Bcrypt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »

- Marco -

- Marco -

19/12/2012 13:54:48
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil mijn passwords in mijn database gaan encrypten met Bcrypt (omdat na veel googlen me dat het beste lijkt :p )
Maar ik vind bijna/geen voorbeelden van hoe ik dit het beste kan doen.

Heeft iemand hier meer verstand van? (password met registreren encrypted wegschrijven naar de database en password met inloggen decrypten en vergelijken.)
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 18:54:08
 
Aad B

Aad B

19/12/2012 14:10:27
Quote Anchor link
- Marco - op 19/12/2012 13:54:48:
Heeft iemand hier meer verstand van? (password met registreren encrypted wegschrijven naar de database en password met inloggen decrypten en vergelijken.)
Niet decrypten en vergelijken maar ook het ingevoerde password bij inloggen encrypten en vergelijken. Dus niet je password uit de database steeds weer decrypten. De methode ken ik niet, zal wel voldoende zijn tenzij je een financiele instelling bent. Zoniet dan is de eenvoudigste encryptie meestal wel voldoende.
 
- Marco -

- Marco -

19/12/2012 14:11:46
Quote Anchor link
Ja ik weet er weinig/niks van maar ik wil de wachtwoorden die in de database staan encrypten dus niet tot je @abc123 bijvoorbeeld gewoon zo in de db ziet staan :p
 
Aad B

Aad B

19/12/2012 14:19:00
Quote Anchor link
- Marco - op 19/12/2012 14:11:46:
Ja ik weet er weinig/niks van maar ik wil de wachtwoorden die in de database staan encrypten dus niet tot je @abc123 bijvoorbeeld gewoon zo in de db ziet staan :p
Klopt inderdaad en wanneer iemand probeert in te loggen dan crypt je ook die inlog (password) en vergelijk je met het password in de database. Terugcrypten of decrypten kan niet altijd dat is ook een stukje veiligheid. (afhankelijk van de gebruikte methode).
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

19/12/2012 14:20:13
Quote Anchor link
Je kan niet decrypten, dat is het veilige aan deze encryptie.
Ik raad je aan een salt en peper te gebruiken.
Op tweakers liep een heel interessant topic over paswoorden.
 
- Marco -

- Marco -

19/12/2012 14:21:09
Quote Anchor link
Ok ja wat jij zei zal dan denk ik wel beter zijn dan. :)

Zou ik daar een voorbeeld van kunnen krijgen? (het encrypten van $password met bcrypt?)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2012 14:31:43
Quote Anchor link
LEDfan nvt op 19/12/2012 14:20:13:
Op tweakers liep een heel interessant topic over paswoorden.

Heel leuk dat je dit vermeldt, maar zonder een link erbij naar het betreffende topic heeft deze opmerking niet zo heel veel toegevoegde waarde... ;)
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

19/12/2012 14:32:12
Quote Anchor link
Als je een wachtwoord zou kunnen decrypten, is het niet veilig opgeslagen. Zoals hierboven al aangegeven: vergelijk het beveiligde wachtwoord met hetgeen wordt ingevoerd, door hetgeen wordt ingevoerd ook te encrypten.

Op phphulp is ook een hele discussie over geweest en links staat onder php scripts een voorbeeld (hash bcrypt class encryption). Zie eventueel ook het script wat daarboven genoemd wordt (pbkdf2).
 
- Marco -

- Marco -

19/12/2012 15:00:26
Quote Anchor link
Ok dus het ingetypte wachtwoord encrypten en dan vergelijken is het beste dus?

Heeft iemand daar een voorbeeldje van dan? of een goede link :)
 
John D

John D

19/12/2012 15:00:59
Quote Anchor link
Onderzoek ook wat je nodig hebt. Er zijn eindeloze developer discussies over weetikhoeveelbits encryptie en dan ook nog zout, peper en mosterd eroverheen. Developers slaan vaak onnodig door en hoe moeilijker hoe beter. Bcrypt is een prima niet al te snelle veilge methode en zorg altijd dat je na drie pogingen de user blokkeert. Hiermee voorkom je brute force die met een klein clustertje al snel 10 miljoen pogingen per dag kan doen.
 
Chris PHP

Chris PHP

19/12/2012 15:04:31
Quote Anchor link
Google heeft veel results als je zoekt op 'how to use bcrypt'.

Hier een linkje naar Stackoverflow.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2012 15:14:12
Quote Anchor link
John D op 19/12/2012 15:00:59:
en zorg altijd dat je na drie pogingen de user blokkeert

Welke user bedoel je hier? Bedoel je het ip-adres waarmee de bruteforce aanval wordt gedaan? Of bedoel je letterlijk de user waarvan men het wachtwoord probeert te achterhalen?

En wat nu als een hacker bij iedere poging een ander ip-adres gebruikt, en ook een andere username probeert? Dat kun je moeilijk tegengaan denk ik?
 
