Array opslaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Enthousiaste back-end ontwikkelaars gezocht in Ove

Functieomschrijving We zoeken vanwege de groei de ontwikkelafdeling meerdere Python/Django ontwikkelaar. Je komt te werken in een hecht klantteam van developers die dagelijks met elkaar werken aan uiteenlopende producten voor de organisatie. De team genoten gaan op een sympathieke manier met elkaar om en helpen elkaar bij het werk waar mogelijk. Er heerst hier zeker geen pakken cultuur en er is veel ruimte voor ontspanning en plezier. We zoeken zowel medioren als senioren die er van houden om aan complexe back-end code te werken. Je krijgt hier veel ruimte om zelf invulling te geven aan je werk en zo ook

Bekijk vacature »

Embedded Developer / Junior / Autonome auto

Functieomschrijving Ben jij een Embedded Developer met een passie voor techniek? Lijkt het jou gaaf om binnen embedded realtime systemen en zo low level mogelijk te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Het programmeren en modificeren van embedded software; Het werken in projectteams; Het verlenen van service voor de ontwikkelde embedded software. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Een afgeronde technische opleiding is een pre; Kennis van programmeertalen gericht op embedded software (C) Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is wereldwijd toonaangevend en succesvol producent van professionele hardware die o.a. de veiligheid van de mens garandeert. De

Bekijk vacature »

Back-end Python Developer

BACKEND DEVELOPER PYTHON For an international client near Utrecht I'm currently looking for a Back-end Python Developer that has affinity with Data Science. Do you want to work with the most talented people and at the same time work for a company that is engaged in reducing the environmental impact? Then this could be one of the most challenging opportunities. The Responsibilities As a Back-end Developer in this company, you build something that matters in various product development projects, focusing for example on data processing, data storage, data science or platform billing. Product development projects can be executed both on-site

Bekijk vacature »

Senior fullstack C# ontwikkelaar gezocht, academis

Ben je als .NET ontwikkelaar op zoek naar een (nieuwe) analytische uitdagende baan? Een baan waar je te maken krijgt geavanceerde wiskundige modellen? Dan zou deze organisatie je dit kunnen bieden. Voor een organisatie in Delft zijn we momenteel op zoek naar .NET ontwikkelaar met een academisch niveau en kennis of affiniteit met het bouwen van modellen, dataprocessen en applicaties in .NET C#. De organisatie houdt zich bezig met het leveren van zeer specifieke diensten voor de financiële sector en doet veel zaken met grote financiële instellingen. Het gaat hier om een kleinere organisatie van circa 15 mensen waarvan 5

Bekijk vacature »

IT-Traineeship junior programmeur

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van 3 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af met

Bekijk vacature »

Senior iOS Developer vacature

Je bent innovatief. Je bent creatief. Jij gaat voor een topbaan. Mobile apps ontwerpen, uitwerken en realiseren, dat is jouw passie! Met grote toewijding richt jij je dan ook op een app waarmee consumenten met een gezichtsscan betalen. Of je stort je je op een app die de temperatuur in huis op afstand kan regelen. Het spreekt voor zich dat jouw apps top of the bill zijn als het gaat om gebruiksvriendelijkheid en veiligheid. Ze hebben impact. Je voelt je als een vis in het water in een iOS-omgeving maar, veelzijdig als je bent, kun je ook met andere platforms

Bekijk vacature »

Xamarin Developer

Functieomschrijving Ben jij de Xamarin expert die de volgende stap in zijn carrière wil zetten? Houd jij er van om veelgebruikte apps verder uit te bouwen terwijl je de kwaliteit blijft waarborgen en heb je daarnaast zelf innovatieve ideeën ? Lees dan snel verder! Samen met het gehele mobile app team ben jij verantwoordelijk voor: de (door)ontwikkeling van Native applicaties voor Android en iOS; het verder samenbrengen van de applicatie en de web omgeving; de innovatie van de applicatie, het is belangrijk dat jij zelf meedenkt en jouw ideeën voorlegt binnen het team; feedback vanuit de gebruikers te behandelen en

Bekijk vacature »

