Bescherming Sourcecode

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Paco de Wulp

Paco de Wulp

13/02/2015 22:39:04
Quote Anchor link
Hoe bescherm je jouw sourcecodes als je de applicaties installeert bij een klant. Is hier een compiler voor, of zijn er nog andere methoden ?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 17:07:01
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/02/2015 23:36:21
Quote Anchor link
De PHP-source code, neem ik aan?

Je zou ioncube kunnen gebruiken. Het nadeel is wel dat de webserver waarop de encoded PHP-code staat ook over de ioncube-loader beschikt.
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

13/02/2015 23:44:14
Quote Anchor link
Nog meerdere opties ? Zal toch wel ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/02/2015 23:45:22
Quote Anchor link
Zend Safeguard, maar dan moet je niet de nieuwste PHP-versie hebben, en verder is de encoder vrij duur.
Dan is ioncube goedkoper en sneller met de ondersteuning.

Verder ken ik weinig andere tooltjes.
Gewijzigd op 13/02/2015 23:46:12 door - Ariën -
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

13/02/2015 23:46:33
Quote Anchor link
Kent Symphony (Framework) geen code-compilers plugin of iets dergelijks ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/02/2015 23:47:51
Quote Anchor link
Dat is een framework in PHP, die kan niet compileren. Je zult echt een binairy moeten hebben die het omzet naar machinetaal o.i.d, en komt voor zover ik weet vaak neer op betaalde toepassingen.
 
Wouter J

Wouter J

14/02/2015 00:16:17
Quote Anchor link
Waarom zou je je code willen encoden? Ik zou zorgen dat je altijd zelf het serverbeheer in handen hebt als de code je zo hecht. En anders kun je er een goede licentie omheen hangen.

Offtopic:
Btw, het is Symfony.
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/02/2015 01:32:18
Quote Anchor link
Ik heb op vrijwillige basis voor een sportclub een toernooiregistratiesysteempje gemaakt in PHP. Ik moet alle PHP-code op hun server installeren. Om nu te voorkomen dat iedereen met mijn code aan de gang gaat wil ik het encoden. Als het systeempje uitgekristalliseerd is kan ik het wellicht later iets commercieler aanpakken (voor meerdere sportclubs wellicht interessant).
Vandaar de vraag over encoderen !!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2015 07:51:29
Quote Anchor link
Dan zul je toch moeten investeren in een encoder. Anders een waterdichte licentie door hen laten tekenen.
Gewijzigd op 14/02/2015 07:53:12 door - Ariën -
 
Johan de wit

johan de wit

14/02/2015 09:20:11
Quote Anchor link
- Aar - op 14/02/2015 07:51:29:
Dan zul je toch moeten investeren in een encoder. Anders een waterdichte licentie door hen laten tekenen.


Of hij kan (trial) ioncube downloaden maar dan heeft hij paar weken geldige licentie dat is vast genoeg, alleen encode script is ook voor paar weken geldig, waarschijnlijk blijft zijn script onleesbaar dat is wel een voordeel voor hem.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2015 09:45:54
Quote Anchor link
Met een trial heeft je encoded bestand ook een beperkte geldigheid. Doen ze express om te voorkomen dat je het op meerdere machines de encoder installeert, en lekker ijverig gaat encoden.
 
Bart V B

Bart V B

14/02/2015 10:39:59
Quote Anchor link
Misschien niet het eerste waar je aan zou denken, maar zou PHP HipHop misschien iets zijn?
Daar word de code gecompiled naar C++ code.
Het is niet direct een oplossing voor coderen, maar het word wel een stuk lastiger om de code weer terug te krijgen naar het orgineel.

https://www.youtube.com/watch?v=G9AsTk2LIIQ

Maar in mijn opinie ben ik er nog steeds voor de stelling dat open soure altijd open source moet zijn.
Als je de code hebt gemaakt en er voor betaald krijgt dan vind ik het persoonlijk dan ook dat men de vrijheid moet hebben om met die code te doen wat men wil.
Gewijzigd op 14/02/2015 10:40:40 door Bart V B
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2015 10:50:01
Quote Anchor link
Bart V B op 14/02/2015 10:39:59:
Misschien niet het eerste waar je aan zou denken, maar zou PHP HipHop misschien iets zijn?
Daar word de code gecompiled naar C++ code.

Maar gebeurt dat compilen niet op de server, waardoor je nog steeds PHP-source blijft gebruiken? In dat geval heeft dit helemaal geen nut als het om het beveiligen van de code gaat.

