"professioneel scripting"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »
Mitchel V

Mitchel V

23/12/2010 13:24:02
Quote Anchor link
Beste phpers.

Ik doe zo nu en dan een sollicitatie voor een php funtie in een bedrijf maar mijn skills zijn daar niet goed genoeg voor dus ik wil me wat gaan verdiepen.

over het volgende script kreeg ik het volgende feed-back:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
//include('config.php);
$db_user     = "user";
$db_pass     = "password";
$db_host     = "localhost";
$db_db         = "database";

mysql_connect($db_host,$db_user,$db_pass);
mysql_select_db($db_db);

//include('funties.php');
function Naam($userid)
    {

        $sql = "SELECT id,voornaam,tussenvoegsels,achternaam FROM gebruikers WHERE id='".mysql_real_escape_string($userid)."'";
        $query = mysql_query($sql) or die (mysql_error ());
        $row = mysql_fetch_assoc($query);
        if(mysql_num_rows($query) == 0){
            $naam = '<font color="#FF0000">Naam niet gevonden.</font>';
        }
else{
            $naam = ucfirst($row['voornaam']);
            if(!$row['tussenvoegsels'] == ""){
                $naam .= ' '.$row['tussenvoegsels'];
            }

            $naam .= ' '.ucfirst($row['achternaam']);
        }

        
        return $naam;
    }

    
// Gebruikers uitlezen.
echo '<table width="50%">
<tr><td><b>Naam</b></td><td><b>E-mail</b></td></tr>'
;
$sql = "SELECT id,email FROM gebruikers";
$query = mysql_query($sql) or die (mysql_error ());
if(mysql_num_rows($query) == 0){
    echo '<tr><td colspan="2">Er zijn geen gebruikers.</td></tr>';
}
else{
    while($row = mysql_fetch_assoc($query)){
        echo '<tr><td>'.Naam($row['id']).'</td><td>'.$row['email'].'</td></tr>';
    }
}

echo '</table>';
?>


- Code is niet OO
- Code en uitvoer door elkaar
- Code is niet gedocumenteerd
- Gebruik van een object (DAO) voor de afhandeling van de database acties.
- Gebruik van een templating systeem.
- het liefst gebruik van MVC

dus ik neem aan dat OO = OOP?
en ben dus was OOP tuts gaan volgen maar ik snap het nut niet echt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit script opbouwen naar een professioneel scrpt.

Wat ik zelf al niet goed vindt is de fout afhandeling van de SQL.
Want ik moet natuurlijk geen DIE gebruiken.

Ik hoop dat ik wat peer persoonlijk uitleg kan krijgen inplaats van allemaal linkjes.
Maar een paar goeie links naar OOP tuts kan ik wel gebruiken!

Bedankt!
Gewijzigd op 23/12/2010 13:25:10 door Mitchel V
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 08:03:36
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/12/2010 13:30:41
Quote Anchor link
OO staat inderdaad voor Object Oriented. Het object georienteerd programmeren begint bij de denkwijze: je moet in objecten gaan denken. Lees bijvoorbeeld deze OOP beginnershandleiding.

Wat wil je verder nu precies van ons? Je verwacht toch niet dat we je helpen een script te ontwikkelen waarmee je wel kans maakt bij een sollicitatie? Je moet zelf de achterliggende kennis opdoen en dat kan alleen door veel zelf te lezen en te programmeren.
 
John D

John D

23/12/2010 13:41:13
Quote Anchor link
Een beetje off-topic maar: Op zich is het belachelijk dat een bedrijf je beoordeelt op een stuk script. Dit zegt iets over het bedrijf, het bedrijf heeft geen skills om een sollicitant te beoordelen. Bij zo'n bedrijf(je) wil je niet eens werken toch? Wij doen bedrijfsmatig niets met php maar ik hanteer toch wel andere criteria om programmeurs aan te nemen. Die hoeven bij mij echt geen stukje code te overleggen, belachelijk. Wanneer ik iemand aanneem als junior-developer dan verwacht ik nog helemaal niet dat meteen conceptueel goeie code kan schrijven maar ik onderzoek of je bereid en in staat bent om het te leren. Volg het advies van Blanche en ga maar eens lezen.
Gewijzigd op 23/12/2010 13:44:50 door John D
 
Kris Peeters

Kris Peeters

23/12/2010 13:57:00
Quote Anchor link
Je kan al een aantal kleine dingen doen, namelijk consistent zijn.

Wees consistent wat betreft
- de namen van variabelen en functies
gebruik niet voor de ene variabele camelCaps en voor de andere underscore_stijl
- indentering
Soms zet je een openings-accolade op de volgende lijn, soms op de zelfde lijn.
- ' versus "
...

