AJAX blijft fouten geven.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »
Eddy E

Eddy E

12/10/2013 13:01:10
Quote Anchor link
Ik heb deze code staan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<script>
$(".ja_knop").click(function() {
    $(".nee_knop").removeClass("nee_knop").addClass("weg").html("Tot ziens!");
    var request = $.ajax({url: "feedback.php", type: "POST", data: { t : "<?php echo $p['title']; ?>", w : "1" }});
    request.done(function( msg ) { $("#rechterbovenhoek i").html("Opgeslagen!");});
    request.fail(function( jqXHR, textStatus ) {  alert( "Request failed: " + textStatus);});
});
</script>

jQuery is geladen (1.8.3) en alle werkt goed, behalve dat ik steeds de alert "Request failed: error" krijg.
Het bestand feedback.php staat in dezelfde map (de root) als de html-pagina waarop deze code staat.
Die pagina werkt ook gewoon en geeft óf KLAAR óf FOUT terug. Maar ik krijg er niets van terug.

Ik heb al ../feedback.php en ./feedback.php en /feedback.php geprobeerd, maar zonder succes.
Als ik in feedback.php een sleep(5) zet, duurt het wel 5 seconden voordat ik van Javascript de alert krijg.... dus het bestand wordt daadwerkelijk gevonden/geopend en op gewacht.

Dit is feedback.php:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
header("HTTP/1.1 200 OK");
if (isset($_POST['w'], $_POST['t'])) {
    include ("includes/mysqli.php");
    $t = escape($_POST['t']);
    $w = intval($_POST['w']);
    $query = "
        INSERT INTO feedback
            (
            pagina,
            datumtijd,
            waardering
            )
        VALUES
            (
            '"
. $t . "',
            NOW(),
            '"
. $w . "'
            )"
;

sql($query);
    echo 'Klaar!';
}
else {
    echo 'Fout';
}

?>
Gewijzigd op 12/10/2013 13:27:44 door Eddy E

PHP hulp

PHP hulp

14/07/2025 14:15:46

Erwin H

Erwin H

12/10/2013 13:17:06
Quote Anchor link
Roep de php ajax pagina eens direct in de browser aan (en vervang dan even de post gegevens in het script met hardcoded waardes). Wat zie je dan als output?

Eddy E

Eddy E

12/10/2013 14:45:26
Quote Anchor link
Dan krijg ik gewoon "Klaar" en wordt de rij toegevoegd aan de database.
Dat heb ik uiteraard eerst volledig getest.
Zie www.zunflappie.nl/feedback.php

Quote:
Die pagina werkt ook gewoon en geeft óf KLAAR óf FOUT terug. Maar ik krijg er niets van terug.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/10/2013 16:45:25
Quote Anchor link
Wat gebeurt er als je de header weglaat? De juiste header wordt vanzelf meegestuurd.

Donny Wie weet

Donny Wie weet

12/10/2013 16:47:39
Quote Anchor link
Gaat het over dat stukje "heeft u gevonden wat u zocht?" dat omhoog komt rechts in de bovenhoek?

Eddy E

Eddy E

12/10/2013 17:20:19
Quote Anchor link
Jep, helemaal.
Alles doet precies wat het moet doen, behalve dat er niets wordt opgeslagen (en dat alles dus geen nut heeft) :P

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/10/2013 19:13:56
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 12/10/2013 16:45:25:
Wat gebeurt er als je de header weglaat? De juiste header wordt vanzelf meegestuurd.

Heb je daar al naar gekeken?

Erwin H

Erwin H

12/10/2013 19:28:31
Quote Anchor link
Even voor mijn duidelijkheid (misschien ben ik een beetje traag vandaag), wat is nu het probleem precies?
Want als ik naar je pagina ga en op de 'JA' of 'NEE' knop klik dan zie ik dat de ajax call gewoon wordt uigevoerd, dat het resultaat dat terug komt correct is en dat er iets op de pagina gebeurt. Dus het probleem zit aan de server kant?

