Raspberry Pi

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 volgende »

Roel -

Roel -

16/06/2013 20:38:45
Quote Anchor link
Ah, ik dacht echt op een touchscreen.
Maar dat is ook zeker mogelijk ja. Er staan ook tutorials op www.adafruit.com/raspberry-pi met dat soort hardware en inderdaad een e-mail notifier.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 07:03:12
 
Reshad F

Reshad F

16/06/2013 23:57:09
Quote Anchor link
Kan iemand hier een linkje geven welke ik nou precies moet hebben? ik heb zitten kijken op de site van kiwi electronics maar het zijn er echt heel veel... ik ga het voornamelijk gebruiken als webserver en misschien later uitbreiden en andere dingen mee doen.
 
Chris PHP

Chris PHP

17/06/2013 07:28:50
Quote Anchor link
@Roel,
Weerstand moet je berekenen, en ook moet je nooit meer volt geven dan bedoeld is! Het risico op beschadiging van je Hardware is dan stukken groter, is in principe op sommige vlakken zelfs overclocken.

@Reshad,
Gewoon voor de nieuweste versie gaan, in dit geval de Raspberry PI Model B 2.0. Waarom je eigen beperken zonder LAN poort (als je voor model A gaat) of 256MB aan geheugen minder, letterlijk voor die paar euro.
 
Roel -

Roel -

17/06/2013 13:17:05
Quote Anchor link
Jammer dat ik niet zo thuis ben in dingen met volt e.d.
Ik heb nl. een accu met zonnepaneel die 6V levert. Heb hem al even geprobeert ermee en hij boot wel, maar ik weet niet of dat goed is voor de Pi.
 
Chris PHP

Chris PHP

17/06/2013 13:31:40
Quote Anchor link
Tja hij zal wel draaien, maar natuurlijk geen garantie dat het ook goed blijft draaien. Zoiezo kan je PI heter worden omdat er meer spanning doorheen loopt.

Makkelijkste om je spanning te regelen, is door er een spanningsregelaar (ongeveer 0,50 a 1,50 euro) ertussen te zetten. Dan kun je de spanning dan makkelijk mee regelen.
Gewijzigd op 17/06/2013 13:42:27 door Chris PHP
 
Reshad F

Reshad F

18/06/2013 13:14:07
Quote Anchor link
Ik heb hem binnen en via mijn terminal de archlinux erop gezet aangesloten op mijn modem middels een samsung micro usb kabel en een utp kabel voor het internet.. maar een vreemde vraag misschien hoe kom ik er nu in? ik weet dat het via ssh kan maar ik zie in mijn modem geen nieuwe apparaat tevoorschijn komen met een nieuw ip adres?
 
Chris PHP

Chris PHP

18/06/2013 13:28:52
Quote Anchor link
Reshad F op 18/06/2013 13:14:07:
Ik heb hem binnen en via mijn terminal de archlinux erop gezet aangesloten op mijn modem middels een samsung micro usb kabel en een utp kabel voor het internet.. maar een vreemde vraag misschien hoe kom ik er nu in? ik weet dat het via ssh kan maar ik zie in mijn modem geen nieuwe apparaat tevoorschijn komen met een nieuw ip adres?


Je kunt dat op verschillende manieren opnemen, overigens denk ik dat je ipv modem een router bedoeld? Is namelijk een groot verschil ;-)

Tegenwoordig hebben alle routers wel een DHCP table, hier kun je fixed ipadressen in zetten. Die zou alle apparaten moeten zien die op het netwerk zitten en een ipadres krijgt.

Kun je dat niet zien, dan sluit je de PI even aan middels HDMI op een scherm en voer je ifconfig uit om te zien wat je huidige ipadres is.
Gewijzigd op 18/06/2013 13:29:30 door Chris PHP
 
Reshad F

Reshad F

18/06/2013 13:31:32
Quote Anchor link
@Chris heb je toevallig skype o.i.d. om me te helpen om de pi op te zetten? ik heb hem nu op de tv aangesloten d.m.v een hdmi kabel maar geen beeld.. ik krijg te lezen dat er geen signaal door komt. terwijl de lichtjes van de pi allemaal aan zijn internet kabel erin etc.
 
Chris PHP

Chris PHP

18/06/2013 13:32:47
Quote Anchor link
TOEVOEGING

Ik weet niet wat je ervaring is met Linux, maar de Arch Linux Distro is wel voor wat geavanceerdere Linux gebruikers. Ik raad je ook aan om voor installaties van servers etc de Wiki pagina van Arch Linux ARM te raadplegen.

De meeste packages staan daar stap voor stap uitgelegd, ook waar bepaalde conf files verstopt zitten etc.

Toevoeging op 18/06/2013 13:34:00:

@Reshad,

Sorry ik heb geen skype, maar kan je wel hier helpen. De PI geeft alleen beeldsignaal door bij het opstarten, dus even stroom eraf en er weer op. Wanneer de PI aan staat en je stopt de HDMI kabel erin geeft hij geen beeld :D

Je mag me ook PM'en als je dat prettiger vind.
Gewijzigd op 18/06/2013 13:34:33 door Chris PHP
 
Reshad F

Reshad F

18/06/2013 13:42:11
Quote Anchor link
Ik heb nu beeld en een inlogscherm op mijn tv helaas geen usb toetsenbord in huis.. is er een andere manier om in te loggen? ik zie de raspberry nog steeds niet in de local network helaas.
 
