Class tutorial

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Javascript developer voor grote organisatie in jon

Functieomschrijving Jij gaat hier werken in een jong team die gemiddeld rond de 30 jaar is. Het is een multidisciplinair team van 6 personen die Scrum/Agile werken. Jij gaat er met het team voor zorgen dat de webapplicaties ontwikkeld worden zodat ze ingezet kunnen worden als integrale portalen. Het is een gezellig en jong team waar plezier en gezelligheid ook zeer belangrijk is. Jij gaat hier werken op zowel de Front- als Backend. Dat doe je met Angular, Node.js, JavaScript, TypeScript, HTML en CSS. Daarnaast werk je in de Cloud met AWS. Ben jij een developer maar heb je in

Bekijk vacature »

C# Angular Developer Ontwikkelaar

Functieomschrijving C# Angular Developer Ontwikkelaar Ontwikkelen in C#.Net in maatwerk applicaties; Nieuwbouw en uitbouw van de systemen; Ondersteuning bieden aan de klanten op de applicaties; Requirements in kaart brengen; Maken van een technisch ontwerp. Functie-eisen HBO/WO diploma is een eis; Minimaal 3 jaar ervaring met Angular, C#.Net, HTML, CSS, Javascript; Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal; Ervaring met relationele databases of mobiele oplossingen is gewenst; Makkelijk in de omgang, analytisch en communicatief. Bedrijfsomschrijving Onze klant is een IT dienstverlener, ter versterking van het team zijn ze op zoek naar een ervaren Ontwikkelaar. Development bestaat uit 24 developers verdeeld

Bekijk vacature »

WordPress Developer PHP

BEDRIJFSPROFIEL Onze klant bestaat al meer dan 25 jaar en is werkzaam in de communicatie en media design branche. Met inzet, enthousiasme en passie worden diverse projecten aangegaan. De klant geeft inhoud en vorm aan nieuwsbrieven, social media campagnes en online marketing en zijn dagelijks bezig met het ontwerpen, programmeren en onderhouden van websites, apps en andere publicaties. Kernwoorden van onze klant zijn: doelgericht, creatief, flexibel en enthousiast. FUNCTIE OMSCHRIJVING Als Software Developer WordPress / PHP ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan producten voor de eindklant. Van het eerste moment dat je samen met de Account Manager aan

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer / Maatschappelijk betrokken

Functieomschrijving Ben jij een developer die de volgende stap in zijn carrière wilt maken? Wijk jij niet uit voor precisie werk in een open en informele omgeving? Lees dan snel verder en reageer! Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Functie-eisen Afgeronde HBO of WO opleiding, liefst in de richting van Informatica; Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als PHP Developer; Je hebt ervaring met object

Bekijk vacature »

Gezocht; C# developer, interne baan en eigen produ

Functieomschrijving .NET ontwikkelen in een Scrum team van technisch gelijkgestemden, dat is wat hier voor jou in het verschiet ligt. En ja daar krijg je goed voor betaald, maar vooral krijg je daar ook technisch goed onderlegde collega's voor terug die het mooi vinden om met elkaar technische oplossingen te bedenken en te ontwikkelen. Sparren op niveau dus! Het bedrijf is ruim 30 man sterk maar met je 8 .NET collega's ben je verantwoordelijk voor het goed werken van een intern ontwikkelde applicatie dat door vele bekende merken wordt gebruikt. Meer weten? Reageer dan direct en kom in aanmerking voor

Bekijk vacature »

ETL Developer Datawarehouse

Wil jij je ETL-ontwikkelexpertise inzetten binnen de zorg? Dan is dit jouw baan! Je werkt vanuit de Crystal Tower in Amsterdam met de nieuwste Microsoft-technieken aan slimme oplossingen die zorgorganisaties helder inzicht geven in hun verbeterpunten. Jouw baan Onze datamodellen geven ziekenhuizen meer inzicht in hun huidige activiteiten en verwachte ontwikkelingen. Jij gaat deze complexe modellen verder uitbouwen én ontwikkelt en verbetert daarbij proactief de ETL in C# en SQL. Hierbij heb je alle ruimte om te sparren met (ervaren) collega-ETL-ontwikkelaars en werk je samen met onze BI-ontwikkelaars, software developers en consultants technische implementatie. Jouw team Je versterkt een gemotiveerd

Bekijk vacature »

