back-up programma

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# developer

Als Medior C# developer bij Profit4Cloud ontwikkel je de back-end en front-end oplossingen van overmorgen. We omarmen innovaties en zoeken daarvoor versterking in ons .Net-team. Je werkt samen met onze enthousiaste en eigenzinnige professionals. Gepassioneerd zijn we altijd bezig met ‘the next big thing’, of het nu gaat om het ontwikkelen van een supergave nieuwe applicatie of het up-to-date houden van onze vakkennis. Jouw spec's Een HBO of WO-diploma in Informatica, ICT of iets wat daarop lijkt C# is jouw second nature. Angular, React of NodeJS zijn jou ook niet vreemd evenals het .Net Core 2 platform Daarnaast breng je

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar Zorg-ICT

Wil jij met ChipSoft impact maken in de zorg met jouw technische kennis als Software Ontwikkelaar? En lijkt het jou uitdagend om innovatieve software te ontwikkelen met de laatste Microsoft-tools en technieken? Wat doe jij als Software Ontwikkelaar? Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in teamverband. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding brengen wij je snel bij hoe je binnen deze architectuur je ontwikkelkunsten kunt

Bekijk vacature »

Fullstack Developer/ ASP.NET (Core) / Cloud develo

Functieomschrijving Ben jij een full stack developer die graag aan de slag gaat met cloud development en Continious delivery? Bouw jij graag mee aan informatiediensten en verscheidene platformen? Lees dan snel verder! Bouwen van nieuwe functionaliteiten (10%) Doorontwikkeling van één van de complexe applicaties (30%) Bugfixing (30%) Testen van (jouw) code (30%) Functie-eisen Minimaal een MBO-diploma met HBO werk- en denk niveau; Minimaal 2 a jaar ervaring als .NET developer; Ervaring C#, ASP.NET Core; Ervaring met het Entityframework, Visual Studio; Ervaring binnen een SCRUM/Agile omgeving; Ervaring met Azure (DevOps) is een pré; Ervaring met MVC is een pré. Bedrijfsomschrijving Deze

Bekijk vacature »

Front-end developer (React) voor klein en sterk te

Functieomschrijving Jij bent volledig zelfstandig verantwoordelijk voor de Front-end en dat brengt voordelen met zich mee. Je krijgt veel zelfstandigheid en je krijgt veel ruimte voor initiatieven waardoor je jouw geest de vrije loop kan laten als het gaat over creativitieit. Voor het project ligt een plan klaar maar die is nog niet van A-tot-Z uitgestippeld ofwel, jij mag zelf de kleuren bepalen van de kleurplaat. Hoe tof is het dat straks klanten gebruik maken van de software die jij hebt ontwikkeld! Op de Front-end werken ze hier me React, HTML, CSS, Redux en Webpack. Mocht jij interesse om een

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Voor een grote organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar iemand met ruime ervaring in het ontwikkelen van applicaties in .NET C#. Het gaat hier om een organisatie met een maatschappelijke impact. Hun systemen zijn gericht op een groot aantal klanten waarbij het belangrijk is dat de applicaties helder, toegankelijk en up-to-date zijn. Als .NET C# developer werk je aan uiteenlopende applicaties, APIs en het interne framework. Dit doe je binnen een SCRUM team en meedenkt binnen het hele proces. Het team bestaat uit meerdere C# developers variërend van medior tot senior. Er is dus veel kennis en ervaring

Bekijk vacature »

SAP DELIVERY LEAD

SAP DELIVERY LEAD Amsterdam Technology 13th month pay & Holiday allowance Bonus Program 26 holidays Training & Learning opportunities Laptop & Smartphone 32-40 hours p.w. Do you have a passion for innovation and delivering new technologies to make a positive impact in your client’s business? Are you inspired by working with the best companies in their industries? Do you want a role that provides you with a sense of purpose and satisfaction? Then join Accenture and build a rewarding career improving the way the world works and lives, as you help clients innovate with leading SAP technologies. Your job The

Bekijk vacature »

