cornjob probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer Datawarehouse

Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons datawarehouse. Als .NET Developer Datawarehouse ontwikkel jij een nieuwe generatie van het achterliggende framework. Je werkt dagelijks met zeer grote en complexe datasets en krijgt te maken met uitdagende issues, waarbij diepgaand onderzoek nodig is. Je faciliteert de

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Microservices / Azure

Functieomschrijving Ben jij een senior .NET Developer en wil jij een bijdrage leveren aan een gezondere wereld door innovatieve software te ontwikkelen? Wil jij werken met de nieuwste technieken zoals C#, Docker en Azure? Lees dan nu verder! Het ontwikkelen van software inclusief vormgeving, implementaties, integraties en testen; Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Uitvoeren van risico analyses; Bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Functie-eisen Minimaal 3 jaar ervaring als .NET Developer; Je hebt ervaring met C#, Azure Devops of TFS; Je hebt ervaring met ASP.NET Core, MVC, Docker en

Bekijk vacature »

Microservice PHP developer gezocht voor dynamisch

Functieomschrijving We zoeken voor deze klant een PHP (back-end) ontwikkelaar met minimaal 3 jaar steady werkervaring. Het is belangrijk dat je graag met nieuwe technologieën werkt en echt kwaliteit wil leveren. Ze werken hier voornamelijk met Symfony maar uiteraard ook uitstapjes naar andere technieken. Zo werken ze onder andere technieken als NoSQL en Kubernetes. Het team bestaat uit zo'n 6 developers en er wordt in een open sfeer gewerkt. Elke ochtend begin je met een stand-up meeting en je zal continu in contact staan met je collega's. Functie-eisen – Je hebt HBO werk en/of denk niveau; – Je hebt ervaring

Bekijk vacature »

Junior .NET C# developer gezocht, Dordrecht

Ben je een .NET C# developer die in Dordrecht woont, of in de omgeving hiervan, en op zoek is naar een nieuwe baan? Bij een bedrijf met betrokken collega’s, die elkaar graag helpen, binnen een informele cultuur? En aan een succesvol product wilt werken dat constant verder ontwikkeld wordt? Voor een bedrijf in Dordrecht zijn we op zoek naar verschillende C# developers. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling van software voor een specifieke branche en heeft circa 5000 gebruikers. De organisatie bestaat uit circa 20 mensen waarvan 6 .NET developers, 1 architect en 3 software testers. Het werk bestaat

Bekijk vacature »

Huursector zoekt PHP medior/senior (Symfony) devel

Functieomschrijving Als PHP developer werk je aan hun platform binnen een multidisciplinair Scrum team. Je gaat samenwerken met andere developers binnen een multidisciplinair Scrum team. Jouw werkzaamheden richten zich voornamelijk op de Backend met Symfony. Je zorgt ervoor dat grote hoeveelheden data goed verwerkt worden. Dat doe je door een oplossing te bedenken in kleine hoeveelheden die snel worden gereleased. Dat doe je ook middels cloud met technieken als Docker en Kubernetes. In de rol van developer krijg je veel vrijheid om samen met je team te zoeken naar goede oplossingen dus je krijgt de mogelijkheid om te experimenteren met

Bekijk vacature »

Fullstack C# developer gezocht, eigen product, inh

Ben je een C# developer en op zoek naar een nieuwe baan? Waar je naast C# en .NET Core ook werkt met (web)technieken als WebAPI, Angular en Xamarin? Waar je je kunt focussen op het maken van een eigen product en er ruimte is voor het leveren van kwaliteit? Nieuwsgierig? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Alblasserdam zijn we momenteel op zoek naar een fullstack C# developer. Het gaat hier om een jong en stabiel bedrijf welke een online platform ontwikkeld heeft die complementair zijn aan de IoT apparatuur die ze reeds verkopen. Inmiddels wordt het platform wereldwijd verkocht,

Bekijk vacature »

System Engineer

Kom jij ons team versterken? Wij zijn ITSupervision, een gezellig bedrijf met familiesfeer. Wij bieden diensten zoals informatiebeveiliging, cloudoplossingen en beheer van IT-omgevingen. Onze collega’s zijn allemaal expert op hun vakgebied en samen verzorgen we (voornamelijk Windows-based) kantoorautomatisering voor zo’n 25 klanten en omgevingen variërend van 50 tot 500 eindgebruikers. In de rol van System Engineer ben je verantwoordelijk voor een vaste groep klanten. Je krijgt verschillende projecten in je portefeuille, wat vraag om veel verantwoordelijkheid én zelfstandigheid! Herken jij jezelf hierin? Naast dat je de technische skills meeneemt om deze functie uit te oefenen ben je klantgericht en leergierig.

