Bcrypt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »

- Marco -

- Marco -

19/12/2012 15:48:03
Quote Anchor link
@Chris ok thx.
En ik ben nu jou voorbeeld aan het proberen ( niet de salt)

werkt het dan hetzelfde met registreren?
Dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$sql
= "INSERT INTO `usertemp` ( `email`,
        `password` VALUES ('"
.$_POST["email"]."',
        '"
.$_POST["password"]."')";
?>

Veranderen in dit?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$sql
= "INSERT INTO `usertemp` ( `email`,
        `password` VALUES ('"
.$_POST["email"]."',
        '"
.crypt( $_POST['password']."')";
?>



Toevoeging op 19/12/2012 16:07:25:

Chris NVT op 19/12/2012 15:43:47:
Heel simpel voorbeeld.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$password
= crypt( $_POST['password'] );
if ( $rij["password"] == $password )

?>


Toevoeging op 19/12/2012 15:44:49:


Ik heb dit ff geprobeerd en ik laat $password echo'en om het te checken of het wel klopt maar hij geef elke keer een andere string
Voorbeelden van 3x inloggen:(ja met hetzelfde pw elke keer :p )
$1$OhMixv94$p0sJnx0HHBXmfeKJnDTTm/
$1$h4yIzLMG$3RzCbJH.h.I/uEauE4lNg1
$1$VaK9p7em$C2l1JC7rgDhvIu0KbcDwk1

en mocht je benieuwd zijn naar het wachtwoord het wachtwoord is "test" ;)
Gewijzigd op 19/12/2012 16:08:13 door - Marco -
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 13:26:22
 
Eddy E

Eddy E

19/12/2012 16:30:55
Quote Anchor link
Hoe maak je je salt/pepper? Die moet niet dynamisch zijn!
 
- Marco -

- Marco -

19/12/2012 16:31:53
Quote Anchor link
Ok dat ga ik eens proberen dan thx :)
Gewijzigd op 19/12/2012 16:38:19 door - Marco -
 
Chris PHP

Chris PHP

19/12/2012 16:38:55
Quote Anchor link
Nee zo werkt een hash niet, je moet voor defineren welke methode je wil gebruiken bijv SHA256.

Maak van je wachtwoord maar eens ikhouvanhollandsestamppot en zal het aantal karaters van je HASH even veel zijn in mijn voorbeeld.
 
- Marco -

- Marco -

19/12/2012 16:41:07
Quote Anchor link
Dus een langere string is niet veiliger?
en hoe difineer ik dan welke ik wil gebruiken? ( ik wil bcrypt gebruiken )

en btw als ik als $salt zoiets pak $1$VaK9p7em$C2l1JC7rgDhvIu0KbcDwk1 dan krijg ik dus wel zon lange string terug: $1$VaK9p7em$C2l1JC7rgDhvIu0KbcDwk1
Gewijzigd op 19/12/2012 16:43:49 door - Marco -
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/12/2012 16:45:42
Quote Anchor link
Na dit draadje gelezen te hebben:

Ik ben van mening dat je voor een foutieve login, altijd maar één standaard melding moet teruggeven zoals: 'Login failed' of iets dergelijks, ook als een gebruiker reeds geblokkeerd is. Dit om hackers vooral geen aanvullende info te verstrekken en ze zodoende langer op een dood spoor te houden.
 
No One

No One

19/12/2012 18:21:52
Quote Anchor link
@Eddy liever wel, maar natuurlijk wel mee opslaan in de database. Wanneer iedereen een eigen salt krijgt is bijvoorbeeld met maken van een rainbow tabel al zinloos.

@Marco...voor bcrypt moet je blow_fish opgeven. Let wel dat niet iedere php versie dat ondersteund, php 5.3 doet het dat wel, maar die wil je waarschijnlijk ook wel gebruiken omdat 5.2 end of life zou moeten zijn.

Toevoeging op 19/12/2012 18:25:47:

Ik zou overigens een bestaand framwork gebruiken zoals phpass, dan weet je zeker dat de implementatie juist is..
 
- Marco -

- Marco -

20/12/2012 10:16:23
Quote Anchor link
*edit op een of andere manier is deze reactie weggegaan tijdens dat ik een nieuwe post maakte.. >.>
Gewijzigd op 20/12/2012 10:46:25 door - Marco -
 
No One

No One

20/12/2012 10:23:52
Quote Anchor link
Ja,dat is zeker een goede optie. je moet dan wel de salt aan je gesalte wachtwoord vastzetten als je zorgt dat je salt een vaste size heeft, kun je met substr de salt retrieven en daarmee het opgegeven wachtwoord opnieuw te hashen (want dat is wat je doet) en te vergelijken of deze de zelfde uitkomst geeft :)
 
- Marco -

- Marco -

20/12/2012 10:29:21
Quote Anchor link
Ok dan ga ik dat doen.

Btw enig idee waarom dit niet werkt?
Ik wou $salt echo'en om te kijken of het echt random was etc :)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
     echo $salt;
?>
 
No One

No One

20/12/2012 10:30:37
Quote Anchor link
Wat is op dit moment je hele code?
 
