www.database-manager.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Support Engineer

Support Engineer Ben jij communicatief sterk? En word jij blij als onze klanten dat ook zijn? Lees dan zeker verder! Wie zijn wij? KindPlanner Software is een ambitieuze en snelgroeiende softwareleverancier die zich richt op de kinderopvangbranche. Haar product KindPlanner is een 100% cloudoplossing die het kantoor, de locaties en ouders met elkaar verbindt waardoor slimmer en eenvoudiger gewerkt kan worden. De software wordt in eigen beheer ontwikkeld vanuit Leiden, waar ook de overige onderdelen zoals sales en consultancy gevestigd zijn. Je komt te werken in een team waar resultaat en plezier hand in hand gaan en werkt vanuit een

Bekijk vacature »

Software Developer Geospatial Technology

Would you like to be part of an innovative, inspiring and international environment? Are you excited to work in a Geo-ICT, Asset Management, Energy, Water & Telecom industry and do you have strong programming skills? The job as Experienced GIS Software Developer offers the challenge you are looking for! Software Developer Geospatial Technology 32-40 hours per week Your Job As Experienced GIS Consultant you will work in an international team on projects at leading customers in the Netherlands. You will deal with design solutions in which emerging technologies play an important role. Along with your colleagues and customers you will

Bekijk vacature »

Delphi Developer

As a Delphi Developer you work together with other development teams to make our back-office applications work as optimal as possible. How do I become a Delphi Developer at Coolblue? As a Delphi Developer you work together with other development teams to make our back-office applications work as optimal as possible, being extending features or migrating them to APIs. Everything to put a smile in our colleagues' faces! Although you are a Delphi Developer, you are not averse to a some C# or JavaScript. Would you also like to become a Delphi Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony Vue.js

Bedrijfsomschrijving Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Lelystad en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van diverse communicatiemiddelen aan de consumentenmarkt. Hierin staan innovatie, optimale klantbeleving en een passie voor technologie centraal. Ruim 100 medewerkers staan dagelijks klaar om te zorgen voor een optimale klantbeleving en optimalisatie van het aanbod. Om diverse businessprocessen binnen de organisatie vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling van essentieel belang. Binnen de organisatie zijn drie scrumteams dagelijks bezig met het beheer en de doorontwikkeling van het applicatielandschap. Zij werken aan verschillende projecten om de beleving van

Bekijk vacature »

Full-stack Java Developer

Functieomschrijving Wil jij continu een organisatie en processen optimaliseren? Maak jij graag IT applicaties die impact hebben? Wil jij jezelf en Nederland in beweging houden? Wat ga je doen als Full-stack Java Developer bij Randstad Nederland? Als je als full-stack java developer ergens impact hebt, dan is het hier wel. Wij ondersteunen onze HR-dienstverlening met hightech apps en software, die we continu verbeteren. Zodat onze mensen ervoor kunnen zorgen dat bijvoorbeeld jouw koffer op de band terecht komt op het vliegveld, jouw pakketjes netjes op tijd worden geleverd en goed verzorgt wordt in het ziekenhuis. Onze innovaties volgen elkaar in

Bekijk vacature »

Midlevel/Sr Developer bij leverancier communicatie

Een van de grootste leveranciers van communicatieplatformen aan bijv. internationale telecompartijen is op zoek naar een nieuwe teammember: een ervaren Midlevel tot Senior .Net Developer. De organisatie werkt met de nieuwste en uitsluitend Microsoft .Net technologieën (.Net Core, Azure) en producten als Docker en Kubernetes. Zij werken in Scrum sprints met teams waar samenwerking en (persoonlijke)groei hoog in het vaandel staat. Ze zijn op zoek naar gepassioneerde .Net Developers, waarbij ervaring met bovengenoemde technologieën geen harde eis maar een pré is. Genoeg ruimte dus om ervaring hierin op te doen. Drie jaar geleden hebben zij naast hun huidige applicatie een

Bekijk vacature »

Senior C# Developer

We’re Hiring! A UPS Senior C# Developer *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE* UPS is the world's largest package delivery company – with a strong and recognizable brand, and a legendary reputation for great service. We are looking for an enthusiastic Senior C# Developer to join our IT Team, As a Senior Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life

Bekijk vacature »

Application Developer Tech Lead

We’re Hiring! A UPS Application Developer Tech Lead *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE As a Tech Lead Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as

Bekijk vacature »

