Begincijfers controleren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Developer

C# Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en

Bekijk vacature »

.NET - Backend Webdeveloper - minimaal 3 jaar erva

Functieomschrijving Als Backend .NET Developer kom je te werken aan het belangrijkste (cloudbased) product van de organisatie, namelijk een applicatie waarmee klanten hun assortiment online in 3D kunnen showen. Dit doe je regelmatig alleen, maar soms ook samen met je collega Developers. Het is dan ook belangrijk dat je goed zelfstandig en goed in teamverband kunt werken. Tot jouw kerntaken behoren o.a. het bouwen, onderhouden, verbeteren en testen van complexe WebAPI's van de applicatie. Je denkt continu na over verbeteringen en implementeert nieuwe technieken vanuit de markt in de applicatie(s), want innovatie is een belangrijk begrip in de organisatie. Daarnaast

Bekijk vacature »

High Tech Software Developer (C#.NET)

Trinamics (Senior) High Tech Software Developer (C#.NET) (C#/ .NET./ WPF/Prism. Winform/CAB, WCF) Intro Are you a Software Professional and do you have experience in developing software in an object oriented way using C#/ .NET? And do you have profound knowledge of full system software development from the embedded platform up-to the operator facing applications. Then I have the perfect position for you! For our client, a fast dynamic technical company, we are looking for several Senior Software Developers (C#.NET). You will be part of the Software team, You will be end-to-end responsible for realization of software in C# in the

Bekijk vacature »

C# Developer/ SQL Server/ Visual Studio/Javascript

Functieomschrijving Ben jij een gedreven en enthousiaste .NET Developer (C#) met gevoel voor design en usability? Wil jij als C# Ontwikkellaar jouw skills graag inzetten op de development afdeling van een innovatieve, flexibele organisatie met een groot bereik? Lees dan snel verder! Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s;

Bekijk vacature »

Senior Functioneel Beheerder

Heb jij als Functioneel Beheerder alle kennis in huis van moderne kantoorautomatisering en werkplekomgevingen zoals het Microsoft platform, Windows 10, Office 365, Teams maar ook van gevarieerde applicatielandschappen. Dit is je kans om als Senior Functioneel Beheerder het verschil te maken. Lees snel verder. Wat ga je bij ons doen? Als Senior Functioneel Beheerder heb je uitgebreide kennis en ervaring met het beheer van complexe applicaties en ketens ter ondersteuning van de kantoorautomatiseringsomgeving. Maar daarnaast weet je ook alles over het beheer van organisatiebrede processen zoals Teams en SharePoint Online. Dit is dus geen opstapbaantje, jij hebt de expertise, jij

Bekijk vacature »

Scala Developer Security

Functieomschrijving Ben jij een ervaren programmeur? Heb je ervaring met functioneel programmeren en wil je voor een dynamische en snel groeiende organisatie werken waar domain driven design hoog in het vaandel staat? Neem dan snel contact met mij op! Het aandragen en ontwikkelen van technische oplossingen; Het verbeteren van de reeds bestaande functionaliteiten; Het maken van koppelingen met externe applicaties; Sparren met de front-end developers over de te ontwikkelen functionaliteiten; Sparren met mede developers en de business over de inrichting van het domein. Functie-eisen Je hebt HBO- werk en denkniveau; Je hebt enkele jaren ervaring als developer; Je kan programmeren

Bekijk vacature »

Junior .NET C# developer gezocht, Dordrecht

Ben je een .NET C# developer die in Dordrecht woont, of in de omgeving hiervan, en op zoek is naar een nieuwe baan? Bij een bedrijf met betrokken collega’s, die elkaar graag helpen, binnen een informele cultuur? En aan een succesvol product wilt werken dat constant verder ontwikkeld wordt? Voor een bedrijf in Dordrecht zijn we op zoek naar verschillende C# developers. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling van software voor een specifieke branche en heeft circa 5000 gebruikers. De organisatie bestaat uit circa 20 mensen waarvan 6 .NET developers, 1 architect en 3 software testers. Het werk bestaat

Bekijk vacature »