- Marco -

- Marco -

20/12/2012 10:31:22
Quote Anchor link
Dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$password
= crypt( $_POST['password'], $salt );

echo "Password:";
                echo "<br>";
                echo $password;
                echo "<br>";
                echo "Salt:";
                echo "<br>";
                echo $salt;
?>
Gewijzigd op 20/12/2012 10:31:35 door - Marco -
 
No One

No One

20/12/2012 10:33:35
Quote Anchor link
en hoe vul je die salt dan?
 
- Marco -

- Marco -

20/12/2012 10:34:05
Quote Anchor link
Niet. ( dan is die toch random? )
 
Chris PHP

Chris PHP

20/12/2012 10:39:07
Quote Anchor link
- Marco - op 20/12/2012 10:34:05:
Niet. ( dan is die toch random? )


Nee, alleen $salt zal het een niet gedeclareerde variabel zijn. Wil je een random id dan gebruik je bijvoorbeeld rand().

Maar je snapt hopelijk wel dat je met een random NOOIT meer het zelfde krijgt en dus geen check/vergelijk kunt doen in je db he? Want je eerste random salt zal niet het zelfde zijn dan wanneer je hem er nog een keer dooheen haalt.

Je salt hoeft niet random te zijn, elk wachtwoord is standaard gehashed, met een salt zorg je er gewoon voor dat het meer is dan alleen test. Dus bijvoorbeeld testGHkjh4539087KL
 
No One

No One

20/12/2012 10:42:41
Quote Anchor link
nee..dan is hij niet random, maar dan krijg je unexpected behaviour omdat de crypt functie dan zelf gaat bepalen welk algoritme er gebruikt gaat worden..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
crypt('rasmuslerdorf', '$2a$07$usesomesillystringforsalt$');
?>

is the way to go: de 2a geeft aan dat het gaat om blowfish_encrypt gaat welke je moet hebben, 07 is de cost die je opgeeft waarmee je de functie trager of sneller kan laten gaan.
 
- Marco -

- Marco -

20/12/2012 10:43:32
Quote Anchor link
@Chris in mijn vorige reactie legde ik uit dat ik een random salt wilde gebruiken en die salt bij het registreren ook op sla in de database.
Als de Gebruiker dan inlogd word die salt uit de databsae gehaald (van de user die die heeft ingevuld), het ingevulde wachtwoord van gebruiker "Harry" zal dan ge'encrypt worden met dezelfde salt die in de database bij de gebruiker "Harry" staat.

@Henze ok maar dan is de salt niet random meer? Maar goed dan gebruik ik die manier wel.
Maakt het iets uit hoelang die $salt dan is?
bijvoorbeeld:
$2a$07$usesomesillystringforsalt$
of
$2a$07$sueTjzE21346asDGJasdgASdyew@#%02132asdsag$
Gewijzigd op 20/12/2012 10:49:41 door - Marco -
 
Chris PHP

Chris PHP

20/12/2012 10:51:09
Quote Anchor link
Waarom wil je perse een random salt hebben dan? Dit zorgt alleen maar voor meer code.

Als je dus je salt random wilt maken, maak je gebruik van rand() zoals ik eerder al zei, anders is het gewoon een niet gedeclareerde variabel die een notice geeft.

Als je in een config file je $last declareerd aan een lange random string, en die overal gebruikt voorkom je dictionary attacks.

Want zoals ik eerder al uitlegde zal je wachtwoord geen test zijn (wat uiteraard in een dictionary db zal staan), maar zal het worden testGHKjl43350&*%dfgsd;k (wat uiteraard niet in een dictionary db zal staan).

Php code is niet te zien vanuit de browser, dit wordt op de server uitgevoerd. Dus willen mensen je $salt hebben, zullen ze bijvoorbeeld je ftp moeten hacken om je config.php te kunnen lezen.

Het is aan jezelf wat je wil, maar ze komen sneller achter je db records (door wellicht slechte escapes) dan dat ze de informatie uit je config.php zullen halen. Vooral als je dan de config.php ook nog eens buiten je root plaatst.
 
- Marco -

- Marco -

20/12/2012 10:51:15
Quote Anchor link
En als wat is het nut als je 07 naar 01 zet of naar 12 want bij 01 werkt die dan wel snellen maar ook veiliger? of dan juist minder veilig?

Toevoeging op 20/12/2012 10:54:14:

@Chris ok ja een random salt leek me veiliger maar ik ben van gedachten veranderd en een vaste $salt is net zo goed.
o.a. ben ik van gedachten veranderd door dit artikel:
http://www.infosecisland.com/blogview/4125-Password-Hashing-Salt-Should-It-Be-Random.html
 
Chris PHP

Chris PHP

20/12/2012 10:55:28
Quote Anchor link
- Marco - op 20/12/2012 10:51:15:
En als wat is het nut als je 07 naar 01 zet of naar 12 want bij 01 werkt die dan wel snellen maar ook veiliger? of dan juist minder veilig?


Wat bedoel je hier precies mee? Het is me niet duidelijk wat je bedoeld.

Tevens voor je eerdere reactie, Als je even de md5 hash aanhoudt.

md5 geeft altijd een output van 32 karakters. Dus of je ww nu 'a' is, of het is 'eenheeeeellaaaaangwachtwooooord', de output zal altijd 32 karakters zijn.
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.