back-up programma

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/12/2019 17:54:12
Quote Anchor link
Kent iemand toevallig een goed back-up programma (voor Windows)? Ik zoek een programma waarmee ik makkelijk (met een druk op de knop) bestanden die in een bepaalde map op de computer staan kan kopiëren naar een map op een externe harde schijf. Het programma hoeft niet gratis te zijn.

Het mooiste zou zijn als het programma bestanden kan kopiëren vanuit de "bron" folder naar de back-up folder. En dan op zo'n manier dat uitsluitend de bestanden worden gekopieerd/overschreven die op de computer nieuw zijn aangemaakt of gewijzigd (obv het 'laatst gewijzigd' tijdstip). Bestanden die al op de externe harde schijf staan en die niet gewijzigd zijn op de computer, hoeven niet overschreven te worden. Dus uitsluitend nieuwe en aangepaste bestanden worden naar de harde schijf gekopieerd. En oh ja, bestanden die op de computer verwijderd zijn, moeten op de harde schijf dan ook worden verwijderd. Het resultaat is dus dat de back-up map op de harde schijf een exacte "kloon" wordt van de map op de computer.

Het gaat echt om een kopie van bestanden en niet om een image van de harde schijf. Wie weet hier een handig programmaatje voor?

Tips zijn welkom.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 07:16:36
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

11/12/2019 18:06:04
Quote Anchor link
Met Google Drive en Microsoft OneDrive kun je automatisch een directory synchroniseren met een kopie in de cloud.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/12/2019 18:28:20
Quote Anchor link
Thanks Ward, maar ik zoek geen cloud-oplossing. Het gaat echt om een lokale back-up van computer naar externe harde schijf waarbij de map op de harde schijf dus wordt gesynchroniseerd met de map op de computer zodat ik een back-up heb.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

11/12/2019 20:45:16
Quote Anchor link
Misschien moet je eens googelen op RAID...

Waarschuwing van mijn kant:
De oplossing die je zoekt biedt geen oplossing bij diefstal, brand- en waterschade. Ik hoop dat je je hiervan bewust bent.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/12/2019 21:58:08
Quote Anchor link
Thanks Frank ... I know ;)

Raid ken ik, maar is ook op dit moment niet wat ik zoek :)
Ik zoek gewoon een progje waarmee ik handig een back-up kan maken.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

11/12/2019 23:07:05
Quote Anchor link
Ik gebruik dit stukje knutselwerk. Doet volgens mij precies wat je wilt (met nog een versie archief). Aanroepen via CLI.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
<?php

set_error_handler(function($number,$message,$filename,$line){
  throw new \Exception("$message ($filename:$line)",$number);
});


class Backup{

  public $exclude = [];
  public $infoDirTime = 30;
  public $maxErrors = 10;

  public $dirs = 0;
  public $files = 0;
  public $bytes = 0;
  public $copied = 0;
  public $deleted = 0;
  public $errors = 0;

  protected $_sourceDir = null;
  protected $_targetDir = null;
  protected $_registerDir = null;
  protected $_archiveDir = null;

  protected $_start = null;

  public function __construct($source_dir,$target_dir,$archive_dir){
    $this->_sourceDir = $source_dir;
    $this->_targetDir = $target_dir;
    $this->_archiveDir = $archive_dir;
    $this->_start = time();
  }


  protected function escape($filename){
    return escapeshellarg(str_replace('/','\\',$filename));
  }


  protected function archive($filename){
    if(!is_dir($archive_dir = dirname($archive_filename = $this->_archiveDir . date('/Y/m/d/') . $filename))) mkdir($archive_dir,0777,true);
    return rename($this->_targetDir . $filename,$archive_filename);
  }


  public function syncDir($path = null){
    $this->dirs++;
    $start = time();
    if(!is_dir($target_dir = $this->_targetDir . $path)) mkdir($target_dir,0777,true);
    $filenames = [];
    $dir = dir($this->_sourceDir . $path);

    while($filename = $dir->read()) if(trim($filenames[] = $filename,'.')){
      $filename = $path . '/' . $filename;
      foreach($this->exclude as $filter) if(preg_match($filter,$filename)) continue 2;
      if($path && $start && (time() - $start > $this->infoDirTime)){
        print("\r" . substr(str_pad(date('H:i ') . $path,79),0,79) . "\n");
        $start = null;
      }

      if(is_dir($this->_sourceDir . $filename)) $this->syncDir($filename);
      else try{
        $this->files++;
        $time = filemtime($source_filename = $this->_sourceDir . $filename);
        $this->bytes += ($size = filesize($source_filename));
        if(!($target_exists = is_file($target_filename = $this->_targetDir . $filename)) || ($time != filemtime($target_filename)) || ($size != filesize($target_filename))){
          if($target_exists) $this->archive($filename);
          if($size >= 2147483648) exec('copy ' . $this->escape($source_filename) . ' ' . $this->escape($target_filename));
          elseif(copy($source_filename,$target_filename)) touch($target_filename,$time);
          print(chr(8) . ['/','-','\\','|'][$this->copied++ % 4]);
        }
      }

      catch(\Exception $e){
        print("\nError: $filename: " . $e->getMessage() . ' (' . $e->getFile() . ':' . $e->getLine() . ")\n");
        if(++$this->errors >= $this->maxErrors) exit('Too many errors');
      }
    }

