persoon class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/04/2014 13:14:16
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil een Person class gaan maken, en nu vraag ik me af welke properties daarbij horen.

Volgens mij heeft ieder persoon in ieder geval een:
- first name
- last name
- gender
- birthday
- dying day * (optioneel)
- social security number (optioneel)
- description (optioneel)

* Weet iemand het Engelse woord voor sterfdag? Google Translate zegt "anniversary", maar dat lijkt me meer een verjaardag. Ik zie ook "dying day". Is dat correct?

Zijn er nog meer properties waar ik nog niet aan heb gedacht, maar die wel bij een Person horen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 11:46:03
 
Dos Moonen

Dos Moonen

03/04/2014 13:25:51
Quote Anchor link
Dat hangt van je data behoefte af. Die kunnen wij je niet geven.
 
Nick Strijker

Nick Strijker

03/04/2014 13:28:18
Quote Anchor link
Adres, Postcode, Woonplaats. Ligt er natuurlijk ook aan waar je het voor gaat gebruiken?
 
Wouter J

Wouter J

03/04/2014 13:28:54
Quote Anchor link
Je maakt een Person class omdat je die nodig hebt in je applicatie. Je maakt hem niet omdat je nu eenmaal een Person class wilt maken. Als je iets nodig hebt in je applicatie, dan weet je ook welke data je nodig hebt voor deze class. En dat plaats je dus in de class, niks meer en niks minder.

Bijv. deze site heeft genoeg aan een nickname, password en misschien een biografie. De overheid wil graag ook nog mijn BSN nummer weten. DUO zou dan ook nog graag mijn bankrekening nummer weten. StudieLink wil weer graag weten welke je studie je doet, terwijl Google graag wil weten waar je woont en wat je op een dag doet ;-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/04/2014 13:39:26
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties.

Ik wil eigenlijk een soort "basis" class maken met de basis-properties van een persoon.

>> Adres, Postcode, Woonplaats. Ligt er natuurlijk ook aan waar je het voor gaat gebruiken?

Dit zijn volgens mij geen properties van een persoon. Meerdere personen kunnen namelijk hetzelfde adres, postcode en woonplaats hebben.

>> Bijv. deze site heeft genoeg aan een nickname, password en misschien een biografie. De overheid wil graag ook nog mijn BSN nummer weten. DUO zou dan ook nog graag mijn bankrekening nummer weten.

Correct. Een biografie is gekoppeld aan 1 persoon, dus dat zou inderdaad nog een goede optie zijn. Een bankrekeningnummer weet ik dan weer niet zeker. Is dat altijd persoonlijk, of kunnen meerdere mensen 1 bankrek.nr. delen?

>> StudieLink wil weer graag weten welke je studie je doet, terwijl Google graag wil weten waar je woont en wat je op een dag doet ;-)

Mja... ik snap wat je bedoelt :) Maar dat zou je dan weer kunnen scharen onder "person activities" en niet zozeer onder de persoon zelf.

P.S. Weet iemand het engelse woord voor sterfdag? Is dat dying day?
 
Dos Moonen

Dos Moonen

03/04/2014 13:52:41
Quote Anchor link
"Dit zijn volgens mij geen properties van een persoon. Meerdere personen kunnen namelijk hetzelfde adres, postcode en woonplaats hebben."
Hangt van je data behoefte af.

"Een bankrekeningnummer weet ik dan weer niet zeker. Is dat altijd persoonlijk, of kunnen meerdere mensen 1 bankrek.nr. delen?"
Hangt van je data behoefte af.

"Ik wil eigenlijk een soort "basis" class maken met de basis-properties van een persoon."
Dat is heel erg simpel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

namespace absolute\minumum;

class Person {

  private $id;

  public function __construct($id) {
    $this->id = $id;
  }


  public function getID() {
    return $this->id;
  }


  public function setID($id) {
    $this->id = $id;
  }
}


?>


PS. In de engelse taal is daar voor zover ik weet geen woord voor. date_of_death is wat ik zou kiezen.
 
Ivo P

Ivo P

03/04/2014 13:53:34
Quote Anchor link
als iemand een en/of rekening heeft met zijn partner, dan hoort die rekening bij 2 personen.
En een persoon kan meerdere bankrekeningen, evt bij verschillende banken, hebben.

Een biografie is een apart ding dat niet bij de persoon hoort maar met een FK naar de persoon te leiden is.
Een persoon kan ook meerdere bio's hebben: verschillende talen of voor verschillende omstandigheden.

BSN nunmmer mag je niet zo maar vragen aan je bezoekers. Is wel persoonlijk, maar niet per se verplicht. Recent nog gezien hoe een NL nieuwe medewerker geen BSN bleek te hebben omdat hij 10 km over de grens woont.

"date of death"
In de serie "death like me" was er altijd sprake van een ETD, "estimated time of death"
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/04/2014 14:02:14
Quote Anchor link
@Dos:

Een persoon heeft bij jou niet minimaal een naam? :D

@Ivo:

>> En een persoon kan meerdere bankrekeningen, evt bij verschillende banken, hebben.

Bedoel je daar dan mee dat een bankrek. geen property van een Person is?

>> Een persoon kan ook meerdere bio's hebben: verschillende talen of voor verschillende omstandigheden.