FrontEnd Developer NodeJS

Vanwege succes en ter uitbreiding zijn wij namens onze klant op zoek naar een Back-End Developer NodeJS die zich bezig zal houden met het schaalbaar maken en houden van diverse innovatieve, IT-gedreven oplossingen. Naast het bouwen aan de verschillende applicaties zorgt de Back-End Developer NodeJS ook een stuk voor de architectuur en overige. Bedrijfsomschrijving Key-Account van Michael Page Bekend A-merk in Europa Omschrijving Werken bij onze klant zorgt ervoor dat je als Back-End Developer nieuwe applicaties zult bouwen, meedenkt over de architectuur, performance en informatie analyse. Je werkt aan code kwaliteit, schaalbaarheid van de applicaties en consumenten oplossingen. Ook zul

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Cube in Twente is op zoek naar een Back-end Developer Medior / Senior Functie omschrijving Als Back-end Developer bouw je met jouw kennis de beste oplossingen voor de vragen van onze klanten en kun je goed onderbouwen waarom nu juist déze techniek het beste aansluit bij zijn wensen. Daarnaast sta je ervoor open je kennis te delen met je collega developers. Op deze manier haal jij het maximale uit de samenwerking met de klant en til jij je collega’s naar een hoger niveau. We zijn gegroeid door focus te houden op het plezier van het team en op de details

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Bedrijfsomschrijving In het hartje van Utrecht kom je als Lead React Developer te werken bij een organisatie die inhouse werkt aan tal van innovatieve oplossingen voor relaties. Hiervoor werken ze met de nieuwste tools en technieken en ontwikkelen ze van scratch af aan tal van Online platformen, webapplicaties en Mobile Apps middels o.a. React (Native) en Drupal. Binnen deze jonge en ambitieuze organisatie zal jij het eerste aanspreekpunt zijn richting het development team en is het mogelijk om zelf requirements bij klanten in kaart te brengen. Deze vertaal je vervolgens naar het development team en zijn jullie o.a. verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas!

Bekijk vacature »

IT Business Support Analyst

Dümmen Orange is wereldwijd de grootste veredelaar en producent van uitgangsmateriaal voor snijbloemen, bollen, tropische planten, potplanten, perkplanten en vaste planten. Voor onze IT afdeling in de Lier zoeken wij een IT Business Support Analyst. Functie inhoud Dümmen Orange groeit en bloeit! Dit resulteert in een snel veranderende en tevens uitdagende werkomgeving. Dümmen Orange ontwikkelt nieuwe applicaties zoals een Webshop, diverse Mobile Apps en implementeert het CRM systeem Sales Force. Deze applicaties zijn gericht op, en worden gebruikt door onze klanten. Het aantal klanten dat actief gebruik maakt van onze webshop en de mobile apps is sterk groeiende. Als IT

Bekijk vacature »

.Net / C# Developer - Banking

When .Net/C# is your passion, apply now and join our team! Your day-to-day activities As an experienced .Net/C# developer you will use your skillset to develop new financial applications and services that are not fully automated by standard systems. You will ensure quality and security in ASP.Net and C#. You will work in a multidisciplinary Scrum/Agile team and together you will ensure that the transition to Cloud will go as smoothly as possible. What you need to be successful in this role You are customer focused and enthusiastic. You are at the forefront of architectures, tools and techniques that are

Bekijk vacature »

Medior Front-end developer

Ben jij een software engineer met passie voor front-end development? Wil jij je verder ontwikkelen in de nieuwste front-end technologieën? Zoek jij uitdagende klussen in teamverband? Wij bieden jou die uitdaging en de mogelijkheden jezelf verder te ontwikkelen. Wat ga je doen? In de financiële sector is de digitalisering in volle gang. Deze is door de Corona crisis nog eens flink opgevoerd. Steeds meer wordt digitaal gedaan, denk aan: polis informatie inzien, claims online declareren en zelfs schades opnemen door een schade expert. Bovenop dit alles moet het ook nog zoveel mogelijk automatisch door de keten kunnen. Van claim indienen

Bekijk vacature »
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

26/03/2009 09:07:00
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

www.database-manager.nl

Ik moet af en toe websites bouwen op webservers die wel MySQL, maar geen PHPMyAdmin omgeving bieden.

Om toch in de database te kunnen gluren of alles goed gaat en enkele basis zaken te kunnen uitvoeren heb ik een 'database manager' geschreven. De tool biedt momenteel de mogelijkheid om automatisch tabellen en kolommen te detecteren in je database, en bouwt formulieren op waarmee je eenvoudig records kunt toevoegen/bewerken/verwijderen.

De tool wil ik in de toekomst ook inzetten voor klanten, zodat deze zelf gegevens in de database kunnen beheren.