Bekijk vacature »

Junior of medior full-stack C# developer gezocht,

Ben je een startende software developer of iemand die wellicht al iets meer ervaring heeft? En ben je op zoek naar een baan als C# developer in Rotterdam (vlakbij Rotterdam centraal)? Bij een kleine platte organisatie met korte lijnen en een professionele en ongedwongen sfeer? Waarbij gebruiksvriendelijkheid een belangrijk uitgangspunt is bij het bouwen van hun software? Voor een bedrijf in Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een junior of medior C# developer. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling van software voor productiebedrijven. Hun software stelt deze bedrijven in staat sneller te verbeteren. Dit doen ze door bekende

Bekijk vacature »

Developer / Techneut / Oracle APEX / Ondernemend

Functieomschrijving Ben jij een echte Techneut die het leuk vindt om in verschillende talen te ontwikkelen waarbij je als Ontwikkelaar te maken krijgt met 500 TB aan storage? Lees dan snel verder! Verbeteren van bestaande product; Ontwikkelen nieuwe modules; Achterhalen requirements bij de klanten; Installatie op locatie; Verwerken van maatwerk verzoeken. Functie-eisen Hbo-werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar relevante werkervaring; Kennis en ervaring van Oracle, het liefst Apex; Je bent bekend met Elasticsearch; Je bent ondernemend en communicatief vaardig. Bedrijfsomschrijving Binnen deze organisatie zal je terecht komen in een team van 7 techneuten. Wat al deze techneuten kenmerkt, is dat

Bekijk vacature »

Enthousiaste DevOps-ontwikkelaar voor eIDAS

Functie­omschrijving De Dienst ICT Uitvoering, kortweg DICTU, is een van de grootste en meest vooruitstrevende ICT-dienstverleners van de Rijksoverheid. Wij bouwen onder meer de veilige en betrouwbare digitale toegang tot de diensten en producten van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat voor burgers en bedrijven in het buitenland. Daar werk jij als DevOps-ontwikkelaar bij DICTU in Assen aan mee. Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat heeft voor haar diensten en inspecties één moderne toegangspoort. Een aantal van die diensten en inspecties is mede dankzij jou ook voor burgers en bedrijven uit acht EU-landen veilig en betrouwbaar toegankelijk. Dat

Bekijk vacature »

Software Engineer/Integrator

A four-year position is available for an enthusiastic Software Engineer/Integrator The Hague, 30.4 - 38 hours a week Vacancy number: AT2020-071 What is the project you will be working on? You will be part of a project from ODISSEI – the Open Data Infrastructure for Social Science and Economic Innovations. Together with the project partners, you will work towards providing a shared social science research infrastructure and accelerate the development of computational social science in the Netherlands. Specifically, the task you will focus on pertains to deploying a portal that provides uniform access to social science (meta)data from various large

Bekijk vacature »

Javascript developer voor grote organisatie in jon

Functieomschrijving Jij gaat hier werken in een jong team die gemiddeld rond de 30 jaar is. Het is een multidisciplinair team van 6 personen die Scrum/Agile werken. Jij gaat er met het team voor zorgen dat de webapplicaties ontwikkeld worden zodat ze ingezet kunnen worden als integrale portalen. Het is een gezellig en jong team waar plezier en gezelligheid ook zeer belangrijk is. Jij gaat hier werken op zowel de Front- als Backend. Dat doe je met Angular, Node.js, JavaScript, TypeScript, HTML en CSS. Daarnaast werk je in de Cloud met AWS. Ben jij een developer maar heb je in

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

Full-stack .NET developer gezocht, Goeree-Overflak

Ben je een .NET software developer en op zoek naar een professionele werkomgeving binnen een wat groter innovatief en ambitieus bedrijf? Waar sprake is van een uitgebreid applicatielandschap met elke dag nieuwe uitdagingen, waar alles mogelijk is, binnen een goede collegiale sfeer? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakke zijn we momenteel op zoek naar een ervaren software developer. De IT afdeling bestaat uit circa 60 mensen waarvan zo'n 15 developers. Voor de recente architectuur wordt gebruikt gemaakt van de nieuwste technieken waaronder .NET Core, Docker en Angular. Echter bestaat het applicatielandschap uit een groot aantal verschillende applicaties waarbij

Bekijk vacature »

MS SQL Developer Automatisering Miljoenen gebruike

Functieomschrijving Wil jij als SQL Developer aan het werk binnen een van de meest complexe organisaties van Nederland? Wil jij meedenken en werken aan een platform met miljoenen gebruikers? Lees dan snel verder! Functie-eisen Hbo denk - en werkniveau; Minimaal 3 jaar ervaring, bij voorkeur in een soortgelijke functie of doormiddel van stage; Ervaring met SQL Server 2012 of hoger; Ervaring met SQL Server HA techniekene FCI en AG, SQL Native Backup; Ervaring met Windows 2012/2016; Ervaring met PowerShell op het gebied van deployment automation en het automatiseren van processen; Bedrijfsomschrijving Als SQL Developer kom je te werken in de

Bekijk vacature »
Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 16:01:28
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Omdat even niet weet waar ik het neer moest zetten doe ik het maar hier, volgens mij komt dit het dicht bij.

Ik heb problemen met het instellen van mijn cornjobs.
De path is:

/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/battlereports.php en deze is volgens mijn host correct.