Medior Outsystems Developer

Functieomschrijving Do you have over two years of Outsystems experience? Do you have programming experience in .NET and are you proactive and highly analytical? Don’t hesitate and apply! (Further)Development of a HR application; Maintenance of the HR application; Sharing/gaining knowledge with your Outsystems colleagues; Creating standards for Outsystems development. Functie-eisen HBO+ work and thinking level, and preferably in IT; Minimum of 2 years of OutSystems development experience; OutSystems professional Web Developer certification is a pré; A pro-active go-getter attitude. Bedrijfsomschrijving Our relation is an international organization situated around Amsterdam. They are well-known for their innovative services in IT area and

Bekijk vacature »

.NET developer

Ben je niet onbekend met .NET frameworks en full-stack development? En ben je op zoek naar een uitdagende functie bij een groeiend bedrijf? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: .NET developer voor ons kantoor in Helmond Over de positie: Je hebt een duidelijke rol binnen het team, waarbij je verantwoordelijk voor het ontwerpen en beheren van de plug ins voor de verschillende webshopomgevingen en/of de webportal bent. Je geeft advies aan resellers ontwikkelaars en begeleidt ze op technisch gebied aangaande de implementatie van nieuwe betaalmethoden en levert 3de lijns technical support. Over jou: Wij zijn op zoek

Bekijk vacature »

C# .NET webdeveloper gezocht, inhouse, afwisselend

Heb je ervaring als .NET C# webdeveloper en je bent op zoek naar een nieuwe baan in Den Haag? Bij een kleinschalig bedrijf met een korte lijnen en een informele maar ambitieuze sfeer? Waar je met de laatste ontwikkelingen kan werken op zowel back- als frontend? Wellicht dat dit iets voor jou is! Voor een full service webbureau in Den Haag zijn we op zoek naar een ervaren .NET C# webdeveloper. Het bedrijf bestaat uit ongeveer 40 mensen met in totaal circa 10 software developers. Binnen deze organisatie zal je samen met je team meewerken aan het onderhoud en de

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

(Lead) PHP developer gezocht voor klein sterk team

Functieomschrijving Als lead developer ga je leiding geven aan 2 medior Front-end en Back-end developers. Je zult de lijnen uit gaat zetten en hen ondersteunen bij hun werkzaamheden als dat nodig is. Je werkt hier met de laatste technieken en dat is op de Front-end met Vue en TypeScript. Op de Backend werk je hier met het PHP en het Laravel framework. Je moet bedrijfsprocessen kunnen begrijpen waardoor je de vertaling van roadmap naar technische specificaties kan maken. Dit doe je allemaal in nauwe samenwerking met een collega. Functie-eisen – HBO of WO werk- en denkniveau; – Ruime PHP ervaring;

Bekijk vacature »

Front-End Developer / JavaScript/ Vue / 5200 euro

Functieomschrijving Wil jij graag als Front-end Developer werken voor een internationale en toonaangevende organisatie? Ben jij altijd op de hoogte van de modernste technieken? En is het voor jou een sport om hoogwaardige codes te schrijven? Lees snel verder! Het ontwikkelen van de online platvormen met behulp van JavaScript en Vue; Werken aan lange termijn projecten; Je schrijft kwalitatieve code en test dit door middel van unit tests; Wensen van de Product Owner vertalen naar technische oplossingen; Het geven van workshops en trainingen; Analytisch en kritisch meedenken over verbeteringen in tools en werkwijzen. Functie-eisen Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau;

Bekijk vacature »

Fullstack C# developer gezocht, eigen product, inh

Ben je een C# developer en op zoek naar een nieuwe baan? Waar je naast C# en .NET Core ook werkt met (web)technieken als WebAPI, Angular en Xamarin? Waar je je kunt focussen op het maken van een eigen product en er ruimte is voor het leveren van kwaliteit? Nieuwsgierig? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Alblasserdam zijn we momenteel op zoek naar een fullstack C# developer. Het gaat hier om een jong en stabiel bedrijf welke een online platform ontwikkeld heeft die complementair zijn aan de IoT apparatuur die ze reeds verkopen. Inmiddels wordt het platform wereldwijd verkocht,

