xml gegevens..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »
Vincent

Vincent

01/12/2007 14:53:00
Quote Anchor link
Hee.

Ik ben bezig met een plattegrond:
Afbeelding
Alleen nu kijk hij nog niet naar de gegevens. Want op het coordinaat (14|14) kan een stad staan.
Nu wil ik die gegevens opslaan in xml.
Omdat ik het met database wel kan en ik iets nieuws wil proberen.
Dus dan moet ik elk vakje waar iets in staat opgeven in xml document.
Ik heb me daar nog niet echt in verdiept dus correct me if im wrong
zoiets:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<vakje>
   <coord>437|343</coord>
   <soort>stad</soort>
   <image>stad.jpg</image>
</vakje>


dat wou ik dan gaan uitlezen via simplexml..
Maar doe ik dit wel goed?
Of is er een snellere/betere manier in het storen van de gegevens(wel met xml)? (ik wil geeeeeen database omdat ik ook xml feed wil)
Graag beetje uitleg :-)

Groeten, Vincent.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 00:11:09
 
Frank -

Frank -

01/12/2007 15:05:00
Quote Anchor link
<coord>437|343</coord>
Dat lijkt mij niet goed, 2 gegevens in 1 record.

Met kaarten heb je altijd een x- en een y-as, evt. ook een z-as voor de hoogte, dus heb je 2 (of 3) tags nodig om deze gegevens op te slaan.

Maar, ga dit in een database opslaan en niet in XML. XML is onvoorstelbaar langzaam wanneer je dit vergelijkt met een database. XML gebruik je als interface met andere systemen, bv. een RSS-feed of SOAP. Het feit dat je een RSS-feed wilt opzetten, zegt niks over de dataopslag in een database. pgSQL kan bv. ook prima XML inlezen en uitspugen (met stored procedures). Al is het waarschijnlijk handiger om dit met PHP te doen en dan via PDO met de database kletsen.

De RSS-feed is gewoon een andere output dan bv. html, pdf of een email, meer dan dat is het niet.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

01/12/2007 15:29:00
Quote Anchor link
@Frank -> Behalve dat hij graag RSS feed wil, geeft hij ook aan dat hij het met database wel kan en eens wat anders wil proberen.

Inderdaad is een database wel de slimste oplossing, maar daar gaat het nu even niet om. Tevens heb ik even wat aangepast, zodat je niet gegevens overbodig opslaat. (soort stad en dan plaatje stad.jpg -> Simpeler, lees soort uit en dan soort.jpg is het plaatje)
In principe zou je het met deze gegevens moeten kunnen redden:

<vakje>
<xcoord>437</xcoord>
<ycoord>343</ycoord>
<soort>stad</soort>
</vakje>


Wel leuk al die vliegvelden erop, maar dan staat Schiphol er niet tussen (gaat over het gebruikte plaatje!)
 
Vincent

Vincent

01/12/2007 15:50:00
Quote Anchor link
Zal het zoveel slomer zijn dan ? met xml ?
De bedoeling was(want t is voor school) dat ik met ajax leer omgaan.. en toen wou ik er ook xml bij doen, vandaar dat ik dit doe :-)
 
Frank -

Frank -

01/12/2007 15:53:00
Quote Anchor link
Tja, wat anders proberen is een reden. Desondanks lijkt mij het werken met een XML-interface vele malen interessanter, daar kun je echte applicaties mee maken. XML gebruiken voor dataopslag is zo maar een factor 100 langzamer dan een database, dat is gewoon niet werkbaar.

In combinatie met ajax kun je hele leuke dingen doen met XML. Ik gebruik bv. stored procedures in pgSQL die direct XML aanmaken als resultaat en dan gooi ik de boel direct naar de browser:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?
$row
= $stmt->fetch(PDO::FETCH_ASSOC);

    header('Content-Type: text/xml');
    echo $row['list_locations'];
?>

De ene resultaatregel wordt gefetched, voorzien van een header en uitgespuugt. De browser gaat de boel vervolgens netjes verwerken en in een formulier zetten.
 
Vincent

Vincent

01/12/2007 16:52:00
Quote Anchor link
Pff 100x zo sloom.. ik heb geen zin om mijn gebruikers 10 sec. te laten wachten.. dan toch maar mysql :(
 
Niels Janssen

Niels Janssen

01/12/2007 17:53:00
Quote Anchor link
Ehm, als jouw database er 0.1 seconde over doet om een antwoord terug te geven zou ik toch gaan zoeken naar een andere host! Zelfs mijn laptop geeft nog een groot antwoord terug in minder dan 0.0001 seconde.
 
