String opdelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Rolf -

Rolf -

21/04/2012 12:47:59
Quote Anchor link
Hee allemaal,

Ik zit met een moeilijke kwestie.

In een database staan adressen in 1 veld. Dus bijvoorbeeld teststraat 10 bis.
Nu wil ik dit gaan onderverdelen in drie kolommen:
straat, huisnummer en toevoeging.

Heeft iemand enig idee hoe ik de bestaande string kan exploden zodat ik deze drie delen apart op kan slaan in de database?

Toevoeging op 21/04/2012 13:00:48:

Ik heb dit al gevonden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$tekst
= 'test straat 282 Bis';

preg_match('/(?P<name>\s+\w+) (?P<digit>\d+) (?P<name2>\w+)/', $tekst, $matches);

print_r($matches);
echo '<br>';
echo $matches['name'].'<br>';
echo $matches['digit'].'<br>';
echo $matches['name2'];
?>


Dit geeft als output:
straat
282
Bis

Hier mis ik dus het eerste deel van de string
Gewijzigd op 21/04/2012 13:01:18 door Rolf -
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 10:49:29
 
Jasper DS

Jasper DS

21/04/2012 13:02:53
Quote Anchor link
Kan je niet met strpos zoeken naar een spatie en daarna afkappen met substr..
 
Rolf -

Rolf -

21/04/2012 13:07:01
Quote Anchor link
Maar dan zit ik nog steeds met het probleem als een straat uit twee delen bestaat. Zoals hier met teststraat.

Of zie ik het nou verkeerd?

Ik wil dit namelijk automatisch uit laten voeren op best veel adressen ;)
 
Rick van Riel

Rick van Riel

21/04/2012 13:07:12
Quote Anchor link
Eigenlijk heb je zelf al gezegd wat je moet doen. Je moet de string exploden en PHP heeft hier een handige functie voor.
http://nl3.php.net/explode

Daarmee moet het zeker lukken.
 
Rolf -

Rolf -

21/04/2012 13:12:58
Quote Anchor link
Nee daar lukt het niet mee.

Als ik deze strings heb:
$a = Test straat 10 a;
$b = Test 10;

En als ik deze ga exploden krijg ik verschillende explodes:
Bij $a is explode[0] = test, explode[1] = straat, explode[2] = 10 en explode[3] = a.
Bij $b is explode[0] = Test, explode[1] = 10.

Met deze data kan ik dus he-le-maal niets. Via een loop kan ik deze data nooit controleren.
Gewijzigd op 21/04/2012 13:14:44 door Rolf -
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

21/04/2012 13:16:46
Quote Anchor link
Ben heel benieuwd; straatnamen zijn heel divers

Straatnaam
Stationsweg
van Vlietstraat
Joost van de Vondellaan
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

21/04/2012 13:21:27
Quote Anchor link
Er is geen eenduidige manier om deze strings op te splitsen naar de gewenste delen.

100% score behaal je alleen als je het handmatig doet
50+% score kan je behalen door je data te analiseren en de best mogelijke split daarop toe te passen. 50+% zal je dan alsnog met het handje moeten doen.
 
Rolf -

Rolf -

21/04/2012 13:23:33
Quote Anchor link
En die 50 % haal ik door middel van ;)?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

21/04/2012 13:30:53
Quote Anchor link
Rolf - op 21/04/2012 13:23:33:
En die 50 % haal ik door middel van ;)?


Daar kan geen antwoord opgegeven worden, dat is geheel afhankelijk wat je aan 50% data pattern te verwerken hebt.
 
Rolf -

Rolf -

21/04/2012 13:38:11
Quote Anchor link
Ik wil de string opknippen in straat (ook als de straat uit 2 delen bestaat dus b.v. van Vlietstraat), huisnummer en evenuteel toevoegin. Toevoeging is niet zo heel belangrijk omdat dit ook met de hand nagelopen kan worden.

Heb al veel geprobeerd, maar het lukt me maar niet...
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

21/04/2012 13:46:21
Quote Anchor link
En als je deze gebruikt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
preg_match('/(?<name>.*?) (?P<digit>\d+) (?P<name2>\w+)/', $tekst, $matches);
?>
 
Rolf -

Rolf -

21/04/2012 14:10:49
Quote Anchor link
Dat werkt! Bedankt!
Ik ben helemaal niet thuis in de preg_match materie ;)

Bedankt!

Toevoeging op 21/04/2012 14:13:47:

Nog 1 vraag trouwens:

Soms hebben mensen ingevuld 51A.

Dus met de toevoeging aan het huisnummer vast.
Hier wordt dan niet op gematched. Is daar ook nog een toevoeging voor?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/04/2012 14:20:33
Quote Anchor link
Ik ben er ook niet zo goed in, maar probeer dit dan eens:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
preg_match('/(?<name>.*?) (?P<digit>\d+\w*) (?P<name2>\w+)/', $tekst, $matches);
?>
 
Rolf -

Rolf -

21/04/2012 14:24:08
Quote Anchor link
Nee dat pakt hij helaas niet..
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/04/2012 14:29:24
Quote Anchor link
En zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
preg_match('/(?<name>.*?) (?P<digit>(\d+\w*)) (?P<name2>\w+)/', $tekst, $matches);
?>


Toevoeging op 21/04/2012 14:53:54:

Zo, ik heb een nieuwe gemaakt. Deze lijkt te werken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$street
= 'test straat 282 Bis';

preg_match('#(?P<street>[^\d]+)(?P<number>\d+.*)#', $street, $matches);

$street = trim($matches['street']);
$number = trim($matches['number']);

echo 'De straat is ' . $street . ' en het nummer is ' . $number . '.';
?>
 
Wim E

Wim E

22/04/2012 00:29:45
Quote Anchor link
De aangeleverde versie van Ozzie werkt inderdaad.
Ik wou de versie van mij plaatsen maar die is in C# :)
 
Eddy E

Eddy E

22/04/2012 14:42:50
Quote Anchor link
Werkt dit dan ook:

2e Balsemienstraat 12, Rotterdam
Plein 1940-45 3, Middelburg (zie google-maps)
12e Septemberlaan 2, Noorbeek

Dus let even op hoe de syntax van adressen is!
Vooral die van Plein 1940-45 kan leuk zijn!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2012 18:09:48
Quote Anchor link
Eddy, grappig... als er een getal in de straatnaam zit wordt het inderdaad tricky. Maar het gaat hier helemaal in het begin al fout. Ik citeer de topicstarter: "In een database staan adressen in 1 veld". Daar gaat het fout. Er moet natuurlijk een apart veld voor de straat, het nummer en eventueel een toevoeging zijn. 3 Velden dus.
 
- SanThe -

- SanThe -

22/04/2012 18:16:32
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 22/04/2012 18:09:48:
Er moet natuurlijk een apart veld voor de straat, het nummer en eventueel een toevoeging zijn. 3 Velden dus.


Enige juiste antwoord zo te zien.
 
Erwin H

Erwin H

22/04/2012 18:18:47
Quote Anchor link
Uhm, is dat niet precies wat de TS nu juist van plan is?
Quote:
In een database staan adressen in 1 veld. Dus bijvoorbeeld teststraat 10 bis.
Nu wil ik dit gaan onderverdelen in drie kolommen:
straat, huisnummer en toevoeging.
 
- SanThe -

- SanThe -

22/04/2012 18:21:20
Quote Anchor link
Ja, maar gaat dat dan ook wel weer de database in?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.