Software Developer / PHP

Functieomschrijving Werk jij graag in een vooruitstrevende en groeiende organisatie aan een eigen ontwikkeld platform dat door steeds meer bedrijven in Nederland gebruikt wordt? Ligt jouw passie bij software development en heb jij ervaring met PHP? Dan zijn wij op zoek naar jou voor dit bedrijf in regio Eindhoven! Je werkt samen met het ontwikkelteam aan de ontwikkeling van het platform, o.a. met Symfony, Docker, API's en Git; Je denkt mee over verbeteringen, doorontwikkeling en schaalbaarheid van het platform; Je werkt in sprints van twee weken; Je spreekt met diverse betrokkenen om samen een optimaal product neer te zetten. Functie-eisen

Bekijk vacature »

Java Developer with Microservices

Position: Java Developer with Microservices Location: Hoofddrop, Netherlands Type: Fixed Term Employment (12 Months Contract) Notice: Immediate Looking for a strong Java Developer with Microservices with an in-depth understanding of how technology can help us achieve business goals. Technical Skills: Strong understanding of Microservices architectures Around 8 years of hands on experience in Java/J2EE and Restful technology Experience with SOA principles, design patterns, application integration architectures Strong Design experience in RESTful services & Good in HATEOAS Concepts Experience using and developing RESTful APIs using JAX-RS, Spring JSON/XML Experience with event-based and message-driven distributed system Expert level programming skills in Java

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer vacature

Senior Mobile Developer Op bijna elke mobiele telefoon in Nederland is wel een app te vinden die door Sogeti is ontwikkeld of waar Sogeti aan mee heeft gewerkt. Wil jij meehelpen met het ontwikkelen van mobiele applicaties voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven? Als Senior Mobile Developer ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en testen van nieuwe features. Je bent medeverantwoordelijk voor de codebase en moet deze code dus ook goed onderhouden. Doordat je thuis bent in het mobiele landschap kun je gemakkelijk sparren met andere ontwikkelaars, designers, analisten en technische leads om zo de producten waar aan je

Bekijk vacature »

Senior Java Developer vacature

Senior Java Developer Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: jij bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Bijvoorbeeld met de ontwikkeling van de Rabobank-app, een verbetering van de beveiliging van treinen voor Pro-rail of geef je een boost aan de website van ING! Focus op Java Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste Java technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen de wereld van Java, alle nieuwe ontwikkelingen te volgen en onze kennis te delen binnen onze eigen

Bekijk vacature »

Network Support Engineer – Haarlem, The Neth

Network Support Engineer – Haarlem, The Netherlands or Barcelona, Spain Bond Technology Management was founded in 2007 and is the leading technical management company for on-board Audio Visual, IT, Communications, Security and Navigation systems for the most advanced super yacht new builds and refit projects. What is the role about? As Network Support Engineer at Bond Technology Management (Bond TM), you will be joining a strong team of IT professionals that support some of world’s most luxurious private yachts and estates. In this role you will provide support to our customers for physical and virtual network infrastructures including WAN, LAN,

Bekijk vacature »

senior Java ontwikkelaar

Functie­omschrijving Als senior Java ontwikkelaar werk je aan de ontwikkeling van nieuwe software en onderhoud aan bestaande applicaties en systemen. Jij werkt met de nieuwste frameworks, op basis van het continuous delivery gedachtegoed. Vanuit jouw kennis en ervaring weet jij bij te dragen aan de digitale ambitie van KVK: het leven van ondernemers makkelijker maken met betekenisvolle informatie, toegang tot het Handelsregister, onze data, kennis en netwerken. Denk daarbij aan mooie uitdagingen zoals het volledig digitaal inschrijven mogelijk maken en het ontwikkelen van meerdere registers. Samen met ondernemers, steden en rijksoverheid initiëren we creatieve projecten waarmee we ondernemend Nederland faciliteren.

Bekijk vacature »

DevOps Engineer

Complexe processen automatiseren: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Amsterdam zoeken wij een fanatieke junior of medior DevOps Engineer die met de laatste Microsoft-tools en -technieken wil werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' scripts, infrastructuur en tools die worden ingezet om onze software te bouwen, testen, uit te rollen en uit te leveren. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van de complete build en teststraat van een of meerdere van onze softwareproducten. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de omgeving van onze organisatie.

