 
Michael -

Michael -

28/03/2009 10:57:00
Quote Anchor link
Ziet er echt heel goed uit :) Heel overzichtelijk en simpel om te gebruiken. Enige nadeel is dat je geen query kan laten maken door wat dropdowns zoals bij PhpMyAdmin.
 
Bo az

Bo az

28/03/2009 12:03:00
Quote Anchor link
Quote:
De tool wil ik in de toekomst ook inzetten voor klanten, zodat deze zelf gegevens in de database kunnen beheren.

Prachtig natuurlijk als dat gaat lukken, maar ik vraag mij af of klanten dat gaan (willen) snappen.

Kan je niet nog iets met relaties in de database doen? Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een pagina die een relatie met een menu item heeft, dat de gebruiker dan bij het toevoegen van een pagina een dropdown krijgt met de keuze tussen menu items.
Het zelfde geldt eigenlijk ook voor data/time velden, een date- en/of timepicker zou het geheel natuurlijk vergemakkelijken.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

28/03/2009 12:19:00
Quote Anchor link
Turmin schreef op 28.03.2009 10:57:
Ziet er echt heel goed uit :) Heel overzichtelijk en simpel om te gebruiken. Enige nadeel is dat je geen query kan laten maken door wat dropdowns zoals bij PhpMyAdmin.
Hmm, niet echt het enige nadeel naar mijn idee, en ook niet het grootste.

Maar de enige functionaliteit die hierin zit is rijen bewerken. Verder moet alles via queries. Dat maakt dit in mijn ogen geen database manager, maar een data manager waar klanten waarschijnlijk niet veel van begrijpen.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

28/03/2009 13:29:00
Quote Anchor link
Het was ook niet mijn doel om PHPMyAdmin na te bouwen, maar om een eenvoudige interface te bieden waarin je 'ff een record kunt inzien/bewerken'.

Maar als er behoefte zou zijn aan dergelijke functionaliteit kan ik die nog altijd realiseren. Maar het zou voor mij irreeel zijn om met een 'PHPMyAdmin' te willen concurreren
 
- -

- -

28/03/2009 13:32:00
Quote Anchor link
Kijkend naar je doel zou ik nog een aantal dingetjes doen:

1) JS-datum/tijd-selectors.
2) WYSIWYG-editor (TinyMCE of FCKEditor) die verschijnt bij TEXT-velden waarin HTML-tags staan.

Dan is het systeem prima als backoffice voor een CMS (of elke andere dynamische site) te gebruiken, ook door klanten.
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

28/03/2009 13:38:00
Quote Anchor link
Ziet er mooi uit, lekker simpel.

Toch 2 puntjes van kritiek:
- Backticks in de queries??
- Als je een record kopieert is het misschien handig om de velden met een primary key/auto increasment leeg te laten. Anders mislukt de query

Wat ik nog mis:
- Relaties
- De mogelijkheid om een diagram van alle tabellen te laten maken. (eventueel met relaties). Misschien past dit niet bij je doelgroep, maar het zou heel mooi zijn.
- Toen ik voor het eerst het syteem bekeek wilde ik instinctief op de tabel naam klikken om hem te bekijken/bewerken. Misschien is het handig om die mogelijkheid erbij te maken. Het duurde even voordat ik het potloodje zag
 
- -

- -

28/03/2009 14:00:00
Quote Anchor link
Citroen schreef op 28.03.2009 13:38:
Toch 2 puntjes van kritiek:
- Backticks in de queries??


Zeker nodig: als je een kolom of tabel hebt met de naam van een bestaande MySQL-functie, gaat 'ie zeiken. Met backticks heb je dat probleem niet. Zelf gebruik ik backticks alleen voor die specifieke kolommen.
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

28/03/2009 14:23:00
Quote Anchor link
In mijn mening (maar dat is maar mijn mening) moet je die kolommnamen vermijden. Waarom zou je een kolom zo willen noemen. Vaak zijn er ook andere goede kolomnamen te bedenken die mysql niet gereserveerd heeft.
Ik ben van mening dat het gebruik van backticks geen oplossing voor een probleem is maar slechts een opschuiving daarvan. In plaats van het gebruik van namen die niet gereserveerd zijn voeg je backtick toe. Dat maakt de code niet echt leesbaarder:

SELECT `FROM` FROM pm WHERE `HIGH_PRIORITY` = true;
SELECT sender_id FROM pm WHERE priority = 'high';

En dan zeker het af en toe gebruik van backticks kan voor problemen zorgen. Het maakt het debuggen nodeloos veel ingwikkelder.

Je zou gewoon SQL moeten schrijven zonder die truukjes als backticks te voorschijn moeten halen.
En als je ze zou willen gebruiken, wat ik afraad, doe het dan altijd. Dat staat een stuk duidelijker, in mijn ogen.
 

28/03/2009 15:38:00
Quote Anchor link
beveiligd?
net 24586 entries toegevoegd
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

29/03/2009 09:43:00
Quote Anchor link
Het probleem met DATABASE-BEHEER-TOOLS is dat je vaak zelf niet de database hebt ingericht.

Ik wil SQL niet laten 'crashen' als de maker van de database toevallig een keyword gebruikt als tabel/kolomnaam. Daarnaast werkt het met backticks altijd goed. Het is (wat dit systeem betreft) net zo noodzakelijk als single quotes om waarden heen.

Zo bevat de joomla installatie die gebruik is in het voorbeeld ook een # in de tabelnaam.. Opzich moest deze natuurlijk vervangen worden door een PREFIX, maar zelf zonder die vervanging werken de queries vlekkeloos dankzij de backticks..


@Martin
Wat bedoel je met je opmerking? Is er iets niet goed beveiligd? Graag meer feedback zodat als er iets mis is met de beveiliging dat ik het kan fixen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.