Bcrypt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »

- Marco -

- Marco -

19/12/2012 15:48:03
Quote Anchor link
@Chris ok thx.
En ik ben nu jou voorbeeld aan het proberen ( niet de salt)

werkt het dan hetzelfde met registreren?
Dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$sql
= "INSERT INTO `usertemp` ( `email`,
        `password` VALUES ('"
.$_POST["email"]."',
        '"
.$_POST["password"]."')";
?>

Veranderen in dit?
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$sql
= "INSERT INTO `usertemp` ( `email`,
        `password` VALUES ('"
.$_POST["email"]."',
        '"
.crypt( $_POST['password']."')";
?>

Toevoeging op 19/12/2012 16:07:25:

Chris NVT op 19/12/2012 15:43:47:
Heel simpel voorbeeld.
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$password
= crypt( $_POST['password'] );
if ( $rij["password"] == $password )

?>

Toevoeging op 19/12/2012 15:44:49:

Ik heb dit ff geprobeerd en ik laat $password echo'en om het te checken of het wel klopt maar hij geef elke keer een andere string
Voorbeelden van 3x inloggen:(ja met hetzelfde pw elke keer :p )
$1$OhMixv94$p0sJnx0HHBXmfeKJnDTTm/
$1$h4yIzLMG$3RzCbJH.h.I/uEauE4lNg1
$1$VaK9p7em$C2l1JC7rgDhvIu0KbcDwk1

en mocht je benieuwd zijn naar het wachtwoord het wachtwoord is "test" ;)
Gewijzigd op 19/12/2012 16:08:13 door - Marco -

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 03:14:12

Eddy E

Eddy E

19/12/2012 16:30:55
Quote Anchor link
Hoe maak je je salt/pepper? Die moet niet dynamisch zijn!

- Marco -

- Marco -

19/12/2012 16:31:53
Quote Anchor link
Ok dat ga ik eens proberen dan thx :)
Gewijzigd op 19/12/2012 16:38:19 door - Marco -

Chris PHP

Chris PHP

19/12/2012 16:38:55
Quote Anchor link
Nee zo werkt een hash niet, je moet voor defineren welke methode je wil gebruiken bijv SHA256.

Maak van je wachtwoord maar eens ikhouvanhollandsestamppot en zal het aantal karaters van je HASH even veel zijn in mijn voorbeeld.

- Marco -

- Marco -

19/12/2012 16:41:07
Quote Anchor link
Dus een langere string is niet veiliger?
en hoe difineer ik dan welke ik wil gebruiken? ( ik wil bcrypt gebruiken )

en btw als ik als $salt zoiets pak $1$VaK9p7em$C2l1JC7rgDhvIu0KbcDwk1 dan krijg ik dus wel zon lange string terug: $1$VaK9p7em$C2l1JC7rgDhvIu0KbcDwk1
Gewijzigd op 19/12/2012 16:43:49 door - Marco -

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/12/2012 16:45:42
Quote Anchor link
Na dit draadje gelezen te hebben:

Ik ben van mening dat je voor een foutieve login, altijd maar één standaard melding moet teruggeven zoals: 'Login failed' of iets dergelijks, ook als een gebruiker reeds geblokkeerd is. Dit om hackers vooral geen aanvullende info te verstrekken en ze zodoende langer op een dood spoor te houden.

No One

No One

19/12/2012 18:21:52
Quote Anchor link
@Eddy liever wel, maar natuurlijk wel mee opslaan in de database. Wanneer iedereen een eigen salt krijgt is bijvoorbeeld met maken van een rainbow tabel al zinloos.

@Marco...voor bcrypt moet je blow_fish opgeven. Let wel dat niet iedere php versie dat ondersteund, php 5.3 doet het dat wel, maar die wil je waarschijnlijk ook wel gebruiken omdat 5.2 end of life zou moeten zijn.

Toevoeging op 19/12/2012 18:25:47:

Ik zou overigens een bestaand framwork gebruiken zoals phpass, dan weet je zeker dat de implementatie juist is..

- Marco -

- Marco -

20/12/2012 10:16:23
Quote Anchor link
*edit op een of andere manier is deze reactie weggegaan tijdens dat ik een nieuwe post maakte.. >.>
Gewijzigd op 20/12/2012 10:46:25 door - Marco -

No One

No One

20/12/2012 10:23:52
Quote Anchor link
Ja,dat is zeker een goede optie. je moet dan wel de salt aan je gesalte wachtwoord vastzetten als je zorgt dat je salt een vaste size heeft, kun je met substr de salt retrieven en daarmee het opgegeven wachtwoord opnieuw te hashen (want dat is wat je doet) en te vergelijken of deze de zelfde uitkomst geeft :)

- Marco -

- Marco -

20/12/2012 10:29:21
Quote Anchor link
Ok dan ga ik dat doen.

Btw enig idee waarom dit niet werkt?
Ik wou $salt echo'en om te kijken of het echt random was etc :)

Code (php)
1
2
3
<?php
     echo $salt;
?>

No One

No One

20/12/2012 10:30:37
Quote Anchor link
Wat is op dit moment je hele code?

