N.a.v. een (uit de hand gelopen) discussie over pesten werden zaken als geloofsovertuigingen aangesloten.. hier een topic om verder over dat onderwerp te klessebessen.
Kan het topic 'pesten' weer over dat gaan waar het over moest gaan (:
En dan zijn er nog heel veel subonderwerpen waarover ik door kan ratelen. Bijvoorbeeld abortus. Veel mensen zijn ertegen, want je zou een leven wegnemen. Maar je moet het anders zien. Je verneukt een leven, of 2 of 3 zelfs, als je het wèl laat komen. Dus waar baseer je dan op dat het kind wèl moet komen?
Als er in Nederland zich wéér een familie-drama afspeeld, dan is heel Nederland ondersteboven, maar als er dagelijks 100-den abortussen gepleegd worden, dan is er niets aan de hand... abortus is gewoon keiharde moord...
Jezus Christus waar moet het heen met deze wereld dat je dat keiharde moord noemt. Het is keiharde marteling als je een kind wel laat komen bij ouders van 13/14 of bij mensen die het kind nooit kunnen verzorgen. Keiharde moord dat is wat George Bush doet en wat de paus al jaren doet met het verbieden van een condoom. Schei toch uit met je keiharde moord. Ik vind het een idiote opvatting.
En dan zijn er nog heel veel subonderwerpen waarover ik door kan ratelen. Bijvoorbeeld abortus. Veel mensen zijn ertegen, want je zou een leven wegnemen. Maar je moet het anders zien. Je verneukt een leven, of 2 of 3 zelfs, als je het wèl laat komen. Dus waar baseer je dan op dat het kind wèl moet komen?
Als er in Nederland zich wéér een familie-drama afspeeld, dan is heel Nederland ondersteboven, maar als er dagelijks 100-den abortussen gepleegd worden, dan is er niets aan de hand... abortus is gewoon keiharde moord...
Jezus Christus waar moet het heen met deze wereld dat je dat keiharde moord noemt. Het is keiharde marteling als je een kind wel laat komen bij ouders van 13/14 of bij mensen die het kind nooit kunnen verzorgen. Keiharde moord dat is wat George Bush doet en wat de paus al jaren doet met het verbieden van een condoom. Schei toch uit met je keiharde moord. Ik vind het een idiote opvatting.[/quote]
Ik heb een kennis van 17 die (zonder vaste vriend ofzo) ongewenst zwanger is geworden. Ze is, net als mij, gelovig opgevoed. Ze was daar alleen vanaf 'gedwaald'. Uiteindelijk heeft ze besloten om het kind toch te laten komen, en ze is deze week bevallen. Ze is er helemaal gelukkig mee! Het is een heel lief klein kindje, en dat zou je zo weggehaald hebben!!
Ik vind het moord!
Tegenwoordig zijn er overal condooms en is iedereen aan de pil. Zorg gewoon dat je niet zwanger wordt als je dat niet wilt. En als je het dan wel wordt: neem je verantwoordelijkheid. Net als m'n kennis.
Dat is in veel gevallen gemakkelijker gezegd als gedaan Daan. In sommige situaties is het gewoonweg onmogelijk. Niet dat ik daarom een voorstander ben om in het wilde weg te gaan aborteren, helemaal niet.
Over zo'n dingen kan je enkel zelf oordelen en anderen hebben er niets mee te maken, simpel als dat.
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is!!
Het was voor hun (zij en haar ouders) een hele moeilijke keuze, maar als iets moeilijk is, is het niet onmogelijk!!
Voor ieder probleem is een oplossing, en een leven stoppen is zeker niet de beste.
Toch nog een puntje wat ik wel met je eens ben: "Over zo'n dingen kan je enkel zelf oordelen..", al hebben sommige anderen er wil mee temaken (bijv. ouders, vader, enz.)
Daan, leuk voorbeeld, maar je lult onzin. Ik weet niet of je gelovig bent, ik hoop het niet, want als je het wel bent dan ben je superhypocriet: "neem je verantwoordelijkheid". Sinds wanneer nemen we verantwoordelijkheid? Normaal schuiven we die af op joden, moslims of God. Get real ffs.
Overigens vind ik zelf dat abortus niet te makkelijk gebruikt moet worden, maar het blijft aan de persoon zelf en niet aan de rest van de maatschappij. Als iemand toch abortus wil dan moet het kunnen.
En ik snap de christenen niet. Dat je tegen abortus bent: prima. Jullie neuken toch pas op je 30e. Maar waarom wil je anderen verbieden abortus te plegen? Omdat het moord is ja, maar ik heb nog geen argumenten gehoord waarom het moord zou zijn. Plus dan kom ik wederom bij het woord hypocriet.
Een vruchtje in dat stadium is nog niks. Kortom niks moord. Dat is precies het zelfde als er cellen in je lichaam dood gaan.
Het is in een later stadium voorkomen van een kind. Just like a pil.... Dan is dus de pil ook moord en een condoom ook. Dat is ook wat de paus, e.d., jarenlang heeft verboden --> anticonceptie. Lekker handig met al die gelovigen in Afrika, die ipv kinderen voorbrengen ze dood maken door aids. Gekke godsdienst.
Om op het laatste terug te komen. Het gaat er heel erg om in dit soort gevallen wat anderen vinden, en dan vooral je naasten.