bizar probleem parent::__construct

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 01:54:59
Quote Anchor link
Beste mensen,

ik zit met een vervelend bizar probleem dat ik al werkend heb gezien bij iemand anders zijn code.

ik heb een main controller die de view init

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
class TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        $this->view = new TESS_view();
    }

    
    public function load($model)
    {

        require 'application/models/' . $model . '.php';
        $this->model = new $model;
    }
}

?>


ik heb andere child constructors! De view word prima geinjecteerd door parent::__construct

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
class Index extends TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        parent::__construct();
    
        $this->view->load('index/index');
    }

    
    public function anthony()
    {

    }    
}

?>


Wat is nu het probleem ik kan geen variable aanmaken in childs voor de view

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $this->view->naam = 'weetikwie'; ?>


werkt niet. ik krijg steeds undefined variable op de error.
maar als ik dit doe in de main controller lukt dat wel???

waarom kunnen de childs dit niet als parrent construct word? hoe kan ik dit het beste oplossen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 12:11:53
 
Erwin H

Erwin H

18/06/2013 02:27:30
Quote Anchor link
Dit heeft niets met 'bizar' te maken. In je parent heb je $this->view niet gedefinieerd. Die variabele wordt dus runtime aan gemaakt en is daarmee private geworden. Descending classes kunnen die variabele dus niet gebruiken. Leer de verschillen tussen private, protected en public, dan is dit niet meer 'bizar'.
 
Wouter J

Wouter J

18/06/2013 07:38:08
Quote Anchor link
En gebruik ook een autoloader.
 
Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 09:23:31
Quote Anchor link
protected of public maken van view werkt niet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 09:56:37
Quote Anchor link
Probeer zo eens...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
class TESS_controller{
    
    protected $view;    

    public function __construct()
    {

        $this->view = new TESS_view();
    }

    
    public function load($model)
    {

        require 'application/models/' . $model . '.php';
        $this->model = new $model;
    }
}

?>
 
Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 10:04:22
Quote Anchor link
heb ik al geprobeerd werkt niet

in de main controller kan ik dus vars on the fly maken

$this->view->nummer = 8 geen probleem

maar in de childcomtrollers krijg ik steeds undefined variable TESS_view::nummer.

terwijl ik op de tutorial die gast hetzelfde zie doen in de childs met dezelfde code ongeveer denk ik.

ligt dat aan men instellingen ofzo? ik zie anders geen uitweg?

tenzij de views telkens op te roepen in de child controllers in plaats van in de main controller

maar dan heeft die ook geen nut meer.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 10:14:31
Quote Anchor link
Laat (de code) eens zien hoe je dat doet vanuit de child controller.
 
Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 10:22:12
Quote Anchor link
stel ik surf naar index/test, word mijn test functie aangeroepen

die zegt dat $this->view->naam gelijk aan men modal die bv Anthony returned

variable $this->view->naam blijft leeg NULL;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php

class Index extends TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        parent::__construct();
    
        $this->view->load('index/index');
        
    }
    
    
    public function test()
    {

        $this->view->naam = $this->model->Getnaam();
    }
}

?>



Toevoeging op 18/06/2013 10:22:44:

doe ik dit inde main werkt het wel
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 10:26:11
Quote Anchor link
Net had je het over een foutmelding die je kreeg, nu heb je het over een variabele die NULL is. Dat zijn 2 verschillende dingen. En waar roep je die $this->view->naam op?
 
Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 10:48:16
Quote Anchor link
in de client index

print $this->naam;

alles werkt als ik de view in elke controller aanmaak

dus elke keer $this->view = new TESS_view;

maar ik wil dat in men main doen daarvoor dient deze tog.

ik begrijp het echt niet. ik zie mensen dit doen. ben al van gisteren middag bezig dit op te lossen maar in vind geen oplossing.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 10:49:58
Quote Anchor link
$this->naam is iets anders dan $this->view->naam.

Plaats nu eens gewoon even al je code inclusief de code waar het misgaat.
 
Erwin H

Erwin H

18/06/2013 11:25:15
Quote Anchor link
Anthony de meulemeester op 18/06/2013 10:04:22:
in de main controller kan ik dus vars on the fly maken

Om te beginnen moet je dat helemaal niet doen 'vars on the fly' aanmaken. Niet alleen een slechte gewoonte, ook is het dan helemaal niet mogelijk om buiten het object die variabelen nog aan te roepen. Nogmaals, omdat ze dan private worden.
Anthony de meulemeester op 18/06/2013 10:48:16:
ik begrijp het echt niet. ik zie mensen dit doen.

Dat lijkt me dus klinklare onzin, dat kan namelijk helemaal niet. Alleen BINNEN een object, hoewel het dan nog steeds een slechte gewoonte blijft.
 
Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 11:26:51
Quote Anchor link
index model

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php


class index_model{
    
    public function __construct()
    {

        print 'here is the index_model <br>';
    }

    
    public function test()
    {

        return 'ik ben een vis';
    }
}

?>


index controller

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

class Index extends TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        parent::__construct();
        
    }
    
    
    public function index()
    {

        $this->view->load('index/index');
        $this->view->naam = $this->model->test();
    }

    
}

?>


main controller

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
class TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        $this->view = new TESS_view();
    }

    
    public function load($model)
    {

        
            require 'application/models/' . $model . '.php';
            $this->model = new $model;
        
    }

}

?>


en de client side index
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
<div class="container margintop">
<
div class="modal-header">
<
h3>Tess php framework</h3>
<
/div>

[
code]<?php print $this->naam ?>

</div>
?>




Toevoeging op 18/06/2013 11:28:40:

error = Notice: Undefined property: TESS_view::$naam in C:\xampp\htdocs\tess-framework\application\views\index\index.php on line 6
Gewijzigd op 18/06/2013 11:27:23 door anthony de meulemeester
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 11:29:11
Quote Anchor link
@Erwin: wat bedoel je met dat variabelen private worden? Variabelen worden toch niet vanzelf private?

Toevoeging op 18/06/2013 11:40:43:

Je hebt je model niet gedeclareerd terwijl je die wel aanspreekt: $this->model->test();

Daarnaast moet je ook je prooperties in je classes declareren.
 
Wouter J

Wouter J

18/06/2013 11:46:16
Quote Anchor link
Quote:
wat bedoel je met dat variabelen private worden? Variabelen worden toch niet vanzelf private?
- See more at: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bizar-probleem-parentconstruct/91205/last/#sthash.6X6C8u7O.dpuf

ik dacht ook dat ze standaard public worden. Werden ze maar private...
 
Erwin H

Erwin H

18/06/2013 11:49:12
Quote Anchor link
woops...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
class Test{
  public function __construct(){
    $this->naam = 'ikke';
  }
}


$test = new Test();
echo $test->naam;
?>

Levert dus inderdaad wel 'ikke' op. Dat stuk van de private mag je dus vergeten inderdaad :-)
Neemt niet weg dat het 'on the fly' aanmaken van allerlei variabelen in een class een slecht gewoonte is.... Je object krijgt er namelijk allerlei onvoorziene gegevens bij die het verder niet zal managen, immers, het object zelf weet niet eens dat het er is. Voor jezelf is het ook zeer ongewis welke variabelen er op welk moment allemaal bestaan en debuggen wordt dan ook een ramp.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 11:50:06
Quote Anchor link
Wouter J op 18/06/2013 11:46:16:
Quote:
wat bedoel je met dat variabelen private worden? Variabelen worden toch niet vanzelf private?
- See more at: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bizar-probleem-parentconstruct/91205/last/#sthash.6X6C8u7O.dpuf

ik dacht ook dat ze standaard public worden. Werden ze maar private...

Ja, dat zou wel gaaf zijn :-)

Offtopic:

Sinds wanneer is dat fijne (ahum) "See more at: ..." regeltje weer terug? Irritant...




Toevoeging op 18/06/2013 11:50:57:

Erwin H op 18/06/2013 11:49:12:
woops...

inderdaad, hehehe ;-)
 
Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 11:53:05
Quote Anchor link
maar hoe kan dit nu?

kijk nu inject ik view in elke controller

ik krijg nu op men scherm

Notice: Undefined property: TESS_view::$naam in C:\xampp\htdocs\tess-framework\application\views\index\index.php on line 6 -

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
class Index extends TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        
        $this->view = new TESS_view();
        //$this->view->naam = 'ikke';
    }    
    
    public function index()
    {

        $this->view->load('index/index');
        $this->view->naam = 'anthony';
        
    }
}

?>


steek ik het in de constructer krijg ik 'ikke ' op men scherm.

in de constructor werkt het. was da nu weer alemaal;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
class Index extends TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        
        $this->view = new TESS_view();
        $this->view->naam = 'ikke';
    }
    
    
    public function index()
    {

        $this->view->load('index/index');
        //$this->view->naam = 'anthony';
    
    
    }    
}

?>


Toevoeging op 18/06/2013 11:57:43:

ik kan dus enkel in de constructor $this->view aanpassen.

raar
Gewijzigd op 18/06/2013 11:53:56 door anthony de meulemeester
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 12:35:35
Quote Anchor link
Draai de regels eens om:

NIET:

$this->view->load('index/index');
$this->view->naam = 'anthony';

MAAR:

$this->view->naam = 'anthony';
$this->view->load('index/index');
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

18/06/2013 12:52:08
Quote Anchor link
Dat is helemaal niet raar, je kan alleen in een constructor variabelen van een object aanmaken.
Blijkbaar bestaat de variabele naam niet in het view object.
Maar let op wat je nu aan het doen bent, want dit kan dus wel!:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
public function index() {
    $this->view = 'Anthony';
}

?>

Met alle gevolgen van dien.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 13:07:46
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 18/06/2013 12:52:08:
Dat is helemaal niet raar, je kan alleen in een constructor variabelen van een object aanmaken.

Huh? Wat bedoel jij nu?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.