In de configuratie kun je ook specifiek aangeven welke tabellen/kolommen via de tool beheerd kunnen worden. Zo hoef je niet de hele database bloot-te-geven aan je klanten.

Ook heb ik een QUERY-tool ingebouwd waarmee je eigen queries op de database kunt runnen. Deze tool is in het configuratie eenvoudig in en uit te schakelen.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie feedback over de tool! Als de tool 'af' is zal ik deze zeker open source als script opnemen op dit forum.

Je kunt inloggen met "admin/password". De database heb ik gevuld met een standaard JOOMLA installatie.

De bron bestanden zijn nu hier te downloaden

TODO:
- Basis javascript validatie voor velden in het formulier.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa

PHP hulp

PHP hulp

11/05/2021 15:01:25

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

26/03/2009 09:34:00
Quote Anchor link
Het concept is erg leuk maar 1 ding vind ik een beetje vreemd. Veldlengte. Dit slaat nergens op. Als ik een stored procedure wil invoeren kan dat niet?

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

26/03/2009 09:41:00
Quote Anchor link
Als je een SELECT query opvraagt via de QUERY tool, wil ik voorkomen dat er te veel HTML data geoutput wordt. Het moet de tool 'snel' houden.

Daarom limiteer ik de veld waarden tot de opgegeven lengte. Je kunt dit zelf verhogen als dat wenselijk is...

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

27/03/2009 23:44:00
Quote Anchor link
*bump* :P

Tikkes C

Tikkes C

28/03/2009 08:37:00
Quote Anchor link
Als je inlogged zie je de tabellen met de omschrijving, nu zit er in die omschrijving nog geen entry maar hij komt wel buiten m'n scherm. misschien kan het handig zijn dit klein te houden (even groot als de tekst vult)...

verder vind ik het er echt geweldig uitzien en ik geloof dat dit erg handig is en veel potentieel heeft

Frank -

Frank -

28/03/2009 09:16:00
Quote Anchor link
Pholeron schreef op 26.03.2009 09:07:
Ik moet af en toe websites bouwen op webservers die wel MySQL, maar geen PHPMyAdmin omgeving bieden.
Heb jij even geluk dat je PMA zelf kan installeren... Het is niet meer dan een PHP-scriptje, dat zou dus geen probleem mogen opleveren. Even uploaden, configureren en gaan met die banaan.

Uiteraard zijn er nog andere PHP-scriptjes om databases te beheren en kun je er zelf ook eentje schrijven.

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

28/03/2009 09:25:00
Quote Anchor link
PHPMyAdmin maakt gebruik van PHP bibliotheken die niet altijd beschikbaar zijn binnen de server, zoals de 'multi-byte-string'

Daarnaast wil ik de tool ook inzetten (zoals ik al schreef) voor klanten zodat deze een (zeer beperkt) deel van de database kunnen beheren.

- Ricardo -

- Ricardo -

28/03/2009 09:26:00
Quote Anchor link
Wow nice systeem, lijkt aardig op PHPmyadmin ook qua vormgeving en indeling :)

Maar dit werkt dan toch niet op systemen waar connecties van buiten niet geaccepteerd worden? (99 procent van de webservers dus)

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

28/03/2009 10:55:00
Quote Anchor link
Je kunt het script op je FTP locatie uploaden (bij voorkeur in een eigen map); en desgewenst beveiligen met een USERNAME/PASSWORD. zodat je er in de toekomst ook eenvoudig bij kunt mocht dat nodig zijn.

Michael -

Michael -

28/03/2009 10:57:00
Quote Anchor link
Ziet er echt heel goed uit :) Heel overzichtelijk en simpel om te gebruiken. Enige nadeel is dat je geen query kan laten maken door wat dropdowns zoals bij PhpMyAdmin.

Bo az

Bo az

28/03/2009 12:03:00
Quote Anchor link
Quote:
De tool wil ik in de toekomst ook inzetten voor klanten, zodat deze zelf gegevens in de database kunnen beheren.

Prachtig natuurlijk als dat gaat lukken, maar ik vraag mij af of klanten dat gaan (willen) snappen.

Kan je niet nog iets met relaties in de database doen? Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een pagina die een relatie met een menu item heeft, dat de gebruiker dan bij het toevoegen van een pagina een dropdown krijgt met de keuze tussen menu items.
Het zelfde geldt eigenlijk ook voor data/time velden, een date- en/of timepicker zou het geheel natuurlijk vergemakkelijken.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

28/03/2009 12:19:00
Quote Anchor link
Turmin schreef op 28.03.2009 10:57:
Ziet er echt heel goed uit :) Heel overzichtelijk en simpel om te gebruiken. Enige nadeel is dat je geen query kan laten maken door wat dropdowns zoals bij PhpMyAdmin.
Hmm, niet echt het enige nadeel naar mijn idee, en ook niet het grootste.