.NET Lead Developer / High Security en Availabilit

Functieomschrijving Ben jij een .NET Lead Developer met veel ervaring in complexe high-availability omgevingen? Coach jij graag andere .NET ontwikkelaars? Zorg jij ervoor dat je samen met je team het uiterste haalt uit de techniek? Solliciteer dan direct! Coachen van andere ontwikkelaars; Begeleiden van het team, Product Owner en Stakeholders; Waarborgen van de SCRUM principes; Wegnemen van impediments voor het team; Programmeren van high-availability en high-security applicaties in C#; Samen met je teamgenoten nieuwe applicaties/diensten ontwikkelen in .NET; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); 20 % van je tijd besteden aan innovatie; Deelnemen aan projecten

Bekijk vacature »

Progress Developer / Internationale markt

Functieomschrijving Wil jij in een toonaangevende organisatie werken met de ambitie om de (inter-)nationale markt te bewerken? Reageer dan nu! Uitvoeren van analyses ter bevordering van de betrouwbaarheid en performance van de applicatie; Implementeren van functionaliteiten in eigen Back Office pakket; Meedenken over de architectuur en tevens waarborgen van de architectuur; Programmeren van functionele en technische wijzigingen; Bijwerken van documentatie; Troubleshooten van complexe incidenten; Aanroepen van webservices, message handling; Functie-eisen Minimaal HBO werk en denkniveau; 6+ jaar ervaring in software ontwikkeling; Ruime ervaring met Progress / OpenEdge; Zeer sterk analytisch vermogen; Je bent communicatief en je gaat proactief te werk;

Bekijk vacature »

.Net custom software developer

Jouw uitdaging als .Net developer Als .Net custom software developer creëer je maatwerkoplossingen. Denk aan een mobiele applicatie voor het stroomlijnen van logistieke processen, een platform voor een uitkeringsorganisatie of de passagiersbeleving van een vliegtuigmaatschappij. Hierbij gaat het vaak om complexe omgevingen met veel gebruikers, waarbij de lat dus hoog ligt. Wat jouw werkzaamheden zoal zijn? Je werkt mee aan het gehele ontwikkelproces, van ontwerp, design en ontwikkeling tot testen en beheren van Microsoft applicaties en PoC’s. Je gaat werken met o.a. de volgende technologie: Azure, C#, .Net core, Angular, React, Vue en soms AWS. Je neemt deel aan meetings

Bekijk vacature »

Senior Java Developer Role in Amsterdam

ORANGE QUARTER ARE CURRENTLY WORKING WITH ONE OF AMSTERDAM’S MOST INNOVATIVE TECH CONSULTANCIES WORKING ACROSS THE HEALTHCARE, BANKING, IOT AND MOBILE SECTORS. THEY PROVIDE INNOVATIVE SOFTWARE SOLUTIONS USING JAVA TECHNOLOGIES ACROSS THESE SECTORS AND ARE LOOKING FOR A SENIOR JAVA DEVELOPER TO JOIN THEIR TEAM AND IMPACT THESE CHALLENGING AND EXCITING PROJECTS. WHAT TO EXPECT: QUALITY IS ALWAYS FIRST WITH THIS COMPANY AND THEY DO NOT OPERATE WITHIN THE USUAL TRADE-OFFS ASSOCIATED WITH CONSULTANCY WORK. YOU’LL BE WORKING ALONGSIDE SENIOR ENGINEERS ONLY IN CROSS-FUNCTIONAL SCRUM TEAMS MADE UP OF FRONT-END, BACK-END AND QA AND DEVOPS ENGINEERS. ALONG WITH SPENDING EVERY

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

SMART SERVICES SOFTWARE DEVELOPER

SMART SERVICES SOFTWARE DEVELOPER Heerlen Technology 13th month pay & Holiday allowance Bonus Program 26 holidays Training & Learning opportunities Laptop & Smartphone 32-40 hours p.w. Smart Services Software Developer – Heerlen, Limburg How does your job as Software Developer look like at Accenture? Within Accenture’s Innovation Center for Smart Services in Heerlen, you will be joining a highly skilled team professionals working on Blockchain, Artificial Intelligence, Salesforce.com, Java, Web Development, VR/AR, and IoT solutions. As Developer your main responsibilities include creating requirements, software development and integrating applications for large international clients. Project complexity is high and the technical challenge

