Warning: Division by zero

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »
Jan Joosten

Jan Joosten

07/04/2014 17:31:38
Quote Anchor link
Dag PHP'ers

Ik heb op mijn webshop in ledverlichting een kleine besparingscalculator..
Sinds eergisteren ben ik overgestapt van hostingprovider TransIP naar GoDaddy (vanwege SSL)

Met deze overstap is het volgende probleem in mijn calculator naar voren gekomen: Warning: Division by zero in 3 regels..

Ik weet wat dit betekent.. Delen door nul kan niet! Of er wordt geen waarde gegeven of verkregen..
Mijn vermoeden is dat er een klein foutje in mijn script zit waardoor er geen waarde verkregen wordt..

Wel vind ik het raar dat het bij mijn vorige hostingprovider wel werkte en bij mijn huidige ineens niet meer!

Ik heb de afgelopen twee dagen en nachten het hele internet afgestruind en vanalles geprobeerd maar het wil niet lukken :(

Normaal wil ik zulke dingen per se zélf oplossen maar aangezien haast geboden is hoop ik dat iemand me hier even op weg kan helpen.

Dit zijn twee van de regels waar het dus fout gaat:

Quote:
$gloeilampTerugverdienUren = $gloeilampVerschilAanschaf / $gloeilampVerschilPerUur;
$gloeilampTerugverdienDagen = $gloeilampTerugverdienUren / $branduren;


Mijn script begint als volgt:
Quote:
$gloeilampAantal = $_GET[gloeilampAantal];
$gloeilampWatt = $_GET[gloeilampWatt];
$branduren = $_GET[branduren];
$kwPrijs = $_GET[kwPrijs];
$ledgloeilampPrijs = $_GET[ledgloeilampPrijs];


De waarde voor $branduren zou via het formulier verkregen moeten worden..
Hier staat de calculator: http://www.anyled.nl/index.php?route=information/information&information_id=8

Bij voorbaat dank voor mijn reddende engel!
Gewijzigd op 07/04/2014 17:36:04 door Jan Joosten
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 12:28:21
 
- SanThe -

- SanThe -

07/04/2014 18:12:57
Quote Anchor link
Doe eens een var_dump() op die variabelen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/04/2014 18:25:54
Quote Anchor link
zet de array index eens tussen single quotes:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$ledgloeilampPrijs
= $_GET['ledgloeilampPrijs'];
?>


Komen de variabelen uit de database? Let dan goed op verschillen tussen hoofd en kleine letters bij de tabelnamen en kolomnamen.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/04/2014 18:31:19
Quote Anchor link
Jan Joosten op 07/04/2014 17:31:38:
De waarde voor $branduren zou via het formulier verkregen moeten worden..

Maar op het moment dat het formulier wordt getoond, is er nog niets verzonden.
Dus is $branduren leeg/0.

Lijkt me goed om te controleren of het formulier verzonden is. Zo ja: voer dan berekeningen uit.
 
Jan Joosten

Jan Joosten

07/04/2014 21:25:34
Quote Anchor link
De opties van - SanThe - en Frank Nietbelangrijk lijken niet te werken maar toch bedankt.
De gegevens komen trouwens niet uit een database.

Obelix en Idefix, daar lijkt wat in te zitten over dat het formulier nog niet verzonden is en $branduren op dat moment leeg/0 is.

Maar.. standaard staan de branduren op 4..

Dit is de slider die voor de branduren zorgt:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?
</script>

</td></tr>
    <tr>
        <th>Branduren per dag: </th>
        <td><input id="input3" size=3 type="text" name="branduren" /></td><td>
        <script>

var slider3 = new dhtmlxSlider(null, {
              size:200,          
              skin: "default",
              vertical:false,
              step:1,
              min:1,
              max:24,
              value:<? if (empty($branduren)){ echo '4';} else {echo $branduren;}?>          
          })
slider3.linkTo('input3');
slider3.setSkin('default');
slider3.init();
</script>
?>



De berekening zelf hoeft ook pas uitgevoerd te worden als op 'bereken mijn besparing' word geklikt.

