Website(s) koppelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

PHP Scripter

PHP Scripter

18/08/2011 19:24:04
Quote Anchor link
Op dit moment run ik een succesvol systeem wat al meerdere malen verkocht is aan Trainers. Dit systeem is gebaseerd op PHP en MySQL, helaas nog niet in OOP, maar daar ga ik binnenkort aan beginnen.

Nu zit ik met het volgende in de maag; Elke keer als ik een update uitbreng op het systeem, wat soms meerdere keren per week gebeurd, moet ik dat naar alle FTP servers uploaden op de server waar de websites staan. Alle domeinnamen en webruimte is eigen beheer en kunnen de klanten ook niet bij.

Nu ben ik opzoek naar een alternatief hiervoor. Ik zou natuurlijk een update systeem kunnen aanbrengen waarbij de klanten een melding krijgen in het CMS systeem dat er een update beschikbaar is, en deze kunnen downloaden. Alle websites zijn identiek qua werking dus alle bestanden zijn ook hetzelfde.

Of ik ga iets ontwerpen waarbij ik alle bestanden op één FTP en in één Database kan zetten en dat de andere websites dus alleen een domeinnaam nodig hebben of één pagina voor de verwerking. In de Database kan dan worden aangegeven wat bij welke website hoort. Een algemene tabel met alle websites inclusief een ID. Dit lijkt mij een mooi oplossing? Maar is dat haalbaar?

Als één server de database afhandelingen niet kan verwerken kan er eventueel worden gekeken naar het bijvoegen van loadbalancers.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die met mij mee willen denken voor een oplossing. Sowieso ga ik vanavond even wat dingen op papier zetten en het e.e.a. uitproberen.

Alvast bedankt en nog een fijne avond! ;-)
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 00:14:57
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

18/08/2011 19:37:24
Quote Anchor link
Ik denk niet dat mogelijke klanten er blij mee zullen zijn dat ze afhankelijk zijn van jouw server om hun systeem te laten draaien. Ik zou het bij een update-knop houden in het beheerderspaneel.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

18/08/2011 19:45:44
Quote Anchor link
Hoe bedoel je dat precies? Elke website is toch afhankelijk van een of meerdere servers? Wil je dat beter uitleggen?
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

18/08/2011 20:15:30
Quote Anchor link
Als jij alle systemen op een FTP-server/database laat draaien, en de klanten het systeem aanschaffen. Dan zijn de klanten afhankelijk van jouw server. Ik kan me heel goed voorstellen dat klanten liever afhankelijk zijn van een eigen server, die als jij bijvoorbeeld failliet zou gaan blijft draaien.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

18/08/2011 20:46:00
Quote Anchor link
De keuze om alles op eigen servers te draaien willen de klanten ook graag. Ze willen er geen omkijk naar hebben. Ik registreer het domein en beheer de website, hun doen de rest. Het is en blijft voorlopig nog een hobby-project met kleine inkomsten.

Ik ben nu bezig om een klein licentie systeem te bouwen, zodat ik straks alleen een index file in de root van de domeinen hoef te zetten.

Als er nog andere gebruikers zijn die eventueel ideeën hebben, graag!
 
Fabian M

Fabian M

19/08/2011 13:22:33
Quote Anchor link
Bij Admin paneel (Als je die hebt) kun je een update knop maken, die een xml bestandje ophaalt waarin alle updates staan. Dan gaat hij de updates downloaden en toepassen.
 
Niels K

Niels K

19/08/2011 19:33:59
Quote Anchor link
Ik zou toch voor de optie gaan om het CMS op één server neer te zetten.
Je moet dan een CMS opzetten waaraan je meerdere clients kan toevoegen en per client het CMS kan configureren.
 
Roel -

Roel -

20/08/2011 00:22:17
Quote Anchor link
Ik ben het met Niels eens; zo kun je alles in één keer bijwerken.
Het is waarschijnlijk wel een redelijke klus, maar het gemak loont. :-)
 
Write Down

Write Down

20/08/2011 00:29:09
Quote Anchor link
Ik weet het nog niet zo... Gelijk welke optie, het is sowieso wat werk. Maar stel dat je alles centraliseert naar jouw server, dan zit je weer vast. Stel dat je dan later je code wilt verkopen met een single-licentie etc, dan moet je eigenlijk weer een deel gaan ombouwen om niet in te boeten qua efficiëntie. Dan zou ik toch eerder voor een automatische downloader gaan.

(Misschien is het zelf volledig te automatiseren met een cronjob? Download bestanden van jouw server --> uitpakken & overschrijven #klaar)
 
PHP Scripter

PHP Scripter

20/08/2011 21:47:25
Quote Anchor link
Bedankt voor alle reacties!

Ik wil toch alles op een centrale server houden. Ik heb het e.e.a. getest met een licentie controller, en dat werkt op zich leuk. Ik plaats alleen een index op de desbetreffende website en, door middel van nu nog 'file_get_contents', of de website een geldige licentie heeft.

Ik moet nog eens goed nadenken hoe ik dit wil gaan realiseren, want ik wil alles via het web laten werken, dus geen gewijzigde apache files en custom configuraties. Als je snapt wat ik bedoel.

Ik heb de server lopen op host.mijnwebsite.nl, en hier wordt ook de licentie gecheckt. Zoals ik hierboven ook al aangaf, via de 'file_get_contents' functie, er wordt een POST header meegestuurd via 'stream_context_create'.

