zoekfuntie maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 12:56:00
Quote Anchor link
Hoi
ik zou graag een zoekfunctie maken die uit de Db de gegevens haalt.
Ik heb alles afgezocht maar kan het nergens vinden.
Het gaat om een begin stukje op een eenvoudige manier zo dat ik het ga begrijpen.
Wie o wie wil me helpen.
snap van zoekfuncties maken niet erg veel .
Kan wel andere dingen maken met php.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 10:39:29
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 12:59:00
Quote Anchor link
Een zoekfunctie maken kan op twee manieren in MySQL. Als je bijvoorbeeld wilt zoeken op peetje heb je zo'n query nodig:

SELECT veldnaam1, veldnaam2
FROM tabelnaam
WHERE veldnaam1 LIKE '%peetje%'

Die % is een wildcard en kan voor van alles staan. Hij staat erbij zodat je ook records vindt waarbij peetje een deel van het woord is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/02/2007 12:59:00
Quote Anchor link
Je kan verschillende dingen doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$zoekwoord
="zoek";

$sql="SELECT kolom FROM tabel WHERE kolom='%".$zoekwoord."%'";
?>


Of met fulltext gaan werken:

http://phphulp.nl/php/tutorials/3/34/

http://phphulp.nl/php/tutorials/3/56/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:10:00
Quote Anchor link
Fultext is niet wat ik wil .
ik wil uit verschilde tabels gegevens laten zoeken.
bovenste lijkt me een begin nu moet ik ook nog de gegevens laten zien op een aparte pagina.

vraag wel ff veel maar als ik het even doorheb heb je geen last mee van me hahahah.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 13:14:00
Quote Anchor link
In het action attribuut van je form tag zet je bijvoorbeeld zoekresultaten.php. Na verzenden van het formulier komt de user dan op die pagina terecht. Voer daar je query uit, controleer of hij gelukt is, en fetch de resultaten en klaar ben je.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/02/2007 13:14:00
Quote Anchor link
Heb je al ervaring met het weergeven van gegevens uit MySQL?
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:19:00
Quote Anchor link
Niet met de zoekfunctie.
Wel als ik dingen opvraag etc.
Maar hoe ik het moet laten weergeven op een ander pagina niet.

heb net het bovenste stukje script getest en hij haalt nu dus alles uit een tabel ik
had graag als ik het woord peetje in typ dat hij dan zoekt op peetje en niet alles.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 13:30:00
Quote Anchor link
Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt. Bedoel je het zo? Geef ff een seintje, dan plak ik de code hierheen.
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:32:00
Quote Anchor link
Ja denk het wel
als ik het beginsel maar heb dan ga ik het denk ik wel begrijpen.
dankje alvast.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 13:37:00
Quote Anchor link
zoeken.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>Zoeken</title>
</head>

<body>
    <h1>Typ een PHPhulp nickname in</h1>
    <form method="post" action="zoekresultaten.php">
        <p>
            <label for="zoekwoord">zoek naar:</label>
            <input id="zoekwoord" name="zoekwoord" type="text">
            <input type="submit" value="zoeken!">
        </p>
    </form>
</body>
</html>

zoekresultaten.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
    require 'db_config.php';
?>



<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>Zoekresultaten</title>
</head>

<body>
    <?php
        if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
            $zoekwoord = trim ($_POST['zoekwoord']);
            if (empty ($zoekwoord)) {
                echo '<p>Geen zoekwoord ingevuld. Terug naar <a href="zoeken.php" title="zoeken">zoeken</a></p>';
            }

            else {
                $sql = "
                    SELECT veldnaam
                    FROM tabelnaam
                    WHERE veldnaam LIKE '%"
. $zoekwoord . "%'
                    "
;
                if (!$res = mysql_query ($sql)) {
                    trigger_error (mysql_error ());
                }

                else {
                    echo '<h1>Gevonden resultaten: ' . mysql_num_rows ($res) . '</h1>';
                    while ($row = mysql_fetch_assoc ($res)) {
                        echo '<p>' . $row['nickname'] . '</p>';
                    }

                    echo '<hr><p>Terug naar <a href="zoeken.php" title="zoeken">zoeken</a></p>';
                }
            }
        }

        else {
            echo '<p>Je moet eerst iets <a href="zoeken.php" title="zoeken">zoeken</a></p>';
        }

    ?>

</body>
</html>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:42:00
Quote Anchor link
Werkt volgens mij wel maar laat niet zien wat hij vind wel dat er resultaten gevonden zijn.

is dat ook met echo of met print ?
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 13:54:00
Quote Anchor link
oke was wel goed maar was vergeten bij echo te veranderen.
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 14:05:00
Quote Anchor link
nog een vraagje hoe kan ik twee dingen eruit laten komen

naam
plaats
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 14:14:00
Quote Anchor link
oke ook al gevonden denk dat ik het snap .

Dankje vriendelijk.
 
Leo

Leo

23/02/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Damn zeg.. je kan ook editten, 4 posts achter elkaar is wel heel erg veel.
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 15:41:00
Quote Anchor link
hoi hoi

nogeens

hoe kan ik op twee dingen zoeken.

nu heb ik dus zo dat ik op postcode kan zoeken doet het perfect.
maar wil ook dat ze op titel kunnen zoeken in het zelfde venster.
alles staat in de zelfde tabel krijg het niet voor elkaar.
heb het al met * geprobeert maar nope.

SELECT *
FROM naam
WHERE * LIKE '%" . $zoekwoord . "%'

where * lijkt me wel goed.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/02/2007 16:19:00
Quote Anchor link
SELECT postcode, titel
FROM naam
WHERE postcode LIKE '%" .$zoekwoord. "%'
OR titel LIKE '%" .$zoekwoord. "%'
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

23/02/2007 17:13:00
Quote Anchor link
ha dankje
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

24/02/2007 00:31:00
Quote Anchor link
hoi nog een vraagje waar ik niet uit kom.

echo 'Titel:&nbsp;' . $row['titel'] . '</p>';
echo 'Postcode:&nbsp;' . $row['postcode'] . '</p>';
echo 'Prijs:&nbsp;' . $row['prijs'] . '</p>';
echo 'Prijs:&nbsp;' . $row['advertentie_id'] . '</p>';

echo'<a href=\"../advertenties/advertentie.php?advertentie_id=$advertentie_id\">titel</a>";

Nu gaat het om de onderste $row['advertentie_id'] die moet achter $advertentie_id\ komen staan anders gaat de link niet naar de advertentie id toe.

Hoe krijg ik dit voorelkaar ?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/02/2007 00:40:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    echo '<a href="../advertenties/advertentie.php?advertentie_id=' . $row['advertentie_id'] . '">titel</a>';
?>
 
Peetje van emeren

peetje van emeren

24/02/2007 00:58:00
Quote Anchor link
Dankje ik had de twee puntjes . $row ] . weggelaten daarom kon ik het niet voorelkaar krijgen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.