Software Developer C#

Organization Within business line Applications, software groups address the area of complex machine control software. You will be end-to-end responsible for realization of software in C# . This is done using a scrum/Agile way of working. As a Software Developer you will act as fast learning software professional, and contribute to software realization using a disciplined agile/scrum based way of working. You apply software engineering practices such as requirements engineering (user story definition), object oriented analysis and design, implementation in C#, testing, and integration. You are eager to pick up knowledge on semiconductor fab automation and throughput models. What are

Bekijk vacature »

ZERO BASED CONSULTANT

ZERO BASED CONSULTANT Amsterdam 13th month pay & Holiday allowance Bonus Program 26 holidays Training & Learning opportunities Laptop & Smartphone 32-40 hours p.w. Are you an experienced Finance professional with strong analytical skills? Are you inspired by the dynamic and continuous changing environments companies face today? Do you want to help these companies build and embed the latest digital innovations and finance related solutions in their business? If yes, then join Accenture Finance Consulting! Your job As a consultant in our Zero Based Budgeting practice, you will address complex strategic, operational and organizational issues facing the CFO, with a

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die een applicatie, maar ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te gaan met het functioneel beheer van voornamelijk Microsoft Dynamics Navision, maar

Bekijk vacature »

Senior C++ ontwikkelaar medische wereld

Functieomschrijving Als Senior Software Engineer ga je hier aan de slag als Developer binnen een Agile Scrum team van 8 intelligente Developers. Naast technische vaardigheden in software heb je ook ervaring met hardware oplossingen. De ontwikkeling van deze hardware wordt intern gedaan met de steun van partners. Op basis van jouw ervaring kun je dit team, de software ontwikkelingsmethodologie en -processen naar een hoger niveau brengen. Je levert een leidende bijdrage in je multidisciplinaire team. In het team ben je een persoon met passende technische capaciteiten en creativiteit, je gaat hier de wensen van de product owner vertalen naar een

Bekijk vacature »

Medior Mircosoft BI Developer (60% intern, 40% bij

Functieomschrijving Ze zijn op zoek naar een Medior BI Developer voor een (deels) interne functie. Je werkt mee aan één van de BI applicaties die is gebouwd. Je onderzoekt trends in de markt en speelt daar efficiënt op in. Je helpt klanten door data te analyseren wat inzicht biedt in de KPI’s en of alles volgens plan verloopt. Je bouwt mee aan het datawarehouse en ontwikkelt rapportages en kubussen. Dit hoef je uiteraard niet alleen te doen, je werkt samen met andere BI developers en de productowner. Hij weet álles over de applicatie. Er zit ook een component testing in

Bekijk vacature »

Allround applicatiebeheerder (technisch-functionee

Kunstmuseum Den Haag is een van Nederlands grootste en best bezochte musea voor moderne kunst. Het is gevestigd in een betoverend gebouw van de architect Berlage. De collectie, met 160.000 kunstwerken, is internationaal toonaangevend en bevat onder andere moderne en hedendaagse beeldende kunst, fotografie, mode en toegepaste kunst. Per jaar organiseren we ongeveer dertig tentoonstellingen in binnen- en buitenland. Fotomuseum Den Haag en GEM, Museum voor actuele kunst behoren ook tot Kunstmuseum Den Haag. Kunstmuseum Den Haag zoekt voor de afdeling ICT ter aanvulling van het team, een: Allround applicatiebeheerder (technisch-functioneel) voor 36 uur per week Afdeling en functie De

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Fullstack PHP developer

Beschik jij over stalen zenuwen en een echte escape room mentaliteit, waarbij je het liefst in een uurtje de code kraakt en de oplossing vindt? Het IT-team van Beekman maakt waar wat we beloven: gemak, snelheid en betrouwbaarheid. We focussen sterk op vindbaarheid en als IT'er ben je verantwoordelijk voor het toegankelijk maken van informatie en het juist presenteren van grote hoeveelheden data. Zo ondersteunen we onze klant om zich volledig te focussen op zijn core business. Wat kun je van ons verwachten? Een warm welkom in een bedrijf met een familiecultuur; schuif aan bij je comfortabele zit-sta werkplek in

Bekijk vacature »
Nathan K

Nathan K

31/05/2010 18:43:08
Quote Anchor link
Ik wil nummers filteren in mijn systeem. In mijn database heb ik de volgende prefixen (begin cijfers) ingevoerd:

PREFIX | Bedrijf
12- Bedrijf A
455- Bedrijf B
2344444456 - Bedrijf C
233 - Bedrijf D

Nu wil ik dat als ik via GET een waarde invoer, bijvoorbeeld 1233333 dat ik dan Bedrijf A krijg.

