Raspberry Pi

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 volgende »

Reshad F

Reshad F

27/11/2013 23:39:40
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 22:02:01
 
Albert de Wit

Albert de Wit

28/11/2013 09:17:02
Quote Anchor link
Na lange tijden vergelijken (de prijs) heb ik de mijne bij SOSsolutions.nl besteld. Leuk prijsje en supersnelle levering. Vrijdag besteld, vorige week zaterdag in huis, per envelop. Ik had een micro-usb stekker, 8GB SD-card, een koelsetje en een doorzichtige case erbij besteld en daar werd hij ook in geleverd (preset dus). Verder heb ik (ik had dit zelf niet in de gaten, maar dit maakte de prijs dus plotseling aantrekkelijk) een camera module erbij besteld.

Direct het dingetje opgestart en via de laptop wat dingen geprobeerd. Ik ben nu bij het punt dat ik op de laptop in m'n raspberry zit, nu moet hij alleen nog internet doorgeven.
 
Chris -

Chris -

28/11/2013 11:02:36
Quote Anchor link
Albert, hoe heb jij 'm geconnect tussen laptop en rpi? momenteel geen HDMI-input op een van de aanwezige schermen, dus het installeren ervan is een kleine uitdaging :P
 
Reshad F

Reshad F

28/11/2013 13:37:57
Quote Anchor link
@Chris dan moet je een hdmi->vga kabel ziet te regelen ergens of langs gaan bij iemand die wel hdmi input heeft. Je kan je pi instellen zodat je met ssh toegang ertoe hebt deze vervolgens gewoon in je modem plaatsen en via je laptop -> shell starten ( windows gebruikers putty installeren ) en dan via ssh verder mee spelen.

@Albert camera module?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

28/11/2013 20:12:04
Quote Anchor link
Om je laptop als invoerapparaat en scherm te gebruiken is niet moeilijk. Ook heb je geen HDMI kabel ervoor nodig. Het enige dat je nodig hebt is een Ethernet kabel.

Je brand met win32diskmanager een raspbian versie op een SD kaartje (als je die nog niet hebt)
Je opent het bestand 'cmdline.txt'.
Als je netwerk thuis automatisch een IP aan apparaten toezegt moet je even kijken wat voor adres dit is.
Ctrl+R in windows
CMD -> enter
ipconfig
Zoek naar een Default Gateway (meestal iets als 192.168.1.1 of 169.254.1.1)
Als je Default Gateway 192.168.1.1 is voeg je achteraan het bestand cmdline.txt het volgende toe:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ip=192.168.0.2

Else
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ip=169.254.0.2


LET OP: Geen nieuwe regels toevoegen in dit bestand.

Sla hem op, druk hem in je Raspi (ik heb de mijne James genoemd.) en boot je Raspi.
Connect je Raspi met je laptop met de Ethernet Kabel. Wacht een halve minuut, laat alle ledjes branden.

Download en installeer Putty en Xming.

Start Putty, voer het IP adres van je Raspi in (voorbeeld).
Ga naar SSH->X11 en vink 'Enable X11 forwarding' aan.
Druk op Open.

Als het goed is, opent hij nu een terminal van je Raspi. Inloggen doe je met
pi
raspberry

Als je zover bent, start Xming
Ga naar je terminal en voer het commando 'lxsession' in. BAM!

Toevoeging op 28/11/2013 20:16:40:

Reshad F op 28/11/2013 13:37:57:
@Albert camera module?


Ja, die kon ik erbij bestellen en toen dacht ik, waarom eigenlijk ook niet. Lijkt me wel leuk om mee te klooien.

Toevoeging op 28/11/2013 20:21:15:

Mensen zeggen altijd 'Alles is mogelijk om te maken', nou prima, dan wil ik een applicatie maken die elk uur een foto maakt en upload naar mijn server. Als ik dat kan, wil ik verder kijken wat ik ermee kan doen.
Gewijzigd op 29/11/2013 12:55:13 door Albert de Wit
 
Aad B

Aad B

28/11/2013 22:19:57
Quote Anchor link
Reshad F op 22/06/2013 20:21:18:
alleen nog altijd geen portforward mogelijk omdat ik er vanaf buiten gewoon niet op kom.
Zet je portforward ssh 22 ook open? Zorg dan dat root niet in kan loggen op ssh. Ik had vandaag 70.000 authorization failures op mijn raspberry. Brute force op root geprobeerd maar lukt niet. Handleiding zie: http://www.howtogeek.com/howto/linux/security-tip-disable-root-ssh-login-on-linux/

Dan nog even over sd-kaarten: 4gb of max 8gb is genoeg, sd-kaarten (allemaal) zijn niet echt geschikt voor continue linux i/o en gaan bij intensief gebruik (7x24) na een maandje ofzo defect. Ik ben momenteel bezig om zoveel i/o als mogelijk te verhuizen naar een 4Gb usb-stick die ook op de rasberry zit. Is ook informatie over te vinden maar ik ben de url even kwijt :(
 
John D

John D

29/11/2013 14:05:00
Quote Anchor link
Aad B op 28/11/2013 22:19:57:
over sd-kaarten: 4gb of max 8gb is genoeg, sd-kaarten (allemaal) zijn niet echt geschikt voor continue linux i/o en gaan bij intensief gebruik (7x24) na een maandje ofzo defect. Ik ben momenteel bezig om zoveel i/o als mogelijk te verhuizen naar een 4Gb usb-stick die ook op de rasberry zit. Is ook informatie over te vinden maar ik ben de url even kwijt
Deze? http://raspberrypi.stackexchange.com/questions/169/how-can-i-extend-the-life-of-my-sd-card
 
