Begincijfers controleren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »
Nathan K

Nathan K

31/05/2010 18:43:08
Quote Anchor link
Ik wil nummers filteren in mijn systeem. In mijn database heb ik de volgende prefixen (begin cijfers) ingevoerd:

PREFIX | Bedrijf
12- Bedrijf A
455- Bedrijf B
2344444456 - Bedrijf C
233 - Bedrijf D

Nu wil ik dat als ik via GET een waarde invoer, bijvoorbeeld 1233333 dat ik dan Bedrijf A krijg.

Hoe moet ik het aanpakken? Kan iemand mij helpen?
Bedankt!
Gewijzigd op 31/05/2010 18:43:57 door Nathan K
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 17:48:02
 
Jo colling

jo colling

31/05/2010 20:54:01
Quote Anchor link
zoiets?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
SELECT 'bedrijf' FROM 'database' WHERE 'PREFIX'=$_GET['cijfer'];
?>
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 20:59:34
Quote Anchor link
en sinds wanneer is 12 gelijk aan 1233333

maw, sta stil bij hetgeen je post
Gewijzigd op 31/05/2010 21:00:02 door Noppes Homeland
 
Pepijn Prive

Pepijn Prive

31/05/2010 21:05:57
Quote Anchor link
Jo colling op 31/05/2010 20:54:01:
zoiets?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
SELECT 'bedrijf' FROM 'database' WHERE 'PREFIX'=$_GET['cijfer'];
?>


Vergeet geen mysql_real_escape_string(); toe te voegen.
 
Jo colling

jo colling

31/05/2010 21:20:41
Quote Anchor link
srry had verkeerd gelezen wat je bedoelde (ben wat fel moe)
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 21:22:51
Quote Anchor link
Oh en ik zie nu dat de heren Jo en Pepijn het wel erg bont maken:
Er horen geen quotes te staan om database tabelveld -namen!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELET bedrijf
FROM  bedrijven
WHERE <functie>(prefix,?,?) = <functie>(waarde,?,?)
 
Nathan K

Nathan K

31/05/2010 21:32:38
Quote Anchor link
Haha bedankt.
Jullie hebben mij niet echt begrepen.

Laat ik het verduidelijken met de volgende voorbeeld.
Alle nummer van Vodafone beginnen met 061. Alle nummers van KPN beginnen met 062. Alle nummers van Telfort beginnen met 0631 en alle nummers van Simyo beginnen met 0632 (dit staat in mijn database),

Nu krijg ik een GET van 0632139009. Ik wil dat mijn script mij vertelt dat dit nummer van Simyo is.
Hoe moet ik het doen?
Gewijzigd op 31/05/2010 21:34:20 door Nathan K
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 21:36:07
Quote Anchor link
Zie mijn post dd: 31/05/2010 21:22:51

mag je zelf nog uitzoeken naar welke SQL Functie ik verwijs

Edit:

en vergeet vooral niet _real_escape_string
Gewijzigd op 31/05/2010 21:38:33 door Noppes Homeland
 
Joren de Wit

Joren de Wit

31/05/2010 21:37:38
Quote Anchor link
Door te kijken of strpos() de waarde 0 oplevert?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$nummer
= '0632123456';

if(strpos($nummer, '0632') == 0) {
  echo 'Simyo';
}

?>


En dan uiteraard ingevuld met behulp van de gegevens uit je database.

edit: Of uiteraard de SQL variant hiervan en dit direct in de query doen. Dat heeft de voorkeur!
Gewijzigd op 31/05/2010 21:38:43 door Joren de Wit
 
Nathan K

Nathan K

31/05/2010 21:46:09
Quote Anchor link
Bedankt voor je antwoord! Ik dacht al aan zoiets. Eventueel met ergi(). Maar wat gebeurt er als deze nummer bij de filter komt: 0632167062. Begin duidt op Simyo. Eind duidt op KPN?
 
