alert!
Hallo,
ik wil graag als iemand op een knop drukt (op een pagina) dat iedereen die ook de pagina bekijkt een alert krijgt.. Is dit mogelijk?
Maurice
ik wil graag als iemand op een knop drukt (op een pagina) dat iedereen die ook de pagina bekijkt een alert krijgt.. Is dit mogelijk?
Maurice
met ajax en setinterval moet een eind kunnen komen.
Maar waarom?
Maar waarom?
Ik wil als iemand beneden op de knop eten drukt dat iedereen een melding krijgt, als er iets aan de hand is dat iedereen daar een melding van krijgt
Snappelijk? (combi van snappen en begrijpen :P)
Snappelijk? (combi van snappen en begrijpen :P)
Gewijzigd op 27/10/2010 14:42:26 door Maurice van der Elst
ik snap wat je wil doen dat is het probleem niet, snap alleen het nut niet :P maar ja dat zal wel aan mij liggen
Hoeven ze niet te roepen ;) schilt weer verdiepingen :P
En als ze nu niet achter hun PC zitten/browser open hebben staan? :p is dit niet een beetje overkill?
Je zou dit met AJAX, PHP en een database kunnen doen.
Als voorbeeld in de database staat een waarde die standaard 0 is.
Als je op de knop klikt dan wordt die waarde 1 en op bepaalde pagina's zet je een AJAX script neer die om de zoveel tijd een PHP script laadt waarin een query staat die checkt of de waarde 1 is of niet.
Het is natuurlijk een voorbeeld. Zal vast wel een makkelijker manier voor zijn.
Als voorbeeld in de database staat een waarde die standaard 0 is.
Als je op de knop klikt dan wordt die waarde 1 en op bepaalde pagina's zet je een AJAX script neer die om de zoveel tijd een PHP script laadt waarin een query staat die checkt of de waarde 1 is of niet.
Het is natuurlijk een voorbeeld. Zal vast wel een makkelijker manier voor zijn.
Gewijzigd op 27/10/2010 14:49:05 door - Dave -
Mark Coenen op 27/10/2010 14:47:56:
En als ze nu niet achter hun PC zitten/browser open hebben staan? :p is dit niet een beetje overkill?
Die staan altijd open/aan
Kan je net zo goed 'netsend' gebruiken.... :-P
Kan, maar dat kan niet in een webpagina, ik wil juist voorgeprogrammeerde alerts er in hebben..
:p of iedereen een E-mail sturen als je op die knop drukt. Dan heb je ook iedereen te pakken die net even niet achter zijn/haar PC zit. Er van uit gegaan dat iedereen een moderne telefoon heeft.
Dat was niet het idee :$ Sorry, wel goed plan misschien doe ik dat ook later nog wel!
iedereen een sms sturen met een klik op de knop?q
SMS kost geld, E-mail niet.
Iedereen moet dan de hele tijd de pagina open hebben staan, denk je dat iedereen dat gaat doen? ;-)
Buiten een email sturen, kun je ook een applicatie maken die opstart met de gebruiker en in de achtergrond draait, en luistert naar een server. Druk op de knop en iedereen krijgt een alert (messagebox)..
Buiten een email sturen, kun je ook een applicatie maken die opstart met de gebruiker en in de achtergrond draait, en luistert naar een server. Druk op de knop en iedereen krijgt een alert (messagebox)..
Gewoon alle stoppen in de stoppenkast even uitdoen en iedereen weet dat er iets aan de hand is.
- SanThe - op 27/10/2010 15:07:48:
Gewoon alle stoppen in de stoppenkast even uitdoen en iedereen weet dat er iets aan de hand is.
En toen was een bladzijde van 'mijn_geweldige_lange_scriptie.docx' kwijt.
Vaarwel diploma :P.
@santhe haha, wij hadden op het mvbo iets van novel geloof ik , daar konden de admins bijvoorbeeld ook je pc overnemen. misschien dat je daar iets aan hebt.
effe uit de losse pols..
php mag je zelf in elkaar zetten ;p
trouwens je kunt ook gebruik maken van sockets, denk dat dat veel sneller gaat dan mijn voorbeeld dat om de 2 seconde een update voert..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
//je hebt wel jQuery erbij nodig..
var page = 'pagina.php', key = 'Thekey', interval = '2000';
//om de 2 seconde een update
//key = x_useragent vang je op door gebruik van $_SERVER['HTTP_X_USERAGENT']
function update_alert()
{
$.ajax({ type: "POST", url: page, dataType: "json",
beforeSend: function(xhr)
{
xhr.setRequestHeader("Accept", "text/javascript");
xhr.setRequestHeader("X_USERAGENT", key);
},
success: function(data)
{
if(data.alert)
{
alert(data.message);
}
}
});
counter_count();
}
function counter_count() {
setTimeout(function(){ update_alert(); }, interval);
}
$(document).ready(function() { update_alert() });
var page = 'pagina.php', key = 'Thekey', interval = '2000';
//om de 2 seconde een update
//key = x_useragent vang je op door gebruik van $_SERVER['HTTP_X_USERAGENT']
function update_alert()
{
$.ajax({ type: "POST", url: page, dataType: "json",
beforeSend: function(xhr)
{
xhr.setRequestHeader("Accept", "text/javascript");
xhr.setRequestHeader("X_USERAGENT", key);
},
success: function(data)
{
if(data.alert)
{
alert(data.message);
}
}
});
counter_count();
}
function counter_count() {
setTimeout(function(){ update_alert(); }, interval);
}
$(document).ready(function() { update_alert() });
php mag je zelf in elkaar zetten ;p
trouwens je kunt ook gebruik maken van sockets, denk dat dat veel sneller gaat dan mijn voorbeeld dat om de 2 seconde een update voert..
Gewijzigd op 27/10/2010 15:59:53 door Kumkwat Trender
Bedankt voor de reacties ik ga eens even puzzelen mocht er nog iemand iets hebben/weten zal ik dat aandachtig door lezen
Toevoeging verwijderd op 27/10/2010 18:16:42:
Toevoeging verwijderd op 27/10/2010 18:16:42:
Gewijzigd op 27/10/2010 18:16:21 door Maurice van der Elst
Maurice van der Elst op 27/10/2010 16:37:34:
Bedankt voor de reacties ik ga eens even puzzelen mocht er nog iemand iets hebben/weten zal ik dat aandachtig door lezen
Toevoeging op 27/10/2010 16:58:33:
ps: Bestaat er niet een scriptje dat er voor zorg dat iedereen die de pagina ziet een melding krijgt?
Toevoeging op 27/10/2010 16:58:33:
ps: Bestaat er niet een scriptje dat er voor zorg dat iedereen die de pagina ziet een melding krijgt?
Nou zo aandachtig lees je dus niet, antwoord is hierboven al gegeven.