Bekijk vacature »

Apex Developer/Ontwikkelaar in Zuid-Holland

Functieomschrijving Als Apex enthousiast ben jij een welkome versterking voor dit team dat momenteel 4FTE groot is op de IT-afdeling. Je komt zodoende terecht in een hecht team ben met mensen die graag met Apex en ook met Oracle werken. Binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor het achterhalen van de juiste behoeften bij de interne klanten. Daarnaast werk je aan het onderhouden, door ontwikkelen en nieuwbouw van maatwerk applicaties. Voor 80% bestaat het werk uit APEX en voor 20% uit PL/SQL. Daarbij kom je te werken binnen een gedreven team waarbij de communicatielijnen kort zijn en er zeker ook

Bekijk vacature »

Interne PHP developer functie met leaseauto!

Functieomschrijving Binnen dit bedrijf kom je terecht in een team van 5 developers. Het bedrijf telt in totaal 32 man. Het platform is voornamelijk van scratch opgebouwd aan de hand van Zend framework. Je zal voornamelijk allround werkzaamheden gaan verrichten en je bent de technische man met de ervaring die het team nu nodig heeft. Functie-eisen -Je hebt minimaal HBO werk en denkniveau -Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als PHP programmeur -Je hebt ervaring met object georiënteerd programmeren -Kennis van het ZEND framework is pré Bedrijfsomschrijving In Den Haag zoek ik voor onze klant naar een ervaren PHP programmeur

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/12/2019 17:54:12
Quote Anchor link
Kent iemand toevallig een goed back-up programma (voor Windows)? Ik zoek een programma waarmee ik makkelijk (met een druk op de knop) bestanden die in een bepaalde map op de computer staan kan kopiëren naar een map op een externe harde schijf. Het programma hoeft niet gratis te zijn.

Het mooiste zou zijn als het programma bestanden kan kopiëren vanuit de "bron" folder naar de back-up folder. En dan op zo'n manier dat uitsluitend de bestanden worden gekopieerd/overschreven die op de computer nieuw zijn aangemaakt of gewijzigd (obv het 'laatst gewijzigd' tijdstip). Bestanden die al op de externe harde schijf staan en die niet gewijzigd zijn op de computer, hoeven niet overschreven te worden. Dus uitsluitend nieuwe en aangepaste bestanden worden naar de harde schijf gekopieerd. En oh ja, bestanden die op de computer verwijderd zijn, moeten op de harde schijf dan ook worden verwijderd. Het resultaat is dus dat de back-up map op de harde schijf een exacte "kloon" wordt van de map op de computer.

Het gaat echt om een kopie van bestanden en niet om een image van de harde schijf. Wie weet hier een handig programmaatje voor?

Tips zijn welkom.

PHP hulp

PHP hulp

28/02/2020 19:56:49

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

11/12/2019 18:06:04
Quote Anchor link
Met Google Drive en Microsoft OneDrive kun je automatisch een directory synchroniseren met een kopie in de cloud.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/12/2019 18:28:20
Quote Anchor link
Thanks Ward, maar ik zoek geen cloud-oplossing. Het gaat echt om een lokale back-up van computer naar externe harde schijf waarbij de map op de harde schijf dus wordt gesynchroniseerd met de map op de computer zodat ik een back-up heb.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

11/12/2019 20:45:16
Quote Anchor link
Misschien moet je eens googelen op RAID...

Waarschuwing van mijn kant:
De oplossing die je zoekt biedt geen oplossing bij diefstal, brand- en waterschade. Ik hoop dat je je hiervan bewust bent.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/12/2019 21:58:08
Quote Anchor link
Thanks Frank ... I know ;)

Raid ken ik, maar is ook op dit moment niet wat ik zoek :)
Ik zoek gewoon een progje waarmee ik handig een back-up kan maken.

