Bcc, later toegevoegd, werkt niet [opgelost]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »
Jan te Pas

Jan te Pas

24/08/2022 10:46:53
Quote Anchor link
Ik heb een php code die ik al langer gebruik om een pdf als attachment te versturen per mail. Dit werkt prima.
Nu probeer ik een bcc toe te voegen, en toch werkt het niet. Weet iemand wat ik hier mis?

$mail_from
$mail_to

Zijn voorzien van een e-mailadres.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
$mailMessage = "<strong>Bijgaand het PDF-document</strong>";

$mailAttach = "pdf/".$kenmerk.".pdf";

// GENERATE AFSCHEIDING TUSSEN BERICHT EN ATTACHMENT
$mailBoundary = md5(time());
$mailHead = 'From: '.$email_from."\r\n";

// toegevoegd bcc check, dan $mailHead complementeren
if ($kopie=="1") {
     $mailHead .= 'BCC: '.$email_from."\r\n";
}
// einde toevoeging en check

$mailHead .=  'X-Mailer: PHP/' . phpversion();

$mailHead .= implode("\r\n", [
  "MIME-Version: 1.0",
  "Content-Type: multipart/mixed; boundary=\"$mailBoundary\""
]);

// TUSSENDEEL
$mailBody = implode("\r\n", [
  "--$mailBoundary",
  "Content-type: text/html; charset=utf-8",
  "",
  $mailMessage
]);    

// DECODING ATTACHMENT
$mailBody .= implode("\r\n", [
  "",
  "--$mailBoundary",
  "Content-Type: application/octet-stream; name=\"". basename($mailAttach) . "\"",
  "Content-Transfer-Encoding: base64",
  "Content-Disposition: attachment",
  "",
  chunk_split(base64_encode(file_get_contents($mailAttach))),
  "--$mailBoundary--"
]);

// STUUR DE MAIL NU MET BIJLAGE-ATTACHMENT
echo mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailHead);
Gewijzigd op 24/08/2022 16:10:30 door Jan te Pas

PHP hulp

PHP hulp

21/04/2024 00:25:36

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/08/2022 11:19:33
Quote Anchor link
Echo eens $mailHead, dan kan je zien wat je headers zijn.

Verder zijn er ook prachtige libraries zoals PHPmailer die precies doen wat je wilt, zonder dat je het wiel opnieuw fabriceert.

Jan te Pas

Jan te Pas

24/08/2022 12:26:03
Quote Anchor link
@Ariën, dit is een bestaande site, ga ik niet meer opbouwen. Maar goede tip. Niet aan gedacht. Dank.

Toevoeging op 24/08/2022 12:34:33:

@Ariën, even getest, alles komt goed in de header. Ik ga de spambak checken. Wellicht ligt daar de missing link!

Ad Fundum

Ad Fundum

24/08/2022 12:45:45
Quote Anchor link
E-mail is een doolhof, vanwege alle spammers van vroeger zijn er veel veiligheidsmaatregelen getroffen.
Als je daar niet het fijne van weet (zoals ik) kan je het beste een beproefde class gebruiken.
Dan hoef je als het goed is ook niet in de spambak te kijken.

Ivo P

Ivo P

24/08/2022 13:31:12
Quote Anchor link
maar zelfs met gebruik van een class als PHPMailer kan er nog op 100 plekken wat mis gaan.
Bijvoorbeeld als $mail_from een willekeurig mailadres is dat niets met de afzendende server te maken heeft.

Bijvoorbeeld: je script stuurt mail met from = [email protected], maar dat doet jouw willekeurige server.
Grote kans dat in zo'n geval een ontvangende mailserver zegt "server X zou geen mails horen te sturen uit naam van phphulp.nl, dus die drop ik / zet ik in spam"

En bij droppen zie je hem nergens terug.
En dat maakt het lastig debuggen: effectief zit er voor de ontvanger geen verschil tussen "mail is niet verstuurd" en "mail komt niet aan". Maar technisch is dat een heel ander verhaal.
Als PHP en jouw server de mail "op de bus doen" is het technisch klaar.
Maar als hij niet (direct) aan komt, kan dat nog aan veel dingen liggen.