Het ontwerp van het CMS en systeem zelf is geen probleem. Het systeem is er al, dan wel niet OOP. Daarom ga ik nu beginnen met het schrijven van een simpel Framework en deze steeds uitbreiden, speciaal voor dit project. Dat is dus ook het voordeel van alles op één server, klanten krijgen niet continu updates te verwerken maar krijgen het eventueel door via de mail. Vindt ik toch een stuk professioneler.

Niels, ik ga inderdaad een multi-client CMS ontwerpen. Met in de toekomst modules en plug-ins die klanten zelf kunnen in- of uitschakelen.

Roel, ook bedankt voor jouw reactie!

Write Down, het zal nooit voorkomen dat dit systeem verkocht gaat worden onder een single-licentie. Ik neem aan dat je hiermee bedoeld dat klanten het systeem zelf hosten en via één licentie werken?

Bedankt voor de reacties! En blijf reageren ;-)
 
PHP Scripter

PHP Scripter

21/08/2011 23:04:22
Quote Anchor link
Bumpje ;)
 
Write Down

Write Down

21/08/2011 23:19:50
Quote Anchor link
Dan kan je het inderdaad beter centraliseren. Maar geef je je klanten een FTP-login? Indien niet dan zou je je licentie systeem ook wat kunnen vereenvoudigen.

Wat je zegt van professioneler, dat zou ik nog niet durven zeggen. Voor het gamepanel dat ik bv huur, wordt de update automatisch uitgevoerd door een cron-job, 's nachts om 3h zodanig er niemand wat van merkt. Dat vind ik eigenlijk ook wel professioneel.
 
Pim -

Pim -

22/08/2011 00:51:56
Quote Anchor link
Je kan toch ook gewoon een CLI scriptje maken dat je lokaal draait ('s nachts) en dat geautomatiseerd via FTP alle servers update? Dat zou makkelijk zijn om te maken en nog makkelijker om te updaten. (Phar is dan ook leuk)

Als je meerdere CMSen op 1 server draait, kan je twee problemen krijgen:

1 site gehackt -> alle sites gehackt

Als er een site veel meer bezoekers krijgt dan een andere (niet onwaarschijnlijk), kan de snelheid van de minder bezochte site er alsnog onder lijden.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

22/08/2011 01:12:03
Quote Anchor link
Beste, bedankt voor de recties.

Write Down, hoe zou ik dat simpeler kunnen doen? Ik wil alle licenties opslaan in de databse en in het CMS aan de klant tonen hoelang de licentie nog geldig is.

Pim, je hebt inderdaad een punt daarop. Maar daar moet je je ook tegen beschermen, het systeem laten testen en over alles goed nadenken. Sowieso ga ik een iets geadvanceerder login methode gebruiken met o.a. Captcha. En voor je opmerking over de snelheid; dit zal wel meevallen, helemaal als er straks Loadbalancers bijkomen voor Apache en MySQL. En hacken is tegenwoordig toch wel te voorkomen met de juiste beveiliging?

Ook ga ik nog even onderzoeken, morgen, hoe ik de websites ga 'koppelen' op basis van de urls. Want elk domein moet wel zijn eigen urls hebben: gewoon phphulp.nl/faq/id/24 en google.nl/faq/id/24 i.p.v. mijnwebsite.nl/websiteid/10024/faq/id/24. Snapje? Heb al wat ideeën daarover. Morgen even op papier zetten.

Tips en trucs zijn welkom!
 
The Force

The Force

22/08/2011 02:12:14
Quote Anchor link
Een nadeel van een CLI script om de FTP te updaten is dat als je de database aanpast dat je dat dan alsnog handmatig overal moet doen. Weet niet of dat een probleem kan zijn. Verder is het mij om het even.

CAPTCHA's zou ik niet gebruiken. Zie http://coding.smashingmagazine.com/2011/03/04/in-search-of-the-perfect-captcha/ voor uitleg waarom en voor alternatieven.
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

22/08/2011 11:51:17
Quote Anchor link
Databases vergelijken is ook niet zo'n probleem (welke database is aangepast en welke niet).
http://www.phphulp.nl/php/script/databases/database-structuur-vergelijken/1831/

Bovendien kan je met CLI ook een script aanroepen dat een database bewerking uitvoert.
Ik zou het eens testen.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

22/08/2011 12:21:34
Quote Anchor link
The Force, bedankt!

Ik heb toch besloten om niks te doen met CLI. Ook omdat dit lastig gaat worden met de databases overzetten en alleen maar onhandig is lijkt mij.

Suggesties welkom!
 
Write Down

Write Down

22/08/2011 14:05:50
Quote Anchor link
Je hoeft de licentie eigenlijk niet meer op de klant zijn server te controleren. Mits de klant gene FTP-toegang heeft. Wanneer je gewoonweg de licentie in database zet, in jouw interface zie je die van alle klanten die bv. binnen de week vervallen. De klant ziet in zijn interface wanneer zijn licentie vervalt. Controle hoeft dan eigenlijk niet.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

22/08/2011 18:13:37
Quote Anchor link
Nee, dat snap ik.

Iemand suggesties? :)
 
PHP Scripter

PHP Scripter

23/08/2011 18:34:56
Quote Anchor link
Bumpcar!
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

23/08/2011 19:20:31
Quote Anchor link
Sorry, foutje
Gewijzigd op 23/08/2011 19:24:19 door Ger van Steenderen
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.