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

11/12/2019 23:07:05
Quote Anchor link
Ik gebruik dit stukje knutselwerk. Doet volgens mij precies wat je wilt (met nog een versie archief). Aanroepen via CLI.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
<?php

set_error_handler(function($number,$message,$filename,$line){
  throw new \Exception("$message ($filename:$line)",$number);
});

class Backup{

public $exclude = [];
  public $infoDirTime = 30;
  public $maxErrors = 10;

public $dirs = 0;
  public $files = 0;
  public $bytes = 0;
  public $copied = 0;
  public $deleted = 0;
  public $errors = 0;

protected $_sourceDir = null;
  protected $_targetDir = null;
  protected $_registerDir = null;
  protected $_archiveDir = null;

protected $_start = null;

public function __construct($source_dir,$target_dir,$archive_dir){
    $this->_sourceDir = $source_dir;
    $this->_targetDir = $target_dir;
    $this->_archiveDir = $archive_dir;
    $this->_start = time();
  }

protected function escape($filename){
    return escapeshellarg(str_replace('/','\\',$filename));
  }

protected function archive($filename){
    if(!is_dir($archive_dir = dirname($archive_filename = $this->_archiveDir . date('/Y/m/d/') . $filename))) mkdir($archive_dir,0777,true);
    return rename($this->_targetDir . $filename,$archive_filename);
  }

public function syncDir($path = null){
    $this->dirs++;
    $start = time();
    if(!is_dir($target_dir = $this->_targetDir . $path)) mkdir($target_dir,0777,true);
    $filenames = [];
    $dir = dir($this->_sourceDir . $path);

while($filename = $dir->read()) if(trim($filenames[] = $filename,'.')){
      $filename = $path . '/' . $filename;
      foreach($this->exclude as $filter) if(preg_match($filter,$filename)) continue 2;
      if($path && $start && (time() - $start > $this->infoDirTime)){
        print("\r" . substr(str_pad(date('H:i ') . $path,79),0,79) . "\n");
        $start = null;
      }

if(is_dir($this->_sourceDir . $filename)) $this->syncDir($filename);
      else try{
        $this->files++;
        $time = filemtime($source_filename = $this->_sourceDir . $filename);
        $this->bytes += ($size = filesize($source_filename));
        if(!($target_exists = is_file($target_filename = $this->_targetDir . $filename)) || ($time != filemtime($target_filename)) || ($size != filesize($target_filename))){
          if($target_exists) $this->archive($filename);
          if($size >= 2147483648) exec('copy ' . $this->escape($source_filename) . ' ' . $this->escape($target_filename));
          elseif(copy($source_filename,$target_filename)) touch($target_filename,$time);
          print(chr(8) . ['/','-','\\','|'][$this->copied++ % 4]);
        }
      }

catch(\Exception $e){
        print("\nError: $filename: " . $e->getMessage() . ' (' . $e->getFile() . ':' . $e->getLine() . ")\n");
        if(++$this->errors >= $this->maxErrors) exit('Too many errors');
      }
    }

$dir->close();

$dir = dir($this->_targetDir . $path);
    while($filename = $dir->read()) if(trim($filename,'.') && !in_array($filename,$filenames) && $this->archive($path . '/' . $filename)) $this->deleted++;
    $dir->close();

$value = $this->bytes;
    $unit = null;
    $units = ['k','M','G','T'];
    while($units && ($value > 1024)){
      $unit = array_shift($units);
      $value /= 1024;
    }

$value = number_format($value,$unit ? ($value >= 100 ? 1 : 2) : 0);
    print("\rDir:{$this->dirs} File:{$this->files} Byte:$value$unit Copy:{$this->copied} Del:{$this->deleted} " . gmdate('H:i:s',time() - $this->_start) . '  ');
  }

}

?>
(ik zie dat er wat specifieke Windows dingentjes in zitten ->escape() functie))

En dan bijvoorbeeld:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

$backup
= new Backup('V:','F:/backup/server','F:/backup/archive/server');
$backup->exclude = [
  '/\\/temp$/',
  '/\\.te?mp$/',
  '/\\/cache$/',
  '/\\/logs?$/',
  '/\\/minified$/',
  '/\\/Thumbs.db$/'
];
$backup->syncDir();

