.htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Reshad F

Reshad F

16/03/2012 17:25:51
Quote Anchor link
hallo,

ik wil graag de urls van mijn website wijzigen d.m.v. Mod rewrite en ik heb een tut op phptuts gevolgd.
alleen is mijn probleem nu dat ik nooit met een .htaccess bestand gewerkt heb en de link op phptuts voor uitleg geraadpleegd maar deze bestaat niet meer.

dus mijn vraag nu bestaat een .htaccess al gelijk op een webserver of maak ik dit gewoon aan met een leeg document door deze .htaccess te noemen ?

en zouden er meer dingen in moeten staan behalve hetgeen wat op phptuts staat?

bij voorbaat dank voor de hulp!
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 08:29:31
 
- SanThe -

- SanThe -

16/03/2012 17:28:24
Quote Anchor link
Reshadd farid op 16/03/2012 17:25:51:
... of maak ik dit gewoon aan met een leeg document door deze .htaccess te noemen ...


Correct.
Gewijzigd op 16/03/2012 17:31:19 door - SanThe -
 
Reshad F

Reshad F

16/03/2012 18:25:22
Quote Anchor link
en hoef ik alleen de stuff van de mod_rewrite in te vullen? verder niks?

dus voorbeeld:

mijn url is: http://reshadfarid.nl/index.php?page=1

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^/(.*)/$ ?page=1

is mijn htaccess dan goed?
Gewijzigd op 16/03/2012 18:30:33 door Reshad F
 
Eddy E

Eddy E

16/03/2012 19:29:34
Quote Anchor link
Ja, prima. Heb je al getest?
Let wel dat je nu (bijna) alles doorstuurt naar ?page=1

page is dus niet page.php
=1 is dus niet =$1

Test het eens?
 
Reshad F

Reshad F

16/03/2012 20:13:37
Quote Anchor link
ik heb dit al getest ( ik heb deze enkel en alleen deze code in mijn .htaccess bestand )

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^/(.*)/$ index.php?page=1

en ik krijg nog steeds dezelfde url..
de module staat wel aan bij de provider waar ik host dat heb ik gezien d.m.v. phpinfo()

mis ik iets? of doe ik nu iets fout?
en moet ik nu voor elke link een regel maken nee toch?
 
Eddy E

Eddy E

18/03/2012 10:40:39
Quote Anchor link
Ja, je doet iets fout.

Kijk eens naar mijn bericht.
En tel dan het aantal dollartekens in jouw code.


Je mist er dus één.

FOUT:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^/(.*)/$ index.php?page=1


GOED:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^/(.*)/$ index.php?page=$1
 
Wouter J

Wouter J

18/03/2012 11:29:49
Quote Anchor link
En je weet dat HTACCESS niet index.php?page=1 ombouwt naar /1/ maar /1/ ombouwt naar index.php?page=1?

Hiermee bedoel ik:
Met deze htaccess:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule new.html old.html


Is het niet zo dat als je naar site.nl/old.html gaat de url wordt vervangen door site.nl/new.html, maar het is zo dat als je naar site.nl/new.html gaat je de content te zien krijgt van old.html.


Verder zou ik altijd adviseren om de Rules wat stricter te maken. Als je wilt dat het alleen cijfers bevat doe je iets als: \d*? en niet .*?
Ook kun je het beste lazy matches gebruiken (dus met ? erachter) anders kom je in de knoei als je meerdere / in een url propt.
Gewijzigd op 18/03/2012 11:31:35 door Wouter J
 
Reshad F

Reshad F

19/03/2012 11:02:39
Quote Anchor link
Ik heb nog niks kunnen uitproberen maar dank voor jullie reacties, wouter mijn bedoeling is dat de cojfers bijv gewoon seo vriendelijk worden bijv mijndomein.nl/contact zoiets. Het liefst
 
Reshad F

Reshad F

06/04/2012 14:14:05
Quote Anchor link
*bump* ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om mijn urls te veranderen van

dit: website/index.php?page=1
naar: website/home

kan iemand me hier nog mee helpen misschien?

bij voorbaat dank!

dit is wat ikk nu gebruik


RewriteEngine on

RewriteRule ^home.html$ index.php?page=1
RewriteRule ^about.html$ index.php?page=2
RewriteRule ^contact.html$ index.php?page=3
RewriteRule ^code.html$ index.php?page=4
RewriteRule ^sitemap.html$ index.php?page=5
Gewijzigd op 06/04/2012 14:26:21 door Reshad F
 
Wouter J

Wouter J

06/04/2012 14:30:01
Quote Anchor link
Reshadd, nogmaals je begrijpt dat htaccess anders werkt dan je nu denkt?

Hoe htaccess werkt:
Je hebt bijv. deze rule:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^(.*?)/(.*?)/$ show_post.php?cat=$1&slug=$2

Als je nu naar domein.nl/html/lorem-ipsum gaat dan gaat deze url eerst naar de htaccess. Deze denkt, hé dat is deze rule. Vervolgens laat hij niet domein.nl/html/lorem-ipsum/index.html zien, maar show_post.php?cat=html&slug=lorem-ipsum.

Als je nu naar domein.nl/show_post.php?cat=html&slug=lorem-ipsum gaat gebeurd er niks bijzonders. Het matched geen één htaccess rule en dus laat hij gewoon de pagina zien.

