Raspberry Pi

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 volgende »

Reshad F

Reshad F

21/06/2013 21:43:04
Quote Anchor link
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om mensen toegang tot de bestanden te geven door middel van ftp ? zo ja hoe want ik kom er met de wiki niet helemaal uit?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 07:17:47
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

21/06/2013 23:57:14
 
Chris PHP

Chris PHP

22/06/2013 01:00:35
Quote Anchor link
Welke ftp server gebruik je?
 
Reshad F

Reshad F

22/06/2013 10:20:49
Quote Anchor link
Ik heb geprobeerd vsftpd te installeren maar na installatie bleek het totaal niet te werken dus heb ik het weer verwijderd. Ik ga nu even R-J-K's video bekijken, zien of ik eruit kom.
 
Chris PHP

Chris PHP

22/06/2013 19:51:26
Quote Anchor link
Ik had ook problemen met vsftpd, ik gebruik nu bftpd die werkt stukken makkelijker.
 
Reshad F

Reshad F

22/06/2013 20:21:18
Quote Anchor link
Ik heb dankzij de video alles voor elkaar gekregen alhoewel het iets anders is in de video omdat ze daar debian gebruiken. maar al met al heb ik nu een goed servertje draaien met 8 gig alleen nog altijd geen portforward mogelijk omdat ik er vanaf buiten gewoon niet op kom. heb mijn isp al gebeld erover maar hun systeem lag eruit dus ze konden niet kijken en zouden me terugbellen hierover maar dat is dus wel balen nu.

Toevoeging op 22/06/2013 21:35:43:

Edit:

Heeft iemand het voor elkaar om de PI als een soort GIT server te gebruiken dus als github bijv.? ik heb her en der gelezen en heb heel wat al voor elkaar maar ik snap niet hoe ik repos nu moet clonen en pushen etc.. naar mijn pi. heb overigens de portforwarding voor elkaar gekregen!
 
Roel -

Roel -

25/06/2013 20:04:37
Quote Anchor link
Misschien dat je iets aan deze stukjes hebt?
 
Reshad F

Reshad F

25/06/2013 22:59:24
Quote Anchor link
soortgelijks al geprobeerd.. ga het weer even proberen en laat het resultaat horen!
 
John D

John D

26/06/2013 08:34:58
Quote Anchor link
Reshad F op 22/06/2013 10:20:49:
Ik heb geprobeerd vsftpd te installeren maar na installatie bleek het totaal niet te werken dus heb ik het weer verwijderd. Ik ga nu even R-J-K's video bekijken, zien of ik eruit kom.
Ik gebruik al jaren vsftp op mijn linux machines, ook op de raspberry. Prima ftp deamon. Wat is het probleem? Foutmelding? Voor wat betreft de autorisatie moet je bijvoorbeeld linux users aanmaken of met anonymous werken. /etc/vsftpd.conf goed inregelen. Ik stuur je mijn versie even pm. Hoe installeer je vsftpd? Je werkt toch hopelijk wel met apt-get ??
Edit:
teruglezende zie ik dat je geen debian gebruikt, dus geen apt-get. Dan misschien yum of een andere rpm manager? Ik "make install" alleen als het echt niet met een install manager (rpm, yum, apt-get) kan.
Gewijzigd op 26/06/2013 09:07:20 door John D
 
Roel -

Roel -

28/06/2013 17:36:56
Quote Anchor link
Ik heb een zeer vervelend probleem, hopelijk kan iemand me helpen.
De SD kaart die ik bij de RPi kreeg lijkt het niet goed meer te doen.

Tijdens het XBMC'en kreeg ik opeens de melding dat 'System' onveilig was verwijderd. Dit is dus de SD kaart.
Dit heb ik twee weken geleden voor het eerst gehad en toen startte ie gewoon nog op.

Sinds eergisteren kreeg ik weer die melding en startte ie gewoon niet meer op. Dan zou je denken, er is iets met de RPi of de SD kaart. Nu komt het vreemde: een andere SD kaart in de RPi doet het WEL, en deze doet het in de computer ook WEL. Ik heb hem al geformatteerd, data overschreven met CCleaner, helemaal gewist, opnieuw geimaged en af en toe start ie dan toch weer op en krijg ik na een paar minuten weer de melding dat ie is uitgeworpen. Ik heb OpenELEC en Raspbmc geprobeerd. OpenELEC start helemaal niet op en Raspbmc startte eerst nog wel op bij de installatie, maar die startte na een reboot ook niet meer op.

