Login check username!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 13:49:30
Quote Anchor link
Hey mensen,

Laatst was ik al bezig met een Login script maar dat ging gewoon niet en ben het nu weer opnieuw aan het proberen. Nu heb ik een tutorial gevonden op internet. Weten jullie misschien of dit een goeie tutorial is?
Login Script Tutorial

Ik zelf heb dit ervan gemaakt misschien zien jullie bij mij al een fout.

Hoop dat jullie me kunnen helpen:D

login.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
    include 'config.php';
    
    if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST"){
        $user = trim(mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['username']));
        $password = crypt(trim(mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['password'])));
        if($user && $password){
            $query = mysqli_query($connection, "SELECT * FROM accounts WHERE username = '".$user."'");
            $cehckuser = mysqli_num_rows($query);
            if($checkuser == 1){
                while($row = mysqli_fetch_array($user)){
                    $checkpass = $row['password'];
                    if($pass == $checkpass){
                        setcookie("user", $user, time()+7200);
                        $_SESSION['user'] = $user;
                        $_SESSION['start'] = time();
                        $_SESSION['expire'] = $_SESSION['start'] + (60 * 60 * 60);
                        header("Location:".$_SERVER['PHP_SELF']);
                        exit();
                    }
else{
                        echo '<div class="errorbox">This password doesn\'t match with this username!</div>';
                    }
                }
            }
else{
                echo '<div class="errorbox">Username does not exist!</div>';
            }
        }
else{
            echo '<div class="errorbox">Fill in all fields!</div>';
        }
    }

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 21:12:12
 
Michael -

Michael -

11/03/2014 13:53:04
Quote Anchor link
Weer geen foutafhandeling ....
ipv Select * (alles) kun je beter gewoon de velden invullen die je wilt hebben.
Punten die eerder allemaal als verbetering zijn gegeven zie ik nou allemaal niet meer.
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 13:56:23
Quote Anchor link
Ja de variabelen kopieren voor een login is toch niet erg daar zouden niet zoveel in hoeven te komen.

en bij SELECT deed ik ook eerst username, password maar dacht dat dat fout was.

Toevoeging op 11/03/2014 13:56:41:

En error reporting staat gewoon aan.

Toevoeging op 11/03/2014 13:57:35:

En misschien dat iemand me kan uitleggen wat dit is? met die cookies, Dit was ik nog vergeten erbij te ztten.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
 if($pass == $checkpass){
                        setcookie("user", $user, time()+7200);
                        $_SESSION['user'] = $user;
                        $_SESSION['start'] = time();
                        $_SESSION['expire'] = $_SESSION['start'] + (60 * 60 * 60);
                        header("Location:".$_SERVER['PHP_SELF']);
                        exit();
                    }
else{
?>
 
Erwin H

Erwin H

11/03/2014 13:57:35
Quote Anchor link
Nou ja... dit punt is al minimaal twee keer ter sprake gekomen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$password
= crypt(trim(mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['password'])));
?>

GEEN, ik herhaal misschien dat het dan een keer wordt opgepikt, GEEN mysql_real_escape_string over een password halen als je dat daarna gaat hashen/encrypten. Als je dat doet heb je echt geen enkel idee waar die functie voor dient en wat je aan het doen bent. En dat heb ik ook al een keer eerder opgemerkt.

P.S. in dit geval wordt het nog erger, omdat je $password niet eens gebruikt in je query!
Gewijzigd op 11/03/2014 13:58:37 door Erwin H
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 13:58:20
Quote Anchor link
Dat stond zo in de tutorial dus ik dacht misschien moet het hier wel bij:S
 
Erwin H

Erwin H

11/03/2014 13:59:52
Quote Anchor link
Precies, je hebt dus geen idee wat je aan het doen bent.... Dat is nog wel je grootste probleem. Als je namelijk niet gaat leren waarom je iets doet zal het nooit iets worden. De grootste problemen, bugs en beveiligingslekken komen omdat mensen maar iets doen, maar niet weten waarom of hoe.
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 14:01:37
Quote Anchor link
Ja en daarom leer ik nog. Ik ben niet zo heel lang bezig en ben dingen aan het proberen!
 
Erwin H

Erwin H

11/03/2014 14:02:45
Quote Anchor link
Ander punt, ook al eerder genoemd. Je gebruikt lukraak de resultaten uit de query, zonder te controleren of de query uberhaupt wel gelukt is. Ook daar weer een bron voor vele fouten, die hier ongeveer dagelijks voorbij komen.
Bijna elke mysqli functie geeft een resource terug (als de select query in dit geval gelukt is), of een boolean (false) als dat niet het geval is. Check daarop, zodat je maatregelen kan treffen als er iets mis gaat, anders krijg je fatal errors op je scherm.
 