Chris -

Chris -

02/12/2013 09:33:35
Quote Anchor link
Albert, heel erg bedankt! Ik had nog gekeken, maar deze laptop bied inderdaad geen 2-way HDMI aan. Had de ethernetkabel ertussen gezet, gekeken welk IP-adres hij kreeg en probeerde te connecten maar hij weigert de verbinding. Ik denk dat dat komt omdat de raspbian nog niet is geinstalleerd (als in, als ik 'm nu aan een scherm hang dat ik de installer krijg). Is daar nog een workaround voor te verzinnen?

Quote:
Mensen zeggen altijd 'Alles is mogelijk om te maken', nou prima, dan wil ik een applicatie maken die elk uur een foto maakt en upload naar mijn server. Als ik dat kan, wil ik verder kijken wat ik ermee kan doen.


Ah, is mogelijk :) http://techspect.co.uk/2013/how-to-raspberry-pi-webcam-server-stream/ (als voorbeeld, maar er zijn er een boel!)
Gewijzigd op 02/12/2013 09:41:00 door Chris -
 
Albert de Wit

Albert de Wit

02/12/2013 09:51:07
Quote Anchor link
Hoe bedoel je installer? Je kunt Raspbian gewoon installeren door een versie te downloaden van RaspberryPi website en unzippen op je SD kaartje. Dan zou hij het moeten doen.
 
Chris -

Chris -

02/12/2013 09:52:07
Quote Anchor link
Nou, bij 'normale' linux distro's heb je altijd nog een installatie, om o.a. een user/pass op te geven, hostname, timezone, keyboard instellingen etc..
 
Albert de Wit

Albert de Wit

02/12/2013 09:57:54
Quote Anchor link
Uh, geen ervaring mee. Deze boot gewoon, laat hem ong een minuutje de tijd nemen, en connect dan. SSH is vooraf al enabled dus dan hoor je te kunnen connecten.
 
Chris -

Chris -

02/12/2013 10:17:24
Quote Anchor link
Helemaal gelijk, was geen Raspbian maar NOOBS die er op stond! Thanks voor je hulp! :)
 
Albert de Wit

Albert de Wit

02/12/2013 11:03:15
Quote Anchor link
Het beste trouwens wat je kunt doen (kwam ik later achter) is geen statische IP aan je Raspi meegeven maar de Dynamische IP te pakken. Je moet je Raspi dan wel aansluiten aan je router via een UTP kabel. In de firmware van je router kun je dan wel de IP van je Raspi vinden. Als je dan connect heb je ook internet op je Raspi (cruciaal voor update/upgrade/installaties).
 
 - Diov  -

- Diov -

13/07/2014 17:54:51
Quote Anchor link
Hallo :)

Vandaag heb ik naast mijn webserver, een printserver geïnstalleerd.
Dit was mogelijk door "CUPS" - Link: https://www.cups.org/

Nu is het mogelijk om via mijn webserver,
bestanden, afbeeldingen, labels te printen.

Momenteel zal ik nu proberen te scannen naar de webserver :)
Zo'n raspberry pi is echt een ding dat ik niet meer kan missen.

Nu ben ik op zoek naar een LED-scherm, die niet al te groot is.
(De grootte van de Raspberry Pi)

Deze zou dan de status van de printer moeten weergeven, weet iemand zo'n scherm? En het moet goedkoop zijn :)

Diov

Toevoeging op 13/07/2014 17:56:39:

Ook nog even een handing dingetje:
Eerst wist ik niet wat mijn IP van mijn raspberry Pi was.

Door middel van de App "Fling", kon ik heel mijn netwerk scannen, en zien welk ip adres mijn Raspberry pi heeft.
- Link: http://www.overlooksoft.com/
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/07/2014 19:07:01
Quote Anchor link
Ik ga SVN op mijn Raspberry Pi installeren. Ik weet dat GIT tegenwoordig veel handiger is, maar ik heb op dit moment meer bekendheid met SVN.
 
Reshad F

Reshad F

14/07/2014 01:17:18
Quote Anchor link
@Aar kwestie van 15 minuten doornemen ? :p
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

25/07/2014 22:51:29
Quote Anchor link
Mensen, ik wil ook graag een raspberry pi kopen.
Ik zou dit graag willen testen als mediaplayer alleen vraag me af of deze dat wel aan kan.

En is er momenteel alleen de 512MB of is er ook een 1024mb? Hier lees ik namelijk niet veel over.
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

25/07/2014 23:11:34
Quote Anchor link
Als ik het internet mag geloven werkt xbmc prima op een Raspberry Pi.
 
 - Diov  -

- Diov -

26/07/2014 11:00:00
Quote Anchor link
Hallo!

Ik zou graag een webserver op mijn raspberry pi plaatsen.
Het zou voor een klein aantal gebruikers zijn (3à5).

De bedoeling is om een kleine functies te maken.
Vb:
Formulier invullen en daarvan excel/pdf bestanden maken.
Zou dit krachtig genoeg zijn? :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/07/2014 11:03:24
Quote Anchor link
Dat kan prima. Ik zou zelf Nginx kunnen aanraden, een stuk lichter dan Apache
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.