controle ingelogd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

31/08/2013 13:17:18
Quote Anchor link
Hallo,
ter controle of een gebruiker ingelogd is laat ik bij het inloggen een coocky aanmaken met volgende code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
setcookie('gebruikersnaam', $gebruikersnaam, time() + 60*60);
setcookie('wachtwoord', $wachtwoord, time() + 60*60);


Kan ik dit coocky ook laten lopen tot de speler uitlogt ipv een tijd te geven?

Hoe breek ik het coocky af bij het uitloggen?

Hoe controleer ik of het coocky er is en haal ik de gegevens uit het coocky?

Kan ik de tijd van het coocky verlengen als een speler een pagina bezoekt terwijl hij ingelogd is?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:02:50
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

31/08/2013 13:26:22
Quote Anchor link
Wat is een coocky?? ;-)

Kristof, ik zie je de afgelopen dagen diverse vragen stellen op het forum.
Daar is een forum ook voor, maar ik krijg een beetje het idee dat je zelf weinig moeite doet om antwoorden te vinden. Over cookies is (met bv Google) heel veel te vinden.

Kristof Hendrickx op 31/08/2013 13:17:18:
ter controle of een gebruiker ingelogd is laat ik bij het inloggen een coocky aanmaken met volgende code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
setcookie('gebruikersnaam', $gebruikersnaam, time() + 60*60);
setcookie('wachtwoord', $wachtwoord, time() + 60*60);

Een wachtwoord sla je nooit op in een cookie. Ook een gebruikersnaam lijkt me beter van niet. De informatie van een cookie is vrij eenvoudig op te vragen.

Kristof Hendrickx op 31/08/2013 13:17:18:
Kan ik dit coocky ook laten lopen tot de speler uitlogt ipv een tijd te geven?

En hoe controleer je dan of iemand de browser afsluit ipv netjes uitlogt?

Kristof Hendrickx op 31/08/2013 13:17:18:
Hoe breek ik het coocky af bij het uitloggen?

Afbreken? Als iemand netjes uitlogt, kun je de cookie verwijderen. Zoek eens met Google, hoe dat moet.

Kristof Hendrickx op 31/08/2013 13:17:18:
Hoe controleer ik of het coocky er is en haal ik de gegevens uit het coocky?

Zoek eens met Google.

Kristof Hendrickx op 31/08/2013 13:17:18:
Kan ik de tijd van het coocky verlengen als een speler een pagina bezoekt terwijl hij ingelogd is?

Als je een cookie kunt plaatsen, kun je de informatie daarin toch ook aanpassen?
Gewijzigd op 31/08/2013 13:30:45 door Obelix Idefix
 
Bart V B

Bart V B

31/08/2013 13:33:35
Quote Anchor link
Ga eens wat lezen over sessions.
En never nooit username en passwords in cookies zetten.
 
Michael R

Michael R

31/08/2013 13:53:09
Quote Anchor link
Gebruik dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
session_start();

$_SESSION['gebruikersnaam']=$gebruikersnaam; // maakt een session aan met de waarde gebruikersnaam
$_SESSION['wachtwoord']=$wachtwoord; // maakt een session aan met de waarde wachtwoord

?>


Stel je gebruikersnaam is JAN en je wachtwoord is 123. Dan heeft
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$_SESSION['gebruikersnaam']
de waarde als JAN en
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$_SESSION['wachtwoord']
de waarde als 123.

Als het goed is blijft een session een half uur bestaan als er geen activiteit meer is.

Toevoeging op 31/08/2013 13:59:37:

En om de session weer te verwijderen gebruik je

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
session_destroy()

om ALLE sessies te verwijderen. En als je een bepaalde sessie wil verwijderen gebruik je:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
unset($_SESSION['gebruikersnaam']);
unset($_SESSION['wachtwoord']);
Gewijzigd op 31/08/2013 13:55:51 door Michael R
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

31/08/2013 14:12:24
Quote Anchor link
Voor sessie geldt zelfde als voor cookie: sla nooit gebruikersnaam en/of wachtwoord op, al is een sessie weliswaar wat minder makkelijk toegankelijk voor de gemiddelde gebruiker.
 
Michael R

Michael R

31/08/2013 15:06:58
Quote Anchor link
dan gebruik je crypt of md5 om het te coderen.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

31/08/2013 15:17:50
Quote Anchor link
md5 niet; is niet veilig (meer).

En zelfs beveiligd/gecodeerd sla je geen wachtwoorden op.

Maak een id aan en sla die op in een sessie en in een database i.c.m. met gebruikers-id.
Controleer bij het opvragen van een pagina of de gegevens in de sessie overeenkomen met hetgeen in de database staat. Wil je het goed doen, vervang je de gegevens met enige regelmaat.
 
Michael R

Michael R

31/08/2013 15:52:03
Quote Anchor link
Lekker, straks heb je een veelbezochte website en sla je al die sessies in een database op. Wordt hij daar niet sloom van?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/08/2013 16:20:52
Quote Anchor link
Michael R op 31/08/2013 15:52:03:
Lekker, straks heb je een veelbezochte website en sla je al die sessies in een database op. Wordt hij daar niet sloom van?

Nee, want je hoeft alleen de actieve sessies op te slaan. Als dat er enkele tienduizenden zijn, zul je er weinig van merken. De verlopen sessies gooi je gewoon weg.
 
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

31/08/2013 19:56:41
Quote Anchor link
Ik zoek wel zelf, anders was ik trouwens niet zo ver gekomen als ik momenteel ben.