- Marco -

- Marco -

20/12/2012 10:31:22
Quote Anchor link
Dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$password
= crypt( $_POST['password'], $salt );

echo "Password:";
                echo "<br>";
                echo $password;
                echo "<br>";
                echo "Salt:";
                echo "<br>";
                echo $salt;
?>
Gewijzigd op 20/12/2012 10:31:35 door - Marco -

No One

No One

20/12/2012 10:33:35
Quote Anchor link
en hoe vul je die salt dan?

- Marco -

- Marco -

20/12/2012 10:34:05
Quote Anchor link
Niet. ( dan is die toch random? )

Chris PHP

Chris PHP

20/12/2012 10:39:07
Quote Anchor link
- Marco - op 20/12/2012 10:34:05:
Niet. ( dan is die toch random? )

Nee, alleen $salt zal het een niet gedeclareerde variabel zijn. Wil je een random id dan gebruik je bijvoorbeeld rand().

Maar je snapt hopelijk wel dat je met een random NOOIT meer het zelfde krijgt en dus geen check/vergelijk kunt doen in je db he? Want je eerste random salt zal niet het zelfde zijn dan wanneer je hem er nog een keer dooheen haalt.

Je salt hoeft niet random te zijn, elk wachtwoord is standaard gehashed, met een salt zorg je er gewoon voor dat het meer is dan alleen test. Dus bijvoorbeeld testGHkjh4539087KL

No One

No One

20/12/2012 10:42:41
Quote Anchor link
nee..dan is hij niet random, maar dan krijg je unexpected behaviour omdat de crypt functie dan zelf gaat bepalen welk algoritme er gebruikt gaat worden..

Code (php)
1
2
3
<?
crypt('rasmuslerdorf', '$2a$07$usesomesillystringforsalt$');
?>

is the way to go: de 2a geeft aan dat het gaat om blowfish_encrypt gaat welke je moet hebben, 07 is de cost die je opgeeft waarmee je de functie trager of sneller kan laten gaan.

- Marco -

- Marco -

20/12/2012 10:43:32
Quote Anchor link
@Chris in mijn vorige reactie legde ik uit dat ik een random salt wilde gebruiken en die salt bij het registreren ook op sla in de database.
Als de Gebruiker dan inlogd word die salt uit de databsae gehaald (van de user die die heeft ingevuld), het ingevulde wachtwoord van gebruiker "Harry" zal dan ge'encrypt worden met dezelfde salt die in de database bij de gebruiker "Harry" staat.

@Henze ok maar dan is de salt niet random meer? Maar goed dan gebruik ik die manier wel.
Maakt het iets uit hoelang die $salt dan is?
bijvoorbeeld:
$2a$07$usesomesillystringforsalt$
of
$2a$07$sueTjzE21346asDGJasdgASdyew@#%02132asdsag$
Gewijzigd op 20/12/2012 10:49:41 door - Marco -

Chris PHP

Chris PHP

20/12/2012 10:51:09
Quote Anchor link
Waarom wil je perse een random salt hebben dan? Dit zorgt alleen maar voor meer code.

Als je dus je salt random wilt maken, maak je gebruik van rand() zoals ik eerder al zei, anders is het gewoon een niet gedeclareerde variabel die een notice geeft.

Als je in een config file je $last declareerd aan een lange random string, en die overal gebruikt voorkom je dictionary attacks.

Want zoals ik eerder al uitlegde zal je wachtwoord geen test zijn (wat uiteraard in een dictionary db zal staan), maar zal het worden testGHKjl43350&*%dfgsd;k (wat uiteraard niet in een dictionary db zal staan).

Php code is niet te zien vanuit de browser, dit wordt op de server uitgevoerd. Dus willen mensen je $salt hebben, zullen ze bijvoorbeeld je ftp moeten hacken om je config.php te kunnen lezen.

Het is aan jezelf wat je wil, maar ze komen sneller achter je db records (door wellicht slechte escapes) dan dat ze de informatie uit je config.php zullen halen. Vooral als je dan de config.php ook nog eens buiten je root plaatst.

- Marco -

- Marco -

20/12/2012 10:51:15
Quote Anchor link
En als wat is het nut als je 07 naar 01 zet of naar 12 want bij 01 werkt die dan wel snellen maar ook veiliger? of dan juist minder veilig?

Toevoeging op 20/12/2012 10:54:14:

@Chris ok ja een random salt leek me veiliger maar ik ben van gedachten veranderd en een vaste $salt is net zo goed.
o.a. ben ik van gedachten veranderd door dit artikel:
http://www.infosecisland.com/blogview/4125-Password-Hashing-Salt-Should-It-Be-Random.html

Chris PHP

Chris PHP

20/12/2012 10:55:28
Quote Anchor link
- Marco - op 20/12/2012 10:51:15:
En als wat is het nut als je 07 naar 01 zet of naar 12 want bij 01 werkt die dan wel snellen maar ook veiliger? of dan juist minder veilig?

Wat bedoel je hier precies mee? Het is me niet duidelijk wat je bedoeld.

Tevens voor je eerdere reactie, Als je even de md5 hash aanhoudt.

md5 geeft altijd een output van 32 karakters. Dus of je ww nu 'a' is, of het is 'eenheeeeellaaaaangwachtwooooord', de output zal altijd 32 karakters zijn.

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.