    $dir->close();

    $dir = dir($this->_targetDir . $path);
    while($filename = $dir->read()) if(trim($filename,'.') && !in_array($filename,$filenames) && $this->archive($path . '/' . $filename)) $this->deleted++;
    $dir->close();

    $value = $this->bytes;
    $unit = null;
    $units = ['k','M','G','T'];
    while($units && ($value > 1024)){
      $unit = array_shift($units);
      $value /= 1024;
    }

    $value = number_format($value,$unit ? ($value >= 100 ? 1 : 2) : 0);
    print("\rDir:{$this->dirs} File:{$this->files} Byte:$value$unit Copy:{$this->copied} Del:{$this->deleted} " . gmdate('H:i:s',time() - $this->_start) . '  ');
  }

}


?>
(ik zie dat er wat specifieke Windows dingentjes in zitten ->escape() functie))

En dan bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

$backup
= new Backup('V:','F:/backup/server','F:/backup/archive/server');
$backup->exclude = [
  '/\\/temp$/',
  '/\\.te?mp$/',
  '/\\/cache$/',
  '/\\/logs?$/',
  '/\\/minified$/',
  '/\\/Thumbs.db$/'
];
$backup->syncDir();

?>
Gewijzigd op 11/12/2019 23:11:29 door Rob Doemaarwat
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/12/2019 01:04:20
Quote Anchor link
@Rob ... uhm ... is dit om vanaf de server iets te kopiëren? Ik zoek gewoon een .exe programmaatje om lokaal op m'n computer iets te kunnen kopiëren :)
 
Jan R

Jan R

12/12/2019 07:17:57
Quote Anchor link
Geloof het of niet. Ik doe dit gewoon met een cmd scriptje.
Mijn code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
xcopy D:\WebSites\janr.be\httpd.www \\ds2\web\ /d/s/e/c/h/r/y

Doet exact wat je wilt

parameters
d enkel indien veranderd of nieuw
s submappen
e ook lege mappen
c negeer fouten en doe verder
h ook verborgen bestanden
r overschijf RO bestanden
y standaard Yes op antwoord

dit verwijderd wel niet de bestaande bestanden.
Je hebt ook synctoy van MS ook gratis na configuratie een 4tal kliks om te starten
Gewijzigd op 12/12/2019 07:19:52 door Jan R
 
PHP ir

PHP ir

12/12/2019 08:35:29
Quote Anchor link
PHP CLI: (ook) ideaal voor lokaal! (als je PHP toch al geïnstalleerd hebt)
Gewijzigd op 12/12/2019 08:38:11 door PHP ir
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

12/12/2019 08:58:50
Quote Anchor link
@Jan: voor het "ruige werk" is xcopy inderdaad prima. Ik heb mijn scriptje om 2 redenen gemaakt:
- Je kunt eenvoudig bestanden/directories uitsluiten (bijvoorbeeld cache en versiebeheer directories - daar staat xcopy anders zo'n enorme tijd in te graven, en ik hoef toch geen backup van m'n cache map).
- Doet meteen aan een soort versiebeheer (oude versie van bestanden terug kunnen vinden). Niet elke wijziging is altijd "bewust", maar met xcopy overschrijf je altijd de vorige versie (als je dagelijks een backup maakt dus meteen "die van gisteren"). Door de oude versies in een aparte map te bewaren kan ik altijd nog terug (kijken) naar een vorige versie. Ik sla dit in een mappenstructuur met jaar/maand/dag op, dus na een tijdje gooi ik gewoon de map van "2 jaar terug" volledig weg.

En zoals je zelf al aangeeft: nadeel van xcopy is dat verwijderde bestanden niet uit de backup worden verwijderd.
 

12/12/2019 13:37:56
Quote Anchor link
Ik gebruik zelf fbackup. Maakt automatisch iedere week een backup voor mij, overschrijft de oude backup.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/12/2019 21:27:39
Quote Anchor link
Thanks voor jullie reacties. Misschien is dat fbackup iets. Zal zelf ook nog verder zoeken.
 
Jan R

Jan R

13/12/2019 05:56:37
Quote Anchor link
Je hebt trouwens ook nog bestandsgeschiedenis van Windows zelf. Ik dacht sinds versie 7. Ik doe dit naar mijn nas. geen omkijken naar en ook versiegeschiedenis. of kan ook naar een andere (externe) hdd
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/12/2019 10:29:46
Quote Anchor link
@Jan R

"Je hebt trouwens ook nog bestandsgeschiedenis van Windows zelf."

Dat ken ik niet. Waar vind je dat? Heb je meer uitleg?
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

13/12/2019 10:53:07
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/12/2019 12:51:41
Quote Anchor link
@adoptive

Thanks ... soort versiebeheer dus. Kende ik niet. Niet wat ik zocht, maar wel grappig.
 
Ivo P

Ivo P

16/12/2019 16:07:07
Quote Anchor link
dergelijke software wordt ook wel meegeleverd met externe schijven of NASsen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.