Vincent

Vincent

01/12/2007 18:38:00
Quote Anchor link
t was ff een voorbeeld hè ;-)
 
Frank -

Frank -

02/12/2007 01:38:00
Quote Anchor link
Niels. schreef op 01.12.2007 17:53:
Ehm, als jouw database er 0.1 seconde over doet om een antwoord terug te geven zou ik toch gaan zoeken naar een andere host! Zelfs mijn laptop geeft nog een groot antwoord terug in minder dan 0.0001 seconde.
Dit zegt 10x niks, je hebt geen idee hoe complex een query kan zijn of hoe groot een database kan zijn. Wat dacht je van een database van 10TB en vele miljarden records verspreid over een paar honderd tabellen? Ga dan maar eens data halen uit een tabel of tig met een paar leuke joins. Dat kan echt wel even duren, ga ondertussen maar koffie halen!

Een query die er 0.1 seconde over doet, kan dus razendsnel zijn, maar ook rete langzaam. Het ligt maar net aan de complexiteit en grote van de database wat je snel of langzaam vindt.

Met XML wordt het in elk geval al heel snel te langzaam, dat is vanzichzelf al langzaam.
 
Crispijn -

Crispijn -

02/12/2007 01:59:00
Quote Anchor link
tip: is het niet gaaf om eens naar de mogelijkheden van googlemaps kijken voor zo'n aplicatie? Kan je wellicht bij een uitbreding wel meer landen dan alleen NL meenemen!

Het is maar een ideetje... Wel een die tijd gaat kosten maar het kan zeker zijn vruchten afwerpen!
 
Kalle P

Kalle P

02/12/2007 02:55:00
Quote Anchor link
@pgfrank
Ik ben het niet eens met je voorkeur voor een db ten opzichte van xml gebruik.

Als je veel traffic hebt met veel bezoekers is het vele malen efficienter om een xml-tje gebruiken dan voor al je bezoekers een db connectie te maken en de zelfde query uit te voeren.

Al zou ik dan sowieso geen xml gebruiken, maarja. Plaatsen zullen niet zo snel veranderen en ook niet heel snel erbij komen, dus je kan het dan gewoon nog beter hardcoded in je pagina's zetten.

Leuk propeerseltje in ieder geval met xml.

En in een 2d plaatje komt geen z-as voor.
 
Frank -

Frank -

02/12/2007 14:59:00
Quote Anchor link
@Kalle: Ga jij maar eens uit een flink XML bestand de juiste gegevens ophalen. Dat duurt gewoon veel langer dan met een database.

Tuurlijk, een XML-bestandje van 3 regels is sneller dan het openen van een database connectie, versturen van de query, ophalen resultset en fetchen van een resultset. Maar om dat nu een realistische situatie te noemen... Hooguit voor een configuratiebestand, wat ik dan ook wel eens gebruik.

XML is eenvoudig met Schema te valideren, dat heeft enorme voordelen, voorkomt een hele hoop bugs.
 
Frank -

Frank -

02/12/2007 17:01:00
Quote Anchor link
In pgSQL versie 8.3 zit native XML-ondersteuning, zie de release notes. Er is eveneens een apart datatype voor beschikbaar:
Quote:
Support for the SQL/XML standard, including new operators and an XML data type


Versie 8.3 is nog in Beta (versie 3, hopelijk de laatste voor RC1), leuk om mee te spelen maar ook niet meer dan dat. Voor productietoepassingen zul je dus nog even geduld moeten hebben. Hopelijk nog dit jaar, Q3 2007 was de oorspronkelijke planning.
 
Vincent

Vincent

02/12/2007 18:09:00
Quote Anchor link
Crispijn: ik zal wel naar gaan kijken ;-)
Kalle: t is meer iets voor school dus niet echt om de bezoekers
pgfrank: wat vind jij een "flink" xml bestand? en is er trouwens een soort usbwebserver met pg?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
 
Frank -

Frank -

02/12/2007 18:28:00
Quote Anchor link
@Vincent: Pg_live is een live cd gebaseerd op Xubuntu met Apache, PHP, PostgreSQL, pgadmin3 en nog een heel stel tools.

De definitie van 'een flink XML bestand' is een beetje afhankelijk van de hoeveelheid geheugen die jouw server tot zijn beschikking heeft, maar met een paar honderd MB loop je met XML al wel tegen flinke beperkingen aan. Je hebt namelijk als snel 2x zoveel geheugen nodig wanneer er bewerkingen plaatsvinden en het overgrote deel van het geheugen wordt door andere zaken dan de data ingenoemen.

Voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<adres>
  <huisnummer>23</huisnummer>
</adres>

Zie hier het aantal karakters dat je nodig hebt om het nummer 23 op te kunnen slaan... Tuurlijk, het is een extreem voorbeeld en ook een database heeft overhead, maar dat is vele malen minder dan met XML. Daarnaast kun je geen indexen aanmaken. Stel je voor dat je 1000 complete adressen moet doorlopen om alle adressen in Amsterdam op te zoeken. Dat gaat 1-voor-1 en niet alleen op een index.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.