bon printen uit DB

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »
Reshad F

Reshad F

12/01/2012 21:03:09
Quote Anchor link
hallo ik heb al vaker voor deze opdracht om hulp gevraagd op phphulp en er was altijd goede hulp van de mensen hier, dus nu weer een vraag!

ik wil graag voor de klant die gegeten heeft een bon weergeven om deze vervolgens uit te printen nu heb ik dit maar krijg ik de volgende foutmelding:

Parse error: syntax error, unexpected $end in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/italianrestaurant/admin.php on line 341

bon maken <br/>
<label>klant nummer</label><input type="text" name="klant"/><br/>
<input type="submit" name="bon" value="bon maken" />
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
    include ("connect.php");
    
    if (isset($_POST['bon'])) {
        
        $result = mysql_query("SELECT * FROM reservering WHERE klant='$reservering_id'");

$bon=0;

while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
    
  $datum = $row['datum1'];
  $tijd = $row['tijd'];
  $aantal = $row['aantal'];
  $tafel = $row['tafel'];
  $klant = $row['reservering_id'];
  $gerecht = $row['gerecht'];
  $gerecht2 = $row['gerecht2'];
  $gerecht3 = $row['gerecht3'];
  $gerecht4 = $row['gerecht4'];
  $gerecht5 = $row['gerecht5'];
  $gerecht6 = $row['gerecht6'];
  $gerecht7 = $row['gerecht7'];
  $gerecht8 = $row['gerecht8'];

  
  print "$datum, klant_ID: $klant tafel: $tafel <br/> gerechten: $gerecht, $gerecht2, $gerecht3, $gerecht4, $gerecht6, $gerecht7, $gerecht8 <br/><br/>";
  
  $bon++;
        
        }

    
    ?>
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 15:32:30
 
Roel -

Roel -

12/01/2012 21:04:57
Quote Anchor link
Je hebt je if op regel 4 niet afgesloten. Zet nog een } op regel 32 en hij doet het weer. Overigens heb je veel te veel variabelen aangemaakt, dat is nergens voor nodig.
 
Reshad F

Reshad F

12/01/2012 21:28:47
Quote Anchor link
dankjewel ik keek er helemaal overheen, en zag ook dat de while helemaal niet erin hoeft.

ja ik zal vast wel teveel variabelen hebben maar ik ben php nog maar aan het leren zit op school en weet nog niet alles makkelijk op te schrijven :)

ik heb nu dit en ik krijg als error resource id #4...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
    include ("connect.php");
    
    if (isset($_POST['bon'])) {
        
        $result = mysql_query("SELECT * FROM reservering WHERE reservering_id='$klant'");
    
  $datum = $row['datum1'];
  $tijd = $row['tijd'];
  $aantal = $row['aantal'];
  $tafel = $row['tafel'];
  $klant = $row['reservering_id'];
  $gerecht = $row['gerecht'];
  $gerecht2 = $row['gerecht2'];
  $gerecht3 = $row['gerecht3'];
  $gerecht4 = $row['gerecht4'];
  $gerecht5 = $row['gerecht5'];
  $gerecht6 = $row['gerecht6'];
  $gerecht7 = $row['gerecht7'];
  $gerecht8 = $row['gerecht8'];

  
echo  $result;
  
        
        
    }

    
    ?>
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

12/01/2012 21:43:47
Quote Anchor link
Waarom echo je $result?
Ik zou verwachten dat je bv echo $datum doet of echo $gerecht.
Waarom maak je al die variabelen aan?
Gebruik geen *
Bouw foutafhandeling in.
Variabelen buiten quotes.
 
Erwin H

Erwin H

12/01/2012 22:59:02
Quote Anchor link
Je krijgt die error denk ik omdat je na het verwijderen van je while loop geen fetch meer doet. Dus "$row = mysql_fetch_assoc($result)" heb je nog wel nodig voor je die $row kunt aanspreken.
 
Reshad F

Reshad F

13/01/2012 09:26:09
Quote Anchor link
ik heb het even opnieuw opgebouwd met foutafhandelingen d.m.v een tut op phphulp, en heb het zover nodig al aangepast maar nu krijg ik alles heel lelijk achter elkaar...

hier de code

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<?php
    include ("connect.php");
    
    if (isset($_POST['bon'])) {

# de query | bij input: let op sql-injectie -> mysql_real_escape_string()
$sql_get_user =    "SELECT *
                    FROM reservering
                    WHERE reservering_id='"
.mysql_real_escape_string($_POST['reservering_id'])."'
                   "
;

