Login check username!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 16:04:53
Quote Anchor link
Nou volgens mij is daar dan wat fout mee ik krijg nu nameijk dit als ik dat vervang: Fatal error: Call to undefined function password_hash() in C:\xampp\htdocs\login\register.php on line 19

Toevoeging op 11/03/2014 16:07:50:

Snelle Jaap op 11/03/2014 16:03:14:
Kun je eigenlijk ook je wachtwoord opslaan met wat anders dan MD5? Heb ook wel is gehoord van SHA2 ofzo.


ik deed geen md5 ik deed crypt() maar Dos Moonen Zegt dat ik password_hash moet gebbruiken maar dan krijg ik een error!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 00:16:54
 
Michael -

Michael -

11/03/2014 16:09:52
Quote Anchor link
Leer nou is dat je niet zomaar iets kan vervangen. Het is heel andere functie dus kijk eerst eens wat de functie password_hash doet.

jaap: Ja tuurlijk, en zijn talloze mogelijkheden, waarvan MD5 toch wel wordt afgeraden en al vrij oud is. Daarnaast heb je SHA1 SHA2 SHA256 SHA512 Blowfish en nog meer.
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 16:18:41
Quote Anchor link
Michael ik ben het nu echt allemaal kwijt in mijn hoofd wat is nou wel en niet goed?

en nu heb ik het eff zo dan neergezet.

login.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
<?php
require_once 'config.php';

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {

    if(isset($_POST['username'],$_POST['password'])) {
    
        if(!preg_match("/^[a-z ]+$/i",$_POST['username']) || strlen(trim($_POST['username'])) < 1) {
            $errors[] = 'Username is empty or incorrect. Only letters and spaces allowed';
        }

        if(strlen(trim($_POST['password'])) < 6) {
            $errors[] = 'Password must contain atleast 6 characters';
        }

        
        if(!isset($errors)) {
        
            $query = "
            SELECT
                username,password
            FROM
                accounts
            WHERE
                username = '"
. mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['username']) . "'
            "
;
            
            $result = mysqli_query($connection, $query);
            
            if($result) {
            
                if(mysqli_num_rows($result) > 0) {
                
                    $row = mysqli_fetch_assoc($result);

                    if(crypt($_POST['password'], $row['password']) == $row['password']) {
                        $_SESSION['start'] = time();
                        $_SESSION['expire'] = $_SESSION['start'] + (60 * 60 * 60);
                        header("Location:".$_SERVER['SCRIPT_NAME']);
                        exit();
                    }
else {
                        $errors[] = 'Wrong password';
                    }
                }
else {
                    $errors[] = 'Username does not exist';
                }
            }
else {
                $errors[] = 'Er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.';
            }
        }
    }
}


if(isset($errors)) {
    foreach($errors AS $error) {
        echo $error . '<br />';
    }
}

?>


register.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php
include 'config.php';

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
    if (trim($_POST['username']) == "" || trim($_POST['password']) == "" || trim($_POST['re_password']) == "" || trim($_POST['email']) == "" || trim($_POST['re_email']) == "") {
        echo '<div class="errorbox">Please fill in all fields!</div>';
    }
else {
        $checkuser = mysqli_query($connection, "SELECT username FROM accounts WHERE username = '" . $_POST['username'] . "'");
        if (mysqli_num_rows($checkuser)> 0) {
            echo '<div class="errorbox">Username already exist!</div>';
        }
else {
            if ($_POST['password'] != $_POST['re_password']) {
                echo '<div class="errorbox">Password is is not equal!</div>';
            }
else {
                if ($_POST['email'] != $_POST['re_email']) {
                    echo '<div class="errorbox">Email is not equal!</div>';
                }
else {
                    $name = mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['username']);
                    $pass = crypt(($_POST['password']));
                    $email = mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['email']);

                    $sql = mysqli_query($connection, "
                        INSERT INTO accounts(
                                        username,
                                        password,
                                        email
                                    ) VALUES (
                                        '"
. $name . "',
                                        '"
. $pass . "',
                                        '"
. $email . "'
                                    )"
);
                    $con = mysqli_close($connection);
                    header("Location: login.php");
                }
            }
        }
    }
}

?>


Misschien dat je er dan makkelijker uit komt met de register.php erbij? Maar ik zelf kom er nu gewoon niet uit.
 
