increment +1

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »
Dennis B

Dennis B

30/10/2014 21:04:10
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een kolom Sequence, deze moet per insert één erbij optellen. Dus als er maar 1 record geinsert wordt, staat er maar een keer een 1. Worden er meerdere records geinsert in één keer, komt er bv 1,2,3 te staan.
dus de kolom ziet er dan ongeveer als volgt uit:

1
2
3
4
1
2
1
2
3
1
1

Hoe kan ik bovenstaande voor elkaar krijgen zonder Auto Increment? Met behulp van php of sql?

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 30/10/2014 21:04:59 door Dennis B
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 03:36:30
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

30/10/2014 21:41:05
Quote Anchor link
Als je het hebt over meerdere records in één keer, wat bedoel je dan?
Ik versta daaronder:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
INSERT INTO foo (bar)
VALUES ('fake'), ('nonsence'), ('bullocks')
 
Joakim Broden

Joakim Broden

30/10/2014 21:59:27
Quote Anchor link
Heb je auto_increment aanstaan op de kolom?
 
Dennis B

Dennis B

30/10/2014 22:00:10
Quote Anchor link
ik bedoel meerdere inserts in een keer bv:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
INSERT INTO Order (OrderID, Seq) VALUES ('10001', '1')
INSERT INTO Order (OrderID, Seq) VALUES ('10001', '2')
INSERT INTO Order (OrderID, Seq) VALUES ('10001', '3')


en dan voor de volgende bijvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
INSERT INTO Order (OrderID, Seq) VALUES ('10001', '1')
INSERT INTO Order (OrderID, Seq) VALUES ('10001', '2')


Toevoeging op 30/10/2014 22:00:54:

Nee ik heb geen auto increment aanstaan, dit ik ook niet de bedoeling, ik wil dit via sql/php regelen maar niet via de ai
 
Joakim Broden

Joakim Broden

30/10/2014 22:06:32
Quote Anchor link
En waarom niet via auto_increment?

Anders een query maken die eerst de hoogste 'Seq' ophaalt en dat die 'Seq' met 1 verhogen bij de insert.

Zoals:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
    SELECT Seg FROM order ORDER BY Seq DESC LIMIT 1

    INSERT INTO order SET OrderID = 10001, Seq = $seq + 1
 
Dennis B

Dennis B

30/10/2014 22:08:47
Quote Anchor link
ja okee, maar die seq telt bij elke serie insert weer vanaf 1, net zoals bij mijn vorig voorbeeld
 
Joakim Broden

Joakim Broden

30/10/2014 22:11:26
Quote Anchor link
Sabaton Joakim op 30/10/2014 22:06:32:
En waarom niet via auto_increment?

Anders een query maken die eerst de hoogste 'Seq' ophaalt en dat die 'Seq' met 1 verhogen bij de insert.

Zoals:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
    SELECT Seg FROM order ORDER BY Seq DESC LIMIT 1

    INSERT INTO order SET OrderID = 10001, Seq = $seq + 1



Die $seq in de update query komt uit de select query en heeft dus altijd de hoogste seq waar hij 1 bij op telt (heb de PHP code er niet bij gedaan, neem aan dat je dat wel weet)...

Maar nogmaals, waarom niet via auto_increment?
 
Dennis B

Dennis B

30/10/2014 22:14:59
Quote Anchor link
Okee, het is juist de bedoeling dat hij niet bij de hoogste seq op gaat tellen. Dus daarom kan auto_increment niet gebrukt worden.

Ik maak bijvoorbeeld een order en de orderartikelen krijgen die seq. Per order wil ik bij de artikelen 1,2,3 enz hebben. maak ik daarna weer een nieuwe order aan, moet hij weer vanaf 1 beginnen te tellen.
 
Willem vp

Willem vp

30/10/2014 22:53:43
Quote Anchor link
Als het tweede veld van je primary key een auto_increment-veld is, zal de teller steeds overnieuw beginnen bij 1.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
create table orders (
   order_id int not null,
   seq int not null auto_increment,
   primary key (order_id,seq)
) engine=MyISAM;

insert into orders (order_id) values (10), (10), (10), (20), (20), (20);

geeft als resultaat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
order_id | seq
---------------
10       | 1
10       | 2
10       | 3
20       | 1
20       | 2
20       | 3

Op deze manier is het een stuk gemakkelijker dan zelf de waardes voor seq proberen te bepalen...
Gewijzigd op 30/10/2014 22:54:30 door Willem vp
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

30/10/2014 23:06:08
Quote Anchor link
Sidenote, Willems antwoord werkt alleen met MyISAM niet met InnoDb!
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

30/10/2014 23:12:02
Quote Anchor link
Hoe schrijf je de gegevens nu weg naar de database? In een lus? Dan kun je toch (gewoon) een tellertje laten meelopen in die lus?

