Presentie lijst updaten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Jerry Zimmerman

Jerry Zimmerman

22/07/2014 11:47:03
Quote Anchor link
Aloha,

Laat ik voorop stellen : ik ben geen programmeur, slechts een amateur.
Momenteel ben ik bezig met een aanwezigheids registratie voor een sport club.
De leden zitten in een database , en een van de gegevens in die database is de trainings groep waarin ze behoren.
Ik heb een php script gemaakt waarin afhankelijk van de keuze van de groep, een lijst wordt getoond van mensen die in die groep horen. Met een foreach loop heb ik al deze mensen in een tabel gezet met achter elk lid een checkbox.
De lijst word prima weer gegeven en ook de checkboxes staan netjes achter elk lid, en ik kan ze aan en uit zetten. Maar hoe kan ik nu met een submit knop de waarden van de checkboxes updaten naar de database.

Ik heb zitten denken en proberen, maar krijg het gevoel dat dat helemaal niet gaat omdat je geen "unieke" waardes meer hebt zodra ze zijn neergezet in de tabel. Elke keer dat de loop een waarde neerzet heeft de variabele immers dezelfde naam.

Wie kan me een duwtje in de juiste richting geven.
Jerry
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 07:49:05
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/07/2014 12:01:17
Quote Anchor link
Je kunt een dubbele sleutel gebruiken van lid + training. Als je twee trainingen hebt (volgnummer 1 en 2), twee leden (lidnummers 234 en 235) en twee toestanden (1 voor present en 0 voor afwezig), dan krijg je bijvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
+-----+----------+---------+
| Lid | Training | Present |
+-----+----------+---------+
| 234 |    1     |    1    |
| 235 |    1     |    1    |
| 234 |    2     |    0    |
| 235 |    2     |    1    |
+-----+----------+---------+
 
Jerry Zimmerman

Jerry Zimmerman

22/07/2014 12:14:32
Quote Anchor link
Ik denk niet dat we over hetzelfde praten ik zal het verduidelijken met het deel van het script waar het over gaat :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php       //Toon de leden
        echo "<tr align=center>";

        //     Toon alle namen en achternamen
        foreach ( $presentie_leden_lijst AS $key=>$value )
        
            {

                // Student_nummer is onnodig in de tabel maar wel om de presentielijst bij te werken
                if ($key !== 'Student_nummer')
                echo '<td>'.$value.'</td>';
            }

            
            // Toon de checkbox voor de aanwezigheid selectie
            ?>

                <td><INPUT TYPE='CHECKBOX' name='aanwezig' value='<?php echo "$value";?>'></td>
            <?php
            
        echo "</tr>"; ?>


ieder lid word dus weergegeven in de tabel op de pagina. Maar welke waarde kan ik nu gegebruiken om per lid de aanwezigheids status te updaten in de database?

Iedere regel heeft immers dezelfde vaiabelen ($value) om de gegevens van het lid weer te geven in de tabel.

hmm door het openen en sluiten van de php tags gaat de weergave niet helemaal fris...
Gewijzigd op 22/07/2014 12:20:54 door Jerry Zimmerman
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/07/2014 12:25:56
Quote Anchor link
Als je in de checkbox name="afwezig[1234]" met unieke studentnummers gebruikt, retourneert het formulier $_POST['afwezig'] als een array met meerdere studenten.
 
Jerry Zimmerman

Jerry Zimmerman

22/07/2014 13:01:40
Quote Anchor link
ahhhh .... dat ga ik proberen, thnx.
Dat is mijn probleem, ik weet niet half wat er allemaal mogelijk is ;-)
 
Jerry Zimmerman

Jerry Zimmerman

24/07/2014 10:17:17
Quote Anchor link
Ik krijg er maar geen array uit. Ik heb het volgende gedaan :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php         //Toon de leden
        echo "<tr align=center>";

        //     Toon alle namen en achternamen
        foreach ( $presentie_leden_lijst AS $key=>$value )
        
            {

                // Student_nummer is onnodig in de tabel maar wel om de presentielijst bij te werken
                if ($key !== 'Student_nummer')
                echo '<td>'.$value.'</td>';
            }


            // Toon de checkbox voor de aanwezigheid selectie
            ?>

                <td><INPUT TYPE='CHECKBOX' name='aanwezig[<?php echo $value ?>]' value="<?php echo $present_status[$value][$datum_db] ?>" <?php if ($present_status[$value][$datum_db]=='1') { echo 'checked'; } ?>></td>
            <?php
            
        
        echo "</tr>"; ?>


maar op het formulier komt er geen array uit als ik $present op vraag :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$present = array(mysqli_real_escape_string($connection, isset($_POST['aanwezig'])));


Ik mis iets....maar wat...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/07/2014 10:26:55
Quote Anchor link
Waarom mysqli_real_escape_string erin?
 
Jerry Zimmerman

Jerry Zimmerman

24/07/2014 10:30:09
Quote Anchor link
Ik heb begrepen dat dat de zaak veiliger zou maken, ivm sql injectie.
 
- SanThe -

- SanThe -

24/07/2014 10:31:13
Quote Anchor link
Jerry Zimmerman op 24/07/2014 10:17:17:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$present = array(mysqli_real_escape_string($connection, isset($_POST['aanwezig'])));


Geen idee wat je aan het doen bent.
isset() geeft true of false => stel true
$present = array(mysqli_real_escape_string($connection, true));
en dat ga je beveiligen => geeft
$present = array(true);

Dus $present bevat een array met daarin 1 element en dat element is een boolean.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/07/2014 10:44:09
Quote Anchor link
Jerry Zimmerman op 24/07/2014 10:30:09:
Ik heb begrepen dat dat de zaak veiliger zou maken, ivm sql injectie.

En bent op een vrij exotische wijze een array aan het samenstellen, en dat is geen sql-query, dus kijk eens goed wat je aan het doen bent, en hoe je de functies moet gebruiken:

www.php.net/array
www.php.net/isset
www.php.net/mysqli_real_escape_string
Gewijzigd op 24/07/2014 10:44:36 door - Ariën -
 
Jerry Zimmerman

Jerry Zimmerman

24/07/2014 11:20:31
Quote Anchor link
Ik ga eens kijken , bedankt tot zo ver.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.