Ik wil een suggestie geven voor de nieuwe PHPhulp: scripts/tutorials worden niet automatisch toegevoegd, en moeten bijvoorbeeld eerst door een admin worden goedgekeurd. Eventueel mogen 'goede leden' (hoog PHP-niveau) wel direct scripts /tutorialstoevoegen.
De reden hiervoor is het niveau van de scripts/tutorials de laatste tijd, kijk maar mee: Random Tekst Online check IP Chat maken
En dan zijn dit wat weinig voorbeelden, de laatste tijd zijn er inderdaad enkele verwijderd.
Op zich zou ik het wel jammer vinden als we dit doen, maar ik word er nog verdrietiger van als ik die dingen zoals hierboven genoemd moet tegenkomen.
en mods zullen blijven om alleen orde te houden en op de regeltjes te letten:P
Hoezo? Je bepaalt zelf of iets wilt zien of niet. En wanneer teveel mensen er hetzelfde over denken, dan wordt een onderwerp of reactie by default wel of niet getoond.
Het enige dat je nodig hebt, zijn een aantal goeie algoritmes en een community die zijn eigen verantwoordelijkheid neemt. Wanneer iemand niet is ingelogd, moet hij/zij niet zeuren dat er zaken worden getoond die hem/haar niet bevallen. Even inloggen en wegdrukken is voldoende om het probleem op te lossen.
Het enige waar je nog admins voor nodig hebt, zijn zaken waarbij duidelijk de wet wordt overtreden. Gaat iemand discrimineren, dan zul je dat onmiddelijk de kop moeten indrukken, maar ook aangifte bij de politie moeten doen. Dat zijn zaken die je niet wilt negeren.
Maar iemand die offtopic uit zijn nek kletst? Dat negeer ik wel, druk hem weg en klaar is kees.
Inderdaad, op basis van de waarderingen kun je dan weer een ranking maken om zo het niveau van een user te berekenen. Er zijn echt legio mogelijkheden, maar alles staat of valt bij de community. En dus niet (meer) bij de mods en admins.
Tweakers.net is inderdaad een voorbeeld, maar daar zul je als user eerst moeten worden aangemeld als moderator. Deze rechten kunnen je bij afwijkend gedrag echter ook weer worden afgenomen. Dat zijn zaken waar ik niet achter sta, er is niks mis met een mening die afwijkt van de meute. Er kan uiteraard wel met een algoritme worden berekend hoeveel jij gemiddeld afwijkt van de meute, dan kan een andere user voor zichzelf bepalen hoeveel waarde hij hecht aan jouw mening.
Ik zou eerst maar eens een grote schoonmaak maken van de gebruikers hier op phphulp.nl
Volgens mij zijn er namelijk 1000-en die niet meer actief zijn. Stuur ze gewoon een mailtje "Joh je bent niet echt actief op phphulp.nl, binnenkort komt er een schoonmaak van alle leden die het afgelopen jaar niet actief zijn geweest, die worden namelijk verwijderd. Als je je account wilt behouden, log dan in voor het einde van het jaar..."
Dan word de community weer wat leger. Ik weet niet hoe het zit met de "nieuwe source" waarover wordt gesproken, maar zou het niet beter zijn dat de community dan ook gewoon opnieuw begint? Alle leden worden verwijderd zodat we kunnen zien wie er wel en wie niet actief is hier.. De scripts/ tutorials die outdated zijn (voor 2005) worden verwijderd. De huidige mod's en dergelijke blijven uiteraard gewoon mod's, maar ook hun post-count word verwijderd. Ook zou het beter zijn om te gaan werken met een Karma systeem. Niet alleen voor scripts/tutorials maar ook gewoon in topics zelf. Zoiets als bij Youtube word gebruikt. Krijgt een reply meer dan 3 negatieve punten, word die standaard verborgen..
En het zou inderdaad ook beter zijn als moderators of " Vip's " nieuwe scripts/tutorials kunnen goedkeuren. Zeker gezien de laatste scripts, heb ik echt zoiets van "de community gaat hard achteruit"..
En met VIP's bedoel ik degene die nu worden gewaardeerd, hoge post-count en die ook nuttige informatie/scripts/tut's plaatsen..
Maar goed, hier moet Bas over beslissen.. En ik weet ook niet of er nog meer mensen zijn die dit een goed idee vinden..