Nu krijg ik de volgende foutmelding:

/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php: line 1:
?php: No such file or directory
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php: line 4:
syntax error near unexpected token `||'
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php: line 4:
`|| # EoT-Clan BF3 Leaderboard # ||'

Nu krijg ik ook dit van mijn host:

Belangrijk!! Een cronjob kent geen domeinnaamLet ook op dat het PHP programma vanuit een cronjob niet weet onder welke website hij draait. $_SERVER['SERVER_NAME'] is leeg maar er ook een include zal mislukken omdat er geen basispad is !!

Voorbeeld code om op te nemen in cron programma om dit te voorkomen:
•$pad = "/home/<usrname>/domains/<uwdomein.xx>/public_html"; (let op <usrdir> en <uwdomein.xx> vervangen!!!)
•$_SERVER['SERVER_NAME'] = 'uwdomein.xx';
•$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] = $pad;
•set_include_path($pad . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path"));
:

Wat moet ik hiermee?? Zou iemand dat mij kunnen vertellen? Ik snap er echt geen hout van. Achter de cornjob commando? Of in het php bestandje?

Alvast heel erg bedankt!

GR
Remko

PHP hulp

PHP hulp

11/07/2020 07:11:19

- SanThe -

- SanThe -

05/03/2012 16:11:52
Quote Anchor link
Wat is het commando in de cronjob?
Zitten er in het .php bestand includes?
Gewijzigd op 05/03/2012 16:16:43 door - SanThe -

Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 17:11:22
Quote Anchor link
Commando in de cornjob?
Ik dacht dat dit volstond?
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php
Zodat hij dit op vroeg, en zo update.

Ik begin me nu wel erg dom te voelen.

En zover ik kan zien zit er in het .php bestand geen includes

(ik doe dit trouwens via directadmin van mijn host)
Gewijzigd op 05/03/2012 17:12:03 door remko willemsen

- SanThe -

- SanThe -

05/03/2012 17:35:18
Quote Anchor link
Zo te zien ben je php zelf vergeten aan te roepen:
/volledig/path/naar/php/php -f /volledig/path/naar/bestand/bestand.php

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/03/2012 18:08:37
Quote Anchor link
Remko willemsen op 05/03/2012 16:01:28:
Ik heb problemen met het instellen van mijn cornjobs.

Cornjobs? Hehe... cronjobs heten die dingen ;)

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/03/2012 18:20:49
Quote Anchor link
Het is ook niet de tijd voor mais.
Remko, heb je het script al uitgetest in een browser?

Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 20:54:50
Quote Anchor link
hahaha, sorry Ozzie

En ja Ger, deze werkt gewoon in de browser.

Ik heb nu als commandline:
/usr/local/bin/php -f /home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php

maar krijg nu dit:

Warning: require_once(../inc/config.php): failed to open stream: No such file or
directory in
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php
on line 12

Fatal error: require_once(): Failed opening required '../inc/config.php'
(include_path='.:/usr/local/lib/php') in
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php
on line 12

De /inc/config.php staat wel gewoon op zijn plek...........
Denk dat ik weer wat moet aanpassen?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2012 20:57:55
Quote Anchor link
Dat is nou het 'leuke' van cronjobs. Ze worden nooit vanuit je web-root uitgevoerd (ofzoiets). Dus een relatieve include zal niet werken.

Zet dit bovenaan in je PHP-code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$pad = "/home/<usrname>/domains/<uwdomein.xx>/public_html"; //(let op <usrdir> en <uwdomein.xx> vervangen!!!)
set_include_path($pad . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path"));

En het zou moeten werken.

Als je het juiste pad wilt weten naar je script, dan volstaat een simpele test-pagina met onderstaande code. Hiermee zie je het volledige pad die je moet gebruiken in bovenstaande code, bij $pad.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']; ?>
Gewijzigd op 05/03/2012 21:01:14 door - Ariën -

Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 21:23:57
Quote Anchor link
het spijt me, maar het werkt niet:

Warning: require_once(../inc/config.php): failed to open stream: No such file or
directory in
on line 26

Fatal error: require_once(): Failed opening required '../inc/config.php'
(include_path=':.:/usr/local/lib/php') in
on line 26

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2012 21:34:56
Quote Anchor link
Hoe ziet je code er nu uit dan?

In dit topic staan ook wat goeie tips:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/volledig-pad-bepalen-voor-cronjob/80754/last/
Gewijzigd op 05/03/2012 21:36:11 door - Ariën -

Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 21:44:36
Quote Anchor link
Cronjob code:

/usr/local/bin/php -f /home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php

De 2 regels van het script wat nu boven aan staat:

$pad = "/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html"; //(let op <usrdir> en <uwdomein.xx> vervangen!!!)
set_include_path($pad . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path"));

testpagina:
http://www.infrfo.com/test.php

verwijs script:
http://www.infrfo.com/BF3leaderboard/update/playersOnline.php

en ik zal daar ook even naar kijken..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.