Alex Mester

Alex Mester

12/10/2013 19:44:14
Quote Anchor link
Ik zie geen fout afhandeling voor de MySQLi?

Lees dit eens door: http://wouterj.github.io/sql-boilerplate/
Gewijzigd op 12/10/2013 19:44:55 door Alex Mester

Eddy E

Eddy E

13/10/2013 11:53:52
Quote Anchor link
@Alex Mester: Nee, er komt geen resultaat terug. Wat ik ook invoer en/of echo, hij blijft "Error" geven. Niet iets als "Fout" of "Klaar". Ik heb nu foutafhandeling toegevoegd, maar dat maakt geen bal uit.
De query is goed en werkt.

@Ger: header() weggehaald, geen effect.

@Erwin: ik zie helemaal geen resultaat terug komen. Ik zie alleen maar "Error", dus het stuk van jQuery van .fail().
De server-kant zit goed. Ik heb nu (tijdelijk) even $_POST['w'] en $_POST['t'] bovenaan ingevuld en het werkt direct wel goed (de PHP-pagina dus). Zelfs dan krijg ik via de AJAX een 'error' terug.

Inmiddels is dit de php-pagina:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php

$_POST
['w'] = 1;
$_POST['t'] = "test";

if (isset($_POST['w'], $_POST['t'])) {
    include ("includes/mysqli.php");
    $t = escape($_POST['t']);
    $w = intval($_POST['w']);
    $query = "
        INSERT INTO feedback
            (
            pagina,
            datumtijd,
            waardering
            )
        VALUES
            (
            '"
. $t . "',
            NOW(),
            '"
. $w . "'
            )"
;

if(sql($query) == true)
        {

echo 'Klaar!';
        }

else
        {
            echo 'Fout in SQL';
        }

}
else {
    echo 'Geen waarden ontvangen.';
}

?>

Het javascript is online te zien op www.zunflappie.nl
Je 'activeert' het scherm door je muis naar rechtsboven (richting kruisje ;) ) te bewegen.
Gewijzigd op 13/10/2013 11:55:13 door Eddy E

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

13/10/2013 12:07:49
Quote Anchor link
Bij mij (IE10) komt netjes Opgeslagen! te staan.

Eddy E

Eddy E

13/10/2013 12:17:13
Quote Anchor link
Ja, dat klopt!
Bij mij ook.
Maar dat doet hij dus niet.
Ik wil het, zoals Twitter ook doet: eerst zeggen dat het is opgeslagen, en daarna (ondertussen) het echte opslaan.

Lukt het dan niet... dan gooi ik wel een grotere melding (hoewel dat de bezoekers ook niets boeit).
Let goed op de alert die je krijgt.

Erwin H

Erwin H

13/10/2013 12:29:29
Quote Anchor link
Eddy E op 13/10/2013 11:53:52:
@Erwin: ik zie helemaal geen resultaat terug komen. Ik zie alleen maar "Error", dus het stuk van jQuery van .fail().
De server-kant zit goed. Ik heb nu (tijdelijk) even $_POST['w'] en $_POST['t'] bovenaan ingevuld en het werkt direct wel goed (de PHP-pagina dus). Zelfs dan krijg ik via de AJAX een 'error' terug.

Misschien begrijp ik je nog steeds niet, maar ik krijg van de server als resultaat van de ajax call 'Klaar!' terug. Geen error. Dat is toch wat je wil?

Eddy E

Eddy E

13/10/2013 13:32:36
Quote Anchor link
... krijg jij het wel? Ik op Opera en Chrome niet. Vaag...

Is dit mijn browsers fout?

Erwin H

Erwin H

13/10/2013 14:04:18
Quote Anchor link
In FF werkt het volgens mij.

N K

N K

13/10/2013 14:11:45
Quote Anchor link
In Chrome krijg ik ook "Klaar" terug

Eddy E

Eddy E

13/10/2013 19:22:57
Quote Anchor link
Wat een .... ellende.
In Opera krijg ik nog steeds 'error' terug.
En bij jullie gaat het wel goed? Vaaaag...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.