Warning: Division by zero

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »
Jan Joosten

Jan Joosten

07/04/2014 17:31:38
Quote Anchor link
Dag PHP'ers

Ik heb op mijn webshop in ledverlichting een kleine besparingscalculator..
Sinds eergisteren ben ik overgestapt van hostingprovider TransIP naar GoDaddy (vanwege SSL)

Met deze overstap is het volgende probleem in mijn calculator naar voren gekomen: Warning: Division by zero in 3 regels..

Ik weet wat dit betekent.. Delen door nul kan niet! Of er wordt geen waarde gegeven of verkregen..
Mijn vermoeden is dat er een klein foutje in mijn script zit waardoor er geen waarde verkregen wordt..

Wel vind ik het raar dat het bij mijn vorige hostingprovider wel werkte en bij mijn huidige ineens niet meer!

Ik heb de afgelopen twee dagen en nachten het hele internet afgestruind en vanalles geprobeerd maar het wil niet lukken :(

Normaal wil ik zulke dingen per se zélf oplossen maar aangezien haast geboden is hoop ik dat iemand me hier even op weg kan helpen.

Dit zijn twee van de regels waar het dus fout gaat:

Quote:
$gloeilampTerugverdienUren = $gloeilampVerschilAanschaf / $gloeilampVerschilPerUur;
$gloeilampTerugverdienDagen = $gloeilampTerugverdienUren / $branduren;


Mijn script begint als volgt:
Quote:
$gloeilampAantal = $_GET[gloeilampAantal];
$gloeilampWatt = $_GET[gloeilampWatt];
$branduren = $_GET[branduren];
$kwPrijs = $_GET[kwPrijs];
$ledgloeilampPrijs = $_GET[ledgloeilampPrijs];


De waarde voor $branduren zou via het formulier verkregen moeten worden..
Hier staat de calculator: http://www.anyled.nl/index.php?route=information/information&information_id=8

Bij voorbaat dank voor mijn reddende engel!
Gewijzigd op 07/04/2014 17:36:04 door Jan Joosten
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 13:02:58
 
- SanThe -

- SanThe -

07/04/2014 18:12:57
Quote Anchor link
Doe eens een var_dump() op die variabelen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/04/2014 18:25:54
Quote Anchor link
zet de array index eens tussen single quotes:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$ledgloeilampPrijs
= $_GET['ledgloeilampPrijs'];
?>


Komen de variabelen uit de database? Let dan goed op verschillen tussen hoofd en kleine letters bij de tabelnamen en kolomnamen.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/04/2014 18:31:19
Quote Anchor link
Jan Joosten op 07/04/2014 17:31:38:
De waarde voor $branduren zou via het formulier verkregen moeten worden..

Maar op het moment dat het formulier wordt getoond, is er nog niets verzonden.
Dus is $branduren leeg/0.

Lijkt me goed om te controleren of het formulier verzonden is. Zo ja: voer dan berekeningen uit.
 
Jan Joosten

Jan Joosten

07/04/2014 21:25:34
Quote Anchor link
De opties van - SanThe - en Frank Nietbelangrijk lijken niet te werken maar toch bedankt.
De gegevens komen trouwens niet uit een database.

Obelix en Idefix, daar lijkt wat in te zitten over dat het formulier nog niet verzonden is en $branduren op dat moment leeg/0 is.

Maar.. standaard staan de branduren op 4..

Dit is de slider die voor de branduren zorgt:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?
</script>

</td></tr>
    <tr>
        <th>Branduren per dag: </th>
        <td><input id="input3" size=3 type="text" name="branduren" /></td><td>
        <script>

var slider3 = new dhtmlxSlider(null, {
              size:200,          
              skin: "default",
              vertical:false,
              step:1,
              min:1,
              max:24,
              value:<? if (empty($branduren)){ echo '4';} else {echo $branduren;}?>          
          })
slider3.linkTo('input3');
slider3.setSkin('default');
slider3.init();
</script>
?>



De berekening zelf hoeft ook pas uitgevoerd te worden als op 'bereken mijn besparing' word geklikt.

