Bcrypt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »

- Marco -

- Marco -

19/12/2012 13:54:48
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil mijn passwords in mijn database gaan encrypten met Bcrypt (omdat na veel googlen me dat het beste lijkt :p )
Maar ik vind bijna/geen voorbeelden van hoe ik dit het beste kan doen.

Heeft iemand hier meer verstand van? (password met registreren encrypted wegschrijven naar de database en password met inloggen decrypten en vergelijken.)
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 13:53:26
 
Aad B

Aad B

19/12/2012 14:10:27
Quote Anchor link
- Marco - op 19/12/2012 13:54:48:
Heeft iemand hier meer verstand van? (password met registreren encrypted wegschrijven naar de database en password met inloggen decrypten en vergelijken.)
Niet decrypten en vergelijken maar ook het ingevoerde password bij inloggen encrypten en vergelijken. Dus niet je password uit de database steeds weer decrypten. De methode ken ik niet, zal wel voldoende zijn tenzij je een financiele instelling bent. Zoniet dan is de eenvoudigste encryptie meestal wel voldoende.
 
- Marco -

- Marco -

19/12/2012 14:11:46
Quote Anchor link
Ja ik weet er weinig/niks van maar ik wil de wachtwoorden die in de database staan encrypten dus niet tot je @abc123 bijvoorbeeld gewoon zo in de db ziet staan :p
 
Aad B

Aad B

19/12/2012 14:19:00
Quote Anchor link
- Marco - op 19/12/2012 14:11:46:
Ja ik weet er weinig/niks van maar ik wil de wachtwoorden die in de database staan encrypten dus niet tot je @abc123 bijvoorbeeld gewoon zo in de db ziet staan :p
Klopt inderdaad en wanneer iemand probeert in te loggen dan crypt je ook die inlog (password) en vergelijk je met het password in de database. Terugcrypten of decrypten kan niet altijd dat is ook een stukje veiligheid. (afhankelijk van de gebruikte methode).
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

19/12/2012 14:20:13
Quote Anchor link
Je kan niet decrypten, dat is het veilige aan deze encryptie.
Ik raad je aan een salt en peper te gebruiken.
Op tweakers liep een heel interessant topic over paswoorden.
 
- Marco -

- Marco -

19/12/2012 14:21:09
Quote Anchor link
Ok ja wat jij zei zal dan denk ik wel beter zijn dan. :)

Zou ik daar een voorbeeld van kunnen krijgen? (het encrypten van $password met bcrypt?)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2012 14:31:43
Quote Anchor link
LEDfan nvt op 19/12/2012 14:20:13:
Op tweakers liep een heel interessant topic over paswoorden.

Heel leuk dat je dit vermeldt, maar zonder een link erbij naar het betreffende topic heeft deze opmerking niet zo heel veel toegevoegde waarde... ;)
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

19/12/2012 14:32:12
Quote Anchor link
Als je een wachtwoord zou kunnen decrypten, is het niet veilig opgeslagen. Zoals hierboven al aangegeven: vergelijk het beveiligde wachtwoord met hetgeen wordt ingevoerd, door hetgeen wordt ingevoerd ook te encrypten.

Op phphulp is ook een hele discussie over geweest en links staat onder php scripts een voorbeeld (hash bcrypt class encryption). Zie eventueel ook het script wat daarboven genoemd wordt (pbkdf2).
 
- Marco -

- Marco -

19/12/2012 15:00:26
Quote Anchor link
Ok dus het ingetypte wachtwoord encrypten en dan vergelijken is het beste dus?

Heeft iemand daar een voorbeeldje van dan? of een goede link :)
 
John D

John D

19/12/2012 15:00:59
Quote Anchor link
Onderzoek ook wat je nodig hebt. Er zijn eindeloze developer discussies over weetikhoeveelbits encryptie en dan ook nog zout, peper en mosterd eroverheen. Developers slaan vaak onnodig door en hoe moeilijker hoe beter. Bcrypt is een prima niet al te snelle veilge methode en zorg altijd dat je na drie pogingen de user blokkeert. Hiermee voorkom je brute force die met een klein clustertje al snel 10 miljoen pogingen per dag kan doen.
 
Chris PHP

Chris PHP

19/12/2012 15:04:31
Quote Anchor link
Google heeft veel results als je zoekt op 'how to use bcrypt'.

Hier een linkje naar Stackoverflow.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2012 15:14:12
Quote Anchor link
John D op 19/12/2012 15:00:59:
en zorg altijd dat je na drie pogingen de user blokkeert

Welke user bedoel je hier? Bedoel je het ip-adres waarmee de bruteforce aanval wordt gedaan? Of bedoel je letterlijk de user waarvan men het wachtwoord probeert te achterhalen?

En wat nu als een hacker bij iedere poging een ander ip-adres gebruikt, en ook een andere username probeert? Dat kun je moeilijk tegengaan denk ik?
 
