aantal unieke inloggen tellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »
E Ander

E Ander

16/12/2016 20:36:34
Quote Anchor link
Op mijn site heb ik een teller gemaakt die kijkt op welke dag, om hoe laat, welk ip, waar de bezoeker vandaan komt.

Nu heb ik een hoop data van IP adressen en datums van inloggen. Ik wil voor de aardigheid eens zien welk IP adres het vaakste inlogt en wat het gemiddelde aantal bezoeken is per IP adres.

Daar heb ik wat hulp bij nodig, ik kan het niet met Google vinden, ik zoek vermoedelijk verkeerd.

Ik zoek dus
A) een PHP MYSQLI regel die per uniek IPadres optelt hoe vaak dat IP adres voorkomt in de database.
B) een PHP MYSQLI regel die van al die bovenstaande regels een gemiddelde weergeeft.

Kan iemand me op het spoor zetten naar een oplossing? ;-)

Toevoeging op 17/12/2016 10:47:25:

Ik heb dus al $sql="SELECT pagina, COUNT(DISTINCT(ipvan)) FROM inloggen WHERE bezoekersoort='1' GROUP BY pagina"; maar die telt alle IP adressen die ooit ingelogd geweest zijn. (1= zoekmachines)

PHP hulp

PHP hulp

22/03/2025 17:11:36

Obelix Idefix

Obelix Idefix

17/12/2016 11:17:41
Quote Anchor link
wat is pagina in je query? Waarom doe je daar een group by op?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

17/12/2016 11:41:27
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT pagina, COUNT(*) AS aantal
FROM inloggen
GROUP BY ipvan;  

Code (php)
1
2
3
4
5
6
SELECT AVG(t.aantal)
  FROM (
    FROM inloggen
    GROUP BY ipvan
  ) AS t
Gewijzigd op 17/12/2016 13:42:41 door Frank Nietbelangrijk

E Ander

E Ander

17/12/2016 13:49:25
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$sql3="SELECT pagina, COUNT(pagina) AS aantal FROM inloggen WHERE bezoekersoort='0' GROUP BY ipvan";

if(!$res3 = mysqli_query($link, $sql3))
{
    trigger_error('Fout in query: '.mysqli_error());
}else{
    echo '<table>';
    echo '<tr><td BGcolor=#FFFF80>Dag</td><td BGcolor=#FFFF80>datum</td><td BGcolor=#FFFF80 >tijd</td><td BGcolor=#FFFF80>IP adres</td><td BGcolor=#FFFF80>bezochte pagina</td><td BGcolor=#FFFF80>IPvan</td><td BGcolor=#FFFF80>vorige pagina</td></tr>';

while($row2 = mysqli_fetch_assoc($res3))
    {
        echo '<tr><td>'.$row2['dag'].'</td><td>'.$row2['datum'].'</td><td><FONT COLOR=#993300 SIZE=-1>'.$row2['tijd'].'</FONT></td><td>'.$row2['ipserver'].'</td><td>'.$row2['pagina'].'</td><td><FONT COLOR=#008000 SIZE=-1>'.$row2['ipvan'].'</FONT></td><td>'.'<FONT COLOR=#000000 SIZE=-1>'.$row2['komtvan'].'</FONT></td></tr>';
    }

Dat is een deel wat ik heb. Het 'AS aantal from' is voor mij onduidelijk. Is dat het resultaat en niet res3?
Hier http://www.eenander.xyz/scripts/stats1.php zie ik het resultaat.

Toevoeging op 17/12/2016 13:50:42:

Obelix en Idefix en Frank niet belangrijk, hartelijk dank voor jullie reactie.

Toevoeging op 17/12/2016 13:55:48:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
echo '</table>';  
}
echo "<br><br>";

$sql3="SELECT pagina, COUNT(pagina) AS aantal FROM inloggen GROUP BY ipvan";
$sql4="SELECT AVG(t.aantal)
      FROM (
    FROM inloggen
    GROUP BY ipvan
      ) AS t";

if(!$res3 = mysqli_query($link, $sql3))
{
}else{
    if(!$res4 = mysqli_query($link, $sql4))
{
}
    echo '<table>';
    echo '<tr><td BGcolor=#FFFF80>Dag</td><td BGcolor=#FFFF80>datum</td><td BGcolor=#FFFF80 >tijd</td><td BGcolor=#FFFF80>IP adres</td><td BGcolor=#FFFF80>bezochte pagina</td><td BGcolor=#FFFF80>IPvan</td><td BGcolor=#FFFF80>vorige pagina</td></tr>';

while($row2 = mysqli_fetch_assoc($res3))
    {
        echo '<tr><td>'.$row2['dag'].'</td><td>'.$row2['datum'].'</td><td><FONT COLOR=#993300 SIZE=-1>'.$row2['tijd'].'</FONT></td><td>'.$row2['ipserver'].'</td><td>'.$row2['pagina'].'</td><td><FONT COLOR=#008000 SIZE=-1>'.$row2['ipvan'].'</FONT></td><td>'.'<FONT COLOR=#000000 SIZE=-1>'.$row2['komtvan'].'</FONT></td></tr>';
    }

echo '</table>';

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

17/12/2016 13:59:03
Quote Anchor link
AS aantal zorgt ervoor dat je een kolom 'aantal' krijgt in je resultset. Je kunt dan dus dit doen:

Code (php)
1
2
3
<?php
echo $row['aantal'];
?>

Ik heb nooit begrepen waarom men hun variabelen gaat nummeren met $sql1 en $sql2 etc. Dit getuigd van een slecht ontwerp. (Weten wat je doet is belangrijk).

E Ander

E Ander

17/12/2016 17:01:32
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk, het nummeren van variabelen is alleen belangrijk als je iemand om uitleg gaat vragen. ;-) als ik 3x res heb staan en iemand laat me weten dat res daar niet functioneert, dan moet ik maar uitzoeken welke res. Vandaar de nummering. Soms ook makkelijk met fout zoeken.

Bedankt voor de hulp.

Het gemiddelde heb ik laten vallen, ik heb nu een overzicht per IP en per pagina.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
}
echo "<br><br>";
$sql="SELECT pagina, ipserver, COUNT(pagina) AS AANTAL FROM inloggen WHERE bezoekersoort='0' GROUP BY ipserver";

if(!$res = mysqli_query($link, $sql))
{
}else{
    echo "<table>";
    while($row = mysqli_fetch_assoc($res))
       {
       echo "<tr><td> Server: ".$row['ipserver']."</td><td> bezochte pagina: ".$row['pagina']."</td><td>aantal maal bezocht: ".$row['AANTAL']."</td></tr>";
    }

echo '</table>';
echo "<br><br>";  
$sql="SELECT pagina, COUNT(pagina) AS AANTAL FROM inloggen WHERE bezoekersoort='0' GROUP BY pagina";

if(!$res = mysqli_query($link, $sql))
{
    }else{
        echo "<table>";
        while($row = mysqli_fetch_assoc($res))
           {
               echo "<tr><td> Server: ".$row['ipserver']."</td><td> bezochte pagina: ".$row['pagina']."</td><td>aantal maal bezocht: ".$row['AANTAL']."</td></tr>";
        }
    echo '</table>';
    }  
}

Toevoeging op 17/12/2016 17:15:03:

Als ik nu echter naar de uitslag kijk dan twijfel ik aan de juistheid.
159.203.138.138 acculaden 172 zou dus 172x bij acculaden gekeken hebben.
terwijl die pagina maar acculaden 8 8x bekeken is. ;-)

Ik moet nog meer eens goed naar het script kijken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.