Hoe moet ik het aanpakken? Kan iemand mij helpen?
Bedankt!
Gewijzigd op 31/05/2010 18:43:57 door Nathan K

PHP hulp

PHP hulp

11/08/2020 17:45:25

Jo colling

jo colling

31/05/2010 20:54:01
Quote Anchor link
zoiets?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
SELECT 'bedrijf' FROM 'database' WHERE 'PREFIX'=$_GET['cijfer'];
?>

Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 20:59:34
Quote Anchor link
en sinds wanneer is 12 gelijk aan 1233333

maw, sta stil bij hetgeen je post
Gewijzigd op 31/05/2010 21:00:02 door Noppes Homeland

Pepijn Prive

Pepijn Prive

31/05/2010 21:05:57
Quote Anchor link
Jo colling op 31/05/2010 20:54:01:
zoiets?
Code (php)
1
2
3
<?php
SELECT 'bedrijf' FROM 'database' WHERE 'PREFIX'=$_GET['cijfer'];
?>

Vergeet geen mysql_real_escape_string(); toe te voegen.

Jo colling

jo colling

31/05/2010 21:20:41
Quote Anchor link
srry had verkeerd gelezen wat je bedoelde (ben wat fel moe)

Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 21:22:51
Quote Anchor link
Oh en ik zie nu dat de heren Jo en Pepijn het wel erg bont maken:
Er horen geen quotes te staan om database tabelveld -namen!

Code (php)
1
2
3
SELET bedrijf
FROM  bedrijven
WHERE <functie>(prefix,?,?) = <functie>(waarde,?,?)

Nathan K

Nathan K

31/05/2010 21:32:38
Quote Anchor link
Haha bedankt.
Jullie hebben mij niet echt begrepen.

Laat ik het verduidelijken met de volgende voorbeeld.
Alle nummer van Vodafone beginnen met 061. Alle nummers van KPN beginnen met 062. Alle nummers van Telfort beginnen met 0631 en alle nummers van Simyo beginnen met 0632 (dit staat in mijn database),

Nu krijg ik een GET van 0632139009. Ik wil dat mijn script mij vertelt dat dit nummer van Simyo is.
Hoe moet ik het doen?
Gewijzigd op 31/05/2010 21:34:20 door Nathan K

Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 21:36:07
Quote Anchor link
Zie mijn post dd: 31/05/2010 21:22:51

mag je zelf nog uitzoeken naar welke SQL Functie ik verwijs

Edit:

en vergeet vooral niet _real_escape_string
Gewijzigd op 31/05/2010 21:38:33 door Noppes Homeland

Joren de Wit

Joren de Wit

31/05/2010 21:37:38
Quote Anchor link
Door te kijken of strpos() de waarde 0 oplevert?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$nummer
= '0632123456';

if(strpos($nummer, '0632') == 0) {
  echo 'Simyo';
}

?>

En dan uiteraard ingevuld met behulp van de gegevens uit je database.

edit: Of uiteraard de SQL variant hiervan en dit direct in de query doen. Dat heeft de voorkeur!
Gewijzigd op 31/05/2010 21:38:43 door Joren de Wit

Nathan K

Nathan K

31/05/2010 21:46:09
Quote Anchor link
Bedankt voor je antwoord! Ik dacht al aan zoiets. Eventueel met ergi(). Maar wat gebeurt er als deze nummer bij de filter komt: 0632167062. Begin duidt op Simyo. Eind duidt op KPN?

