Upload scriptje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 16:30:24
Quote Anchor link
Hey, Ik heb een scriptje gevonden maar zit met het probleem dat het skript bestaande files overschrijft... Nou ben ik niet zn held met PHP, ik kan wel ongeveer zeggen wat er gebeurd maar kan het niet zelf schrijven. Hieronder zet ik een link waar je de files en bijbehorende dingen kunt downloaden:

http://cloud.yor-it.nl/index.php/s/IbCRPrYpo39wd2d

Het zou fijn zijn als iemand mij hiermee kan helpen... dat er bijvoorbeeld een random nummer achter gezet wordt.

Alvast bedankt,
Sander
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 11:21:50
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/06/2015 18:15:22
Quote Anchor link
Kan je de relevante code in het topic plaatsen, dan hebben andere er nog wat aan als de downloadlink straks verdwenen is.
 
Ivo P

Ivo P

29/06/2015 18:15:43
Quote Anchor link
ergens in je script (ik ga niet zoeken) zal iets staan als

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php move_uploaded_file($_FILES['xxxx']['tmp_name'], $sometarget); ?>


Daar kun je controleren of de file al bestaat met:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if(!file_exsists($sometarget)){
   move_uploaded_file($_FILES['xxxx']['tmp_name'], $sometarget);
}

?>


Toevoeging op 29/06/2015 18:19:40:

je kunt in plaats van het niet verplaatsen ook kiezen voor een nummer achter de filename:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$counter
= 1;
$target = $sometarget;

while(file_exsists($sometarget)) {
  $sometarget = $target . $counter;
  $counter++;
}


move_uploaded_file($_FILES['xxxx']['tmp_name'], $sometarget);
?>
Gewijzigd op 29/06/2015 18:16:38 door Ivo P
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 18:31:35
Quote Anchor link
de code van upload.php is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

// A list of permitted file extensions
$allowed = array('png', 'jpg', 'gif');

if(isset($_FILES['upl']) && $_FILES['upl']['error'] == 0){

    $extension = pathinfo($_FILES['upl']['name'], PATHINFO_EXTENSION);

    if(!in_array(strtolower($extension), $allowed)){
        echo '{"status":"error"}';
        exit;
    }


    if(move_uploaded_file($_FILES['upl']['tmp_name'], 'uploads/'.$_FILES['upl']['name'])){
        echo '{"status":"success"}';
        exit;
    }
}


echo '{"status":"error"}';
exit;
[
/code]
 
- SanThe -

- SanThe -

29/06/2015 18:31:49
Quote Anchor link
@Ivo: Als $sometarget een extensie bevat gaat het vast niet zoals je wilt.
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 18:33:41
Quote Anchor link
Ik kan denk ik niet zomaar van alles gaan toevoegen... ik weet niet precies het het met die "if" zit... die moet namelijk wel nog blijven werken anders wordt op de pagina zelf de status niet goed doorgegeven... dat is met namen het probleem waar ik mee zit...
 
Ivo P

Ivo P

29/06/2015 18:33:48
Quote Anchor link
foto.jpg
foto.jpg1
foto.jpg2

gaat prima. Zeker in een voorbeeldscript. Om dat weer te veranderen in
foto1.jpg kost wat extra regels, maar TS is vrij om eea aan te passen natuurlijk

Toevoeging op 29/06/2015 18:36:16:

sowieso is 'uploads/'.$_FILES['upl']['name'] niet zo'n goed plan over het algemeen.

De uploader laat je nu de naam bepalen. ook als er / of ../ oid in de filename staat.
 
- SanThe -

- SanThe -

29/06/2015 18:36:50
Quote Anchor link
Ok, je hebt gelijk, het gaat wel.
Alleen ben ik geen voorstander van extenties met een getal er aan vast.
Ik ga meer voor foto1.jpg.
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 18:42:27
Quote Anchor link
Het is inderdaad wel de bedoeling dat de extensie hetzelfde blijft gezien het gaat om veel fotos van veel mensen... deze moeten dan wel een "screaning" krijgen maar om dan ook nog eens weet ik hoeveel foto`s te hernoemen is geen optie...

en de veiligheid is ook wel belangrijk ja... maar hoe ga ik het dan aanpassen zodat de statussen wel nog goed doorgenomen worden?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/06/2015 18:51:03
Quote Anchor link
Die status kijkt niet naar de bestandsnaam, en alleen naar de exetntie en de voorwaarden voor de error-array in je $_FILES.

Dus de bestandsnaam kan je gewoon aanpassen naar elke waarde. Je kan zelfs een prefix/suffix meegeven zodat je kan onderscheiden of ze al gescreend zijn:

foto1.jpg v.s foto1_screened.jpg
Gewijzigd op 29/06/2015 18:51:46 door - Ariën -
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 18:56:45
Quote Anchor link
het gaat een heel domme vraag zijn... maar gezien die regel begint met: if(move_uploaded_file........... hoe moet ik dan bijvoorbeeld: $counter = 1; $target = $sometarget;........... gaan invoegen? mijn eerste poging zou gewoon een lege if regel zijn maar heb het idee dat dat ook weer niet gaat werken...


is het niet mogelijk om de "tmp_name" aan te houden... neem aan dat hij daar toch al random is? of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Gewijzigd op 29/06/2015 19:09:08 door Sander Jansen
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

29/06/2015 19:29:25
Quote Anchor link
Sla je nog extra informatie op bij de foto (metadata)?

