[CSS] display:block?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »
JeffreyG

JeffreyG

11/05/2007 17:09:00
Quote Anchor link
ik ben bezig met een tabelloze website aan het maken en nu heb ik een probleempje bij mijn menu waar ik niet uit kom

dit is zegmaar de opbouw
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<div id="menu_balk">
   <div id="menu_item"><a class="menu">Menu</a></div>
   <div id="menu_item"><a class="menu">Menu</a></div>
   <div id="menu_item"><a class="menu">Menu</a></div>
   <div id="menu_item"><a class="menu">Menu</a></div>
   <div id="menu_item"><a class="menu">Menu</a></div>
</div>


bij de eerste gaat het goed, bij de tweede en daarna niet...
om één of andere rede zet hij alles onder elkaar ipv naast elkaar
dit terwijl ik vaste waardes heb opgegeven voor breedte en hoogte en een display:block;
en er zouden nog makkelijk tien van die menu_items in de menu_balk passen
ik heb al overal margin en padding op 0 gezet, dus daar ligt het ook niet aan

als ik dat display:block; verwijder uit de CSS, dan laat hij wel alles naast elkaar zien, maar dan pakt hij natuurlijk niet die vaste waardes...

can somebody help me?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 22:14:10
 
DDragonz

DDragonz

11/05/2007 17:15:00
Quote Anchor link
Ik hoop dat je gewon engels kan (dat neem ik aan):

display: block means that the element is displayed as a block, as paragraphs and headers have always been. A block has some whitespace above and below it and tolerates no HTML elements next to it, except when ordered otherwise (by adding a float declaration to another element, for instance).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 
Ponzi

Ponzi

11/05/2007 17:18:00
Quote Anchor link
Volgens mij kan je beter gebruik maken van een lijst. Op deze website vind je bij de horizontale lijsten wat je zoekt.

Als je het trouwens wil doen gelijk nu dan zal je "display: inline;" moeten gebruiken. Eigenlijk doe je het beter met een <span></span>-element dan.
 
JeffreyG

JeffreyG

11/05/2007 17:20:00
Quote Anchor link
dus als ik dat goed begrijp moet ik float:none; opgeven...

geprobeerd... helaas, werkt niet... iemand een idee hoe het dan wel moet?

Edit:
ik zal dat met die list even proberen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door JeffreyG
 
DDragonz

DDragonz

11/05/2007 17:22:00
Quote Anchor link
Nhe, jha maar eens naar http://www.quirksmode.org/css/display.html daar zie je op een overzichtelijke manier alle display waardes en in welke browsers ze kunnen worden gebruikt. Met none krijg je gewoon helemaal niks.
 
JeffreyG

JeffreyG

11/05/2007 17:33:00
Quote Anchor link
heb dat van die list geprobeerd... werkt net zo goed als dat het eerst deed... kan gewoon de breedte niet opgeven zonder een display:block; mee te geven...
 
JeffreyG

JeffreyG

11/05/2007 17:48:00
Quote Anchor link
ik ben aan het proberen geen display:block te gebruiken, maar dan kom ik een ander probleem tegen
ik kan dan geen padding opgeven... in IE reageerd hij op geen van allen en in FF pakt hij de bovenste padding niet... iemand hiervoor een oplossing?
 
Winston Smith

Winston Smith

11/05/2007 18:01:00
Quote Anchor link
Ik gebruik voor een horizontaal menu nooit block eigenlijk.

Altijd een float: left; in combinatie met width bijvoorbeeld. Zoek daar eens op.
 

11/05/2007 18:04:00
Quote Anchor link
Beetje offtopic maar als je een menu maakt is het eigenlijk beter om:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<ul>
    <li><a href="iks.dee">Menu item 1</a></li>
    <li><a href="boris.niek">Menu item 2</a></li>
    <li><a href="kebab.schaap">Menu item 3</a></li>
</ul>

Kijk eens op http://www.gigadesign.be hier staan een aantal voorbeeld menu's dacht ik (even zoeken)


edit: @Ponzi hieronder - sorry jouw linkje niet aangeklikt ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Ponzi

Ponzi

11/05/2007 18:05:00
Quote Anchor link
@ Webmakerij: dat zij ik toch :-) ?
 
JeffreyG

JeffreyG

11/05/2007 18:14:00
Quote Anchor link
padding van geen van alle werkt goed bij mij, de items overlappen elkaar...

edit: zal even mijn stukje CSS plaatsen...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
#menu {
    width:970px;
    height:30px;
    margin:5px 0;
    padding:0;
    background-image:url(../images/bg_menu.jpg);
    background-repeat:repeat-x;
    background-position:bottom;
    color:#FFFFFF;
    font-weight:bold;
    text-transform:uppercase;
    display:block;
    list-style:none;
    }
    
    #menu li a, #menu li a:visited {
        list-style:none;
        width:90px;
        height:15px;
        padding:8px 5px 7px;
        margin:0;
        position:relative;
        background-image:url(../images/bg_menu.jpg);
        background-repeat:repeat-x;
        border-right-color:#21836F;
        border-right-style:solid;
        border-right-width:2px;
        background-position:bottom;
        color:#FFFFFF;
        text-decoration:none;
        text-align:center;
        }
    
    #menu li a:hover, #menu li a:active {
        list-style:none;
        width:90px;
        height:15px;
        padding:10px 5px 5px;
        margin:0;
        position:relative;
        background-image:url(../images/bg_menu.jpg);
        background-repeat:repeat-x;
        border-right-color:#21836F;
        border-right-style:solid;
        border-right-width:2px;
        background-position:top;
        color:#FFFFFF;
        text-decoration:none;
        text-align:center;
        }

en mijn HTML...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<ul id="menu">
    <li><a href="#">news</a></li>
    <li><a href="#">media</a></li>
</ul>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door JeffreyG
 
JeffreyG

JeffreyG

11/05/2007 18:43:00
Quote Anchor link
probleem is opgelost, ik moest float:left; gebruiken, en dan kan ik wel display:block; neerzetten (dus zoals Kasper zei)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.