classmembers en pagereloading

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

NiVin

niVin

20/06/2009 12:15:00
Quote Anchor link
Beste,

Zou iemand mij kunnen vertellen wat de beste (meest nette) manier is om bepaalde class members na pagereloading (als instanties ook opnieuw worden aangemaakt) instant te houden.


Vriendelijke groet
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 08:01:34
 
Stien ss

stien ss

20/06/2009 12:38:00
Quote Anchor link
Dat ligt heel erg aan waar je objecten voor staan. Ik heb namelijk een User classe en bij elke instantiatie geef ik een id mee. Met dit dit id haal ik dan de rest van de data uit de database.

Over het algemeen werkt het zoals ik net heb beschreven, laden via een identifier die in een sessie zit.
 
NiVin

niVin

20/06/2009 12:54:00
Quote Anchor link
Ik gebruik idd een page_id (in een sessie)om bepaalde zaken die van het page_id afhankelijk zijn te regelen. Bijvoorbeeld heb ik een methode increase_page_id(). Als het formulier valide is ingevuld, dan naar volgende pagina en dus het page_id verhogen dmv deze methode. Dit zet ik dan weet in een sessie etc.

Maar zo zijn er meer members, nu zet ik elk member die bij een nieuwe instantie behouden moet blijven in een sessie. Ik vroeg me nu af of dit de correcte (meest nette) manier is.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/06/2009 12:59:00
Quote Anchor link
De slimste manier om gegevens tijdens een reload te bewaren is ze in een sessievariabele op te slaan, dus in principe is dat een juiste aanpak. Een andere manier is er niet, op het gebruik van een database of cookies na dan. Maar die twee oplossingen zijn omslachtiger dan een sessievariabele.
 
NiVin

niVin

20/06/2009 13:07:00
Quote Anchor link
bedankt! dan zit ik iig op de goede weg : ) Ik zit nu alleen nog te overwegen een session class te schrijven, zag dat er recentelijk al een post over ging.
 
Jelmer -

Jelmer -

20/06/2009 20:35:00
Quote Anchor link
Bedenk je wel even dat een sessie voor al je pagina's in de browser geldt.

Voorbeeldje: Stel dat je volgende & vorige pagina linkjes hebt, en dezen een method van een object dat in de sessie zit aanroepen. Nu heb je twee tabs open, allebei met de webpagina waarin je die class & linkjes gebruikt. Druk je nu in tab 1 op "volgende", dan werkt dat zoals verwacht. Druk je dan in tab 2 op "volgende", dan ga je niet naar dezelfde pagina als tab 1 (wat je zou verwachten) maar nog een pagina verder.
 
Ed

Ed

21/06/2009 19:07:00
Quote Anchor link
Dit soort navigatie issues dien je gewoon in de GET op te lossen. Voor SEO kun je dan natuurlijk een routing classe gaan aanmaken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.