Lees anders dit eens:
http://drupal.org/coding-standards
Dit is een systeem; niet het enige systeem; maar het is wel eenduidig.
 
Mitchel V

Mitchel V

23/12/2010 14:10:04
Quote Anchor link
@blanche.
Het is niet de bedoeling dat ik het script ga gebruiken voor een volgende sollicitatie!
Het gaat mij er meer om dat ik mij zelf kan ontwikkelen en aantrekkelijker wordt voor een bedrijf.

Ik ga de tut doornmen.
Maar ik heb al een paar andere tuts gelezen maar ik vind daar niet de logica..
want ik zie ze soms classes gebruiken waarvan ik denk, dat kan toch makkelijk in een functie xD

En als we dit script samen kunnen ombouwen naar een professioneel script kan ik kijken hoe het wel moet, en naar mijn script hoe het niet moet.

@John
Ik ben al lang opzoek naar een bedrijf waar ik kan werken als phper.
dus zodra ik een kans krijg grijp ik die :P
Want ik zou graag in teamverband willen werken zodat ik veel van andere mensen kan leren.
Dus ook het stukje logica in het scripten.

@kris
in jou linkje zie ik dit:
}
elseif (condition3 && condition4) {

Zelf vindt ik dat niet mooi en overzichtelijk omdat je nu onnodige etenters krijgt.

}elseif (condition3 && condition4) {

zo vindt ik het beter:P
 
Kris Peeters

Kris Peeters

23/12/2010 14:18:39
Quote Anchor link
Zoals ik zeg: het is een systeem, niet HET systeem. Waar het vooral om gaat, is eenduidig te blijven.

Ik blijf bij het Drupal systeem, maar dat is dus persoonlijk.
 
Chris -

Chris -

23/12/2010 15:07:54
Quote Anchor link
John D op 23/12/2010 13:41:13:
Een beetje off-topic maar: Op zich is het belachelijk dat een bedrijf je beoordeelt op een stuk script. Dit zegt iets over het bedrijf, het bedrijf heeft geen skills om een sollicitant te beoordelen. Bij zo'n bedrijf(je) wil je niet eens werken toch? Wij doen bedrijfsmatig niets met php maar ik hanteer toch wel andere criteria om programmeurs aan te nemen. Die hoeven bij mij echt geen stukje code te overleggen, belachelijk. Wanneer ik iemand aanneem als junior-developer dan verwacht ik nog helemaal niet dat meteen conceptueel goeie code kan schrijven maar ik onderzoek of je bereid en in staat bent om het te leren. Volg het advies van Blanche en ga maar eens lezen.


John, als je kijkt naar de reactie van het bedrijf kan ik je vertellen dat het bedrijf wel degelijk wat kennis in huis heeft. Het script is gewoon erg amateuristisch opgezet en dat merken zij ook.

Van een junior PHP-er mag je toch wel verwachten dat hij (of zij..) de basis kent van alles wat ze daar zeggen. Tuurlijk, de wil om verder te leren is natuurlijk ook erg belangrijk, maar het moet niet zo zijn dat het bedrijf hem/haar alles moet leren lijkt me?
 
John D

John D

23/12/2010 15:19:00
Quote Anchor link
@Chris: Waarom niet? Ik verwacht van een schoolverlater dat we hem alles moeten leren. Op school heeft hij er slechts aan geproefd en affiniteit mee gekregen. Zowel MBO als HBO docenten zijn naar mijn ervaring onvoldoende in staat om developers a) gestructureerde en b) eenduidige en c) gestandaardiseerde technieken/programmeertalen aan te leren. Gestructureerd programmeren alleen al, komt onvoldoende aan bod. Je herkent het hier op phphulp meteen: een student begint te krassen met de programmeertaal zonder dat hij structuur geleerd heeft. Wij hanteren een cursusbudget van 5k op jaarbasis en een inwerktijd van drie maanden. In die periode kan je beoordelen of de junior het waard is om mee door te gaan. Belangrijkste eisen zijn dus affiniteit met de materie, communicatieve vaardigheden en de wil en inzet om erin te duiken. enne Dit is overigens geen vacature, ik werk bedrijfsmatig niet met php. php is meer voor mijn prive toepassingen.
 
Mitchel V

Mitchel V

23/12/2010 16:12:43
Quote Anchor link
@john
Dat weet ik dat het geen vacature is haha.
zou anders wel slordig zijn op een forum he ;)

ondertussen ben ik nog de tut aan het doornemen van
OOP Beginnershandleiding (PHP5)
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

23/12/2010 17:36:13
Quote Anchor link
In het boek PHP Objects, Patterns and Practice (titel uit het hoofd) staat een script dat bijna hetzelfde doet, en dat vermalen wordt tot een MVC-benadering. Leerzaam en interessant.