Quote:
Aangezien de ontwikkeling van HipHop vorderde, werd gerealiseerd dat HipHop aanzienlijk de snelheid van PHP-applicaties in het algemeen zou kunnen verhogen.

Aldus een vertaling van Wikipedia.
 
Bart V B

Bart V B

14/02/2015 10:57:18
Quote Anchor link
Dat weet ik niet Aar.
Ik dacht dat als de code eenmaal gecompiled was dat de code "stand alone" draaide.
Als dat zo is dat de orginele code op de server blijft staan dan heeft het inderdaad weinig nut.
Dat moet ik nog eens even verder onderzoeken.
 
Wouter J

Wouter J

14/02/2015 11:23:57
Quote Anchor link
Voor zover ik HHVM gebruikt hebt is het, precies zoals PHP, JIT compiling. Je krijgt niet een compiled C# bestandje terug.

Phalcon doet zoiets wel als ik het goed heb.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/02/2015 11:24:47
Quote Anchor link
Bart V B op 14/02/2015 10:39:59:
Als je de code hebt gemaakt en er voor betaald krijgt dan vind ik het persoonlijk dan ook dat men de vrijheid moet hebben om met die code te doen wat men wil.

Er bestaat nog zoiets als copyright en intellectueel eigendom.
Als ik bv een cd of dvd koop, betaal ik er voor, maar heb ik (officieel) niet de volledige vrijheid om er mee te doen wat ik wil.
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/02/2015 12:17:40
Quote Anchor link
Ik verbaas me erover waarom er niet een goede encoder voorhanden is. Dit probleem moet toch iedereen weleens zijn tegen gekomen.........blijkbaar toch niet !! Zo af-en-toe heb ik weer is wat tijd om me met PHP bezig te houden, dus ik ben geen echte 'insider' --> Waarschijnlijk mis ik dus iets van de essentie van het programmeren met PHP.

Toevoeging op 14/02/2015 12:17:40:
Gewijzigd op 14/02/2015 12:18:25 door Paco de Wulp
 
Wouter J

Wouter J

14/02/2015 12:32:22
Quote Anchor link
Ik denk niet dat veel mensen hun code encoden in PHP, mede omdat het in PHP nooit echt lekker zal werken. Merk op dat er best goede encoders voorhanden zijn, je zult er echter voor moeten betalen...
 
Bart V B

Bart V B

14/02/2015 12:41:20
Quote Anchor link
Ik denk dat het een denkwijze is Paco.
Dat je eerste ingeving coderen van je code is, is op zich niet zo gek.
Je kan ook eens aan een ander verdien model kunnen denken.
Begrijpelijk dat je je code voor je zelf wenst te houden, maar met open source is dat wat lastig.
Rasmus heeft ooit php gemaakt als tool om een probleem makkelijk op te lossen.
Dat heeft hij voor zichzelf gedaan. Echter wilde mensen dit ook, dus deelde hij de code.
Als je nu in het heden kijkt, dan heeft hij niet echt veel aan zijn php code veel verdient.
Echter wel veel volgelingen die php heeft gemaakt voor wat het nu is.
Maar het heeft hem wel verder gebracht met mooie uitdagingen wat dus veel geld voor hem oplevert.

Dus ik begrijp je denkwijze wel met 1 op 1 verkopen van je product, maar je zou ook eens verder kunnen denken of dit product je verder zou kunnen brengen wat dan niet meteen op je product slaat.

@Oblix, dat klopt, maar het verdien model met een DVD of CD ligt anders.
Je kan de rechten van dit soort media kopen. Zodat je er wel wat mee kunt doen.
Maar dat is een andere discussie. Wat ik wil zeggen is dat ik er een andere denkwijze op na hou als het gaat om open source software. Je kan aan open source software ook geld verdienen, het is alleen anders dan sec 1 op 1 verkopen. En dan gaat het mij vooral om de vrijheid om te toen wat ik wil.
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/02/2015 12:46:32
Quote Anchor link
Ik maak er wel een cloudoplossing van. Iedere gebruiker/vereniging krijgt een eigen account en kan inloggen (PHP-code blijft op mijn server).

:-)

P.S. Iedereen bedankt voor zijn reacties !
Gewijzigd op 14/02/2015 12:48:26 door Paco de Wulp
 
Johan de wit

johan de wit

15/02/2015 08:15:44
Quote Anchor link
Wat kost zo'n software ? Iets van 100 dollar dan zou ik extra geld naar vragen omdat je door eis extra kosten maakt en wie weet werken hun wel mee.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.