Maar de enige functionaliteit die hierin zit is rijen bewerken. Verder moet alles via queries. Dat maakt dit in mijn ogen geen database manager, maar een data manager waar klanten waarschijnlijk niet veel van begrijpen.

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

28/03/2009 13:29:00
Quote Anchor link
Het was ook niet mijn doel om PHPMyAdmin na te bouwen, maar om een eenvoudige interface te bieden waarin je 'ff een record kunt inzien/bewerken'.

Maar als er behoefte zou zijn aan dergelijke functionaliteit kan ik die nog altijd realiseren. Maar het zou voor mij irreeel zijn om met een 'PHPMyAdmin' te willen concurreren

- -

- -

28/03/2009 13:32:00
Quote Anchor link
Kijkend naar je doel zou ik nog een aantal dingetjes doen:

1) JS-datum/tijd-selectors.
2) WYSIWYG-editor (TinyMCE of FCKEditor) die verschijnt bij TEXT-velden waarin HTML-tags staan.

Dan is het systeem prima als backoffice voor een CMS (of elke andere dynamische site) te gebruiken, ook door klanten.

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

28/03/2009 13:38:00
Quote Anchor link
Ziet er mooi uit, lekker simpel.

Toch 2 puntjes van kritiek:
- Backticks in de queries??
- Als je een record kopieert is het misschien handig om de velden met een primary key/auto increasment leeg te laten. Anders mislukt de query

Wat ik nog mis:
- Relaties
- De mogelijkheid om een diagram van alle tabellen te laten maken. (eventueel met relaties). Misschien past dit niet bij je doelgroep, maar het zou heel mooi zijn.
- Toen ik voor het eerst het syteem bekeek wilde ik instinctief op de tabel naam klikken om hem te bekijken/bewerken. Misschien is het handig om die mogelijkheid erbij te maken. Het duurde even voordat ik het potloodje zag

- -

- -

28/03/2009 14:00:00
Quote Anchor link
Citroen schreef op 28.03.2009 13:38:
Toch 2 puntjes van kritiek:
- Backticks in de queries??

Zeker nodig: als je een kolom of tabel hebt met de naam van een bestaande MySQL-functie, gaat 'ie zeiken. Met backticks heb je dat probleem niet. Zelf gebruik ik backticks alleen voor die specifieke kolommen.

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

28/03/2009 14:23:00
Quote Anchor link
In mijn mening (maar dat is maar mijn mening) moet je die kolommnamen vermijden. Waarom zou je een kolom zo willen noemen. Vaak zijn er ook andere goede kolomnamen te bedenken die mysql niet gereserveerd heeft.
Ik ben van mening dat het gebruik van backticks geen oplossing voor een probleem is maar slechts een opschuiving daarvan. In plaats van het gebruik van namen die niet gereserveerd zijn voeg je backtick toe. Dat maakt de code niet echt leesbaarder:

SELECT `FROM` FROM pm WHERE `HIGH_PRIORITY` = true;
SELECT sender_id FROM pm WHERE priority = 'high';

En dan zeker het af en toe gebruik van backticks kan voor problemen zorgen. Het maakt het debuggen nodeloos veel ingwikkelder.

Je zou gewoon SQL moeten schrijven zonder die truukjes als backticks te voorschijn moeten halen.
En als je ze zou willen gebruiken, wat ik afraad, doe het dan altijd. Dat staat een stuk duidelijker, in mijn ogen.

28/03/2009 15:38:00
Quote Anchor link
beveiligd?
net 24586 entries toegevoegd

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

29/03/2009 09:43:00
Quote Anchor link
Het probleem met DATABASE-BEHEER-TOOLS is dat je vaak zelf niet de database hebt ingericht.

Ik wil SQL niet laten 'crashen' als de maker van de database toevallig een keyword gebruikt als tabel/kolomnaam. Daarnaast werkt het met backticks altijd goed. Het is (wat dit systeem betreft) net zo noodzakelijk als single quotes om waarden heen.

Zo bevat de joomla installatie die gebruik is in het voorbeeld ook een # in de tabelnaam.. Opzich moest deze natuurlijk vervangen worden door een PREFIX, maar zelf zonder die vervanging werken de queries vlekkeloos dankzij de backticks..

@Martin
Wat bedoel je met je opmerking? Is er iets niet goed beveiligd? Graag meer feedback zodat als er iets mis is met de beveiliging dat ik het kan fixen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.