Mag iedereen vervolgens alle foto's opvragen als je de naam van de afbeelding kent?

Als je het eerste doet (en het tweede niet wilt), dan zou je kunnen overwegen om de foto's te serveren via een script die controleert of je deze mag zien op grond van <een lijst van voorwaarden>; Je zou dan de bestanden op kunnen slaan als 1.jpg, 2.jpg etc., met andere woorden, het auto_increment veld van de foto-metadata.

Je oplossing hangt af van hoe je (vervolgens) met deze foto's omgaat, maar daar heb ik je nog weinig over horen zeggen.

Je hebt het hierboven over "screening" dus je hangt al extra informatie op aan de afbeeldingen? Of ga je fysiek met bestanden slepen bij goed-/afkeuring?

Ook: als je een bestand upload, en deze wordt gehernoemd naar whatever3.jpg, dan weet je dus ook meteen dat whatever.jpg, whatever1.jpg en whatever2.jpg bestaan, het raden van bestandsnamen wordt dan vrij makkelijk.

Ook: als je dan toch een hanteerbare bestandsnaam wilt hebben dan heeft een auto_inrement id wel de voorkeur boven de tmp_name, maar dan moet je dus wel een hulpscript hebben die de bestanden serveert, waarin een controle zit die bepaalt of je een afbeelding mag zien.
Gewijzigd op 29/06/2015 19:31:45 door Thomas van den Heuvel
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 20:06:03
Quote Anchor link
het gaat als volgd tewerk:
het skript komt op een site met een fotoalbum. het album en het upload skript staan los van elkaar. het is de bedoeling dat mensen via het upload, fotos kunnen "toevoegen". Wat het upload skript moet doen is alleen uploaden en in een map zetten, hier word vervolgens niets meer mee gedaan. dit wordt 1x in de week ofzo met de hand opgepakt en gecontroleerd of de fotos scherp zijn en of ze relevant zijn. vervolgens worden ze verplaatst en onderverdeeld in mapjes met de evenementen.

Het ./uploads mapje in trouwens een aflever map, hier kan alleen naar geschreven worden en niet gelezen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/06/2015 20:21:32
Quote Anchor link
Je zou alle foto's zelfs eerst buiten de webroot kunnen plaatsen, zodat ze door een beheerder gecontroleerd worden.

Zodra ze goed zijn bevonden, kan de beheerder deze naar de webroot verplaatsten, zodat iedereen ze kan bekijken. Je hoeft dan zelf niet met prefixes aan de slag te gaan.
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 20:26:18
Quote Anchor link
het wordt allemaal door mij gedaan dus dat valt nog wel mee... de prefixes zijn niet nodig... en het maakt in princiepe niet uit waar dat de fotos geupload worden... het fotoalbum staat in een andere map en weblink... ik host zelf de server waar alles op draait dus ik kan gewoon overal bij.

het enigste wat gedaan hoeft te worden is simpel weg uploaden en klaar... zou het eventueel met een ftp kunnen doen maar dan wordt het rommelig gezien iedereen moet kunnen uploaden... het uitzoek werk erna wordt met de hand gedaan dus...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/06/2015 20:29:24
Quote Anchor link
Je wilt vast niet dat de ingestuurde foto's nog voor de controle te bekijken zijn. Dus dan is het zinvoller om hem afgeschermd te houden, buiten de webroot.
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 21:32:39
Quote Anchor link
in dit geval is het makelijker als alles bij elkaar staat dus ik wil graag dat het skript en de geuploade files bij elkaar staan... anders wordt het verwarend met opschonen...

Dus hoe zou het skript eruit gaan zien dan? want kom er nog steeds niet uit
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/06/2015 21:39:33
Quote Anchor link
Je moet nog wel $sometarget defineren met de locatie waar het bestand moet komen te staan.
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 22:01:58
Quote Anchor link
Ik kan het niet schrijven... alleen lezen een beetje... ik weet niet hoe ik van plain text naar variabele moet gaan en dat het dan goed opgepakt wordt... en het feit dat het meerdere regels gaan worden met die "if"...

Ik weet dat het niet de bedoeling is dat ik een vraag stel en dan het hele skript kant en klaar met een strikje erom aangeleverd krijg maar het is in dit geval maar een aanvulling... en zo te horen niet veel werk... maar ik kan het zelf niet dus het zou fijn zijn als iemand dit voor mij zou willen doen...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/06/2015 22:15:12
Quote Anchor link
Wat heb je nu aan code inmiddels? Of is het nog hetzelfde als eerst?
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 22:19:02
Quote Anchor link
heb wel van alles geprobeerd maar niks werkte echt ... krijg alleen fouten of dat dingen niet goed gaan... dus ja ik heb qua skript nog wat ik eerst had... dat is tenminste foutloos
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.