Ik ben ten einde raad. :-(
 
Reshad F

Reshad F

28/06/2013 22:05:06
Quote Anchor link
Heb je toevallig een kant en klare image gehad op die SD kaart toen je hem kocht? want ik heb ergens gelezen voor ik hem kocht dat de kant en klare inderdaad vaak voor problemen zorgen. Ik zelf heb een sd kaart van 8 gig gekocht en zelf alles erop gezet via de shell dus ook geen 3th party software gebruikt en ik moet zeggen hij doet het nog altijd prima.
 
Roel -

Roel -

28/06/2013 22:35:42
Quote Anchor link
Klopt ja. OpenELEC 3.0.3 stond erop toen ik hem kocht bij kiwi-electronics.
Maar het is toch raar dat Windows hem wel ziet?
 
Adriaan Wilmink

Adriaan Wilmink

10/07/2013 16:22:15
Quote Anchor link
Ik ben kort geleden begonnen met een LPI cursus, en daarbij ook een Raspberry Pi gekregen met de kerst. Hij doet een aantal dingen in het thuisnetwerk, meest constante gebruik is als ipv6 router, SSH server en webserver, sinds kort staat er php bij geinstalleerd :)
 
 - Diov  -

- Diov -

28/10/2013 11:51:10
Quote Anchor link
Hoi :)

Ik zou graag ook een Raspberry pi aankopen, maar weet er misschien iemand een webshop voor België?

Ook stel ik mij de vraag,
Kan ik de Raspberry Pi aansluiten op mijn laptop, want daar heb ik een scherm + toetsenbord?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

28/10/2013 12:06:10
Quote Anchor link
Op alternate kun je een raspberry pi kopen. Hier heb je een noobs versie, zit iets meer in om direct mee te beginnen.

Een raspberry pi is een computer, alleen superklein. Voor zover ik weet kun je niet een laptop gebruiken voor zoiets.

Toevoeging op 28/10/2013 12:07:50:

Alternate.nl is de raspberry pi 2 euro goedkoper...
 
Reshad F

Reshad F

28/10/2013 12:29:23
Quote Anchor link
@Diov je kan hem met een usb toetsenbord en een hdmi kabel op de tv aansluiten. eenmaal je ssh erop hebt staan kan je gewoon via je laptop inloggen op je PI en alles via je shell doen.
 
 - Diov  -

- Diov -

28/10/2013 13:29:28
Quote Anchor link
De bedoeling van me PI zou zijn om er een webserver van te maken, zodat ik voorbeeld naar 1 ip hoef te surfen, en mijn website zie.

Die zou ook voor buitenaf zichtbaar moeten zijn (school).

Daarnaast wil ik er ook nog een ftp server van maken, waar iedereen in ons huis (maximum 4) een eigen ftp inlog krijgen, waar iedereen dan bestanden kan inzetten.

En bestanden makkelijk kunnen delen.

Dit heb ik denk ik nodig:
- Raspberry PI Model B 512MB
- Voeding
- SD-card 32GB (maar welkeen? Er zijn verschillende)
- HDMI Kabel
- Een internetkabel, maar ik zou ook dit eventueel aanschaffen:
http://www.kiwi-electronics.nl/netwerk/wireless-adapters/TPLINK-TL-WN725N

Usb toetsenbord heb ik thuisliggen, en een muis ook (ook met usb).

Nog iets dat ik vergeten ben eventueel?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

28/10/2013 13:38:42
Quote Anchor link
32GB is meer dan overbodig. 8GB is meer dan voldoende om te hebben.
 
Reshad F

Reshad F

28/10/2013 14:58:05
Quote Anchor link
Ik denk dat je eerder SAMBA ( fileserver ) nodig hebt om bestanden op te kunnen zetten werkt toch net even wat lekkerder ;) overigens raad ik je aan om een lege SD kaart te kopen en zelf de OS erop te zetten
 
John Cena

John Cena

27/11/2013 22:36:34
Quote Anchor link
Welke SD kaart werkt er nou echt super goed mee?
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.