Jesse Degger

Jesse Degger

31/05/2010 21:54:45
Quote Anchor link
Gewoon een
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
LIKE '".$prefix."%';


gebruiken?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

31/05/2010 21:54:54
Quote Anchor link
strpos levert de positie waarop de gezochte string het eerst vookomt. Als je dus zoals in Blanche's voorbeeld op == 0 checkt, komt het goed.
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 21:55:54
Quote Anchor link
Het is verboden om in dit tijdperk nog te denken aan ereg functies, deze zij `DEPRECATED`

Doe het nu gewoon met een SQL Statement dat is vele male handiger.

En ik zie nu dat er iemand zo onhandig is om de LIKE aan te brengen, daar gaat het uiteraard niet mee lukken.
Gewijzigd op 31/05/2010 21:57:04 door Noppes Homeland
 
Jesse Degger

Jesse Degger

31/05/2010 22:09:09
Quote Anchor link
Ben ik nou gek of ben ik 't hele principe van de LIKE functie kwijt? Of ik begrijp de vraag niet?
 
Richard van Velzen

Richard van Velzen

31/05/2010 22:15:14
Quote Anchor link
Blanche PHP op 31/05/2010 21:37:38:
Door te kijken of strpos() de waarde 0 oplevert?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$nummer
= '0632123456';

if(strpos($nummer, '0632') == 0) {
  echo 'Simyo';
}

?>


En dan uiteraard ingevuld met behulp van de gegevens uit je database.

edit: Of uiteraard de SQL variant hiervan en dit direct in de query doen. Dat heeft de voorkeur!


Natuurlijk (als je dit soort dingen doet) de stricte vergelijkingsoperator gebruiken. Op deze manier krijg je alleen niet 'Simyo' te zien als '0632' zich wel in de string bevindt maar niet op de eerste positie.
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 22:20:04
Quote Anchor link
Jesse Degger op 31/05/2010 22:09:09:
Ben ik nou gek of ben ik 't hele principe van de LIKE functie kwijt? Of ik begrijp de vraag niet?


Ben bang dat je de vraag niet begrijpt, waardoor je dus nu verwarring zaait met LIKE
 
Nathan K

Nathan K

31/05/2010 22:25:22
Quote Anchor link
Okee! Ik begrijp het.
Dan maar Strpos() gebruiken. Nu kom ik bij de moeilijkste (voor mij althans), hoe kan ik het combineren met database? In mijn database gaan heel veel reeksen staan met heel veel providers.

Hoe kan ik het effectief doen?
 
Jesse Degger

Jesse Degger

31/05/2010 23:01:40
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 31/05/2010 22:20:04:
Jesse Degger op 31/05/2010 22:09:09:
Ben ik nou gek of ben ik 't hele principe van de LIKE functie kwijt? Of ik begrijp de vraag niet?


Ben bang dat je de vraag niet begrijpt, waardoor je dus nu verwarring zaait met LIKE

Ik zie nu dat ik het juist omdraaide. Mijn fout.
 
Nathan K

Nathan K

01/06/2010 14:36:11
Quote Anchor link
Moet ik het controleren misschien met While doen?
Gewijzigd op 01/06/2010 15:51:12 door Joren de Wit
 
Joren de Wit

Joren de Wit

01/06/2010 15:52:39
Quote Anchor link
Je zou de te controleren prefixen met bijbehorend bedrijf in een array kunnen opslaan. Vervolgens deze array met een foreach loop doorlopen en met strpos() kijken of de $_GET variabele hieraan voldoet...
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

01/06/2010 15:57:21
Quote Anchor link
Jesse Degger op 31/05/2010 21:54:45:
Gewoon een
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
LIKE '".$prefix."%';


gebruiken?

inderdaad toch wel!
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WHERE '123333' LIKE CONCAT(veldnaam, '%')

Edit:

Let erop dat dit soort queries niet super vlot zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Toon Records 0 - 4 (5 totaal, Query duurde 25.1336 sec)

op een tabel met 20000 records (en ik gebruikte een veld waar een index op staat)
Gewijzigd op 01/06/2010 15:59:06 door Terence Hersbach
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.