#  Check of query is gelukt    
if (($result_get_user = mysql_query($sql_get_user)) === false)
{

    # als de query fout is -> foutafhandeling
    echo showSQLError($sql_get_user,mysql_error(),'Fout met het ophalen van de gebruiker.');
}

elseif (mysql_num_rows($result_get_user) == 0)
{

    # De query is gelukt en we hebben net gekeken met _num_rows of er een rij is:
    
    # -> Als er geen rij is echoën we hier:

    echo 'Er is geen klant met dit klanten id!';
}

else
{
    # Hier is er wel een rij dus ->
    
    #we kunnen onze naam uit de database halen d.m.v. mysql_fetch_assoc

    $row_user = mysql_fetch_assoc($result_get_user);
    
    echo $row_user['reservering_id'];
    echo $row_user['datum1'];
    echo $row_user['tijd'];
    echo $row_user['aantal'];
    echo $row_user['tafel'];
    echo $row_user['gerecht'];
    echo $row_user['gerecht2'];
    echo $row_user['gerecht3'];
    echo $row_user['gerecht4'];
    echo $row_user['gerecht5'];
    echo $row_user['gerecht6'];
    echo $row_user['gerecht7'];
    echo $row_user['gerecht8'];
}
    }

?>


en nu zal deze vraag denk ik hier niet meer thuis horen maar iemand enig idee hoe ik dit gelijk in een nieuwe pagina krijg als een bon? om het uit te printen
 
Jurgen B

Jurgen B

13/01/2012 13:06:20
Quote Anchor link
En om een beetje offtopic te gaan. Je database ziet er niet bepaald genormaliseerd uit, gerecht1 gerecht2 etc. Hier zou ik ook eens naar kijken als ik jou was. Denk dan bijv aan een tabel die uit de kolommen klant en gerecht bestaat. Hier kunnen dan een variabel aantal gerechten per klant in komen.
 

13/01/2012 16:22:18
Quote Anchor link
Ik zou m'n tabellen er zo uit laten zien...
Tabel gerechten
- Uniek id
- Naam van het gerecht
- Prijs

Tabel met de klant
- Gerecht (Uniek id)
- Naam v/d personen
- Datum

- Eventueel een reserveer datum die je dan update als je de bon uitprint

En dan kun je gemakkelijk met een query de prijzen en dergelijke ophalen. Natuurlijk als ze meerdere gerechten kunnen eten zul je de ID's in het veld moeten scheiden met een spatie en dan voor elk ID de prijs ophalen enzo.

Dan kun je gemakkelijk in de toekomst prijzen updaten enzo!

Ook zou ik wel nog kijken of $klant wel bestaat, want dit is waarschijnlijk een invoerveld.

Dan kun je met HTML de bon tonen (opmaak) en die dan uitprinten (misschien met JavaScript of jQuery).
Gewijzigd op 13/01/2012 16:24:57 door
 
Jurgen B

Jurgen B

13/01/2012 16:42:37
Quote Anchor link
Aaron - op 13/01/2012 16:22:18:
En dan kun je gemakkelijk met een query de prijzen en dergelijke ophalen. Natuurlijk als ze meerdere gerechten kunnen eten zul je de ID's in het veld moeten scheiden met een spatie en dan voor elk ID de prijs ophalen enzo.

Dan kun je gemakkelijk in de toekomst prijzen updaten enzo!


Tenzij ik je verkeerd begrijp, maar volgens mij niet, is dit een slecht voorbeeld. Hetgeen ik eerder zei is precies wat jij hier nog een keer doet en zeker geen genormaliseerd database model. Elke kolom uit een rij bevat 1 (één) gegeven en nooit meer dan dat.

Het idee zou als volgt kunnen zijn (ik zie originele voorbeeld bij de reply niet dus het gaat om het idee)

Reservering
id (uniek id voor de reservering)
naam (wie heeft de reservering geboekt)
aantal personen (spreekt voor zich)
datum (voor wanneer en welke tijd is deze reservering geboekt)

Gerecht
id (uniek id voor het gerecht)
naam (naam van het gerecht)
prijs (prijs van het gerecht)

reservering_gerecht (sorry weet even geen betere naam)
reservering id
gerecht id

De laatste tabel koppelt de reserving met bestelde gerechten. Een reservering komt er dus meerdere keren in te staan met al dan niet dezelfde gerechten. Een paar simpele queries geven de gewenste gegevens zoals een lijst met bestelde gerechten met hun individuele prijs en een totaal prijs.

Deze tabellen zijn uiteraard aan te passen om missende gegevens te plaatsen maar het idee mag duidelijk zijn. Op deze manier splits je gegevens, en is alles goed en duidelijk beheerbaar.
Gewijzigd op 13/01/2012 16:45:28 door Jurgen B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.