Chris PHP

Chris PHP

19/12/2012 15:20:14
Quote Anchor link
Gewoon vanaf 2x fout een captcha gaan gebruiken.
Gewijzigd op 19/12/2012 15:20:32 door Chris PHP
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2012 15:24:30
Quote Anchor link
Ja, maar 2x fout bij wie? Als de hackpoging van hetzelfde ip-adres komt kan dat, maar wat als één hacker meerdere ip-adressen gebruikt?
 
Chris PHP

Chris PHP

19/12/2012 15:25:45
Quote Anchor link
@Ozzie,

Beide situaties controleren, dus zowel ip als username na 2x. Jij weet zelf ook heel goed dat 100% tegengaan onmogelijk is. Dus ja om door te vissen zal weinig nut hebben he ;-)
 
John D

John D

19/12/2012 15:29:41
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 19/12/2012 15:14:12:
John D op 19/12/2012 15:00:59:
en zorg altijd dat je na drie pogingen de user blokkeert
Welke user bedoel je hier? Bedoel je het ip-adres waarmee de bruteforce aanval wordt gedaan? Of bedoel je letterlijk de user waarvan men het wachtwoord probeert te achterhalen? En wat nu als een hacker bij iedere poging een ander ip-adres gebruikt, en ook een andere username probeert? Dat kun je moeilijk tegengaan denk ik?
Ja, ik bedoel de user(inlognaam) blokkeren. ip-adres blokkeren is weinig zinvol, dat hebben hackers/bots allang voorzien. Hoezo probeert de hacker bij iedere poging een andere inlognaam? 99,9999% van die inlognamen zal niet bestaan, hoef je geen actie op te ondernemen, niks. Een hacker zal voorkeuren hebben voor admin, administrator, beheer, beheerder, maint, maintenance, enzovoort en daar moet je zorgen dat hij uberhaupt mislukt. OS usernames hebben we het al eerder over gehad. root login disablen. Ik heb bekende misbruiklanden (waaronder oostblok) ook in iptables uitgesloten. Mijn doelgroep is in feite nederland en de nederlander die in een oostblokland mijn site wil bekijken heeft pech.
Edit:
On topic weer @Marco: bcrypt is een prima methode en blokkeren na 2 of drie pogingen is aan te raden. Eventueel ook ipnummer maar ik ben tegenstander daarvan. Gebruikers hebben tegenwoordig vaak meer dan 1 ipnummer. Beetje zinloze administratie.
Gewijzigd op 19/12/2012 15:38:46 door John D
 
- Marco -

- Marco -

19/12/2012 15:34:56
Quote Anchor link
Hoe zou ik dan het wachtwoord kunnen encrypten?
dus wat moet ik met dit vervangen? @Chris ik heb ook naar jou linkje gekeken maar ik kom er gewoon niet uit :S

$password = $_POST["password"];
if($rij["password"] == $password)
Gewijzigd op 19/12/2012 15:35:25 door - Marco -
 
John D

John D

19/12/2012 15:38:17
Quote Anchor link
- Marco - op 19/12/2012 15:34:56:
Hoe zou ik dan het wachtwoord kunnen encrypten?
dus wat moet ik met dit vervangen? @Chris ik heb ook naar jou linkje gekeken maar ik kom er gewoon niet uit :S $password = $_POST["password"];
if($rij["password"] == $password)
Voorbeelden op: http://phpmaster.com/why-you-should-use-bcrypt-to-hash-stored-passwords/
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

19/12/2012 15:42:22
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 19/12/2012 14:31:43:
LEDfan nvt op 19/12/2012 14:20:13:
Op tweakers liep een heel interessant topic over paswoorden.

Heel leuk dat je dit vermeldt, maar zonder een link erbij naar het betreffende topic heeft deze opmerking niet zo heel veel toegevoegde waarde... ;)

Nee dat is waar, maar ik heb gezocht naar het topic en niet gevonden. Misschien dat de TS het wel vind?
 
- Marco -

- Marco -

19/12/2012 15:43:42
Quote Anchor link
@John zoiets dan?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
    $password
= $_POST["password"];        
$salt = '$2a$07$R.gJb2U2N.FmZ4hPp1y2CN$';
        crypt("$passsword", $salt);

if($rij["password"] == $password)
Gewijzigd op 19/12/2012 15:43:49 door - Marco -
 
Chris PHP

Chris PHP

19/12/2012 15:43:47
Quote Anchor link
Heel simpel voorbeeld.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$password
= crypt( $_POST['password'] );
if ( $rij["password"] == $password )

// Of met een salt.

$salt = 'Sie98JK&^sda'
$password = crypt( $_POST['password'], $salt );
if ( $rij["password"] == $password )
?>


Toevoeging op 19/12/2012 15:44:49:

@marco,

Geen variabel tussen " " zetten, dan wordt het platte tekst (op je regel 4 in crypt();)
Gewijzigd op 19/12/2012 15:45:13 door Chris PHP
 

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.