Dos Moonen

Dos Moonen

11/03/2014 16:20:40
Quote Anchor link
Als je op http://nl3.php.net/manual/en/function.password-hash.php kijkt zie je dat password_hash() vanaf PHP 5.5.5 in de core zit.
Als je naar de "See Also" scrolt kom je een link naar een PHP versie van password_hash() tegen voor PHP >= 5.3.7

Michael, MD5 wordt niet aangeraden omdat het oud is. Je wilt juist graag een oud algoritme. Een oud algoritme waar in al die jaren geen fouten zijn gevonden. In MD5 zijn fouten gevonden.
Bcrypt is jaren oud, maar er zijn geen fouten van bekend.

$hash = password_hash($password, PASSWORD_DEFAULT); of $hash = password_hash($password, PASSWORD_BCRYPT); is hoe je het wachtwoord hashed. Controleren doe je met password_verify($password, $hash).

PASSWORD_DEFAULT is op het moment het zelfde als PASSWORD_BCRYPT, maar dit kan in een toekomstige PHP versie veranderen. Je code zal gewoon blijven werken als het veranderd.

Lees vooral zelf de documentatie eens door. Oh en http://security.stackexchange.com/questions/211/how-to-securely-hash-passwords
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 16:27:45
Quote Anchor link
Dos dit staat dan in mijn login.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if(password_hash($_POST['password'], $row['password']) == $row['password']) {
?>


maar wat moet er nog bij dan?

Want ik heb nu dit in mijn register.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$pass
= password_hash($_POST['password'], PASSWORD_BCRYPT);
?>


Toevoeging op 11/03/2014 16:28:27:

Lol want als ik nu wil inloggen zeg ie op lijn 19 undifined password_hash
 
Dos Moonen

Dos Moonen

11/03/2014 16:47:49
Quote Anchor link
password_verify() returned TRUE/FALSE
password_verify($_POST['password'], $row['password']) is dus genoeg.
Nogmaals: password_* is simpeler te gebruiken.

"Lol want als ik nu wil inloggen zeg ie op lijn 19 undifined password_hash"
Dan heb je blijkbaar geen PHP 5.5.5 of hoger, lees mijn bovenstaande nog eens grondig door om de "userland implementation" te vinden voor PHP 5.3.7 en hoger.
Gewijzigd op 11/03/2014 16:52:27 door Dos Moonen
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 16:52:30
Quote Anchor link
En ik heb nu zo'n php rar gedownload en dat moet ik allemaal in mijn xampp php mapje zetten?
want ik gebruik xampp
 
Dos Moonen

Dos Moonen

11/03/2014 16:55:05
Quote Anchor link
Ja, en dan include je lib/password.php

Had trouwens iets verkeerd gelezen, ik dacht dat je password_verify() al gebruikte, maar dat was password_hash() in je login.php, mijn bovenstaande reactie heb ik aangepast.
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 17:18:49
Quote Anchor link
Maar moet ik dus in mijn login.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if(password_verify($_POST['password'], $row['password']) == $row['password']) {
en in mijn register.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$pass = password_verify($_POST['password'], PASSWORD_BCRYPT);
 
Dos Moonen

Dos Moonen

11/03/2014 17:41:31
Quote Anchor link
Bijna, geen == $row['password'].
Dat doet password_verify() al voor je: https://github.com/ircmaxell/password_compat/blob/master/lib/password.php#L234
Beetje ingewikkeld misschien, maar dat is om timing attacks tegen te gaan. Weer ietsjes veiliger. De C versie doet dat ook trouwens.
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

12/03/2014 16:46:01
Quote Anchor link
Guys het is allemaal gelukt dankje wel allemaal:D
 

Pagina: « vorige 1 2 3



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.