Chris PHP

Chris PHP

19/12/2012 15:20:14
Quote Anchor link
Gewoon vanaf 2x fout een captcha gaan gebruiken.
Gewijzigd op 19/12/2012 15:20:32 door Chris PHP
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2012 15:24:30
Quote Anchor link
Ja, maar 2x fout bij wie? Als de hackpoging van hetzelfde ip-adres komt kan dat, maar wat als één hacker meerdere ip-adressen gebruikt?
 
Chris PHP

Chris PHP

19/12/2012 15:25:45
Quote Anchor link
@Ozzie,

Beide situaties controleren, dus zowel ip als username na 2x. Jij weet zelf ook heel goed dat 100% tegengaan onmogelijk is. Dus ja om door te vissen zal weinig nut hebben he ;-)
 
John D

John D

19/12/2012 15:29:41
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 19/12/2012 15:14:12:
John D op 19/12/2012 15:00:59:
en zorg altijd dat je na drie pogingen de user blokkeert
Welke user bedoel je hier? Bedoel je het ip-adres waarmee de bruteforce aanval wordt gedaan? Of bedoel je letterlijk de user waarvan men het wachtwoord probeert te achterhalen? En wat nu als een hacker bij iedere poging een ander ip-adres gebruikt, en ook een andere username probeert? Dat kun je moeilijk tegengaan denk ik?
Ja, ik bedoel de user(inlognaam) blokkeren. ip-adres blokkeren is weinig zinvol, dat hebben hackers/bots allang voorzien. Hoezo probeert de hacker bij iedere poging een andere inlognaam? 99,9999% van die inlognamen zal niet bestaan, hoef je geen actie op te ondernemen, niks. Een hacker zal voorkeuren hebben voor admin, administrator, beheer, beheerder, maint, maintenance, enzovoort en daar moet je zorgen dat hij uberhaupt mislukt. OS usernames hebben we het al eerder over gehad. root login disablen. Ik heb bekende misbruiklanden (waaronder oostblok) ook in iptables uitgesloten. Mijn doelgroep is in feite nederland en de nederlander die in een oostblokland mijn site wil bekijken heeft pech.
Edit:
On topic weer @Marco: bcrypt is een prima methode en blokkeren na 2 of drie pogingen is aan te raden. Eventueel ook ipnummer maar ik ben tegenstander daarvan. Gebruikers hebben tegenwoordig vaak meer dan 1 ipnummer. Beetje zinloze administratie.
Gewijzigd op 19/12/2012 15:38:46 door John D
 
- Marco -

- Marco -

19/12/2012 15:34:56
Quote Anchor link
Hoe zou ik dan het wachtwoord kunnen encrypten?
dus wat moet ik met dit vervangen? @Chris ik heb ook naar jou linkje gekeken maar ik kom er gewoon niet uit :S

$password = $_POST["password"];
if($rij["password"] == $password)
Gewijzigd op 19/12/2012 15:35:25 door - Marco -
 
John D

John D

19/12/2012 15:38:17
Quote Anchor link
- Marco - op 19/12/2012 15:34:56:
Hoe zou ik dan het wachtwoord kunnen encrypten?
dus wat moet ik met dit vervangen? @Chris ik heb ook naar jou linkje gekeken maar ik kom er gewoon niet uit :S $password = $_POST["password"];
if($rij["password"] == $password)
Voorbeelden op: http://phpmaster.com/why-you-should-use-bcrypt-to-hash-stored-passwords/
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

19/12/2012 15:42:22
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 19/12/2012 14:31:43:
LEDfan nvt op 19/12/2012 14:20:13:
Op tweakers liep een heel interessant topic over paswoorden.

Heel leuk dat je dit vermeldt, maar zonder een link erbij naar het betreffende topic heeft deze opmerking niet zo heel veel toegevoegde waarde... ;)

Nee dat is waar, maar ik heb gezocht naar het topic en niet gevonden. Misschien dat de TS het wel vind?
 
- Marco -

- Marco -

19/12/2012 15:43:42
Quote Anchor link
@John zoiets dan?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
    $password
= $_POST["password"];        
$salt = '$2a$07$R.gJb2U2N.FmZ4hPp1y2CN$';
        crypt("$passsword", $salt);

if($rij["password"] == $password)
Gewijzigd op 19/12/2012 15:43:49 door - Marco -
 
Chris PHP

Chris PHP

19/12/2012 15:43:47
Quote Anchor link
Heel simpel voorbeeld.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$password
= crypt( $_POST['password'] );
if ( $rij["password"] == $password )

// Of met een salt.

$salt = 'Sie98JK&^sda'
$password = crypt( $_POST['password'], $salt );
if ( $rij["password"] == $password )
?>


Toevoeging op 19/12/2012 15:44:49:

@marco,

Geen variabel tussen " " zetten, dan wordt het platte tekst (op je regel 4 in crypt();)
Gewijzigd op 19/12/2012 15:45:13 door Chris PHP
 

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.