xubuntu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Android Developer

In this role as an Senior Android Developer you will work on different innovative projects. You will write clean code and you have experience with reviewing code as well. You are paying attention to details. You take full responsibility for building, testing and maintaining the Android application. You will create impact and help each other to develop, learn and grow. Functie-eisen 4 + years experience with programming Android Studio, Android SDK, Java, Kotlin Contributing to the optimization of the applications. Sharing your programming skills and coaching your colleagues You are familiar with CI Tools; Jenkins You are familiar with Atlassian

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Mobile App Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is

Bekijk vacature »

Senior developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Freelance senior Programmeur (zzp)

Dienst Uitvoering Onderwijs Uren per week: 36,00 Standplaats: Groningen Max tarief: € 90,00 Startdatum inzet: 2-1-2023 Einddatum inzet: 1-1-2024 Wat doen we voor werk momenteel? Nieuwe applicaties: We bouwen nieuwe applicaties voor inwinnen B3/B4 scholen. Deze scholen kunnen inschrijvingen via een website aanleveren per keer of meerdere inschrijvingen via bestand. Deze inschrijvingen leggen we vast en ze kunnen ook beheerd worden. Moderniseren: Daarnaast hebben we zoals alle andere teams ook een flinke migratie voor de boeg om in de Cloud te landen. Eén applicatie (AVOID) hebben we al succesvol gemigreerd en deze draait bijna in PRD. De grootste uitdaging voor

Bekijk vacature »

Lead .NET Developer Unieke Kantoorsoftware

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf bestaande uit zo'n 60 medewerkers heeft in de loop der jaren een klantenbestand van ongeveer 500 bedrijven opgebouwd en ze leveren aan deze bedrijven unieke bedrijfseigen kantoorsoftware. De software wordt gebruikt in de Benelux en is zeer professioneel te noemen. De bewezen software is zo vormgegeven dat het zeer snel op de bestaande software van klanten aangesloten kan worden. Enkele toepassingen zijn: de software koppelen aan Payrolling software, HR software of ERP software. Uiteindelijk zijn alle toepassingen voortgekomen uit de drie grootste SaaS producten: Tijdregistratiesoftware, Declaratiesoftware en Planningsoftware. Door uitbreiding in het team en verschuivingen in het

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is

Bekijk vacature »

(Senior) Frontend Developer

Functieomschrijving Houd jij van afwisseling, uitdaging, en werken aan oplossingen die echt waarde toevoegen? Als frontend developer binnen Randstad Groep Nederland speel je een onmisbare rol in onze dienstverlening. Samen met je collega’s ontwikkel je de online omgeving ter ondersteuning van onze B2B dienstverlening - portals die miljarden Euros verwerken. Wat ga je doen? Als frontend developer sluit je aan bij een van twee teams: Corporate Client Solutions (CCS), met focus op grote corporate klanten en meer (semi)maatwerk, of Online Client Solutions (OCS), met focus op MKB segment. Beide teams werken agile en bestaan naast een product owner en scrum

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

PHP Dirigent gezocht voor mooie Symfony!

Bedrijfsomschrijving Ben jij toe aan de volgende stap in jouw carrière? Ben jij klaar voor verandering en om een ware transformatie te ondergaan? Want samen met deze organisatie ben jij een belangrijk onderdeel van een groei die bedrijven laat expanderen. Door de juiste strategische software keuzes wordt vandaag bepaald waar het bedrijf over vijf jaar staat. Naast dat deze organisatie zich inzet voor de groei van bedrijven staat ook de ontwikkeling van hun eigen werknemers centraal. Dit uit zich onder anderen in; Een fit en betrokken werkomgeving; Door middel van workshops, een luisterend oor en ontspannende activiteiten; Uitdagende projecten met

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

C/C++ Developer

Dit ga je doen Inhouse ontwikkelen van maatwerk oplossingen op basis van de wensen van de klant; Configureren van de inhouse software op generatoren; Het opstellen van regelprogramma’s op basis van specificaties van deskundige; Functioneel en technisch testen; Werken aan tal van verschillende projecten (tegelijkertijd); Meedenken over innovatie en verbeteringen; Mogelijkheid om junioren te begeleiden en als kartrekker binnen het team te fungeren; Samenwerken met Engineers, Deskundigen en diverse klanten. Hier ga je werken Als Software ontwikkelaar C/C++ kom je te werken bij een toonaangevende organisatie in de mobiliteitsbranche die door het produceren van slimme producten Nederland steeds leefbaarder maakt!