Ik heb het idee dat jij nog steeds denkt dat als je naar domein.nl/show_post.php?cat=html&slug=lorem-ipsum gaat je dan doorgelinkt wordt naar domein.nl/html/lorem-ipsum/, zo werkt het dus niet.

Mocht ik dit verkeerd denken en heb je het al wel door, is htaccess mod_rewrite wel geïnstalleerd op je server? Als je phpinfo() toont op een pagina staat hier dan bij apache > modules wel mod_rewrite tussen? En staan .htaccess wel in de root? Heb je wel een bestand .htaccess (dus zonder bestandsnaam, alleen met extensie)?

Kun je anders een online voorbeeld geven?
Gewijzigd op 06/04/2012 14:30:37 door Wouter J
 
Reshad F

Reshad F

06/04/2012 14:40:57
Quote Anchor link
ik weet wel hoe het werkt alleen weet ik niet hoe een htaccess in te stellen.. volgens mij staat de module mod_rewrite gewoon aan op mijn server zie hier phpinfo

Ja, ik heb het .htaccess genoemd ( dus niks ervoor )
in de root, is dit op de server de map waarin alle pagina's ook staan? of zelfs daarvoor?

waar wil je precies een online voorbeeld van?

p.s. ik gebruik dit om mijn urls goed te zetten.
 
Wouter J

Wouter J

06/04/2012 14:43:24
Quote Anchor link
Het kan aan mij liggen, maar hier werkt het uitstekend. Je bouwt met je htaccess about.html om naar index.php?page=2 en dat is ook precies wat er gebeurd: http://reshadfarid.nl/about.html
 
Reshad F

Reshad F

06/04/2012 14:46:22
Quote Anchor link
ja ik wil het juist andersom, ik wil dat als ik naar index.php?page=2 ga ( omdat dit de eigenlijke link is) dat er dan about.html geschreven wordt.
 
Wouter J

Wouter J

06/04/2012 14:49:07
Quote Anchor link
En dat is dus precies wat ik uitleg, zo werkt htaccess niet. Je moet nu gewoon zorgen dat je nooit meer index.php?page=2 hebt, maar altijd gewoon direct naar about.html linkt (of een andere).

En als je dit wilt voor Google is het beter om redirect 503 (?)301 pagina's te maken, hierdoor veranderd google vanzelf zijn pagina's.

Zie ook: http://www.homepage-maken.nl/htaccess/redirect-htaccess.php
Gewijzigd op 06/04/2012 14:50:00 door Wouter J
 
Reshad F

Reshad F

06/04/2012 14:55:48
Quote Anchor link
hmm ik heb nu dus mijn menu zo

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
          $array
= array(1 => 'Home', 2 => 'About', 3 => 'Contact', 4 => 'Portfolio', 5 => 'code', 6 => 'sitemap');
$menu = '';
foreach($array as $k=>$v)
{

        if(isset($_GET['page']) and $_GET['page'] == $k)
    {

        $class = 'current';
    }

    else
    {
        $class = '';
    }

        $menu .= '<li><a class="'.$class.'" href="index.php?page='.$k.'">'.$v.'</a></li>';
}


echo '
       <ul>
        '
.$menu.'
    </ul>
'
;

?>


dit omdat ik niet steeds aparte pagina's wilde maken om steeds als er een link veranderd werd dat ik dit ook moest doen,

vervolgens vang ik dit op hiermee
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
            switch($_GET['page']){

                case
'1':
            include_once('main.php');
                break;

                case
'2':
            include_once('about.html');
                break;

                case
'3':
            include_once('contact.html');
                break;

                case
'4':
            include_once('portfolio.html');
                break;

                case
'5':
            include_once('code.html');
                break;

                 case
'6':
            include_once('sitemap.html');
                break;


                default:

            include_once('main.php');
                break;
                }

        ?>


de about.html is niets anders dan een content pagina die geinclude wordt. dus ik denk dat ik er altijd mee zal blijven stoeien of het geheel moet omgooien. of heb ik het nu bij het verkeerde eind?


Toevoeging op 06/04/2012 15:07:48:

edit: wouter als ik mij htacces dus verander in dit zal dit hetprobleem moeten oplossen? en dit is idd voor google :)

vb:
Redirect 301 /index.php?page=1 http://www.domeinnaam.nl/home.html
 
Wouter J

Wouter J

06/04/2012 17:11:08
Quote Anchor link
Quote:
of heb ik het nu bij het verkeerde eind?

Je bent nu bij het verkeerde eind. Haal in je htaccess alle .html weg en vervang dit met /. Vervolgens maak je je menu zo op:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$pages
= array(1 => 'Home', 2 => 'About', 3 => 'Contact', 4 => 'Portfolio', 5 => 'code', 6 => 'sitemap',);
$menu = '<ul>';
foreach( $pages as $page_id => $page_name )
{

    if( isset($_GET['page']) and $_GET['page'] == $page_id )
        $class = 'current';
    else
        $class = '';

    $menu .= '<li><a class="'.$class.'" href="/'.strtolower($page_name).'/">'.$page_name.'</a></li>';
}

$menu .= '</ul>';

echo $menu;
?>


En nu werkt je htaccess. Als je nu op about klikt wordt je doorgezonden naar domein.nl/about/ en dan wordt er via htaccess de pagina index.php?page=2 opgehaald en dat kun je gewoon in je originele pagina scriptje gebruiken en dus ben je dan klaar.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.