Ben wel benieuwd waarom je op die manier wilt nummeren.
 
Dennis B

Dennis B

30/10/2014 23:16:44
Quote Anchor link
Ik heb een andere applicatie die blijkbaar op die manier werkt bij het aanmaken van bijvoorbeeld een order. Inderdaad, de functie werkt niet, ik maak trouwens gebruik van mssql database. De gegevens worden inderdaad via een lus weggeschreven.

Maar het probleem van het nummertje is dat ik niet weet op welke manier je het nummertje kunt bepalen en bij een nieuwe reeks bij 1 laten beginnen.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

30/10/2014 23:32:10
Quote Anchor link
Ik begrijp niet helemaal wat het probleem is, de volgorde waarop je invoert is de volgorde waarmee je selecteert, dus het is niet nodig om een volgorde aan te geven.
 
Dennis B

Dennis B

30/10/2014 23:33:55
Quote Anchor link
Dat begrijp ik, maar ik heb 2 applicaties, één applicatie werkt op die manier en ik ga liever niet in de database zaken daarvoor aanpassen.

Daarom dat ik het in mijn script wil regelen.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

30/10/2014 23:34:44
Quote Anchor link
Controleer als je in de lus een insert doet of het vorige orderid gelijk is aan het nieuwe orderid.
Is het orderid gelijk aan het vorige orderid --> teller +1, anders teller=1

Laat anders eens de code zien, waarmee je de records invoegt.
 
Dennis B

Dennis B

30/10/2014 23:40:16
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
if (isset($_POST['plaatsorder'])) {
{
$query = "INSERT INTO Order (OrderID, Seq) SELECT artcode FROM winkelwagen WHERE sessionid = '".$_POST['sessionid']."'";
$result = sqlsrv_query($dbhandle,$query2);
}
}


Toevoeging op 30/10/2014 23:40:56:

Ik heb de overbodige code er uitgegooid, zodat het wat overzichtelijker is :)

Toevoeging op 30/10/2014 23:41:30:

en met de Seq wordt hier nog niets gedaan, dat snap ik dus niet
Gewijzigd op 30/10/2014 23:44:37 door Dennis B
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

31/10/2014 08:53:09
Quote Anchor link
In SQL server kan je dit als volgt doen:
Code (sql)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
INSERT INTO [Order] (OrderID, Seq)
SELECT artcode, ROW_NUMBER() OVER (ORDER BY idcol)
FROM winkelwagen
WHERE session_id = 'xxxxxxx'
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

31/10/2014 14:33:22
Quote Anchor link
Wat zie jij als overbodige code? De code die je op 30/10/2014 om 23:40:16 post, bevat (nu) in ieder geval geen lus (meer).
Dennis B op 30/10/2014 23:16:44:
De gegevens worden inderdaad via een lus weggeschreven.
 
Dennis B

Dennis B

31/10/2014 18:13:53
Quote Anchor link
Ik dacht dat het een loop was, dit is toch niet het geval, hij kopieert alles vanaf de winkelwagen tabel naar de order tabel.
Hieronder de volledige code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
if (isset($_POST['plaatsorder'])) {
                                {

$query =     "INSERT INTO Order
                                            (OrderID, Seq, QtyOrdered, ItemID)
                                            SELECT sessionid, ........, wwartaantal, wwartcode
                                            FROM winkelwagen
                                            WHERE sessionid = '"
.$_POST['sessionid']."'";
                                
$result = sqlsrv_query($dbhandle,$query);

}

?>


Alvast bedankt.
Gewijzigd op 31/10/2014 18:14:45 door Dennis B
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

31/10/2014 19:45:39
Quote Anchor link
Dennis B op 31/10/2014 18:13:53:
Ik dacht dat het een loop was, dit is toch niet het geval, hij kopieert alles vanaf de winkelwagen tabel naar de order tabel.

Waarom ga je gegevens kopiëren?
Los daarvan; in een winkelwagen kan, normaal gesproken, meer dan 1 product. Dus zal er wel een lus/loop zijn?
 
Willem vp

Willem vp

31/10/2014 21:00:11
Quote Anchor link
> Waarom ga je gegevens kopiëren?

Een winkelwagen is in principe maar een tijdelijk iets, dus ik kan me voorstellen dat je bij het afrekenen de inhoud verplaatst (oftewel kopieert en verwijdert) naar een andere tabel.

Wat ik wel ernstig vind, is dat er een joekeloeris van een SQL-injection-mogelijkheid in die ene query zit waarmee je in essentie de inhoud van de winkelwagentjes van andere bezoekers ook meteen kan overhevelen naar de ordertabel.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.