Dat is inderdaad zo. Ik had als property ook "description" bedacht. Die zou je, theoretisch gezien, ook in meerdere talen kunnen hebben. Betekent dat automatisch dat description ook geen property van Person is?
 
Dos Moonen

Dos Moonen

03/04/2014 14:08:01
Quote Anchor link
"Een persoon heeft bij jou niet minimaal een naam? :D"
Bij geanonimiseerde data zou ik geen naam willen hebben.

Het hangt af van je data behoefte.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/04/2014 14:11:18
Quote Anchor link
>> Bij geanonimiseerde data zou ik geen naam willen hebben.

Ah oké. Maar zou je dan wel een Person object aanmaken? Kun je eens een voorbeeldje geven van zo'n situatie?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

03/04/2014 14:14:42
Quote Anchor link
In het Engels wordt dying day frequent gebruikt — alleen kan dat ook na overlijden nog een gedenkdag zijn, net zoals het synoniem anniversary.

In het Nederlands kennen we dat onderscheid ook. Een verjaardag wordt na overlijden een geboortedag, omdat een overledene niet meer verjaart…

Ik zou de property gewoon concreter benoemen: $date_born naast $date_deceased bijvoorbeeld. Dat kan best in wat technobabbel in plaats van $date_of_birth in meer puristisch Engels.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/04/2014 14:19:21
Quote Anchor link
Thanks Ward ;)
 
Ivo P

Ivo P

03/04/2014 14:44:13
Quote Anchor link
Quote:
Bedoel je daar dan mee dat een bankrek. geen property van een Person is?


hangt er vanaf.
Als het gaat om de rekening waarvan jouw webshop incasseert en terugstort.
dan wel.

Als het om een algemene situatie gaat: ik ken zat mensen die bij meerdere banken rekeningen aanhouden.
al was het maar om bij de ene bank gebruik te kunnen maken van de verzekeringen bij een pakket, bij de andere bank te beleggen en een derde bank stelt simpeler een credit card beschikbaar of biedt goede spaarrekeningen.

Dan hoort de persoon (personen) dus bij de bankrekening en niet omgekeerd.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

03/04/2014 14:47:26
Quote Anchor link
Ivo P op 03/04/2014 14:44:13:
Dan hoort de persoon (personen) dus bij de bankrekening en niet omgekeerd.
Personen (meervoud) inderdaad, want je hebt bij partners vaak een en/of-rekening.
Gewijzigd op 03/04/2014 14:47:54 door Ward van der Put
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/04/2014 14:47:54
Quote Anchor link
Het laatste stuk vanaf "Als het om een algemene situatie gaat"..." begrijp ik volkomen.

>> Als het gaat om de rekening waarvan jouw webshop incasseert en terugstort.

Waarom is de situatie hier anders volgens jou?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

03/04/2014 14:50:40
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 03/04/2014 14:47:54:
Het laatste stuk vanaf "Als het om een algemene situatie gaat"..." begrijp ik volkomen.

>> Als het gaat om de rekening waarvan jouw webshop incasseert en terugstort.

Waarom is de situatie hier anders volgens jou?

Dat heeft te maken met witwaspraktijken, verduistering en oplichting. Lang verhaal, maar een eventueel tegoed betaal je altijd terug naar de rekening waarvan oorspronkelijk werd betaald.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/04/2014 14:58:07
Quote Anchor link
@Ward: oké, maar wat ik bedoel is... waarom is in deze situatie de bank.rek een property van de Person class?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
class Person {

  private $bank_account;

}

?>
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

03/04/2014 15:05:25
Quote Anchor link
Zó kan het inderdaad ook de bankrekening zijn waarop bijvoorbeeld een abonnee zijn jaarlijkse abonnement moet storten. Met andere woorden: de bankrekening waarop de persoon jou betaalt, niet de bankrekening van de persoon.

"Hangt van je data behoefte af", zei Dos al.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/04/2014 15:12:09
Quote Anchor link
Sorry dat ik er ff op door hamer, maar ik probeer het voor mezelf duidelijk te krijgen.

We constateerder eerder dat één persoon meerdere rekeningen kan hebben, en dat meerdere personen dezelfde rekening kunnen hebben. En om die reden hadden we gezegd dat een bank.rek.nr. dus geen property is van een persoon. Toen zei Ivo ineens:

Quote:
Als het gaat om de rekening waarvan jouw webshop incasseert en terugstort.
dan wel.

Dat snap ik niet. Waarom zou het in deze situatie ineens wel een property zijn? Ik zou dan namelijk eerder denken dat je een persoon koppelt aan een webshop, en die webshop koppelt aan een bankrekening.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

03/04/2014 15:16:22
Quote Anchor link
Dan is het geen property van de persoon, maar van de transactie/betaling in de webshop.
 
Ivo P

Ivo P

03/04/2014 16:00:48
Quote Anchor link
Er zit een verschil tussen iets maken dat de algemene werkelijkheid kan beschrijven/vatten
En wat praktisch is bij een site.

Voorbeeld een website van een vereniging.
De bankrekening waarmee persoon zijn maandelijke contributie betaalt (incasso) is daar dé rekening.

Bij de site die budgetcoach speelt, moet je ál je rekeningen op kunnen geven
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.