Chris PHP

Chris PHP

18/06/2013 13:45:50
Quote Anchor link
Nee dan zul je er wel even een USB toetsenbord aan moeten hangen, muis is niet nodig met een GUIless interface ;-)

Wat voor router heb je?
 
Reshad F

Reshad F

18/06/2013 13:50:07
Quote Anchor link
een thomson van upc

ik ga proberen om straks een usb toetsenbordje ergens te fixen..
 
Chris PHP

Chris PHP

18/06/2013 13:57:55
Quote Anchor link
Poe, UPC troep ;-) die gebruik ik nooit altijd een eigen router waar je wat mee kan haha.

Je kunt kijken wat het IPadres van je laptop/pc is, en daar maar gaan proberen met een paar reeksen eronder.

Jou ip is (stel): 192.168.2.112
Dan ga je gewoon van 192.168.2.xxx en xxx is 110 t/m 130 proberen.

Of anders idd met een USB toetsenbord eraan.
 
Reshad F

Reshad F

18/06/2013 14:14:36
Quote Anchor link
Maar dan zou ik het toch alsnog tussen mijn dhcp clients moeten kunnen zien? :o

Afbeelding

alhoewel met een ip scanner krijg ik er 8 ( van de tv, apple tv etc er ook bij ) dus het kan zijn dat hij gewoon niet weergeven wordt..
Gewijzigd op 18/06/2013 14:14:56 door Reshad F
 
Chris PHP

Chris PHP

18/06/2013 14:17:28
Quote Anchor link
Als je Raspberry een geldig ipadres krijgt moet hij daar idd tussenstaan.

Toevallig niet per ongeluk een cross kabel ofzo gebruikt? Ik heb de Raspberry PI Model B v2 met het Arch Linux ARM image erop (archlinux-hf-2013-06-06), en deze krijgt netjes een ipadres zonder problemen.

Toevoeging op 18/06/2013 14:19:28:

Daarom zei ik al, als je geen USB toetsebord hebt kun je dus ssh's starten naar ipadressen die niet in de tabel staan maar wel in de buurt zitten.

In jou geval dus tussen 192.168.0.10 t/m 192.168.0.40 met uitzondering van de 17, 20 en 22 natuurlijk.
 
Roel -

Roel -

18/06/2013 17:54:53
Quote Anchor link
Ik heb een handig tooltje daarvoor: Network Scanner.
Hiermee ga ik gewoon een range IP-adressen af en dan probeer ik gewoon een terminalsessie te openen met alle IP-adressen die nieuw zijn voor mij.

Toevoeging op 18/06/2013 17:56:37:

Ik raad je overigens aan toch een (klein) USB toetsenbord aan te schaffen.
Bij Raspbian moet je een keuze maken bij de eerste boot en dat lukt niet zonder toetsenbord.

En het is natuurlijk altijd handig een extra toetsenbord als je even geen terminal bij de hand hebt.
Je kunt dan ook gewoon ifconfig op je Pi zelf uitvoeren.
 
Chris PHP

Chris PHP

18/06/2013 20:21:23
Quote Anchor link
@rRoel
Reshad heeft er Arch Linux ARM op draaien, dan heb je geen keuze opties in de eerste boot ;-)

Maar eens een USB toetsenbord is nooit mis, goedkope logitech heb je al vanaf 10,-
 
Reshad F

Reshad F

19/06/2013 00:21:12
Quote Anchor link
Heren ik heb inmiddels een toetsenbord en ik zit er in.. helaas krijg ik bij de ipconfig commando alleen een ip adres 127.0.0.1 netmask 255.0.0.0

dus ik denk dat het niet meer dan logisch is dat ik geen ip adres vond. ik ga nu even uitzoeken hoe ik het een ip adres kan geven maar als iemand de gouden oplossing weet..
Gewijzigd op 19/06/2013 00:22:16 door Reshad F
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/06/2013 00:33:13
Quote Anchor link
Ik ben hier zelf totaal niet mee bezig, maar ik wil toch even zeggen dat ik laatst in een boekwinkel een tijdschrift hierover zag staan en ook een boek. Het is dus een populair onderwerp.

Ook op Bol.com is het nodige te vinden: http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/raspberry/Nty/1/N/8299/sc/books_all/index.html

Voor de liefhebbers wellicht een bezoekje aan de boekwinkel waard?
 
Reshad F

Reshad F

19/06/2013 00:42:13
Quote Anchor link
Heb het voor elkaar om er een ip adres aan vast te knopen inmiddels :) alleen nu nog even uitzoeken wat de commando's zijn precies want het verschilt hier en daar met normale linux commando's

Iemand ervaring met de raspberry te forwarden zodat deze overal toegankelijk is ?
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.