zf model db connection

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 19:51:04
Quote Anchor link
Goededag,

zover ik weet klopt het gewoon maar ik krijg een FATAL ERROR class Zend_Db_Adapter_Pdo_Mysql
not found in line:


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

class Db_db{
     public static function conn(){
        $connParams =(array("host"=>"localhost","username"=>"root","password"=>"password"));
        
    $db = new Zend_Db_Adapter_Pdo_Mysql($connParams);
    return $db;
    }
}

?>


ik weet niet wat er fout gaat?

gr
nick


 
Gewijzigd op 19/10/2012 19:51:32 door Nick van der heijden
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 08:22:27
 
Reshad F

Reshad F

19/10/2012 20:07:09
Quote Anchor link
ik heb niet veel verstand van ZEND maar hoe hoe roep je dit aan in je controller?

zie hier voor uitgebreide uitleg en voorbeeldjes; http://framework.zend.com/manual/1.12/en/zend.db.adapter.html
Gewijzigd op 19/10/2012 20:10:05 door Reshad F
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 20:11:29
Quote Anchor link
ik roep die aan zo

Require 'Db_db.php';

$db=Db_db::conn();
 
Kees Schepers

kees Schepers

19/10/2012 20:20:37
Quote Anchor link
Lijkt erop dat je je autoloader niet goed geconfigureerd hebt. Volgens mij zet je die aan met:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
Zend_Loader_Autoloader::getInstance();
?>


Je moet dan wel de autoloader includen uiteraard. En je include_path goed zetten.

Maar eigenlijk hoort dit automatisch te gebeuren als je een Zend Framework applicatie ontwikkeld.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 20:22:22
Quote Anchor link
ja dat heb ik in me index.php die in me public folder staat

require_once'Zend/Loader/Autoloader.php';
Zend_Loader_Autoloader::getInstance();
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 20:23:08
Quote Anchor link
Maak je een applicatie geheel op basis van Zend of gebruik je alleen de DB functionaliteit?
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 20:25:42
Quote Anchor link
ik gebruik hele applicatie Zend Framework
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 20:27:40
Quote Anchor link
Dan vraag ik mij af waarom je überhaupt deze class hebt. Je kan toch van de normale DB functionaliteit gebruik maken?
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 20:30:03
Quote Anchor link
hoe bedoel je ik ben het aan het leren :) gewoon in de controller zelf ?
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 20:40:17
Quote Anchor link
Dat maakt niet uit ;-) Ik probeer je met wat vragen / antwoorden de goede richting op de sturen.

Maak je gebruik van ZF 1 of 2? Ik raad je namelijk aan om even de quickstart te volgen. Die vertelt je alles omtrent het (juist) gebruik van een Zend Framework applicatie.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 20:43:29
Quote Anchor link
ik ben nu bezig met zf 1 als ik dat redelijk snap wil ik naar 2
,weet dat ik dat beter kan doen maar wil eerst 1 en daarna 2 :)
Gewijzigd op 19/10/2012 20:44:25 door nick van der heijden
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 20:52:28
Quote Anchor link
Zeker. Ik geef je de tip om even de quick start goed door te nemen.

Daarnaast zou je ook eens kunnen kijken op de blog van Rob Allen. Waardevolle posts!!
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 20:54:04
Quote Anchor link
jaa indd die quick start heb ik al keer door gelezen en gedaan.

Ik heb een boek er van die heet

Beginning Zend Framework maarja ik snap niet waarom ie zegt dat ie die class niet kan vinden ik snap het wel hoe het zit en zo maar alleen dit snap ik niet xd

Toevoeging op 19/10/2012 20:58:08:

ik heb in de

index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
set_include_path(implode(PATH_SEPARATOR, array(
    realpath(APPLICATION_PATH . '/../library'),
    get_include_path(),
)).";".realpath(APPLICATION_PATH.'/models'));

/** Zend_Application */
require_once 'Zend/Application.php';
require_once'Zend/Loader/Autoloader.php';
Zend_Loader_Autoloader::getInstance();


en in de controller heb ik dit

public function newAction()
{
require('Db.php');
$db=Db_db::conn();

}


en die Db.php staat in models

eb daar staat dit in

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

class Db_db{
     public static function conn(){
        $connParams =(array("host"=>"localhost","username"=>"root","password"=>"password"));
        
    $db = new Zend_Db_Adapter_Pdo_Mysql($connParams);
    return $db;
    }
}

?>
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 21:01:10
Quote Anchor link
Waar ik op doel is dat je deze klasse helemaal niet nodig hebt.

Wanneer je de application.ini op de juiste manier instelt moet het al werken.

Zie ook deze uitleg: http://framework.zend.com/manual/1.12/en/learning.quickstart.create-model.html
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 21:04:58
Quote Anchor link
ja oke maar waar maken ze daar connection met database of ben ik nu echt zo dom ?
dat ik het niet zie
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 21:07:21
Quote Anchor link
Niemand is dom ;-)

Zend werkt op basis van resources. De resources definieer je in je application ini. De bootstrap van het Zend framework leest je application.ini in en initialiseert dan je database en de overige settings / resources.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 21:10:04
Quote Anchor link
oooh oke dus dan word het iets van

resources.db.adapter = "PDO_MYSQL"
resources.db.params.host = "localhost"
resources.db.params.username = "username"
resources.db.params.password = "password"
resources.db.params.dbname = "zf"

in me application.ini

en dan moet het werken als het goed is ,en in de controller zet je dan sql querys ?
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 21:22:05
Quote Anchor link
Voorbeeld van mijn application.ini (alleen even de database gepakt)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
resources.db.adapter                = PDO_MYSQL
resources.db.profiler                = true
resources.db.params.host            = localhost
resources.db.params.dbname            = database
resources.db.params.username            = username
resources.db.params.password            = password
resources.db.isDefaultTableAdapter        = true


Je kan als je wilt de resource uitbreiden met drivers options. (names, timezone, etc)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
resources.db.params.driver_options.1002    = "SET NAMES utf8"


Je kan eventueel je meta data cachen (Met APC bijvoorbeeld). Zorg dan wel dat je een cache manager resource hebt. (Google even)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
resources.db.defaultMetadataCache        = "database"


Wanneer Zend je applicatie runt hebt je een database connectie.

Heb je wel eens gehoord van het Zend Db Table principe?
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

19/10/2012 21:28:37
Quote Anchor link
Nee eigenlijk nog nooit van gehoort dusja beetje uitleg over dingen enzo zal wel relax zijn

Toevoeging op 19/10/2012 21:37:24:

Ff opgezcht weet nu ongeveer waar zend db table over gaat :)

$table = new Bugs();

$data = array(
'created_on' => '2007-03-22',
'bug_description' => 'Something wrong',
'bug_status' => 'NEW'
);

$table->insert($data);

Begin het ongeveer tesnappen
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 21:38:08
Quote Anchor link
Ik raad je aan om dit eens te lezen en daarna eens terug te komen en vertellen wat je bevindingen zijn ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.