zoekfuntie maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 12:56:00
Quote Anchor link
Hoi
ik zou graag een zoekfunctie maken die uit de Db de gegevens haalt.
Ik heb alles afgezocht maar kan het nergens vinden.
Het gaat om een begin stukje op een eenvoudige manier zo dat ik het ga begrijpen.
Wie o wie wil me helpen.
snap van zoekfuncties maken niet erg veel .
Kan wel andere dingen maken met php.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 06:56:34
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 12:59:00
Quote Anchor link
Een zoekfunctie maken kan op twee manieren in MySQL. Als je bijvoorbeeld wilt zoeken op peetje heb je zo'n query nodig:

SELECT veldnaam1, veldnaam2
FROM tabelnaam
WHERE veldnaam1 LIKE '%peetje%'

Die % is een wildcard en kan voor van alles staan. Hij staat erbij zodat je ook records vindt waarbij peetje een deel van het woord is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/02/2007 12:59:00
Quote Anchor link
Je kan verschillende dingen doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$zoekwoord
="zoek";

$sql="SELECT kolom FROM tabel WHERE kolom='%".$zoekwoord."%'";
?>


Of met fulltext gaan werken:

http://phphulp.nl/php/tutorials/3/34/

http://phphulp.nl/php/tutorials/3/56/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:10:00
Quote Anchor link
Fultext is niet wat ik wil .
ik wil uit verschilde tabels gegevens laten zoeken.
bovenste lijkt me een begin nu moet ik ook nog de gegevens laten zien op een aparte pagina.

vraag wel ff veel maar als ik het even doorheb heb je geen last mee van me hahahah.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 13:14:00
Quote Anchor link
In het action attribuut van je form tag zet je bijvoorbeeld zoekresultaten.php. Na verzenden van het formulier komt de user dan op die pagina terecht. Voer daar je query uit, controleer of hij gelukt is, en fetch de resultaten en klaar ben je.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/02/2007 13:14:00
Quote Anchor link
Heb je al ervaring met het weergeven van gegevens uit MySQL?
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:19:00
Quote Anchor link
Niet met de zoekfunctie.
Wel als ik dingen opvraag etc.
Maar hoe ik het moet laten weergeven op een ander pagina niet.

heb net het bovenste stukje script getest en hij haalt nu dus alles uit een tabel ik
had graag als ik het woord peetje in typ dat hij dan zoekt op peetje en niet alles.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 13:30:00
Quote Anchor link
Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt. Bedoel je het zo? Geef ff een seintje, dan plak ik de code hierheen.
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:32:00
Quote Anchor link
Ja denk het wel
als ik het beginsel maar heb dan ga ik het denk ik wel begrijpen.
dankje alvast.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 13:37:00
Quote Anchor link
zoeken.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>Zoeken</title>
</head>

<body>
    <h1>Typ een PHPhulp nickname in</h1>
    <form method="post" action="zoekresultaten.php">
        <p>
            <label for="zoekwoord">zoek naar:</label>
            <input id="zoekwoord" name="zoekwoord" type="text">
            <input type="submit" value="zoeken!">
        </p>
    </form>
</body>
</html>

zoekresultaten.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
    require 'db_config.php';
?>



<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>Zoekresultaten</title>
</head>

<body>
    <?php
        if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
            $zoekwoord = trim ($_POST['zoekwoord']);
            if (empty ($zoekwoord)) {
                echo '<p>Geen zoekwoord ingevuld. Terug naar <a href="zoeken.php" title="zoeken">zoeken</a></p>';
            }

            else {
                $sql = "
                    SELECT veldnaam
                    FROM tabelnaam
                    WHERE veldnaam LIKE '%"
. $zoekwoord . "%'
                    "
;
                if (!$res = mysql_query ($sql)) {
                    trigger_error (mysql_error ());
                }

                else {
                    echo '<h1>Gevonden resultaten: ' . mysql_num_rows ($res) . '</h1>';
                    while ($row = mysql_fetch_assoc ($res)) {
                        echo '<p>' . $row['nickname'] . '</p>';
                    }

                    echo '<hr><p>Terug naar <a href="zoeken.php" title="zoeken">zoeken</a></p>';
                }
            }
        }

        else {
            echo '<p>Je moet eerst iets <a href="zoeken.php" title="zoeken">zoeken</a></p>';
        }

    ?>

</body>
</html>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:42:00
Quote Anchor link
Werkt volgens mij wel maar laat niet zien wat hij vind wel dat er resultaten gevonden zijn.

is dat ook met echo of met print ?
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:54:00
Quote Anchor link
oke was wel goed maar was vergeten bij echo te veranderen.
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 14:05:00
Quote Anchor link
nog een vraagje hoe kan ik twee dingen eruit laten komen

naam
plaats
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 14:14:00
Quote Anchor link
oke ook al gevonden denk dat ik het snap .

Dankje vriendelijk.
 
Leo

Leo

23/02/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Damn zeg.. je kan ook editten, 4 posts achter elkaar is wel heel erg veel.
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 15:41:00
Quote Anchor link
hoi hoi

nogeens

hoe kan ik op twee dingen zoeken.

nu heb ik dus zo dat ik op postcode kan zoeken doet het perfect.
maar wil ook dat ze op titel kunnen zoeken in het zelfde venster.
alles staat in de zelfde tabel krijg het niet voor elkaar.
heb het al met * geprobeert maar nope.

SELECT *
FROM naam
WHERE * LIKE '%" . $zoekwoord . "%'

where * lijkt me wel goed.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 16:19:00
Quote Anchor link
SELECT postcode, titel
FROM naam
WHERE postcode LIKE '%" .$zoekwoord. "%'
OR titel LIKE '%" .$zoekwoord. "%'
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 17:13:00
Quote Anchor link
ha dankje
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

24/02/2007 00:31:00
Quote Anchor link
hoi nog een vraagje waar ik niet uit kom.

echo 'Titel:&nbsp;' . $row['titel'] . '</p>';
echo 'Postcode:&nbsp;' . $row['postcode'] . '</p>';
echo 'Prijs:&nbsp;' . $row['prijs'] . '</p>';
echo 'Prijs:&nbsp;' . $row['advertentie_id'] . '</p>';

echo'<a href=\"../advertenties/advertentie.php?advertentie_id=$advertentie_id\">titel</a>";

Nu gaat het om de onderste $row['advertentie_id'] die moet achter $advertentie_id\ komen staan anders gaat de link niet naar de advertentie id toe.

Hoe krijg ik dit voorelkaar ?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/02/2007 00:40:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    echo '<a href="../advertenties/advertentie.php?advertentie_id=' . $row['advertentie_id'] . '">titel</a>';
?>
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

24/02/2007 00:58:00
Quote Anchor link
Dankje ik had de twee puntjes . $row ] . weggelaten daarom kon ik het niet voorelkaar krijgen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.