Michael -

Michael -

11/03/2014 14:04:15
Quote Anchor link
Mathieu, Wat Erwin wil zeggen is dat je nu allerlei dingen overal en nergens vandaan haalt, het aan elkaar plakt en je dan gaat afvragen waarom het niet werkt. Als je begrijpt waar je mee bezig bent kom je een stuk verder. Als je een functie ziet die je niet kent, zoek deze dan op op php.net.
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 14:06:27
Quote Anchor link
Michael als ik dat doe dan begrijp ik er alsnog niks van, Ik wil het heel graag begrijpen maar gaat een beetje moeilijk met mij.
En @Erwin Ik heb fout meldingen aangegeven.!
Zie onderaan met de else statementen
 
Michael -

Michael -

11/03/2014 14:17:54
Quote Anchor link
>>>> En @Erwin Ik heb fout meldingen aangegeven.!
>>>> Zie onderaan met de else statementen

Dat is foutafhandeling op de query zoals Erwin bedoelt. Je hebt geen idee wat er fout gaat als je query het ineens niet meer doet.
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

11/03/2014 14:18:03
Quote Anchor link
Dat is de tutorial die ik je heb gegeven toch? Ik hoorde geloof ik toen al dat het toch niet zo'n goede was. Anders zou ik eerst wat maken dat werkt, en daarna gaan kijken naar veiligheid etc.
 
Erwin H

Erwin H

11/03/2014 14:19:12
Quote Anchor link
Mathieu Posthumus op 11/03/2014 14:06:27:
En @Erwin Ik heb fout meldingen aangegeven.!
Zie onderaan met de else statementen

NEE!
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$query
= mysqli_query($connection, "SELECT * FROM accounts WHERE username = '".$user."'");
$cehckuser = mysqli_num_rows($query);
?>

Als je query mislukt zal de waarde van $query false worden. De volgende regel waarin je het aantal rijen probeert uit te lezen zal dan mislukken. $query is dan namelijk geen resource en dus zal je een error krijgen dat 'mysqli_num_rows expects resource, boolean given'. Deze error vang je NIET op.
Gewijzigd op 11/03/2014 14:19:45 door Erwin H
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 14:19:32
Quote Anchor link
Jaap is dit die? WOOPS

Toevoeging op 11/03/2014 14:20:23:

Jaap je hebt idd gelijk ik heb eff gekeken pffffff

Toevoeging op 11/03/2014 14:26:22:

Nu heb ik dus (denk ik) het goed aangepast voor de fouten

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
    include 'config.php';
    
    if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST"){
        $user = trim(mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['username']));
        $password = crypt(trim($_POST['password']));
        if($user != "" || $password != ""){
            $query = mysqli_query($connection, "SELECT * FROM accounts WHERE username = '".$user."'");
            if(!$query == false){
                $cehckuser = mysqli_num_rows($query);
                if($checkuser != 1){
                    while($row = mysqli_fetch_array($user)){
                        $checkpass = $row['password'];
                        if($pass == $checkpass){
                            setcookie("user", $user, time()+7200);
                            $_SESSION['user'] = $user;
                            $_SESSION['start'] = time();
                            $_SESSION['expire'] = $_SESSION['start'] + (60 * 60 * 60);
                            header("Location: index.php");
                            exit();
                        }
else{
                            echo '<div class="errorbox">This password doesn\'t match with this username!</div>';
                        }
                    }
                }
else{
                    echo '<div class="errorbox">Username does not exist!</div>';
                }
            }
else{
                echo '<div class="errorbox">Query doesn\'t work anymore!</div>';
            }
        }
else{
            echo '<div class="errorbox">Fill in all fields!</div>';
        }
    }

?>
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

11/03/2014 14:28:45
Quote Anchor link
Je hebt nog een slash verkeerd in je echo bij doesn\'t
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 14:29:58
Quote Anchor link
Jaap welke echo dan? want ik heb maar 2x die slash gebruikt en dat gaat goed
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

11/03/2014 14:31:35
Quote Anchor link
Hoezo zet je daar een slash dan? Je kan toch gewoon don't schrijven.
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 14:32:43
Quote Anchor link
Nee want dan sluit ie de echo string
 
Erwin H

Erwin H

11/03/2014 14:32:52
Quote Anchor link
Beter! Alleen deze regel zou ik anders doen (maar helemaal fout is het niet):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if(!$query == false){
?>

Aangezien $query alleen maar een boolean is als het mislukt, zal $query nooit true worden (in dat geval is het een resource). !$query is dus eigenlijk incorrect, omdat je er dan vanuit gaat dat het true of false is. Logischer is om te controleren of het niet gelijk aan false is op deze manier:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if($query !== false){
?>

Weet ook het verschil tussen != en !== overigens.
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 14:35:45
Quote Anchor link
Maar Dit is niet hetgene wat er effect op zal hebben
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

11/03/2014 14:39:00
Quote Anchor link
Mathieu Posthumus op 11/03/2014 14:32:43:
Nee want dan sluit ie de echo string


Das een goeie.
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.