Bekijk vacature »

Systeembeheerder

Vind jij het leuk om verantwoordelijkheid te dragen voor de support en het beheer van een IT-omgeving? En heb je daarnaast ook interesse in Security? Dan ben jij de Security/System Administrator waar we naar zoeken! We hebben je expertise nodig Itility is een IT consultancy bestaande uit ongeveer 220 medewerkers. Op ons hoofdkantoor zijn er +/- 60 (flex)werkplekken. Om ons helemaal op de klant te kunnen focussen, moet de IT intern op rolletjes lopen. En daar kom jij in beeld! Samen met een senior systeembeheerder zul je verantwoordelijk zijn voor onze IT. Werkzaamheden die daarbij horen zijn: Interne IT Servicedesk

Bekijk vacature »
Max S

Max S

10/03/2009 09:28:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal!

In de script lib zag ik allemaal classes staan, nu wist ik niet goed wat dat was en ben ik naar een tutorial op zoek gegaan.
Jammergenoeg kon ik geen tutorial vinden over classes. Ook die op w3schools was mij niet bepaald duidelijk.
Heeft iemand misschien een goede link naar een goede tutorial over classes?
Of kan misschien iemand die maken?

B.v.d.

Mvg,

Max

PHP hulp

PHP hulp

08/07/2020 03:32:36

Yoram

Yoram

10/03/2009 09:35:00
Quote Anchor link
ik ben vorige week ook eens begonnen met classes en nu gebruik ik haast niet anders weer.. voor bestanden uit categorieen halen is dat erg handig. tip ga zelf ook proberen en wat testen.. in het begin lijkt het moeilijk maar dat is het totaal niet..

hier check hier

dit is de scripts afdeling van hier (phphulp) en daar is een categorie classes ga gewoon naar een paar classes scripts.. kijk ze door eventueel maak ze na en teste maar.. zo leer je het erg snel je hebt het zo door... let vooral op hoe je de variable gebruikt.

var $test

gebruik je in de functies die in je class komen door $this->test

hoop dat je er wat aan hebt! suc6
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yoram

Max S

Max S

10/03/2009 09:39:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie,
Toch blijf ik nog hangen, ik heb al wel vaker naar classes scripts gekeken en ik snap het wel een beetje, maar toch snap ik al die termen niet enzo.
Zoals:

private,
public,
static

en ik zie ook overal $this-> staan...
Daar zou ik graag een tutorial voor willen hebben om dat duidelijker te krijgen.

Yoram

Yoram

10/03/2009 10:07:00
Quote Anchor link
Begin bij mij ook niet niet echt met private en public en static.. dat wil ik zelf ook nog weten..

ik kan je wel zeggen dat $this-> staat zeg maar voor de class variable

je hebt bv een class test gemaakt met een aantal variable zal hieronder stukjes code bij zetten. in die class heb je bepaalde waarders die je vaker gebruikt bijvoorbeeld $test1 heeft een array $test2 is een echo.. je wilt bv een array vaker dan 1 x gebruiken. dan(zou ik doen) maak je een functie met DIE array.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

class test {
var
$test1; //deze variable kun je in de functies aanroepen met $this->test1
var $test2; //deze variable kun je in de functies aanroepen met $this->test2

function test_array() {
 $this->test1 = array("Voornaam","Achternaam","Adres")
}

}

?>

nu om je class te gebruiken moet je dat in je script doen buiten de class
nu heb je als je de array wilt laten zien doe je dit:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
$onze_test
= new test;  //nu kun je zeg maar elke x deze class om nieuw je script gebruiken maar dan met verschillende waardes.
echo $onze_test->test_array(); //nu laat je je array zien
?>

nu verder met het voorbeeld.

Je wilt zeg maar die array uit je database halen en wil je laten zien.
zeg maar we hebben 20 restultaten van Voornaam achternaam en adres

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php

class test {
var
$test1; //deze variable kun je in de functies aanroepen met $this->test1
var $test2; //deze variable kun je in de functies aanroepen met $this->test2
var $limit; //deze variable kun je in de functies aanroepen met $this->limit

function test_array() {
 $this->test1 = array("Voornaam","Achternaam","Adres");
}

//nieuwe funtie voor uit het database halen.
function test_uit_database() {
//zo kun je dingen uit een andere functie gebruiken.
$this->test_array();
//nu word zeg maar de functie test_array() hier voor gezet
//strax willen we ook een limit zetten van hoeveel we er willen zien

$query = mysql_query("SELECT * FROM users LIMIT $this->limit");

foreach($this->test1 as $array_test1) {
  while($row = mysql_fetch_array($query) {
   return $row[$array_test1]."<br/>";
  }