Jesse Degger

Jesse Degger

31/05/2010 21:54:45
Quote Anchor link
Gewoon een
Code (php)
1
LIKE '".$prefix."%';

gebruiken?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

31/05/2010 21:54:54
Quote Anchor link
strpos levert de positie waarop de gezochte string het eerst vookomt. Als je dus zoals in Blanche's voorbeeld op == 0 checkt, komt het goed.

Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 21:55:54
Quote Anchor link
Het is verboden om in dit tijdperk nog te denken aan ereg functies, deze zij `DEPRECATED`

Doe het nu gewoon met een SQL Statement dat is vele male handiger.

En ik zie nu dat er iemand zo onhandig is om de LIKE aan te brengen, daar gaat het uiteraard niet mee lukken.
Gewijzigd op 31/05/2010 21:57:04 door Noppes Homeland

Jesse Degger

Jesse Degger

31/05/2010 22:09:09
Quote Anchor link
Ben ik nou gek of ben ik 't hele principe van de LIKE functie kwijt? Of ik begrijp de vraag niet?

Richard van Velzen

Richard van Velzen

31/05/2010 22:15:14
Quote Anchor link
Blanche PHP op 31/05/2010 21:37:38:
Door te kijken of strpos() de waarde 0 oplevert?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$nummer
= '0632123456';

if(strpos($nummer, '0632') == 0) {
  echo 'Simyo';
}

?>

En dan uiteraard ingevuld met behulp van de gegevens uit je database.

edit: Of uiteraard de SQL variant hiervan en dit direct in de query doen. Dat heeft de voorkeur!

Natuurlijk (als je dit soort dingen doet) de stricte vergelijkingsoperator gebruiken. Op deze manier krijg je alleen niet 'Simyo' te zien als '0632' zich wel in de string bevindt maar niet op de eerste positie.

Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 22:20:04
Quote Anchor link
Jesse Degger op 31/05/2010 22:09:09:
Ben ik nou gek of ben ik 't hele principe van de LIKE functie kwijt? Of ik begrijp de vraag niet?

Ben bang dat je de vraag niet begrijpt, waardoor je dus nu verwarring zaait met LIKE

Nathan K

Nathan K

31/05/2010 22:25:22
Quote Anchor link
Okee! Ik begrijp het.
Dan maar Strpos() gebruiken. Nu kom ik bij de moeilijkste (voor mij althans), hoe kan ik het combineren met database? In mijn database gaan heel veel reeksen staan met heel veel providers.

Hoe kan ik het effectief doen?

Jesse Degger

Jesse Degger

31/05/2010 23:01:40
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 31/05/2010 22:20:04:
Jesse Degger op 31/05/2010 22:09:09:

Ben bang dat je de vraag niet begrijpt, waardoor je dus nu verwarring zaait met LIKE

Ik zie nu dat ik het juist omdraaide. Mijn fout.

Nathan K

Nathan K

01/06/2010 14:36:11
Quote Anchor link
Moet ik het controleren misschien met While doen?
Gewijzigd op 01/06/2010 15:51:12 door Joren de Wit

Joren de Wit

Joren de Wit

01/06/2010 15:52:39
Quote Anchor link
Je zou de te controleren prefixen met bijbehorend bedrijf in een array kunnen opslaan. Vervolgens deze array met een foreach loop doorlopen en met strpos() kijken of de $_GET variabele hieraan voldoet...

Terence Hersbach

Terence Hersbach

01/06/2010 15:57:21
Quote Anchor link
Jesse Degger op 31/05/2010 21:54:45:
Gewoon een
Code (php)
1
LIKE '".$prefix."%';

gebruiken?

inderdaad toch wel!
Code (php)
1
WHERE '123333' LIKE CONCAT(veldnaam, '%')

Edit:

Let erop dat dit soort queries niet super vlot zijn:
Code (php)
1
Toon Records 0 - 4 (5 totaal, Query duurde 25.1336 sec)

op een tabel met 20000 records (en ik gebruikte een veld waar een index op staat)
Gewijzigd op 01/06/2010 15:59:06 door Terence Hersbach

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.