Jullie zeggen geen wachtwoord op te slaan in een sessie of in een coocky, maar hoe kan ik dan wel controleren of iemand degelijk ingelogd is, en niet zelf even een coocky heeft nagemaakt, of een sessie heeft nagemaakt, of kunnen deze niet nagemaakt worden?

btw: het wachtwoord is gecrypteerd in het coocky dat ik momenteel maak ;)

Indien een sessie of coocky niet nagemaakt kan worden kan ik inderdaad een coocky of een sessie met een id invullen, ik heb namelijk bij elke gebruikersnaam een auto-increment id.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

31/08/2013 20:17:50
Quote Anchor link
Wat is een coocky ;-)

Kristof Hendrickx op 31/08/2013 19:56:41:

Jullie zeggen geen wachtwoord op te slaan in een sessie of in een coocky, maar hoe kan ik dan wel controleren of iemand degelijk ingelogd is


Obelix en Idefix op 31/08/2013 15:17:50:
Maak een id aan en sla die op in een sessie en in een database i.c.m. met gebruikers-id.
Controleer bij het opvragen van een pagina of de gegevens in de sessie overeenkomen met hetgeen in de database staat. Wil je het goed doen, vervang je de gegevens met enige regelmaat.
 
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

31/08/2013 20:21:15
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 31/08/2013 20:17:50:
Wat is een coocky ;-)

Kristof Hendrickx op 31/08/2013 19:56:41:

Jullie zeggen geen wachtwoord op te slaan in een sessie of in een coocky, maar hoe kan ik dan wel controleren of iemand degelijk ingelogd is


Obelix en Idefix op 31/08/2013 15:17:50:
Maak een id aan en sla die op in een sessie en in een database i.c.m. met gebruikers-id.
Controleer bij het opvragen van een pagina of de gegevens in de sessie overeenkomen met hetgeen in de database staat. Wil je het goed doen, vervang je de gegevens met enige regelmaat.




Dan zijn de gegevens in de sessie toch enkel het id?

Dit is toch simpel nagemaakt?
 
RobertJan Doeternietoe

RobertJan Doeternietoe

31/08/2013 20:23:16
Quote Anchor link
Quote:
Jullie zeggen geen wachtwoord op te slaan in een sessie of in een coocky, maar hoe kan ik dan wel controleren of iemand degelijk ingelogd is, en niet zelf even een coocky heeft nagemaakt, of een sessie heeft nagemaakt, of kunnen deze niet nagemaakt worden?


index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
<?php
session_start();

$hostname = "localhost";
$username = "root";
$password = "root";
$database = "jouwdatabase";

$connect = mysql_connect($hostname, $username, $password);
$select = mysql_select_db($database);

if(isset($_SESSION['loggedin'])) { // Kijk of bezoeker is ingelogd, zo ja, verwijs ze naar de ingelogde pagina's.
    header("Location: /ingelogd/index.php");
    die();
}


if(isset($_POST['inloggen'])) {
    $_POST['gebruikersnaam'] = mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam']);
    $_POST['wachtwoord'] = mysql_real_escape_string($_POST['wachtwoord']);
    
    // Kijken of de geposte gebruikersnaam en wachtwoord kloppen in de database
    $selectUser = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE gebruikersnaam = '".sha1($_POST['gebruikersnaam'])."' AND wachtwoord = '".sha1($_POST['wachtwoord'])."'");
    $fetchUser = mysql_fetch_array($selectUser);
    
    if($fetchUser['gebruikersnaam'] == sha1($_POST['gebruikersnaam']) && $fetchUser['wachtwoord'] == sha1($_POST['wachtwoord'])) {
        $message = "U bent ingelogd.";
        $_SESSION['loggedin'] = 1;
        
    }
else {
        $message = "Foute login gegevens";
    }
    
}


?>

<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
</head>
<body>
<form method='post' action='index.php'>
<table>
<tr><td>Gebruikersnaam</td></tr>
<tr><td><input type='text' name='gebruikersnaam' placeholder='Gebruikers naam...' /></td></tr>
<tr><td>Wachtwoord</td></tr>
<tr><td><input type='password' name='wachtwoord' placeholder='Wachtwoord...' />
<tr><td></td></tr>
<tr><td><input type="submit" name="inloggen" value="Inloggen!" /></td></tr>
</table>
</form>
<?php
if(isset($message)) {
    echo $message;
}

?>

</body>
</html>


/ingelogd/index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
session_start();

// Kijken of bezoeker is ingelogd, zo niet dan verwijzen we ze naar ons login paginatje
if(!isset($_SESSION['loggedin'])) {
    header("location: ../index.php");
    die();
}


echo "Welkom op de ingelogde pagina!";
?>



Klein voorbeeldje (nog in mysql omdat ik mysqli en PDO aan het leren ben).
Gewijzigd op 31/08/2013 20:26:47 door RobertJan Doeternietoe
 
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

31/08/2013 20:37:08
Quote Anchor link
Dit kan dus niet handmatig door een gebruiker gemaakt worden als ik het goed begrijp, hoeveel kennis hij hier ook van heeft?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

31/08/2013 20:48:02
Quote Anchor link
Zodra de inlog gelukt is, maak je een een random string aan. Die sla je, samen met het id van degene die heeft ingelogd, op in een database en in een sessie. Zodra iemand een pagina opvraagt, controleer je of de gegevens in de sessie gelijk zijn aan die in de database. Als ze er al in slagen om de gegevens in de sessie uit te lezen/te veranderen, dan klopt die informatie niet met hetgeen in de database staat.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/08/2013 20:49:01
Quote Anchor link
Kristof Hendrickx op 31/08/2013 20:37:08:
Dit kan dus niet handmatig door een gebruiker gemaakt worden als ik het goed begrijp, hoeveel kennis hij hier ook van heeft?

Dat klopt. Sessies staan op de server en in een SESSID-cookie met een 'hash' als identifier.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.