browser sluit -> uitloggen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 19:52:07
Quote Anchor link
Beste php'ers,

nog één ding waar ik op dit moment niet uitkom..
als iemand inlogt wordt dat in een database opgeslagen.
als iemand uitlogt wordt dat ook weer veranderd met een boolean.

maar wat nou als iemand de browser sluit?
dan wordt er geen query uitgevoerd, en blijft de persoon als "ingelogd" in de database staan...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Gr. Jason

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 08:10:14

- SanThe -

- SanThe -

12/06/2011 20:09:50
Quote Anchor link
Langer dan een bepaalde tijd niet actief => uitloggen.

Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 20:13:45
Quote Anchor link
kan ik dat het beste doen met een cookie?
dat ik die op elke pagina weer reset naar 30 minuten bijvoorbeeld..

hoe kan ik dan de query uitlaten voeren als de cookie 'afloopt' ?

of kan ik hier beter wat anders voor gebruiken?

- SanThe -

- SanThe -

12/06/2011 20:27:11
Quote Anchor link
Ik weet niet hoe jij checked of iemand is ingelogd. Maar ik zou daarvoor een extra veld bij de user in de database zetten DATETIME. En elke keer dat de user wat doet updaten naar NOW() en tegelijkertijd kan je dan kijken of er ingelogde personen zijn waarvan dat bewuste veld ouder is dan een bepaalde tijd. Die log je dan uit.

Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 20:29:18
Quote Anchor link
oke, dat komt goed!
maar hoe kan ik elke keer checken of een user al meer als een bepaalde tijd niks heeft gedaan?
ik snap hoe ik het in de database kan checken.. maar hoe laat ik de website dan automatisch iemand uitloggen?

Wouter J

Wouter J

12/06/2011 20:31:43
Quote Anchor link
Je zou hier JavaScript voor kunnen gebruiken. En dan misschien in combinatie met AJAX.
Gewijzigd op 12/06/2011 20:32:10 door Wouter J

Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 20:36:07
Quote Anchor link
ik ben niet zo goed in JavaScript en echt een beginner met AJAX..
als ik nou die code op elke pagina in een verborgen div zet, die ik elke 10 seconden refresh..
met in die div de code die checkt of er al 30 min. geen activiteit is?

- SanThe -

- SanThe -

12/06/2011 20:36:33
Quote Anchor link
Bij elke actie wordt er gekeken of er is ingelogd. Zo ja doorgaan, zo nee inloggen. Direct daarna kijk je of er personen zijn die al te lang nonactief zijn. Zo ja, dan log je die uit. Als die personen dan weer actief worden komen ze dus niet door de volgende logincheck heen en moeten ze weer inloggen.

Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 20:38:17
Quote Anchor link
Bedankt weer SanThe, ik ga ermee aan de slag!

Ruben Portier

Ruben Portier

12/06/2011 20:57:54
Quote Anchor link
Ik ben niet zo aan verschillende query's uitvoeren op (bijna) iedere pagina. Daarvan gaat je site aanzienelijk trager worden en heeft de server ook meer werk aan de database. Wat kan leiden tot hoog CPU gebruik bij een hoog aantal bezoekers.

Ik zou het persoonlijk met sessions doen. In een session plaats je de id van de account. Als die session niet bestaad is hij niet ingelogt.

Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 21:11:13
Quote Anchor link
maar dan moet je dus ook ergens checken of van elke gebruiker de session bestaat..?

- SanThe -

- SanThe -

12/06/2011 21:23:56
Quote Anchor link
Ruben Portier op 12/06/2011 20:57:54:
Ik ben niet zo aan verschillende query's uitvoeren op (bijna) iedere pagina.

Het is 1 query op 1 pagina. Dat is echt niet veel extra werk.

Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 21:25:44
Quote Anchor link
nee het leek mij ook al niet, en wat ik vaak hoor is dat een query uitvoeren misschien een paar milliseconden duurt..
ik ga er even een functie voor schrijven en klaar!

nogmaals bedankt!

Kees Schepers

kees Schepers

13/06/2011 17:32:56
Quote Anchor link
Ruben Portier op 12/06/2011 20:57:54:
Ik ben niet zo aan verschillende query's uitvoeren op (bijna) iedere pagina. Daarvan gaat je site aanzienelijk trager worden en heeft de server ook meer werk aan de database. Wat kan leiden tot hoog CPU gebruik bij een hoog aantal bezoekers.

Ben ik niet met je eens, uiteraard is het niet de bedoeling om overbodig queries te draaien, maar of een pagina langzaam word of niet heeft meestal niet met het aantal te maken maar met de query zelf op zich. Als een query geen of slechte indeces gebruikt dan kun je er maar 1 hebben en toch is je site dan langzaam terwijl een site met 30 queries veel sneller kan zijn ;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.