Ik denk dat je zoiets bedoelt. Dit is het uitgangspunt, en wat kun je zoal al lerende verbeteren?
 
Pim -

Pim -

23/12/2010 18:03:36
Quote Anchor link
@Mitchel,
Als je, zoals je zelf zegt, al lang bezig bent met het zoeken naar een baan als PHP-er, heb je toch geruime tijd gehad om je eens (buiten school of werk) in PHP te verdiepen en kennis te maken met de door jou genoemde concepten/praktijken/methoden die je script missen?
 
Mitchel V

Mitchel V

23/12/2010 21:44:19
Quote Anchor link
Ik heb het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
/* De User class */
class User {
  public $username;

  public function setUsername($name) {
    $this->username = $name;
  }


  public function getUsername() {
    return $this->username;
  }
}


/* Reguliere procedurele code */
$user = new User();
$user->setUsername('jan');

echo $user->getUsername();
?>


De output van dit scriptje ziet er als volgt uit:
output:
jan


Waarom zou ik dit zo doen :S
Waarom niet echo 'jan';
want er gebeurt toch niets mee?
 
Niels K

Niels K

23/12/2010 21:51:39
Quote Anchor link
Voor alleen het echo'en van 'jan' snap ik jouw redenatie wel. Je moet denken in grote applicaties zoals, cms, fora, gastenboek, blogs, etc.
 
Dindong Veter

Dindong Veter

23/12/2010 21:51:40
Quote Anchor link
Mitchel V op 23/12/2010 21:44:19:

Waarom zou ik dit zo doen :S
Waarom niet echo 'jan';
want er gebeurt toch niets mee?



Mitchel dat komt van de tut van blanche ja.
gezien wat er boven staat?

OOP Beginnershandleiding (PHP5)

Oftewel dat is een voorbeeld. Met OOP is meer mogelijk

wat jij zegt is hetzelfde als een PHP Beginners handleiding "echoen"

oftewel:
waarom zou ik echo 'jan'; doen als ik gewoon in html jan kan neerzetten?
 
Jacco Engel

Jacco Engel

23/12/2010 23:20:03
Quote Anchor link
Quote:
}elseif (condition3 && condition4) {

zo vindt ik het beter:P


ik doe het over het almeen zelfs zo :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
}
elseif (condition3 && condition4)
{
    //mn code voor de elsif
}



Op die manier is het namelijk het makkelijkste om te zien welke { bij welke } hoort en welke je eventueel bent vergeten af te sluiten.
Gewijzigd op 23/12/2010 23:21:47 door Jacco Engel
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/12/2010 23:33:53
Quote Anchor link
Jacco Engel op 23/12/2010 23:20:03:
Op die manier is het namelijk het makkelijkste om te zien welke { bij welke } hoort en welke je eventueel bent vergeten af te sluiten.

Ook dat is een mening. Dat jij dat het makkelijkste vindt, wil nog niet zeggen dat een ander dat ook vindt. Het belangrijkste, en dat is al vaker genoemd, is dat je consistent bent en altijd dezelfde methode gebruikt...
 
Kris Peeters

Kris Peeters

24/12/2010 10:39:44
Quote Anchor link
Het is even gemalkkelijk om te zien waar de accolade bij hoort, als je de methode gebruikt die ik toonde.

Gewoon even wennen.

Daar is het zo dat de sluitende accolade op de zelfde plaats komt (maar dan lager) dan het begin van het statement waar het bij hoort.

bv.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
    while (...) {
      if (...) {
        echo '...';
      }
      $i++;
    }


Voordeel is wel dat je lijnen spaart, waardoor je meer code op je scherm kan zien en dus minder moet scrollen.

Met goede software (notepad2.exe, notepad++, ...) wordt dat perfect gevisualiseerd met hulplijntjes, bijbehorende haakjes/accolades die oplichten als je over de andere hovert. ...
Gewijzigd op 24/12/2010 10:43:46 door Kris Peeters
 
Mitchel V

Mitchel V

04/01/2011 18:27:18
Quote Anchor link
ik heb de handleiding door genomen maar dat zit me zo tegen dat ik zo veel moet schrijven voor een gebruikersnaam JAN die je zelf onderin er invoert,
dus ik denk dat ik maar gewoon een andere oefening moet doen waarbij het OOP veel nuttiger is.

Heeft iemand misschien een oefening voor mij?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.