Bekijk vacature »

ETL Developer Datawarehouse

Wil jij je ETL-ontwikkelexpertise inzetten binnen de zorg? Dan is dit jouw baan! Je werkt vanuit de Crystal Tower in Amsterdam met de nieuwste Microsoft-technieken aan slimme oplossingen die zorgorganisaties helder inzicht geven in hun verbeterpunten. Jouw baan Onze datamodellen geven ziekenhuizen meer inzicht in hun huidige activiteiten en verwachte ontwikkelingen. Jij gaat deze complexe modellen verder uitbouwen én ontwikkelt en verbetert daarbij proactief de ETL in C# en SQL. Hierbij heb je alle ruimte om te sparren met (ervaren) collega-ETL-ontwikkelaars en werk je samen met onze BI-ontwikkelaars, software developers en consultants technische implementatie. Jouw team Je versterkt het Datawarehouse

Bekijk vacature »

Software Developer / C#

Functieomschrijving Heb jij ervaring als Software Developer en is C# jou zeer bekend? Zou jij graag de stap willen zetten richting de industriële automatisering binnen een bedrijf waar je werkt aan software gericht op machine besturing? Lees dan deze vacature! Je werkt als Software Developer aan industriële software / software gericht op machine besturing en maakt gebruik van C# en C; Je denkt mee over de architectuur en het design; Je weet requirements te vertalen naar de technische oplossing; Je onderzoekt issues en lost storingen op waar nodig; Je denkt mee over de doorontwikkeling van de software en adviseert de

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Daan Vee

Daan Vee

23/02/2018 15:56:46
Quote Anchor link
Ik wilde de onderstaande gegevens opslaan in mijn database:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<input id="618" type="text" name="titelnaam[]" value="" placeholder="Naam" class="form-control" style="width:200px;">
<input type="text" id="618" name="titelfunctie[]" value="" placeholder="Functie" class="form-control" style="width:200px;">

<input id="619" type="text" name="titelnaam[]" value="" placeholder="Naam" class="form-control" style="width:200px;">
<input type="text" id="619" name="titelfunctie[]" value="" placeholder="Functie" class="form-control" style="width:200px;">

<input id="620" type="text" name="titelnaam[]" value="" placeholder="Naam" class="form-control" style="width:200px;">
<input type="text" id="620" name="titelfunctie[]" value="" placeholder="Functie" class="form-control" style="width:200px;">

Mijn database omvat een ID-, naam- en functie-veld.
Omdat de pagina dynamisch is, en er ook nieuwe velden kunnen worden aangemaakt wil ik alles wat op een bepaald moment op de pagina staat saven via een array.
Maar... hoe?

Hoe lees ik dit uit?

Iets als: if (isset($_POST['titelnaam'])) {
Maarja... hoe krijg ik het dan bij het juiste ID gesaved?

PHP hulp

PHP hulp

23/01/2020 00:16:09

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2018 16:24:00
Quote Anchor link
Het handigste is om de id-nummers tussen de brackets in je HTML te plaatsen. Dan heb je meteen een goede key aan je array.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/02/2018 19:29:15
Quote Anchor link
Waarom is de pagina dynamisch? Is er een noodzaak om alles tegelijkertijd te kunnen editen? Deel het anders op in een lijst, een add-formulier en een edit-formulier (en een delete-knop met bevestiging), waarbij je bij het toevoegen en wijzigen slechts één item per keer behandelt?

Ik neem aan dat je dit alles niet letterlijk opslaat als array?
Gewijzigd op 23/02/2018 20:20:26 door Thomas van den Heuvel

Daan Vee

Daan Vee

28/02/2018 11:28:46
Quote Anchor link
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de brackets in de HTML, proberen te zoeken...
Heb je een voorbeeldje?

Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

28/02/2018 13:33:42
Quote Anchor link
Waarom gebruik je geen primary key, auto increment voor ids?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 13:36:23
Quote Anchor link
Brackets zijn de vierkante haakjes: [ ]
Als je daar nou je ID tussenzet, dan hebben die array elementen meteen een key die als identificatie kan dienen.

Jasper Schellekens op 28/02/2018 13:33:42:

Eh, hoe kom je daarbij? Ik zie de ID's wel verder netjes oplopen, wat nog niet zegt of hij wel of niet een PK en auto_increment gebruikt.
Gewijzigd op 28/02/2018 13:38:44 door - Ariën -

Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

28/02/2018 13:43:05
Quote Anchor link
- Ariën - op 28/02/2018 13:36:23:
Brackets zijn de vierkante haakjes: [ ]
Als je daar nou je ID tussenzet, dan hebben die array elementen meteen een key die als identificatie kan dienen.

Jasper Schellekens op 28/02/2018 13:33:42:

Eh, hoe kom je daarbij? Ik zie de ID's wel verder netjes oplopen, wat nog niet zegt of hij wel of niet een PK en auto_increment gebruikt.

Topic starter had het over opslaan in database. Ik dacht dat hij elk veld handmatig genummerd heeft. Als je werkelijk 600 tabellen aan hebt gemaakt... liever hij als ik.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 13:47:14
Quote Anchor link
Ik heb geen idee hoe je op die tabellen uitkomt, en waar je leest dat er ID's handmatig worden aangemaakt :-P
Met die velden die hij bedoelt zal hij hopelijk formuliervelden bedoelen, en geen databasevelden.

Misschien kan Daan wat meer vertellen over zijn opzet?
Gewijzigd op 28/02/2018 13:47:38 door - Ariën -

Daan Vee

Daan Vee

28/02/2018 14:10:42
Quote Anchor link
De ID's zijn auto increment. Was slechts een voorbeeldje...

Ik heb nu het volgende (met voorbeeldID's:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<input type="text" name="titelnaam[618]" value="" placeholder="Naam" class="form-control" style="width:200px;">
<input type="text" name="titelfunctie[618]" value="" placeholder="Functie" class="form-control" style="width:200px;">

<input type="text" name="titelnaam[619]" value="" placeholder="Naam" class="form-control" style="width:200px;">
<input type="text" name="titelfunctie[619]" value="" placeholder="Functie" class="form-control" style="width:200px;">

<input type="text" name="titelnaam[620]" value="" placeholder="Naam" class="form-control" style="width:200px;">
<input type="text" name="titelfunctie[620]" value="" placeholder="Functie" class="form-control" style="width:200px;">

Hoe stuur ik dan de array netjes weg met jquery? Ik heb even gegoogeld, maar kwam er niet uit...
De pagina update.php moet het gaan aanpassen in de database.
Gewijzigd op 28/02/2018 14:12:04 door Daan Vee

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 14:19:43
Quote Anchor link
Hoe ziet de opzet van je formulier eruit?
Alles in een keer, of per item opslaan via een AJAX-request?
Gewijzigd op 28/02/2018 14:19:57 door - Ariën -

Daan Vee

Daan Vee

28/02/2018 14:22:31
Quote Anchor link
Alles in een keer....
De opzet is precies zoals hierboven....

Ik werk blur:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
    <script>
$(document).ready(function(){
    $("input").blur(function(){
        alert("This input field has lost its focus.");
    });
});
</script>

In plaats van alert, moet alles weggestuurd worden naar update.php

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 14:38:33
Quote Anchor link
Heb je al gekeken naar de $.ajax() functie?

Daan Vee

Daan Vee

28/02/2018 14:55:06
Quote Anchor link
Ja, alleen hoe moet de $.ajax() functie de array gaan verzenden? Dat is het lastige punt....
Want hoe roep ik de data aan?
Gewijzigd op 28/02/2018 15:02:50 door Daan Vee

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 15:03:17
Quote Anchor link
Via POST is het beste:
De data van je formulier kan je opslaan in een geserialiseerd 'pakketje' met:

Code (php)
1
var formData = $(this).serialize();

En deze property in je $.ajax() functie:
Code (php)
1
data:formData,

En controleer in je browser met je requests-tabblad van je Inspector-tool wat er gebeurt.