Dus de vraag is vooral "komt de mail echt niet buiten, of houdt de ontvangende server hem tegen?"
Controleer dit vooral niet met @gmail adressen: Google is nogal streng.

(en check ook even of het aan BCC ligt, of dat je de mail sowieso dus niet ontvangt)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/08/2022 13:54:23
Quote Anchor link
Google is streng, maar Microsoft met Live, Hotmail, Outlook etc is een drama!

Jan te Pas

Jan te Pas

24/08/2022 13:54:47
Quote Anchor link
@Ivo P. Ik heb ook de spambak bekeken. Niets. Alle adressen zijn géén e-mailadressen. De code hierboven gebruik ik al geruime tijd, alle mails worden keurig afgehandeld en verstuurd. Nu probeer ik, wat ik dacht, een simpele handeling was, een bcc toe te voegen. Heb bcc BCC en combinaties gebruikt. Ik weet dan “\r\n” tussen apostrophes moeten staan. Dus ik ga lekker verder speuren. Dank.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/08/2022 14:23:25
Quote Anchor link
En als je phpMailer uittest?

Jan te Pas

Jan te Pas

24/08/2022 15:20:18
Quote Anchor link
@Ariën, dat is mijn volgende stap om alles uit te sluiten. Ik kom erop terug.

Toevoeging op 24/08/2022 16:14:04:

OPGELOST! Zoiets kleins…

Ik heb de oplossing gevonden. Was iets kleins. Hieronder de werkende code.
Code (php)
1
2
3
if ($kopie=="1") {
     $mailHead .= "Bcc: ".$email_bcc."\r\n";
}

Het verschil is dat ik nu de code heb voorzien van ". En het werkt nu wel. Dank allen. Gelukkig hoef ik hier niet verder mee aan de slag. Iets kleins kan dus zorgen voor onvoorspelbare resultaten. Weer wat geleerd.

Dank allen
}

Ivo P

Ivo P

24/08/2022 17:26:31
Quote Anchor link
Dat lijkt onwaarschijnlijk.

Maar maakt het nog uit of je BCC of Bcc gebruikt?
Kort zoeken levert dat de headers niet hoofdlettergevoelig moeten zijn, maar het op sommige servers wel zijn.

Jan te Pas

Jan te Pas

24/08/2022 17:50:18
Quote Anchor link
@Ivo P, Is inderdaad zo, maar ik heb inmiddels van alles geprobeerd in bovenstaande code. Inmiddels alles teruggezet. Blijft werken, is bij mij niet hoofdlettergevoelig. Alleen de aanhalngstekens zijn kennelijk een hickup geweest.

Ivo P

Ivo P

25/08/2022 09:26:31
Quote Anchor link
Even ter leering ende vermaeck een voorbeeld hoe dit met PHPMAiler gaat:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
$mail
= new PHPMailer(true);
try {
  $mail->setFrom('[email protected]', 'mijn website');
  $mail->addAddress('[email protected]', 'Joe krijgt de mail');  
  $mail->addAddress('[email protected]', 'Jane ook');  
  $mail->addCC('[email protected]');
  $mail->addBCC('[email protected]');

$mail->addAttachment($mailAttach);  // verwijzing naar de file op jouw server.

$mail->isHTML(true);                                  //Set email format to HTML
  $mail->Subject = 'Here is the subject';
  $mail->Body    = 'This is the HTML message body <b>in bold!</b>';
  $mail->AltBody = 'This is the body in plain text for non-HTML mail clients';

$mail->send();
  // mail is verstuurd: geef een succesmelding of redirect de gebruiker
  // mail kan altijd nog ten prooi vallen aan spamfilters maar is in elk geval op weg gestuurd

}
catch (Exception $e) {
    echo "Message could not be sent. Mailer Error: {$mail->ErrorInfo}";
}

?>

Toevoeging op 25/08/2022 09:28:50:

Ik vind het een groot voordeel dat je niet zelf keer op keer een script moet maken met de losse headers en de opdeling met mailboundry's en de content-type headers bij attachments.

Jan te Pas

Jan te Pas

25/08/2022 17:44:22
Quote Anchor link
@Ivo P, dank je wel. Ik heb dit toegepast bij een nieuwere site. Maar soms moet je met oude code rommelen. Fijn dat je hielp.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.