browser sluit -> uitloggen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 19:52:07
Quote Anchor link
Beste php'ers,

nog één ding waar ik op dit moment niet uitkom..
als iemand inlogt wordt dat in een database opgeslagen.
als iemand uitlogt wordt dat ook weer veranderd met een boolean.

maar wat nou als iemand de browser sluit?
dan wordt er geen query uitgevoerd, en blijft de persoon als "ingelogd" in de database staan...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Gr. Jason
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 00:06:11
 
- SanThe -

- SanThe -

12/06/2011 20:09:50
Quote Anchor link
Langer dan een bepaalde tijd niet actief => uitloggen.
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 20:13:45
Quote Anchor link
kan ik dat het beste doen met een cookie?
dat ik die op elke pagina weer reset naar 30 minuten bijvoorbeeld..

hoe kan ik dan de query uitlaten voeren als de cookie 'afloopt' ?

of kan ik hier beter wat anders voor gebruiken?
 
- SanThe -

- SanThe -

12/06/2011 20:27:11
Quote Anchor link
Ik weet niet hoe jij checked of iemand is ingelogd. Maar ik zou daarvoor een extra veld bij de user in de database zetten DATETIME. En elke keer dat de user wat doet updaten naar NOW() en tegelijkertijd kan je dan kijken of er ingelogde personen zijn waarvan dat bewuste veld ouder is dan een bepaalde tijd. Die log je dan uit.
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 20:29:18
Quote Anchor link
oke, dat komt goed!
maar hoe kan ik elke keer checken of een user al meer als een bepaalde tijd niks heeft gedaan?
ik snap hoe ik het in de database kan checken.. maar hoe laat ik de website dan automatisch iemand uitloggen?
 
Wouter J

Wouter J

12/06/2011 20:31:43
Quote Anchor link
Je zou hier JavaScript voor kunnen gebruiken. En dan misschien in combinatie met AJAX.
Gewijzigd op 12/06/2011 20:32:10 door Wouter J
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 20:36:07
Quote Anchor link
ik ben niet zo goed in JavaScript en echt een beginner met AJAX..
als ik nou die code op elke pagina in een verborgen div zet, die ik elke 10 seconden refresh..
met in die div de code die checkt of er al 30 min. geen activiteit is?
 
- SanThe -

- SanThe -

12/06/2011 20:36:33
Quote Anchor link
Bij elke actie wordt er gekeken of er is ingelogd. Zo ja doorgaan, zo nee inloggen. Direct daarna kijk je of er personen zijn die al te lang nonactief zijn. Zo ja, dan log je die uit. Als die personen dan weer actief worden komen ze dus niet door de volgende logincheck heen en moeten ze weer inloggen.
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 20:38:17
Quote Anchor link
Bedankt weer SanThe, ik ga ermee aan de slag!
 
Ruben Portier

Ruben Portier

12/06/2011 20:57:54
Quote Anchor link
Ik ben niet zo aan verschillende query's uitvoeren op (bijna) iedere pagina. Daarvan gaat je site aanzienelijk trager worden en heeft de server ook meer werk aan de database. Wat kan leiden tot hoog CPU gebruik bij een hoog aantal bezoekers.

Ik zou het persoonlijk met sessions doen. In een session plaats je de id van de account. Als die session niet bestaad is hij niet ingelogt.
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 21:11:13
Quote Anchor link
maar dan moet je dus ook ergens checken of van elke gebruiker de session bestaat..?
 
- SanThe -

- SanThe -

12/06/2011 21:23:56
Quote Anchor link
Ruben Portier op 12/06/2011 20:57:54:
Ik ben niet zo aan verschillende query's uitvoeren op (bijna) iedere pagina.


Het is 1 query op 1 pagina. Dat is echt niet veel extra werk.
 
Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

12/06/2011 21:25:44
Quote Anchor link
nee het leek mij ook al niet, en wat ik vaak hoor is dat een query uitvoeren misschien een paar milliseconden duurt..
ik ga er even een functie voor schrijven en klaar!

nogmaals bedankt!
 
Kees Schepers

kees Schepers

13/06/2011 17:32:56
Quote Anchor link
Ruben Portier op 12/06/2011 20:57:54:
Ik ben niet zo aan verschillende query's uitvoeren op (bijna) iedere pagina. Daarvan gaat je site aanzienelijk trager worden en heeft de server ook meer werk aan de database. Wat kan leiden tot hoog CPU gebruik bij een hoog aantal bezoekers.


Ben ik niet met je eens, uiteraard is het niet de bedoeling om overbodig queries te draaien, maar of een pagina langzaam word of niet heeft meestal niet met het aantal te maken maar met de query zelf op zich. Als een query geen of slechte indeces gebruikt dan kun je er maar 1 hebben en toch is je site dan langzaam terwijl een site met 30 queries veel sneller kan zijn ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.