Misschien zit het 'm in de volgorde van mijn script?
Gewijzigd op 07/04/2014 21:31:55 door Jan Joosten
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/04/2014 22:00:17
Quote Anchor link
De vier die je in die code hierboven laat zien, is in javascript en wordt, vermoed ik, gebruikt om een waarde te tonen in het formulier. Op het moment van opvragen van de pagina heb je dus nog geen waarde in $branduren zitten.

De tip van Frank lijkt me wel goed (al merk je misschien niet het verschil).
Ook het antwoord op de vraag van San The ben ik benieuwd naar.

Wat is de volgorde in je script? Laat anders eens relevante code (of de opbouw van je pagina) zien.
Ik zou eerst controleren of het formulier verzonden is. Ja? Controleer (!) en verwerk de gegevens en toon de uitkomst daarvan op het scherm.
Nee? Laat alleen het formulier zien (er hoeven dan geen berekeningen te worden gemaakt)
 
Jan Joosten

Jan Joosten

07/04/2014 22:47:27
Quote Anchor link
Dat klopt Obelix en Idefix, de 4 wordt gebruikt om in het formulier weer te geven.

Word deze waarde door deze regel niet voor $branduren ingevuld omdat javascript word gebruikt?

Quote:
value:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? if (empty($branduren)){ echo '4';} else {echo $branduren;}?>


Het formulier is bij het laden van de pagina nog niet verzonden als het goed is..

De berekeningen en onderliggende berekeningen van de desbetreffende foute regels geven me ook echt geen 0 als uitkomst.

Ik ga morgen verder proberen of ik dit met jullie tips krijg opgelost.
In ieder geval bedankt voor de hulp zover!
Gewijzigd op 08/04/2014 13:16:33 door Jan Joosten
 
Reshad F

Reshad F

07/04/2014 23:06:28
Quote Anchor link
Als Santhe's oplossing niet lijkt te werken.. dan werkt het dus juist wel want waarschijnlijk krijg je niks als output omdat het leeg is er zit niks in. Waarschijnlijk een foutje ergens in de database waardoor het getal niet goed doorkomt.

Na het submitten worden 2 van de foutmeldingen al weggehaald dus ik ga er vanuit dat de variabele gewoon leeg is of 0.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/04/2014 08:12:12
Quote Anchor link
Zet error-reporting eens aan.

Je begint in je script met het ophalen van $_GET waarden, terwijl je nergens controleert of het formulier verzonden is en of er waarden worden doorgegeven die voldoen aan bepaalde criteria.
Op regel 155 gebruik je al $branduren, terwijl die daar nog niet bestaat.

Ik zou het script herschrijven en de structuur aanpassen. Eerst controles en berekeningen, dan pas uitput.
Nu heb je eerst een beetje php, dan css, dan weer php en html.

Verder is het al een aantal jaar gebruikelijk om je pagina op te maken met css ipv inline (<span style="color:darkgreen; font-size:12px;">)
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/04/2014 09:37:30
Quote Anchor link
Error reporting staat aan, dat is de reden van dit topic ;-)

@Jan,
Die fouten hebben er altijd ingezeten, alleen kreeg je ze bij je vorige provider niet in beeld.

Je kan dus beter (zoals Obelix ook aangeeft) heel de berekening naar het begin van je script halen en deze pas uitvoeren nadat je gecontroleerd hebt of het formulier verzonden is.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/04/2014 13:07:19
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 08/04/2014 09:37:30:
Error reporting staat aan, dat is de reden van dit topic ;-)

Maar dan had ik ook melding verwacht dat niet alle variabelen bestaan.
 
Jan Joosten

Jan Joosten

08/04/2014 13:15:14
Quote Anchor link
Heb als tijdelijke oplossing error reporting maar even uit gezet..

De calculator doet opzich z'n werk nu maar ga zodra ik tijd heb het hele script doornemen/herschrijven/aanpassen. (heb 'm zelf ook niet geschreven)

In ieder geval bedankt voor de tekst en uitleg anders was ik er waarschijnlijk nog lang mee bezig geweest!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.