Voor het gemak kan je altijd even een print_r() in je PHP-script gebruiken om te kijken of de array klopt.
Gewijzigd op 28/02/2018 15:04:27 door - Ariën -

Daan Vee

Daan Vee

28/02/2018 15:23:27
Quote Anchor link
Ik heb nu dit geprobeerd, maar dat werkt niet... Ziet iemand waar de fout zit?
Even ter info: er staan meer tekstvelden op de pagina index.php, hoe maak ik dat alleen titelnaam[] en titelfunctie[] wordt doorgestuurd via een array?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    <script>

$.ajax({
                       url: "update.php",
                        type: "POST",
                    alert( "Data Loaded: " + data );
                 });

});
});
</script>

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 15:28:52
Quote Anchor link
Het ging toch om ALLES in één keer? Dan zou ik liever een submit functie gebruiken. Een 'blur' zou dan een vreemde handeling zijn.
Gewijzigd op 28/02/2018 15:30:04 door - Ariën -

Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

28/02/2018 15:31:04
Quote Anchor link
- Ariën - op 28/02/2018 13:47:14:
Ik heb geen idee hoe je op die tabellen uitkomt, en waar je leest dat er ID's handmatig worden aangemaakt :-P
Met die velden die hij bedoelt zal hij hopelijk formuliervelden bedoelen, en geen databasevelden.

Misschien kan Daan wat meer vertellen over zijn opzet?

Ahh ik was net wakker en heb volgensmij gelezen wat ik wilde lezen haha. mijn fout.

Voor TopicStarter:
Heb je daadwerkelijk 600 input velden aangemaakt?
Gewijzigd op 28/02/2018 15:31:46 door Jasper Schellekens

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 15:39:59
Quote Anchor link
Als er 600 items op één pagina staan, en dus twee formulierelementen per item, dan kom je uit boven de 1.000, en overschrijd je de grens van max_input_vars.

Deze is op te schroeven met ini_set, php.ini of .htaccess, maar ik zou er toch onder blijven. Een paginanavigatie zou een mooie oplossing zijn.
Gewijzigd op 28/02/2018 15:40:17 door - Ariën -

Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

28/02/2018 15:43:16
Quote Anchor link
- Ariën - op 28/02/2018 15:39:59:
Als er 600 items op één pagina staan, en dus twee formulierelementen per item, dan kom je uit boven de 1.000, en overschrijd je de grens van max_input_vars.

Deze is op te schroeven met ini_set, php.ini of .htaccess, maar ik zou er toch onder blijven. Een paginanavigatie zou een mooie oplossing zijn.

Dat wist ik eigenlijk niet. Maar dat limiet is dan per pagina?

Daan Vee

Daan Vee

28/02/2018 15:44:36
Quote Anchor link
Er kunnen maximaal 20 items per pagina aangemaakt worden (dus maximaal 40 tekstvelden).
Dan is het wel mogelijk te werken met blur toch?

Maar hoe zorg ik dan dat onderstaande code werkt op titelnaam[] en titelfunctie[] ?
Dat die in de array komen en doorgestuurd worden?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<script>

$.ajax({
                 });

});
});
</script>

Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

28/02/2018 15:47:50
Quote Anchor link
Daan Vee op 28/02/2018 15:44:36:
Er kunnen maximaal 20 items per pagina aangemaakt worden (dus maximaal 40 tekstvelden).
Dan is het wel mogelijk te werken met blur toch?

Maar hoe zorg ik dan dat onderstaande code werkt op titelnaam[] en titelfunctie[] ?
Dat die in de array komen en doorgestuurd worden?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<script>

$.ajax({
                 });

});
});
</script>

Ik heb geen verstand van ajax en javascript ofzo maar ik denk dat dit net zoals bij PHP met
$_POST["titelfunctie[]"]; gedaan kan worden.
Deze haal je in jouw geval dan op bij update.php
Gewijzigd op 28/02/2018 15:49:25 door Jasper Schellekens

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.