?>
Gewijzigd op 11/12/2019 23:11:29 door Rob Doemaarwat

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/12/2019 01:04:20
Quote Anchor link
@Rob ... uhm ... is dit om vanaf de server iets te kopiëren? Ik zoek gewoon een .exe programmaatje om lokaal op m'n computer iets te kunnen kopiëren :)

Jan R

Jan R

12/12/2019 07:17:57
Quote Anchor link
Geloof het of niet. Ik doe dit gewoon met een cmd scriptje.
Mijn code
Code (php)
1
xcopy D:\WebSites\janr.be\httpd.www \\ds2\web\ /d/s/e/c/h/r/y

Doet exact wat je wilt

parameters
d enkel indien veranderd of nieuw
s submappen
e ook lege mappen
c negeer fouten en doe verder
h ook verborgen bestanden
r overschijf RO bestanden
y standaard Yes op antwoord

dit verwijderd wel niet de bestaande bestanden.
Je hebt ook synctoy van MS ook gratis na configuratie een 4tal kliks om te starten
Gewijzigd op 12/12/2019 07:19:52 door Jan R

PHP ir

PHP ir

12/12/2019 08:35:29
Quote Anchor link
PHP CLI: (ook) ideaal voor lokaal! (als je PHP toch al geïnstalleerd hebt)
Gewijzigd op 12/12/2019 08:38:11 door PHP ir

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

12/12/2019 08:58:50
Quote Anchor link
@Jan: voor het "ruige werk" is xcopy inderdaad prima. Ik heb mijn scriptje om 2 redenen gemaakt:
- Je kunt eenvoudig bestanden/directories uitsluiten (bijvoorbeeld cache en versiebeheer directories - daar staat xcopy anders zo'n enorme tijd in te graven, en ik hoef toch geen backup van m'n cache map).
- Doet meteen aan een soort versiebeheer (oude versie van bestanden terug kunnen vinden). Niet elke wijziging is altijd "bewust", maar met xcopy overschrijf je altijd de vorige versie (als je dagelijks een backup maakt dus meteen "die van gisteren"). Door de oude versies in een aparte map te bewaren kan ik altijd nog terug (kijken) naar een vorige versie. Ik sla dit in een mappenstructuur met jaar/maand/dag op, dus na een tijdje gooi ik gewoon de map van "2 jaar terug" volledig weg.

En zoals je zelf al aangeeft: nadeel van xcopy is dat verwijderde bestanden niet uit de backup worden verwijderd.

Bernhard Flokstra

Bernhard Flokstra

12/12/2019 13:37:56
Quote Anchor link
Ik gebruik zelf fbackup. Maakt automatisch iedere week een backup voor mij, overschrijft de oude backup.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/12/2019 21:27:39
Quote Anchor link
Thanks voor jullie reacties. Misschien is dat fbackup iets. Zal zelf ook nog verder zoeken.

Jan R

Jan R

13/12/2019 05:56:37
Quote Anchor link
Je hebt trouwens ook nog bestandsgeschiedenis van Windows zelf. Ik dacht sinds versie 7. Ik doe dit naar mijn nas. geen omkijken naar en ook versiegeschiedenis. of kan ook naar een andere (externe) hdd

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/12/2019 10:29:46
Quote Anchor link
@Jan R

"Je hebt trouwens ook nog bestandsgeschiedenis van Windows zelf."

Dat ken ik niet. Waar vind je dat? Heb je meer uitleg?

Adoptive Solution

Adoptive Solution

13/12/2019 10:53:07

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/12/2019 12:51:41
Quote Anchor link
@adoptive

Thanks ... soort versiebeheer dus. Kende ik niet. Niet wat ik zocht, maar wel grappig.

Ivo P

Ivo P

16/12/2019 16:07:07
Quote Anchor link
dergelijke software wordt ook wel meegeleverd met externe schijven of NASsen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.