Achterhalen class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Jan Erik Van woerden

Jan Erik Van woerden

10/08/2010 14:39:49
Quote Anchor link
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om te achterhalen vanuit welke class je een functie of class hebt geopend

Zoiets als __CLASS__ Maar dan niet de huidige Class maar waar je hem vanuit hebt opgeroepen.

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 06:02:32
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

10/08/2010 15:06:37
Quote Anchor link
je hebt de instantie in een object zitten? Dan kan je daar de class uit halen. Anders moet je eens naar reflect kijken.
 
Jan Erik Van woerden

Jan Erik Van woerden

10/08/2010 15:27:23
Quote Anchor link
Dit bedoel ik dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
class classA
{
    static function zoekAanroepClass()
    {

        return 'Aangeroepen door (Hier zou dan dus classB moeten komen te staan als classB hem zo aanroept)';
    }
}


class classB
{
    function
classAaanroepen()
    {

        return classA::zoekAanroepClass();
    }
}


$classB = new classB;
echo $classB->classAaanroepen();
?>
Gewijzigd op 10/08/2010 15:29:40 door Jan Erik Van woerden
 
Veur Heur

Veur Heur

10/08/2010 15:33:45
Quote Anchor link
Wil je eigenlijk niet gewoon overerven? inherit dus?
 
Jan Erik Van woerden

Jan Erik Van woerden

10/08/2010 16:08:53
Quote Anchor link
Nee, ik wil gewoon graag achterhalen welke class de class aanroept.
Zo kan ik namelijk classes verschillende rechten geven omdat ik met plugins ga werken en ik niet wil toelaten dat het database door plugins wordt gebruikt.

Maar ik weet dus niet of dit mogelijk is.
 
Hipska BE

Hipska BE

10/08/2010 18:41:27
Quote Anchor link
return get_class($this);
 
Jan Erik Van woerden

Jan Erik Van woerden

10/08/2010 20:32:36
Quote Anchor link
Maar dat komt dus ook weer neer op __CLASS__ en dat is dus de huidige class.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

10/08/2010 21:28:35
Quote Anchor link
als je eens uitlegt waarom je het zo wilt doen, en wat je precies wilt bereiken, kunnen wij je denk ik wel verder helpen. Op deze manier komen we niet ver.
 
Jan Erik Van woerden

Jan Erik Van woerden

10/08/2010 22:19:55
Quote Anchor link
Ik wil namelijk in een database instellingen opslaan van een class.
En ik wil deze via de class "options" aanroep.
En als je dan deze class aanroept via bijvoorbeeld class "market" dan moet hij weten dat hij alleen de opties van class "market" moet opzoeken.
Dit is meer ter beveiliging en ook om het makkelijker te maken voor mensen die een plugin gaan maken voor het framework dat ik aan het maken ben.
Ook wil ik graag dat je bijvoorbeeld alleen de MySQL class kunt aanroepen door de door mij aangegeven classes.

Groeten Jan Erik
 
Hipska BE

Hipska BE

10/08/2010 23:42:24
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

class A {
    public function name1(){
        echo get_class($this);
    }

    
    public function name2(){
        echo __CLASS__;
    }
}


class B extends A { }

$a = new A();
$b = new B();

var_dump($a->name1(), $b->name1(), $a->name2(), $b->name2());

?>


Wat gebeurt er als je dit uitvoert? Toch de classname van de instantie en niet 4x hetzelfde?
 
Jan Erik Van woerden

Jan Erik Van woerden

11/08/2010 00:00:58
Quote Anchor link
Maar ik wil eigenlijk geen extends gebruiken maar gewoon zoals ik in mijn 2de reactie liet zien.

Ik begin dus te twijfelen of dit bestaat.
 
Pim -

Pim -

11/08/2010 00:29:43
Quote Anchor link
http://php.net/manual/en/function.debug-backtrace.php

Maar zoals de naam suggereert is dit alleen voor debug-doeleinden bedoeld.

EDIT: Je kan ook zoiets proberen: http://php.net/manual/en/runkit.sandbox.php
Gewijzigd op 11/08/2010 00:52:25 door Pim -
 
Jan Erik Van woerden

Jan Erik Van woerden

11/08/2010 00:52:30
Quote Anchor link
Bedankt,
Dit is precies wat ik bedoelde :)
Ik ga nog even verder zoeken of het misschien toch mogelijk is om hiervoor een gewone function te vinden.
Want wat je zegt suggereert dit dus dat het voor debug-doeleinden bedoeld is.
Maar erg bedankt. :)

EDIT:
Het is volgensmij niet mogelijk.
Want als ik verder zoek is dit de enige andere manier.

Maar erg bedankt.
Gewijzigd op 11/08/2010 00:55:47 door Jan Erik Van woerden
 
Pim -

Pim -

11/08/2010 13:17:26
Quote Anchor link
Maar ik snap de bedoeling nog niet helemaal. Je maakt een framework, maar wil dat plugins in een sandbox worden gedraaid. Maar kunnen users dan plugins toevoegen? Anders maakt het toch niet uit? Wat mensen op hun eigen server doet is toch hun probleem?
 
Jelmer -

Jelmer -

11/08/2010 15:15:30
Quote Anchor link
Op zich zou het goed mogelijk moeten zijn om het voor een plugin bijna onmogelijk te maken een instantie van je database object te kunnen bemachtigen zolang je de verwijzing ernaar maar niet je sandbox binnen kan slepen. Gewoon geen globale variabelen en singletons gebruiken, dan zou een plugin toch niet bij de api naar de database kunnen komen?

Het antwoord van een functie beïnvloeden op basis van de context waarin je hem aanroept, daar heb je inderdaad trucjes voor nodig. Mijin onderbuik zegt wel dat je dit meer ellende en kopbrekers dan voordelen gaat opleveren, al kan ik zo niet een voorbeeld verzinnen. Waar probeer je je framework eigenlijk tegen te beschermen? Wat is precies het doel van deze beveiliging? Want zoiets maakt de toegang tot bijvoorbeeld opties van andere plugins moeilijker, maar nog niet onmogelijk.
 
Jan Erik Van woerden

Jan Erik Van woerden

11/08/2010 15:20:09
Quote Anchor link
Nee, het database is niet eens het belangrijkste.
Ik wil graag dat je aparte instellingen hebt voor elke plugin.
En zo krijg je alleen de instellingen van de huidige plugin te zien.
Dit is makkelijker voor de maker van de plugin.
 
Pim -

Pim -

11/08/2010 16:02:58
Quote Anchor link
Dat kan veel makkelijker. Geef elke plugin een basis-class die een abstracte plugin class extend. Als elke plugin dan een $_name property invult, kan je heel makkelijk de configuratie scheiden.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
class Config
{
    private $_settings;

    public function __construct($name)
    {

        $this->_settings = parse_ini_file($name.'.ini');
    }
}


abstract class Plugin
{
    public function getConfig()
    {

        return new Config($this->_name);
    }
}


class PluginA extends Plugin
{
    private $_name = 'pluginA';
}


$plugin = new PluginA;
$config = $plugin->getConfig();
?>

Gewoon zoiets

@Jelmer, maar je kan altijd nog construtors aanroepen
Gewijzigd op 11/08/2010 16:04:50 door Pim -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.