Misschien zit het 'm in de volgorde van mijn script?
Gewijzigd op 07/04/2014 21:31:55 door Jan Joosten
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/04/2014 22:00:17
Quote Anchor link
De vier die je in die code hierboven laat zien, is in javascript en wordt, vermoed ik, gebruikt om een waarde te tonen in het formulier. Op het moment van opvragen van de pagina heb je dus nog geen waarde in $branduren zitten.

De tip van Frank lijkt me wel goed (al merk je misschien niet het verschil).
Ook het antwoord op de vraag van San The ben ik benieuwd naar.

Wat is de volgorde in je script? Laat anders eens relevante code (of de opbouw van je pagina) zien.
Ik zou eerst controleren of het formulier verzonden is. Ja? Controleer (!) en verwerk de gegevens en toon de uitkomst daarvan op het scherm.
Nee? Laat alleen het formulier zien (er hoeven dan geen berekeningen te worden gemaakt)
 
Jan Joosten

Jan Joosten

07/04/2014 22:47:27
Quote Anchor link
Dat klopt Obelix en Idefix, de 4 wordt gebruikt om in het formulier weer te geven.

Word deze waarde door deze regel niet voor $branduren ingevuld omdat javascript word gebruikt?

Quote:
value:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? if (empty($branduren)){ echo '4';} else {echo $branduren;}?>


Het formulier is bij het laden van de pagina nog niet verzonden als het goed is..

De berekeningen en onderliggende berekeningen van de desbetreffende foute regels geven me ook echt geen 0 als uitkomst.

Ik ga morgen verder proberen of ik dit met jullie tips krijg opgelost.
In ieder geval bedankt voor de hulp zover!
Gewijzigd op 08/04/2014 13:16:33 door Jan Joosten
 
Reshad F

Reshad F

07/04/2014 23:06:28
Quote Anchor link
Als Santhe's oplossing niet lijkt te werken.. dan werkt het dus juist wel want waarschijnlijk krijg je niks als output omdat het leeg is er zit niks in. Waarschijnlijk een foutje ergens in de database waardoor het getal niet goed doorkomt.

Na het submitten worden 2 van de foutmeldingen al weggehaald dus ik ga er vanuit dat de variabele gewoon leeg is of 0.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/04/2014 08:12:12
Quote Anchor link
Zet error-reporting eens aan.

Je begint in je script met het ophalen van $_GET waarden, terwijl je nergens controleert of het formulier verzonden is en of er waarden worden doorgegeven die voldoen aan bepaalde criteria.
Op regel 155 gebruik je al $branduren, terwijl die daar nog niet bestaat.

Ik zou het script herschrijven en de structuur aanpassen. Eerst controles en berekeningen, dan pas uitput.
Nu heb je eerst een beetje php, dan css, dan weer php en html.

Verder is het al een aantal jaar gebruikelijk om je pagina op te maken met css ipv inline (<span style="color:darkgreen; font-size:12px;">)
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/04/2014 09:37:30
Quote Anchor link
Error reporting staat aan, dat is de reden van dit topic ;-)

@Jan,
Die fouten hebben er altijd ingezeten, alleen kreeg je ze bij je vorige provider niet in beeld.

Je kan dus beter (zoals Obelix ook aangeeft) heel de berekening naar het begin van je script halen en deze pas uitvoeren nadat je gecontroleerd hebt of het formulier verzonden is.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/04/2014 13:07:19
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 08/04/2014 09:37:30:
Error reporting staat aan, dat is de reden van dit topic ;-)

Maar dan had ik ook melding verwacht dat niet alle variabelen bestaan.
 
Jan Joosten

Jan Joosten

08/04/2014 13:15:14
Quote Anchor link
Heb als tijdelijke oplossing error reporting maar even uit gezet..

De calculator doet opzich z'n werk nu maar ga zodra ik tijd heb het hele script doornemen/herschrijven/aanpassen. (heb 'm zelf ook niet geschreven)

In ieder geval bedankt voor de tekst en uitleg anders was ik er waarschijnlijk nog lang mee bezig geweest!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.