Dialog tag

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

23/08/2021 11:37:23
Anchor link
Hoi

Ik heb ergens gelezen dat chrome de alert/prompt en ask zou blokeren in de toekomst.

Ik ben nu dus aan het experimenteren met de tag dialog.
Mijn bedoeling is vooral om bevestiging te hebben bij verwijderen van data.

In onderstaande belachelijke testcode
lukt het wel om de dialoog te tonen. Echter ik kan nog steeds scrollen. Kan ik dat beletten?

Jan

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<!DOCTYPE html>
<html lang="nl">
    <head>
        <meta charset="utf-8">
        <title>test dialog tag</title>
        <style>
            dialog {
                width: 50%;
                margin: auto;
            }
        </style>
    </head>
    <body>
        <dialog id="dlg">
            <h2>Dialoog titel</h2>
            abcdefghijklmnopqrstuvwxyz<br>
            0123456789<br>
            ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ<br><br>
            <button onclick="document.getElementById('dlg').close();">Sluit</button>
        </dialog>
        <hr>
        <button onclick="document.getElementById('dlg').showModal();">Toon dialoog</button>
        <div>
            <?php
                $karakters
= 'abcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ';
                for($i=1;$i<=1000;$i++) {
                    $len = rand(2,10);
                    for($j=1;$j<$len;$j++) {
                        echo $karakters[rand(0,strlen($karakters)-1)];
                    }

                    echo ' ';
                }

            ?>

        </div>
        <a href="#">link</a>
    </body>
</html>
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 16:46:43
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/08/2021 11:43:09
Anchor link
Geen idee, want ik heb geen Safari. Verder hebben de andere browers geen ondersteuning.

Als ik op https://caniuse.com/?search=showmodal kijk, dan lijkt dit een verloren functie:
Quote:
This feature is deprecated/obsolete and should not be used.


En als ik dit bericht uit 2015(!) lees, dan is wel duidelijk dat de ondersteuning ooit gaat vervallen.

De dialog-tag daarintegen is wel nieuw, en zou wel steeds vaker ondersteund moeten worden vanaf Chrome 93. Ik heb het nog niet kunnen testen.
Gewijzigd op 23/08/2021 11:47:28 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

23/08/2021 11:52:05
Anchor link
- Ariën - op 23/08/2021 11:43:09:
Geen idee, want ik heb geen Safari. Verder hebben de andere browers geen ondersteuning.

Net omgekeerd. Enkel safari ondersteunt het niet. :)

- Ariën - op 23/08/2021 11:43:09:
Als ik op https://caniuse.com/?search=showmodal kijk, dan lijkt dit een verloren functie:
Quote:
This feature is deprecated/obsolete and should not be used.


Niet gezien This feature is deprecated/obsolete and should not be used. Zal dus maar stoppen met dialog. Ik was gelukkig maar aan het testen.

- Ariën - op 23/08/2021 11:43:09:
En als ik dit bericht uit 2015(!) lees, dan is wel duidelijk dat de ondersteuning ooit gaat vervallen.

De dialog-tag daarintegen is wel nieuw, en zou wel steeds vaker ondersteund moeten worden vanaf Chrome 93. Ik heb het nog niet kunnen testen.

Hoe raar! Dialog nieuw maar showmodal depricated. showmodal is net voor tag-dialog.

Bedankt
Jan



Toevoeging op 23/08/2021 11:57:39:

Als ik goed verder lees is het Window.showModalDialog dat deprecated is. Niet de tag dialog en dialog.showModal.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/08/2021 14:12:31
 
Jan R

Jan R

24/08/2021 09:17:28
Anchor link
Bedankt Ozzie

Sorry maar bij mij kwam deze hit niet als eerste. Je kunt een paar standaard opties instellen in google:)
Echter nu ik dit werkende heb wil ik toch de uitleg geven voor anderen hoe ik het gedaan heb.

Maak een dialoog aan in je HTML
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
        <dialog id="dlg">
            <h2 id="dlgtitel">Dialoog titel</h2>
            <div id="dlgtekst">Dialoog tekst</div>
            <div id="dlgknoppen"></div>
        </dialog>


Maak ergens een code aan welke de dialoog toont.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<button onclick="openen('dlg','Hier titel', 'De vragen', ['knop 1', 'knop 2', 'knop 3', 'knop 4']);">showModal</button>


Open en sluit de dialog via code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<script>
    function sluit(d, buttonTxt) {
        d.close();
        document.body.classList.remove("h");
        alert("Je koos voor: " + buttonTxt);
    }
    function openen(d, titel, tekst, knoppen) {
        document.body.classList.add("h");
        document.getElementById("dlgtitel").innerHTML = titel;
        document.getElementById("dlgtekst").innerHTML = tekst;
        divknop = document.getElementById("dlgknoppen")
        divknop.innerHTML = "";
        for(i=0;i<knoppen.length;i++) {
            let k = document.createElement("input");
            k.type="button";
            k.visible=true;
            k.value=knoppen[i];
            k.onclick = function() {
                //this=de knop; 1parent=div met alle knoppen; 2parent=de dialog
                sluit(this.parentElement.parentElement, this.value);
            }
            divknop.appendChild(k);
        }
        document.getElementById(d).showModal();
    }
</script>


Je hebt ook een beetje style nodig
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<style>
            dialog {
                width: 50%;
                margin: auto;
                position:fixed;
            }
            .h {
                overflow:hidden; /* verplicht */
            }
        </style>


Ik hoop om hier iemand mee van dienst te zijn. Onthou wel dat (nog) niet elke browser de dialog tag ondersteunt!

Jan
Gewijzigd op 24/08/2021 09:19:41 door Jan R
 
Ad Fundum

Ad Fundum

24/08/2021 20:45:59
Anchor link
Ik wist niet van het bestaan af.
MDN heeft ook een werkend voorbeeld, dat wel werkt op Edge, maar niet op Firefox zelf (en ook niet op Safari).
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/Element/dialog

Gezien het voorbeeld moet er veel JavaScript code bij, en de dialog ziet er ook niet echt mooi uit op Windows 10. Ik denk dat veruit de meeste mensen dat laatste beetje JavaScript en CSS maar zelf maken.
 
Adah Heidenreich

Adah Heidenreich

22/10/2021 13:20:09
Anchor link
<dialog open>This is an open dialog window</dialog>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/10/2021 13:28:29
Anchor link
Nuttige kick! :-/
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.