}

}

}

?>

Nu we er ook nog een limit op willen zetten en dan willen laten zien wat de resultaten zijn moet je dan eerst de limit aangeven van hoeveel dan echo'n:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$onze_test
= new test;
$onze_test->limit = 5; //kun je de aantal aangeven
echo $onze_test->test_uit_database();
?>

nu zou hij 5 resultaten laten zien van dus bv

Code (php)
1
2
3
4
5
Voornaam, Achternaam, Adres <br/>

zo kun je het limit ook verandere of zelfs invoeren met een form.. zo zou je het ongeveer kunnen gebruiken alleen dit is maar een een klein ding.. je moet er in het begin erg veel mee spelen.. zo als dit zou je moeten denken en dan verder gaan

hoop dat je het snapt ben geen ster in uitleggen..[dislek]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yoram

Max S

Max S

10/03/2009 14:40:00
Quote Anchor link
Quote:
hoop dat je het snapt ben geen ster in uitleggen..

Geen ster in uitleggen? Man ik snap het helemaal!
Bedankt!!!!!!!!!
Ik ga eens kijken of ik verder kan komen met classes, dit heeft me erg geholpen!

Yoram

Yoram

10/03/2009 17:26:00
Quote Anchor link
Kijk als nog gevonden hier op de site een tutorial van classes:

kijk hier

Max S

Max S

10/03/2009 17:28:00
Quote Anchor link
He bedankt!
Ik kon hem blijkbaar niet vinden via die zoekmachine op PHPhulp.. :S
Maar OOP is dus werken met classes?

Mvg,

Max

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2009 18:03:00
Quote Anchor link
Dat klopt helemaal.
Dat heet Object Georienteerd Programmeren (OOP).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ariën -

Max S

Max S

10/03/2009 18:26:00
Quote Anchor link
Ok, bedankt!
Ik dacht dat OOP eerst zoiets was als C# maar dat is het dus niet.
Bedankt voor jullie reacties!

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

10/03/2009 18:30:00
Quote Anchor link
Misschien ook wel,,
in php doe je eigenlijk meer aan OOS.
als je ervan uitgaat dat php een script taal is dan.

Maar door talen als C (hekje) Eigenlijk meer JAVA volgens mij,, is OOP wel naar php gekomen.

Jelmer -

Jelmer -

10/03/2009 18:39:00
Quote Anchor link
Weten hoe classes werken is niet hetzelfde als weten hoe je ze moet gebruiken. Maar ook daar zijn tutorials voor: Object geörienteerd denken van PHPerik is denk ik wel een geschikte.

- -

- -

10/03/2009 18:41:00
Quote Anchor link
@Yoram: Zooo PHP4..

Willem Jan Z

Willem Jan Z

10/03/2009 19:00:00
Quote Anchor link
nico schreef op 10.03.2009 18:30:
Misschien ook wel,,
in php doe je eigenlijk meer aan OOS.
als je ervan uitgaat dat php een script taal is dan.

Maar door talen als C (hekje) Eigenlijk meer JAVA volgens mij,, is OOP wel naar php gekomen.

Tegenwoordig is programmeren in PHP wel degelijk goed mogelijk, oke in theorie blijft het scripten, het wordt nu eenmaal geparsed en niet gecompiled. Maar zeker met PHP5.3 en PHP6 die eraan komt, wordt PHP steeds beter geschikt voor OOP.

Maar zoals Jelmer al zei, als je een website hebt, en je werkt met classes, zegt nog totaal niet of je OO hebt gewerkt. Mijn eerste website die ik met classes heb gebouwd heeft een kleine basis van OOP, maar als ik er nu naar kijk denk ik wel... bah, wat slecht.

Max S

Max S

10/03/2009 19:02:00
Quote Anchor link
Edit:
Ik bedoel: OOP is dus een manier van scripten die je moet begrijpen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Max S

Winston Smith

Winston Smith

10/03/2009 19:06:00
Quote Anchor link
max schreef op 10.03.2009 19:02:
Edit:
Ik bedoel: OOP is dus een manier van scripten die je moet begrijpen?
Nee, dat begrijp je verkeerd. MySQL is een soort database, net als dat PHP een soort scripttaal is en C een programmeertaal is.

OOP is een overkoepelende denkwijze. Die denkwijze is altijd hetzelfde, of je nu in PHP, C, C++, Java of welke andere OO-taal dan ook programmeert.

Edit:
Ja haha, wijzig je net je bericht met een compleet andere inhoud. Je edit klopt wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith

Max S

Max S

10/03/2009 19:07:00
Quote Anchor link
Ok, bedankt allemaal!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.