Bekijk vacature »

Freelance senior ICT ontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 86,00 Team LIV is op zoek naar een enthousiaste, flexibele, multitaskende en hands-on ontwikkelaar met veel ervaring in het gedeeltelijk of volledig zelfstandig bepalen van ontwikkel- en realisatie aanpak. Onze nieuwe collega moet in staat zijn te werken in een hectische omgeving waarbij er sprake is van zeer verschillen realisatietrajecten voor wat betreft(technische)diepgang, startmoment (wel/geen beschrijvingen beschikbaar) en klantcontact. De gekozen ontwikkelmethodiek dient passend te zijn voor het op te lossen vraagstuk waarbij samenwerking met de testengineer in relatie tot Systeem integratie test

Bekijk vacature »

Freelance senior ICT ontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 86,00 Team LIV is op zoek naar een enthousiaste, flexibele, multitaskende en hands-on ontwikkelaar met veel ervaring in het gedeeltelijk of volledig zelfstandig bepalen van ontwikkel- en realisatie aanpak. Onze nieuwe collega moet in staat zijn te werken in een hectische omgeving waarbij er sprake is van zeer verschillen realisatietrajecten voor wat betreft(technische)diepgang, startmoment (wel/geen beschrijvingen beschikbaar) en klantcontact. De gekozen ontwikkelmethodiek dient passend te zijn voor het op te lossen vraagstuk waarbij samenwerking met de testengineer in relatie tot Systeem integratie test

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van softwareoplossingen m.b.v. Java; Het onderhouden van de softwareoplossingen; Het testen van software; Het ophalen van klantwensen en vertalen naar een technische oplossing; Het meewerken in diverse grote projecten. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen zij met plezier en enthousiasme. De organisatie is te omschrijven als informeel, pragmatisch en dynamisch. Onze klant

Bekijk vacature »
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/07/2008 19:46:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

ik heb een pc over met Win XP erop. Ik wil wel eens wat met Linux aan de gang. Wat is het handigst om te doen? Kan ik gewoon de hd formatteren en een installatie cd er in klappen? Of is het slimmer om zo'n Desktop CD te maken en Win XP er nog even op te laten?

PHP hulp

PHP hulp

01/02/2023 10:03:22

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/07/2008 19:46:00
Quote Anchor link
Wat jij wilt.

De vraag is: Wil je Windows blijven behouden? Ja/nee

Han eev

Han eev

01/07/2008 19:49:00
Quote Anchor link
Ik zou windows er op laten.
maar wat je ook kan doen (had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht) is virtueel.
gewoon met virtual desktop. Wil prima :)

Ik zou het virtueel doen, als je computer snel genoeg is, wil dat prima.

Robert Deiman

Robert Deiman

01/07/2008 19:49:00
Quote Anchor link
@Jan

Ik zou Windows er in eerste instantie gewoon op laten staan, dat lijkt me altijd handig en kan je altijd kiezen watje wilt gebruiken. Niet alle programma's draaien op Linux, dan kan soms in Windeows opstarten wel handig zijn. Wil je die computer eigenlijk alleen gebruiken om dingen met Linux te doen -> Dan windows eraf halen;)

Bo az

Bo az

01/07/2008 19:52:00
Quote Anchor link
Heeft je hd partities? Wil je windows behouden? Zo nee is het makkelijk om gewoon te formatteren, je zal namelijk een ext2/ext3 partitie moeten maken.

Als je al partities hebt kan je ook gewoon zo'n partitie er voor gebruiken, en dan blijft windows behouden, je hebt met windows alleen geen toegang tot ext2 ext3 partities (kan wel maar standaard niet).

Je kan prima zo'n desktop cd gebruiken, als ik me niet vergis heb ik daarvan zelf ook Ubuntu geïnstalleerd, je kan het dan eerst eens proberen en later gewoon installeren vanaf de zelfde cd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/07/2008 19:54:00
Quote Anchor link
Die pc is gewoon over, de data erop is gebackupped en van iemand anders, dus die Win XP erop is wat mij betreft niet echt nodig. Ik vraag me alleen af of ik, als xubuntu er eenmaal op staat, hem gemakkelijk in mijn netwerk kan integreren.

Bo az

Bo az

01/07/2008 19:59:00
Quote Anchor link
Ik weet niet of je windows xp home pc's in je netwerk hebt? Dan weet ik het niet helemaal zeker, ik heb namelijk professional en heb "eenvoudig delen van bestanden" uitgeschakeld, omdat ik alleen via wachtwoorden toegang wil. Dit werkt prima, netwerk bestaat uit 2x XP Pro, 1x Ubuntu 8.04 en 1x Een NAS die ook op linux draait. Ik kan alles onderling uitwisselen. Ik heb zelfs een HP netwerk printer die ook prima onder Ubuntu werkt, werd zelfs automatisch gedetecteerd en dat doet windows niet eens...

Ik denk niet dat het problemen op zal leveren met xp home, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/07/2008 20:04:00
Quote Anchor link
Ik heb een Windows Vista Home pc, een Win XP Professional PC en een Win XP home laptop in mijn netwerk.

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

01/07/2008 20:04:00
Quote Anchor link
Je kunt gewoon delen via Windows, als je nog wat hulp nodig hebt met dingen waar je niet uit komt kun je mij PMen.

Robert Deiman

Robert Deiman

01/07/2008 20:10:00
Quote Anchor link
Of jullie doen het in het topic, daar kunnen anderen ook nog wat van leren:)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/07/2008 20:12:00
Quote Anchor link
@ Robert: hmmm, goed idee, had ik nog niet aan gedacht ;)

Bo az

Bo az

01/07/2008 20:20:00
Quote Anchor link
Ik zat even mijn favorieten door te spitten of er nog iets bruikbaars tussen zit voor je en ik kwam dit tegen, misschien heb je er iets aan: http://www.multidesk.be/artikels/artikel/233/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/07/2008 20:37:00
Quote Anchor link
Bedankt Boaz. Die gaat in de delicious favo's.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.